Voga.com - kokemuksia?

Ray-Ray

Onko kukaan tilannut tuolta noita design-kopioita? Onko laatu minkälaista? Entä venyykö toimitusajat saatikka tuleeko tavaraa ollenkaan?

Kiitoksia etukäteen!

93

6862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Xutep

      Mietin tässä itse samaa. Tilattiin jack&foxista joka on samankaltainen lafka, viime vuoden elokuussa. Ei tavaraa, ei rahoja takaisin. Nyt mietitään maksaako Visan vakuutus takaisin. Jos ostat, osta luottokortilla jossa on vakuutus.

    • Mä tilasin viime keväänä Jack&Foxista lampun jonka jopa sain sovitussa aikataulussa. Lampun laatu loistava eikä erota alkuperäisestä. Seuraavaa tilausta J&F ei sitten toimittanutkaan, joten rahat haussa takaisin luottoyhtiöltä. Nyt pitää testata Voga.com:ia mikä näyttää ainakin palautteen perusteella olevan astetta luotettavampi. Samaa tavaraa kaikki kaupat näyttävän tarjoavan ja varmasti samasta tehtaasta kiinasta tulevat. Ainakin mun perille saama lamppu on todella hyvä, joten uskallan laittaa uuden tilauksen. Muistakaa kuitenkin maksaa luottokortilla, joten on edes mahdollisuus saada rahat takaisin jos tavaraa ei tulekaan. Nyt näyttää J&F:n sivut olevan nurin.

    • Claris776

      Mä tilasin joulukuun 22. päivä Henningsenin lampun tuolta. Nyt on UPS:n seurantakoodi tullut sähköpostiin ja tänään oli paketti Tanskassa. Jotain sieltä on ainakin tulossa reilun kahden kuukauden odottamisen jälkeen. Voin ilmoitella, kun paketti perillä ja pääsee arvioimaan laatua.

      Ilmaiset nahkanäytepalat tulivat kahdessa kolmessa päivässä!

      Yksi mikä hämää, että Vogalla tuntuu olevan koko ajan alennukset käynnissä. Eli mahdetaanko noilla normihinnoilla koskaan edes myydä?

      • Tyytyväinen

        Minä tilasin Henningsenin lampun 25.1.ja sain sen tänään. kotiovelle toimitettuna. Olen toimitukseen ja tuotteeseen erittäin tyytyväinen. Jos jotain tarvitsen sieltä niin uskallan kyllä tilata vaikka en maksanut tuotetta luottokortilla.


      • Claris776

        Jep, tännekin tuli Henningseniä - PH5. Valitettavasti sain väärän värisen! Hyvää, että kuitenkin se toinen vaihtoehto jota pyörittelin mielessä. En jaksa alkaa palauttelemaan ja hyvältähän tuo näyttää. Paketointi oli hyvä ja UPS toimitti ovelle. Laadusta sen verran, että kyllä tuosta lähemmässä tarkastelussa näkee kiinalaisuuden. En tässä valossa uskaltaisi suosittaa.

        Muutama kuva jos jotain kiinnostaa.

        http://i.imgur.com/2ZvuXlm.jpg
        http://i.imgur.com/r8FgPVh.jpg
        http://i.imgur.com/zx1yv0c.jpg


      • Claris776

        Tuli ehkä hieman negatiivinen kommentti. Tarkennetaan sen verran, että tuohon hintaan (180€) laatu oli linjassa. Alkuperäiseltä ja varsinkin siihen hintaan vaatisin täyden kympin virheettömyyttä. Mainitsemani kiinalaisuus näkyy yksityiskohdissa, mutta onneksi ne eivät ole näkyvissä paikoissa vaan enemmän lampun sisällä.


    • Niin kauan kun olen noita Voga.com yms. sivuja katsonut, on niillä aina päällä alennukset jotka mukamas loppuvat tietyn ajan jälkeen. Mitä muuten tilasit Claris776? Kerro laadusta kun saat lähetyksen.

    • mördi

      Tein tilauksen ja maksoin sen pankista 25.2.2015. Laitoin 15.3. kyselyn Vogaan, ([email protected])kun mitään ei ole kuulunut. Vastaus tuli 20.3. kertoen, että ovat toimittaneet edelleen viestini maksusta, ja palaavat asiaan, kun saavat lisätietoa. Kerron jatkossa sitten, mitä tapahtuu..

    • Verna35

      Oliko tilaamienne lamppujen pistokkeet tänne Suomeen sopivat vai pitikö vaihtaa?

      • Claris776

        Sokeripalalla oli kattovalaisin.


    • Kokemuksen.rintaääni

      Vogalla näyttäisi olevan osittain sama perustajatausta kuin viime vuonna konkurssiin meneellä Infurnilla, joka jätti toimiessaan tuotteet toimittamatta ja hyvitykset maksamatta. Infurnin johtajista (näitä nimiä ei alla olevassa linkissä) osalla vankilatuomio pyramidihuijauksista sekä veronkierrosta.

      http://www.ecc.fi/Ajankohtaista/Tiedotteet/2014/varoitus-netin-huonekaluostoksista---jo-tuhansia-infurn-valituksia/

      http://www.bizdb.co.uk/company/voga-limited-07102733/

      https://edri.org/danish-court-orders-uk-company-to-block-danish-ip-addresses/

      Varovaisuutta ja ehdottomasti maksu aina luottokortilla, ei ikinä pankkisiirtona.

    • epävarmako

      Mördi!
      Mite sun toimituksen kanssa kävi?

      • Mördi

        No niin. Sain kaksi puhelinsoittoa suomenkieliseltä naisääneltä, joka kertoi ja pahoitteli, että tuote oli varastosta loppu ja on tulossa uutta. Jos en olisi niin kovasti halunnut sitä tuotetta, olisin perunut tilauksen. Mutta odottelin. Sitten heinäkuussa 2015 sain vihdoin sen ja olen oikein tyytyväinen tuotteeseen.


    • Marika79

      Itse tilasin Vogalta puoli vuotta sitten otettuani ensin selvää yrityksen taustoista. Soitin asiakaspalveluun ja kysyin suoraan yrityksen tietoja ja yhteyksiä Infurniin ja Jack&Foxiin. Sain selville, etta Voga kuuluu isompaan ja luotettavaan konserniin ja he ilmeisesti yrittävät kaikkensa erottautuakseen konkkaan menneistä kilpailijoistaan, joiden kanssa heillä ei ole mitään yhteyksiä. Vogan toimintamalli näkyisi myös olevan hyvin erilainen, tuotteilla on 5 vuoden takuu jne. Itse sain tilaukseni ilmoitetussa ajassa ja olen ihan älyttömän tyytyväinen laatuun. Voga valmistaa kopioita, mutta en osaa sanoa eroa alkuperäiseen. Asiakaspalvelija oli suomenkielinen ja mukava. Voin lämpimästi suositella, mutta luottokortilla maksu on aina riskittömin, kun ostaa ulkomailta!

      • partiolainen

        Paljonko tuotteisiin tulee postimaksua? Esimerkiksi, jos tilaan tuoleja?


      • Uskaltaneeko

        tee tilaus siihen pisteeseen että et maksa vielä, siinä näkyy postarit, vinkkaan, suuret. Yhden tuolin näkyisi olevan 69€....


      • Anonyymi

        Tilasin Vogalta Egg-tuolin.Meni 2,5 kuukautta kun sähköpostiin tuli viesti englannin kielellä"Tuoli on varastossamme Irlannissa,rahti sinun pitää itse järjestää ja maksaa 7 päivän kuluessa"Oli kova työ kilpailuttaa eri rahtifirmoja.Kuehne nagel oli halvin ja rahti maksoi 298€ Helsinkiin..Sieltä rahti Ouluun maksoi 35€.Tuli tuolille hintaa noin 1300 €.Tuoli on hyvä ja hyvin tehty.Tuskin kuitenkaan tilaan mitään isomaa enää Vogalta.


    • Uskaltaneeko

      kummaa sivustossa on se etti "meistä" linkisä lötydy mitään teitoa, ainostaa ups, tiedot on lentäneet etelään tai niitä ei koskaan ole ollutkaan. Että onkohna puhtaalla firmalla sivut joista ei ainakaan sivun linkin kautta saa mitää tietoa. Kohtuullisen kamalat postikulut muuten! Uskaltaneeko ostaa

      • Mördi

        Hei nyt yli puolen vuoden jälkeen. Sain tilaukseni heinäkuun 22. pv, eli 5 kk kesti toimitus. Olin muutaman kerran yhteydessä yritykseen ja sieltä soitettiin minulle kaksi kertaa(suomenkielinen Laura) Olivat joka kerta pahoillaan, kun tuote oli loppunut ja niitä oli tilattu paljon (!), joten piti odottaa, että saavat uusia. Ystäväni jo kehottivat minua purkamaan ostokseni, mutta en halunnut, koska halusin sen, mitä tilasin. Ja olen nyt tyytyväinen. Alun pitäen tilasin tuotteen helmikuussa kuukautta ennen kuin meillä oli juhlat. Luulin saavani juhliin sen tuotteen. hih Nyt on pidetty jo uusia juhlia, ja tuote on paikoillaan. :)


    • Mathifius
    • ÄksyS

      Hei, tein eilen tilauksen ja maksoin Visalla. Tilausvahvistuksen saavuttua spostiin, vahvistuksessa oli maininta että "ilmoitamme kun tuotteenne on HAETTAVISSA varastoltanne" - hemmetti sanon minä. Parisataa tuli maksettua ja kaksi tuolia tilattua. Onko kenelläkään kokemuksia tuosta kuljetuspuolesta, onko se aiemmin kuulunut hintaan vai millä olette sen järjestäneet ja onko ollut tolkuttoman kallista??? Kiitos vastauksista!

      • ÄksyS

        niin ja kyseessähän oli juuri tuo Voga :)


      • steoz

        Tilauksessahan oli kohta joka piti rastittaa. Haen varastolta Englannista tai kohta huolinta toimittaa.
        Itse tilasin parit pöytälamput. Rahti kotiovelle 19€. Odotellaan siis.


      • mikita

        Menin itsekin samaan halpaan. Missään ei kerrottu etteivät enää toimita ulkomaille, itsellekin tämä kävi selville vasta tilausvahvistuksessa. Kuulen mielelläni mitenkä porukka on junaillut omatoimisesti tilauksen englannista suomeen.

        jk. vuosi sitten tilasin tuolin ja silloin toimitettiin perille saakka.


    • tyhmyydestäsakotetaan

      Hei, sama ongelma kuin edellisellä. Miten tilauksen saa toimitettua Suomeen, toimittaako DHL tai UPS?

      • mikita

        Tein vähän tutkimustyötä ja menemällä eri huolintafirmojen _englannin_ sivuille (dhl.co.uk, ups.co.uk, fedex.co.uk jne) voi sieltä tilata paketin noudon ja toimituksen suomeen. Koska huonekalujen laatikot voivat olla aika isoja, kustannukset ovat myös sen mukaisia: oman 47x47x47 kokoisen valaisimen kustannuksiksi sivujen laskurit arvioivat £100-£200 välillä.


    • Gona-mies

      Voga kertoi mulle eilen että toimitttaa kaikialle Eurooppaan paitsi ei Pohjoismaihin. Hesarissa luki taas että Voga tulossa Suomeen? Mistä on kysymys? Miten jotkut on jo saaneet tavarat Suomeen?

    • MassimoDutti

      Ainakaan Vogan sivuilta ei voi valita toimitusta Suomeen.

    • ÄksyS

      Laitoin sähköpostia Vogalle, kertoivat etteivät voi hoitaa tuotteiden kuljetukseen liittyviä asioita ja suosittelivat olemaan yhteydessä huolintafirmoihin.
      Soitin Upsille : heillä ei ns.noutopalvelua.
      Soitin Dhl:lle : heillä ei Suomesta tilattavissa noutopalvelua mutta englannin sivujen kautta saattaisi kuulemma onnistua.
      Ottaa päähän vietävästi, aika hankala on alkaa maksella etukäteen pakettia jonka tarkkoja kokoja et tiedä ja etenkin jos hinnat ovat tuota luokkaa kuten edellä joku kirjoitti. Entä jos maksankin liian pienen paketin koon tms.?
      Siellä odottelee kohtapuoleen kaksi tuolia noutajaansa .. :(

      • steoz

        Ompas kummaa...mikähän on nyt totta.
        Itse tein kahdesta lampusta tilauksen lokakuun puolivälissä ja maksoin toimituksen kotiini. (toimitus ja käsittelykulut 19€) Silloin vielä sivut olivat suomenkieliset ja siellä oli selkeästi kohta että "nouto varastolta tai kotiin toimitus"
        Kyslinkin sähköpostitse milloin tuotteet tulee ja vastaus tämä:

        "Tuotteemme tehdään tilausten mukaisesti. Tämä tarkoittaa sitä, että asiakkaan tehdessä tilauksensa, me tilaamme kyseiset tuotteet tehtaaltamme Kiinasta.
        Toimitusaikamme on 8-12 viikkoa. Näin takaamme parhaimman laadun asiakkaidemme mahdollisten väri- sekä muiden yksityiskohtatoiveiden mukaisesti.

        Arvioitu toimitusaika tilauksellenne on tammikuun puoliväli. DSV kuljetuksesta ollaan Teihin yhteydessä tarkemmasta toimitusajankohdasta, kun tuotteenne ovat
        valmiina kuljetukseen. Normaalisti he ovat yhteydessä asiakkaisiimme sähköpostitse tai tekstiviestitse.


      • steoz

        Katsoin vielä tilausvahvistuksestani ja siellä on maininta:
        "DSV ottaa sinuun yhteyttä, kun tavarasi ovat valmiina jatkamaan matkaa varastoltamme "
        Löytyykö tämä lause muilta?
        Tuo DSV toimittaa minne vain ja ainakin kotikaupungissa on heillä toimipiste.
        Toimitus ja käsittelykulu siis 19€ ja maksettu tilauksen yhteydessä.


    • ÄksyS

      Steoz - en huomannut tuota rastikohtaa.
      Miten hoidit kuljetuksen??

      • steoz

        Kokeilin tehdä uudelleen tilauksen leikillään yhdestä tuotteesta ja siellä ei ollut enää kohtaa toimituksesta. Kummaa.
        Ei siis kannata tilata ellei tilaukseen kuulu toimitusta. Koska sitten hoidat kyydin itse. Kummaa toimintaa.


      • steoz

        Kysyimpäs juuri tätä nähtävästi muuttunutta kuljetus asiaa sitten Vogalta sähköpostiste. Katsotaan mitä vastaavat. Vastauksenhan saa ihan suomen kielellä.
        Jos epämääräsitä niin välittömästi yhteys luottokortti yhtiööni :)
        Liian hyvältähän tämä tuntuikin mutta en tuomitse vielä.


      • steoz

        Vastaus saatu.
        Kuljetus sopimus Suomeen lopetettu 22.10. Sitä ennen tilatut toimitetaan sopimuksen mukaisesti. Kuten itselläkin. Tässä on syynä jokin lakikiemura eli sama kuin alkoholin osto ulkomailta. voi postaa mutta kyyti järjestettävä itse.
        Varasto auttaa kyllä tässä kun tavara tulee ensin Englantiin. Eli siis vihjaa kenen kautta kyyti onnistuu. Ei siis ongelma vaan järjestelykysymys.
        Nuo kyytiasiat ei kummoisia maksa kun vertaa mikä säästö tässä on.
        Kuulostellaan siis.


    • Gona-mies

      Joo mutta minä ainakin haluan tietää kuka ja milloin tavara toimitetaan kun maksan tilauksen luottokortilla. Eli DSV ei enää toimita?

    • ArneJ

      Täällä ollaan myös kiinnostuneita tilaamaan Vogalta muutamia tuotteita... tosin menee ensi vuoden puolelle (touko-kesäkuulle) reippaasti. (Toivottavasti on vielä kyseinen lafka pystyssä jne jne :D )

      Kertokaa ihmeessä miten olette saaneet toimitukset järkättyä, niin on sitten helpompi/turvallisempi mieli tilailla huonekaluja :) ja muutenkin millaista laatua ovat tilaamanne tuotteet olleet.

      Itse laitoin juuri meilitse kyselyä, jos olisi mahdollista saada muutamasta kankaasta näytepalat.

      • ArneJ

        Vastasivat muuten todella nopeasti Vogalta ja kertoivat vielä tuosta että eivät toimita tavaraa Suomeen... tosin nyt vain arvelluttaa paljonko tulee maksamaan rahti sillä tarve olisi 12kpl tuoleja ja kahdelle nojatuolille...

        Alla vastaus jonka sain:

        Hi ArneJ,

        Thank you for your message.

        I have forwarded you request to the right department. Hopefully the samples will arrive soon!

        Have you noticed that our prices don’t include shipping to Finland.

        We don’t arrange the shipping for our customers outside the UK, but you can yourself arrange the shipping with easy. It’s fully legal for you as a Finnish customer to buy from us, and we are lucky enough to have quite a few Finns buying from our site every day.

        So nothing to worry, you can still purchase our high quality products through our website and get them shipped to your own door step. This is how it works; when the design items you ordered arrive from our factory to our warehouse in England, you arrange the shipping for your items with your chosen delivery company to Finland from our delivery point at our warehouse.

        When your order arrives in the warehouse in England, you are being contacted by our warehouse. Then you can arrange the shipping with a delivery company from our warehouse to your home.

        Our prices do not include shipping and that is one of the reasons that our prices are the lowest in the market.

        Most of our products are made-to-order. This means that when you place an order, we send an order to our factory, to make whatever you have ordered. This process can take up to 12 weeks, since our factories are in China and shipped to the UK by sea freight. The standard delivery time is 8-12 weeks.

        You are always welcome to give us a call if you have any questions or concerns, and we will be more than happy to help.

        Kind Regards,

        Laura R.
        Voga Customer Service Advisor


      • steoz

        Odotellaan mielenkiinnolla infoa kelle tuo rahti jää itse hommattavaksi.
        Kysymys kuuluu kuinka he auttavat asiassa ja mitä maksaa. Onneksi itse tein kaupat johon kuului vielä rahti. Se oli ainakin halpa. 19€ 2 pöytälamppua ja onneksi on luottokortilla maksettu jos ei kuulu. Pitäisi tulla n. 15.1. Kuulostellaan.
        Itse ainakin jatkossa tilaan: http://www.retrofurnish.com/en/ tai paljon fiksumpaa on tilata suoraan kiinasta E bayn kautta. Hinnat halvemmat ja jää yksi välikäsi pois.


      • Eekako
        steoz kirjoitti:

        Odotellaan mielenkiinnolla infoa kelle tuo rahti jää itse hommattavaksi.
        Kysymys kuuluu kuinka he auttavat asiassa ja mitä maksaa. Onneksi itse tein kaupat johon kuului vielä rahti. Se oli ainakin halpa. 19€ 2 pöytälamppua ja onneksi on luottokortilla maksettu jos ei kuulu. Pitäisi tulla n. 15.1. Kuulostellaan.
        Itse ainakin jatkossa tilaan: http://www.retrofurnish.com/en/ tai paljon fiksumpaa on tilata suoraan kiinasta E bayn kautta. Hinnat halvemmat ja jää yksi välikäsi pois.

        Tuliko pöytälamppu retrofurnishilta?


    • ArneJ

      Unohtui tuossa loppuvuoden kiireissä laittaa tänne viestä mutta sain parin viikon jälkeen pyytämistäni kankaista näytepalat postitse kotiin.

      Vielä vaan täytyisi ottaa selvää miten tuo kuljetus saadaan järjestettyä Suomeen ja sekä paljonko tuo kuljetus/rahti maksaa...

      Jos jollain kokemusta asiasta niin kertokaapa miten olette homman hoitanut :)

      • almi

        Täällä jännitetään, kuinka käy... 19.10. tehty tilaus on toivottavasti matkalla, melkoinen määrä tuoleja ja valaisimia. Kuljetus luvattiin kotiovelle. En vain pääse seuraamaan Vogan sivuille tilauksen kulkua, koska suomankieliset sivut on lopetettu. Olen tiedustellut asiakaspalvelusta (Laura) , missä mennään, mutta vastausta ei ole kuulunut.


      • ArneJ

        Kerro ihmeessä (jos ja) kun saat tavarat kotiin! :)


    • Yossi

      Välttäkää ehdottomasti ko. firmaa. Täysin vedätystä koko pulju. Tilasin lampun elokuussa 2015 eikä lamppua vieläkään tullut(6.1.2016). Sivuillaan kyllä mainostavat samaa lamppua poistohintaan yms. alennuksin jatkuvasti. Ilmeisesti eräänlainen pyramidihuijaus meneillään .

    • tuolit_on

      Tilasin lokakuussa ruokapöydän tuoleja muutamaa päivää ennen Suomeen toimituksen loppumista. Sen verran kauan toimituksessa kesti, että ehdin jo miettiä, että tuleekohan ollenkaan. Pitkän odotuksen jälkeen UPS kuitenkin toimitti tuotteet vihdoin kotiin ja itse tuotteissa ei ole mitään moitittavaa.

      En ehkä tilaa uudestaan, nyt kun toimituskuviot vaikeutuivat.

    • Ei_tuolia

      Käsittääkseni täysi huijaus on kysymyksessä. Peruutin lokakuussa tekemäni tilauksen ja uhkasin kuluttajariitalautankunnalla sekä informoin luottokorttiyhtiötä mahdollisesta petoksesta. Rahoja odotellessa...
      Missään vaiheessa ei tilatusta tuolista tullut päivitystä toimitusajan suhteen ja aina kysyttäessä selitettiin auuliisti tuotanoprosessin moninaisuutta ja 6 viikolla pidentynyttä toimitusaikaa.
      Ei ole ilmaisia lounaita :)

    • THO123

      Tilasin 6 tuolia 19.10.2015 ja toimitus oli 27.1.2016. Tuolit ensiluokkaisia, mutta enää tuota kotiinkuljetusta ei tosiaan ole tarjolla.

      • Paulhansen

        Paskat sinä Vogan trolli olet mitään tuoleja Suomeen saanut. :-). Työnnä vaikka ne ensiluokkaiset tuolisi sinne mihin päivä ei paista.


      • Harmittaa99

        www.retrofurnish.com
        Tilasin muutaman tuolin ... piti olla heti varastossa. Asiakas palveluun olin yhteydessä 15 kertaa ja aina toimitus siirtyi, neljä kuukautta myöhemmin tuolit saapuivat. Kaksi tuolia puuttui kokonaan ja kahdesta tuolista puuttui kaikki kiinnitys osat. Lisäksi ehyiden tuolien osat olivat kauttaaltaan ruosteessa. Tilanne on nyt se, että asiakaspalvelu ei vastaa viesteihini mitenkään ja osat ja reklamaatio on hoitamatta. Nyt selvitellään luottokunnan kanssa saako rahoja takaisin. Ostan tuolini jatkossa Anttilasta ovat tähän verrattuna halpoja ja hyviä. Tuotteet ovat muuten karkeasti tehtyjä ja huonolaatuisia.


    • Virheentehnyt

      Tietääkö joku miten sen tilauksen pystyisi perumaan?

      • PaulHansen

        Niin tässäkin palstalla uskon että nuo Vogaa kehuvat ja muka tavaroita( roinaa) sieltä saaneet ovat ovat itseasiassa ko.yrityksen työntekijän sepittämiä . Ei Sieltä todennäköisesti kukaan olo mitään saanut mutta huijaus tutuu olevan se mikä kannattaa. Sata tilausta ja summa vakika 500€ niin johan sitä kertyy kivasti olemattomia tavaroita kauppaamalla. Ja Rahoja sieltä ei näköjään saa takaisin . No oppia ikä kaikki .


    • Mikita

      Päivitys omaan tilanteeseeni: Tilattu varjostin marraskuussa, kun kyselin vuoden vaihteessa tilauksen perään sanottiin sen lykkääntyneen viikolle 6. Tänään tuli viesti jossa paitsi kerrottiin valaisimen saapuneen varastoon myös tarjottiin kuljetuksen tilaamista dsv:ltä. Viesti ei tullut vogalta vaan dsv:ltä. Hinta oli hyvin kohtuullinen, 23 puntaa. Jos itse olisin ryhtynyt junailemaan kuljetusta netin kautta niin aina olisi mennyt yli satasen hintoihin.

      Ilmeisesti tämä on juridisista syistä johtuen jouduttu hoitamaan näin jotta muodollisesti ottaen voga.com ei myy tuotteita suoraan suomalaisille vaan meidän pitää hoitaa kuljetus englannista tänne. Joka siis käytännössä tapahtui nappia painamalla ja paypalin kautta.

      Nyt odottelen 7-14 päivää (maantiekuljetus) jonka aikana paketin pitäisi olla perillä. En vielä nuolaise.

      • ArneJ

        Okei eli siis näin toimivat :)
        Päivittele tänne vaan tietoja miten homma etenee.

        Vähän tässä itseä mietittää, kun kummiskin oman (mahdollisen) tilauksen summa tulisi olemaan n. 4 000€ luokkaa, että uskaltaako tuolta lähteä tilaamaan :S
        Itseäni ei pitkä toimitusaika haittaa mutta se jos ei saakkaan tavaraa/ saa jotain aivan kauheaa kuraa :(


      • Paulhansen

        Laita noi 4000 € vaikka kasaan ja tuikkaa tuleen niin sama lopputulos. Sulle jää vain aukko lompakossa.


      • Mikita

        No kerron nyt miten loppujen lopuksi kävi. (Voi olla kova pettymys joillekin ketjun kommentoijille)

        Edellisessä osassa tapahtunutta: paketti oli saapunut n. 3kk odottelun jälkeen englantiin viikolla 6.

        Maksettuani erittäin kohtuullisen toimitusmaksun laatikon koko huomioiden, sain seurantakoodin josta pystyi seuraamaan paketin matkaa. Tuli siis kotiin saakka kannettuna ja hyvin pakattuna. Design on melko yksinkertainen ja riittävän lähellä alkuperäistä. Eli yhteenvetona, tilauksen yhtydessä joutuu maksamaan koko roskan ja sitten alkaa pitkähkö odotus kun tavara valmistetaan kiinassa ja laivataan englantiin. Loppumatka sujuu sitten nopeasti. Tämä oli tiedossani koska olin aikaisemmin tilannut toimistotuolin samasta paikasta. Laadussa ei ole kummankaan tilauksen osalta valittamista.

        Jos neljällä tonnilla meinaat tuolta tilata niin kannattaa yrittää jotenkin onkia heiltä tietoja paljonko edes suunnilleen tuo loppumatkan rahti tulee maksamaan. (Vaikka eivät ehkä halua sitä kertoa). Meinaan vogan hinnoilla siinä tulee jo aika monta kuutiometriä kalusteita ja varmasti et ihan muutamalla kympillä selviä.


      • PitkäOdotus

        Nelisen kuukautta kesti saada tilattu tuote - mutta lopulta DSV/UPS toimittivat tuotteen kotiin. DSV otti ensin yhteyttä spostiin, maksoin kohtuullisen kuljetuksen heille, ja kotiinkuljetus hoitui noin viikossa.
        Olin jo varma, että tilukseni ja rahani olivat hukassa, mutta lopulta siis kaikki ok. Tilattu tuote oli hyvin pakattu, ja itse tuote vaikuttaa erittäin hyvin valmistetulta - ylittää jopa odotukset.


    • jymäytetty

      Itse erehdyin tilaamaan lokakuussa erilaisia tuotteita, mitään ei ole kuulunut, olen pariin kertaan kysellyt ja aina sama vastaus, että silloin ja silloin, hieman myöhässä. Ja tämä tilaus oli vielä kotiintoimitus, mutta sitten erehdyin tilaamaan marraskuussa ja vasta jälkeenpäin äkkäsin, että eivät toimitakaan enää Suomeen. Rupesin kyselemään, eivätkä millään lailla enää saa osallistua logistiikan hoitoon. Itse ruvettava vain järkkäämään kuljetusta Englannista. Eli tuotteiden hinta pompahti ihan toisiin fääreihin kuin tilattaessa ja mitään mainintaa muuttuneesta käytännöstä ei ollut esillä. Kertoivat kyselyyn vastatessaan, että ovat nyt muuttaneet käytäntöä. Olen tässä arponut, että rupeanko perumaan tilausta, rahojen pitäisi tulla 1 kk takaisin, mutta noinkohan kävisi ? En todellakaan suosittele Voga.comia, taitaa olla täyttä huijausta.

      • Yossi

        No rahoja et kyllä takaisin tule saamaan - on kokomusta kyseisestä puljusta. Kovasti lupaavat mutta jossain vaiheessa myös vastaukset loppuvat.


    • mitenkäs

      Onkohan tästä firmasta tehty Kuluttaja asiamiehelle ilmoitusta, kai se nyt EU:n alueella pitäisi toimia näinkin ?
      Hesarin juttu lokakuussa sai aikaan tilausvyöryn Suomesta ja paljon pettyneitä kuluttajia. Ottaisi Hesari nyt selvää firmasta ja sen toiminnasta.

      • Yossi

        Ryhmäkanne kyseistä yritystä vastaan kai ainut tie . Kyseessähän puhdas huijaus ; hienot sivustot ja halvat hinnat varmasti pelkästään jo Suomessa satoja huijattuja.


    • avoid

      Kannattaa tosiaan välttää koko puljua. Itse tilasin lampun marraskuussa 2015 ja joulukuussa vastasivat tiedusteluuni, että lamppu olisi tulossa helmikuun lopulla heidän varastoonsa. Ilmoitin, etten voi odottaa niin kauaa kun oli lahjaksi ajateltu ja he peruuttivat tilauksen. Rahoja tosin ei tietysti ole vieläkään näkynyt. Pitänee kirjoitella reklamaatiolappuset luottokorttiyhtiölle.

      • Yossi

        Mulle kävi sama moka eli lamppu jäi saamatta ja rahat mmenivät. Se on vaan niin että joudut pulittamaan korttiyhtiölle reklamaatiosta tehdyn selvitystyön mukaan eli tulos voipi olla että senttiäkään et takasin saa.


      • Inkapia16

        Samoin täällä , tilasin AJ Floor Lamp:n marraskuussa ja toimitus piti olla viimeistään helmikuun lopulla. Tämän jälkeen ei ole kuulunut kyseisestä firmasta mitään. Laitoin sähköpostia sinne, mutta vastausta en ole saanut.
        Harmikseni maksoin tilauksen pankkikortilla, eli palautukisa tai hyvityksiä ei omasta hyväuskoisuudesta ole tulossa.
        Kyllä se on taas siskot ja veljet niin, että hyvää ei saa halvalla tai ei saa olenkaan!


    • MalttionValttia

      Tilasin lokakuussa 2015 kaksi eri tilausta valaisimen yms. Tuotteet tulivat hyvin pakattuina perille helmikuussa kotiovelle toimitettuna. Tuotteet kaikin puolin laadukkaita ja alkuperäisen näköisiä ja tuntuisia. Kannattaa varautua odottamaan 3-4 kk.

    • PeeterK

      Älä osta ikinä mitään Vogasta. Minä tilasin joulukuussa sieltä Noguchi pöydän ja Grasshopper lampun. Pakett tuli perille 24.3.16. Noguchi pöydästä puuttui jalat. Katsotaan tuleeko ne ikinä perille...

      • PeeterK

        Heidän asiakaspalvelu numero on nyt myös pois käytöstä ja sähköpostiin he eivät ole vielä vastanut...


    • Eisuositteluja

      Hei!!
      Tilausta odotellut 4kk nyt kuulemma on jossain varikolla, jonne pitää maksaa 120€ ostoksista lisää 35£ postimaksua, jotka olen jo kertaalleen maksanut : ((((... Oli kuulemma postimaksut vain maksettu puoleenväliin..

    • AarneJ

      Noniin nyt laitoin sitten oman tilauksen Vogalle menemään... katsotaan miten käy.
      Infoilen tänne tilanteen etenemistä... jos etenee...

      • ArneJ

        Tilannetta: Päätin kysellä oman toimitukseni perään 3.6.. "Vastaus" saapui 14.6, jossa ilmoitettiin että toimitukseni oli siirtynyt vain viikolla (vko33) alkuperäisestä luvatusta (vko32).

        Pahoittelivat kovasti ja lupasivat ilmoittaa kun/jos tilanteeseen tulee muutosta.
        Nyt vain odotellaan lykkääntyykö tuosta vielä vai miten käy.


    • Buupi

      Tilasin reilu vuosi sitten Vogalta kellen, tuli silloin kun pitikin suomen postiin. Helmikuussa tilasin 2 lamppua, ei oledes kuulunut 5 yhteyden ottoa olen lähettänyt ja kaikkiin ovat vastanneet, että toimitusvaikeuksia tehtaalla....Piti viimeksi tulla 2 viikkoa sitten. Huomenna laitan viestin, että tuleekin tutustumaan heidän puljuunsa paikan päälle, niin katosiaan yhdessä mitä voimme tehdä😅 Saa nähdä mitä sitten tapahtuu.

    • ArneJ

      Tilannetta: Nyt Vogan sivuilla olevasta track order kohdasta näkyy että tuotteeni pitäisi olla saapunut heidän varastolleen. Vielä eilen 11.8.2016 kun tarkistin niin näkyi että tilaus olisi tullut viikon päästä.

      Odottelen nyt siis meiliä Vogalta jossai ilmoittaisivat mistä ja milloin tuotteen voin noutaa. Alustavasti olen jo kysynyt kuljetusta tuolilleni yhden tutun logistiikka liikken kautta.

      • AarneJ

        Noniin... viime perjantaina (19.8.2016) laitoin Vogalle sähköpostia ja kyselin koska tavaroistani tulee noutoilmoitus jne. Vastasivat n.2h sisällä että näkevät kyllä tavaroiden saapuneen varastolle tuon viikon alussta (12.8.2016)
        Antoivat varaston puh. numeron ja sähköpostiosoitteen josta voin kysellä lisää infoa.

        Tänään tuli virallinen sähköposti jossa kerrottiin tuotteiteni saapuneen varastolle, osoite josta ne voi noutaa, samat puh. numerot ja sähköpostit jne jne.

        Antoivat seuraavat tiedot pakkauksen koosta: "Your order will have a volume of 0.92 and weighs 32 kilos. The consignment will consist of 2 carton(s)"

        Laitoin sähköpostia varastolle ja kysyin vielä tarkempia mittoja (cm x cm x cm) niin on helmpompi kysellä kuljetusliikkeistä tarjouksia kuljetukselle.


      • AarneJ

        Noniin! Tuoli saapui jo muutama viikko sitten ja oli juuri sellainen mitä luvattiin.
        Kuljetus tuli DSVn kautta sillä tuoli oli varastoituna heidän varastollaan.
        Kuljetuksen hinta oli n.200€ ja se toimitettiin kotiovelle saakka.
        Tuoli oli pakattu huolellisesti.

        Pitkä prosessi tämä oli ja siksi suosittelen pitkää pinnaa ja hermoa ihmisille mikäli tilaavat Vogalta jotain!


      • steoz
        AarneJ kirjoitti:

        Noniin! Tuoli saapui jo muutama viikko sitten ja oli juuri sellainen mitä luvattiin.
        Kuljetus tuli DSVn kautta sillä tuoli oli varastoituna heidän varastollaan.
        Kuljetuksen hinta oli n.200€ ja se toimitettiin kotiovelle saakka.
        Tuoli oli pakattu huolellisesti.

        Pitkä prosessi tämä oli ja siksi suosittelen pitkää pinnaa ja hermoa ihmisille mikäli tilaavat Vogalta jotain!

        Oliko rahdin järjestäminen hankalaa.... miten se siis tapahtui.
        Ajattelin tilata jalkalampun. Viimeksi rahti kuului palveluun kun tilasi jotain.


    • Vogalta_tilannu

      Tilasin vogalta lampun.

      Noin 8 viikon kuluttua Vogalta tuli toinen sähköposti, jossa puhuttiin kuljetuksen järjestämisestä. Onneksi tässä viestissä oli myös DSV:lle suora ns. maksulinkki, jonka maksamalla kuljetus järjestyi ilman omaa "säätöä". Kuljetuksen hinnaksi tuli 41eur.

      Ite tuotteen toimittaminen kotiin kesti yhteensä 10 viikkoa. Ei siis mitään nopeaa puuhaa.

      Itse lamppu on aikalailla täydellinen kopio alkuperäisestä. Olen siis tyytyväinen hankintaan ja kustannuksiinkin, vaikka rahdin joutui vielä maksamaan päälle.

    • Oppirahat

      Tilasin seinäkellon, aikaa meni kolme kuukautta ja sekin kyselyjen jälkeen. Mutta toimituskulut oli kalliimmat kuin ko. tuote. Kelloni odotti Islannissa rahtimaksua jonka jouduin maksamaan. Opetus oli, että meni jo niin lähelle alkuperäisen hintaa, että ei olisi kannattanut. Voga ilmeisesti pesee kätensä (tuli/vero) vastuista ja on ulkoistanut tavaran toimituksen, josta on taas tullut uusi hyvä bisnes toimittajalle.

    • Rahatmän

      Huono kokemus. Sama juttu eli irlannista tuli lunnasvaatimus että pitää maksaa lisää jos haluaa sen kotiin asti. Lopulta, 3kk jälkeen tuotteet tulivat. Kalliimpi lamppu olikin rikki, ei kuljetuksessa vaan se oli vaan maanantaiversio josta puuttui osia ja runko oli vääntynyt, oli kuitenkin tungettu kuljetettavaksi ilmeistä väkivaltaa käyttäen. Tarjoutuivat korvaamaan noin 10 euroa 200€ lampun hinnasta. Ei voi suositella kenellekään mukavalle ihmiselle.

    • vogaltatilannnut

      Tuli tilattu kaksi tuolia ja lamppu. Irlantiin tavarat saapuivat n. 16 viikossa ja rahti päälle maksoi vielä 220eur. Tuotteet ovat laadukkaat, mutta rahdin hinta oli aika järkyttävä. Yhden kyselyn tein asiakaspalveluun ja vastausta en ko. lafkalta saanut koskaan. Vähän epämääräinen yritys.

    • Eivoisuositella

      Artisokka lamppu tuli tilattua helmikuun lopulla, saapui perille vasta kesäkuun toisella viikolla. Perään sai kysellä ja rahti piti tietysti itse järjestää. Paketin avattua huomasin, että lampun rungosta neljä tukirautaa oli poikki. Reklamoin, mutta väittivät olevan kuljetusvaurio, vaikka paketissa ei mitään ihmeämpiä vaurioita näkynyt. Pesivät siis kätensä tästä, nyt joudun selvittelemään kuljetusliikkeen kanssa asiaa.

      Ei voi hirveästi suositella, ongelmatilanteissa nostavat kätensä ylös ja jättävät asiakkaan oman onnensa nojaan!

      • Tiedoksi

        Kannattaa menna Vogan omille sivuille lukemaan miten he toimivat ja siellä on hyvin yksityiskohtaisesti kerrottu kaikki tilauksen vaiheet ja aika joka niihin kuluu. 4 kuukautta! Sieltä löytyy vastaukset kaikkiin kysymyksiin. Sivut ovat englanniksi mutta ne voi kääntää google translatella. En ole vielä tilannut heiltä mitään mutta teen sen huomenna, Minusta kaikki edellä kerrottu harmistuminen johtuu tietämättömyydestä yrityksen toimintaperiatteista. Sieltä näkyy miten mielettömästi heillä on asiakkaita ja voi hyvin ymmärtää että kaikki ei aina mene ihan niinkuin on tarkoitus.
        Asun Italiassa ja samat jutut koskettavat minua kuin suomessa asuviakin. Koska haluan tilata heiltä useita eri tuotteita luin ensin mitä kokemuksia suomalaisilla on. Sitten luin heidän omat sivunsa. Voittopuolisesti siellä asiakkaat suhtautuivst positiivisesti mikä johtunee siitä että heillä on hyvät tiedot toimituksista. Takuukin on 10 vuotta. Suosittelen lukeman.


    • Tiedoksi

      Kannattaa menna Vogan omille sivuille lukemaan miten he toimivat ja siellä on hyvin yksityiskohtaisesti kerrottu kaikki tilauksen vaiheet ja aika joka niihin kuluu. 4 kuukautta! Sieltä löytyy vastaukset kaikkiin kysymyksiin. Sivut ovat englanniksi mutta ne voi kääntää google translatella. En ole vielä tilannut heiltä mitään mutta teen sen huomenna, Minusta kaikki edellä kerrottu harmistuminen johtuu tietämättömyydestä yrityksen toimintaperiatteista. Sieltä näkyy miten mielettömästi heillä on asiakkaita ja voi hyvin ymmärtää että kaikki ei aina mene ihan niinkuin on tarkoitus.
      Asun Italiassa ja samat jutut koskettavat minua kuin suomessa asuviakin. Koska haluan tilata heiltä useita eri tuotteita luin ensin mitä kokemuksia suomalaisilla on. Sitten luin heidän omat sivunsa. Voittopuolisesti siellä asiakkaat suhtautuivst positiivisesti mikä johtunee siitä että heillä on hyvät tiedot toimituksista. Takuukin on 10 vuotta. Suosittelen lukeman.

    • Tiedoksi

      Ajattelin tilata Vogalta tuoleja ja tutustuin Suomen Englannin ja Italian arvosteluihin tästä yrityksestä. Huomasin että on todella tärkeää lukea kaikki myyntiin liittyvä tieto niin säästyy monelta harmilta. Yksi asia oli kuitenkin jota ei löydy on se jos tavara on rikki niin korvausta ei näytä saavan vaan syyttävät kuljetusliikettä .
      Tilauksen voi peruuttaa ja saada tahat takaisin VAIN 48 tuntia tilauksen teon jälkeen..
      Tilaus saapuu Irlantiin 4 kuukauden kuluttua josta sen kuljetus pitää itse järjestää.
      He eivät näytä tulevan vastaan missään ongelmissa.
      Ne joilla kaikki on mennyt hyvin tilauksen kanssa ovat onnellisia ja kehuvat tuotteet loistaviksi ja muut kiroavat.
      Itse päätin etten osta sieltä mitään kun se tuntuu olevan onnen kauppaa enkä koskaan voita arpajaisissa.

    • Huijareita

      Tilattiin vuosi sitten. EI tuotteita, EI rahoja takaisin. Väittävät ettö tuotteet on tilattu/ lähetetty Irlantiin? No ei varmasti ole, ei edes tunneta sieltä ketään. Ihan Suomeen tilattiin. HUIJARIFIRMA!!!

    • vi--uuuu

      Olen nyt odottanut tuoliani 17 viikkoa, tuoli tilattu 13.8.2018 ja vielä seurannan mukaan menisi 3 viikkoa , että silleen .
      Miettikää tilaatteko vai ette jotain näiltä VOGAN sivuilta.

      • vi--uuuu

        Eli suosittelen ,että jättäkää tämä firma väliin, säästytte turhilta murheilta mahdollisesti. Tuolini hinta ei ollut kuin 70,50 € eli mun talous ei siihen kaadu tuleeko tuoli vai ei, mutta mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää.
        Oliko se näin kun tuoli on Irlannissa tai missä sitten onkaan, niin minun pitää itse tilata kuljetus tuolille tänne Suomeen ja maksaa siitä kuljetuksesta. Onko jollain tietoa/kokemusta tästä kuljetus asiasta.


      • Onneako

        Sähköpostiisi ottaa yhteyttä DSV /UPS ja siinä vaiheessa maksat rahdin Suomeen. Siitä tulee ihan selkeä sähköpostiviesti. Kun paketti on Suomessa, lähettipalvelu ottaa yhteyttä ennen paketin kotiin toimittamista. Sain viime vuonna ennen joulua AJ jalkalampun, AJ pöytävalaisimen ja säilytyskalusteen (Componibili). AJ:n jalkalampun varjostin oli leveämpi kuin aidossa. Jalkalampun varjostin oli kutakuinkin samaa leveyttä pöytävalaisimen varjostimen kanssa. Säilytyskaluste oli OK, mutta myös muutaman sentin leveämpi kuin aidot. Oikein tyytyväinen olen ollut. Pakattu erittäin tyylikkäästi ja sisälsi vielä puuvillahanskan pölyjen ja sormenjälkien pyyhkimistä varten. Molemmissa paketeissa oli kortti Vogalta siistissä kirjekuoressa sekä kokoamisohje. Tosiaan tein kanssa oman tilaukseni elokuussa 2017 ja vasta joulukuussa 2017 tavarat tulivat perille. Olin yhteydessä asiakaspalveluun liian aikaisin ja he pyysivät odottamaan, että kuljetusliike ottaa yhteyttä. Tilausnumeron kun syöttää kohtaan Track order, niin näkee missä vaiheessa mennään. Pitkä toimitus, mutta tuli kuin tulikin perille. Tosin saattaa olla niin, että minulla oli onnea tällä kertaa.


      • vi--uuuu

        Kiitos tiedoista. Mitäköhän rahti Suomeen maksaa esimerkiksi vaikka yhdestä tuolista , olisko jotain suuntaa antavaa tietoa ? Esimerkiksi Virosta ostetun mikron rahti maksoi kotiovelle tuotuna 25€.


      • vi--uuuu

        Tuolta aikaisemmista viesteistä luin että rahti tuolista maksaisi 200 € !!! Voiko pitää paikkansa ? Ja jonkun lampun rahti 41 € . Mitä jos jättää maksetun 70 € tuolin lunastamatta ? Jos rahti tuon maksaa ei ole mitään järkeä lunastaa tuolia.


      • Onneako

        Rahti kahdesta lampusta ja säilytyskalusteesta oli vuosi sitten 86 €. Paino ja laatikoiden määrä ja koko varmaan vaikuttaa hintaan.


    • Anonyymi

      Toivottavasti menetätte kaikki rahanne ja kotinne palavat kopioista nauttiessanne. Kaikkea pahaa teille. Ps. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.

    • Anonyymi

      ei ikinä enää ,paska firma palautin paidan pyysin pienenpää ei tullut lasku kyllä josta tappelen paidasta jota ei edes ole,ei voi nettisivutoilta jättäää viestiä niin ovelasti tehty jätä viesti osio.....fc

    • Anonyymi

      Tilasin keväällä samana päivänä kaksi tilausta (vaatteita).
      Ne tulivat ja totesin heti nuiden olevan pieniä sovittamatta.
      Niinpä toimin ohjeiden mukaan ja palautin tuotteet. Sitten alkoi kuitenkin laskuja tulla ja vaikka olin yhteydessä Very Voga n ja vastasin selvityspyyntöihinsä toimittaen kaikki dokumentit niin aina vaan perittiin. Kyllästyin ja maksoin, mutta eipä jäänyt siihenkään vaan vielä peritään jotain. Maksan nyt vielä senkin 24.37€
      Ovat sitten saaneet tavarat takaisin eli 2 x kangaskengät ja yhden paidan ja niiden hinnat ja ylimääräistäkin.
      Tämä oli eka ja vika postimyynti tilaukseni ulkomailta!

    • Anonyymi

      Tilasin veryvogasta vaatteita klarnan kautta toukokuussa, yksi paketti tuli heinäkuussa. Maksoin kaskun vahingossa klarnan kuukausilaskun viitteellä. Sinänsä ei hukkaan mennyt. Tuli jonkun ajan päästä lasku postin kautta veryvogasta , joka oli pari kymppiä pienenpi kun tilaus, mutta ajattelin että jos olen jo sen verran maksanut. Maksoin laskun. Sitten ihmettelin kun klarna alkoi kysellä maksamattomadta vogan ladkusta, jonka olin mielestäni maksanut. Kävi ilmi, että oli kaksi tilausta, lähes identtiset, toisesta puuttui jokin tuote. Asiaa on nyt selvitelty ja veryvogadta on ilmoitettu, että olen noutanut paketin 3.8. Se ei pidä paikkaansa. Nyt olen maksanut kahteen kertaan tilauksen ja asiaan ei saa selvyyttä. Näin näkisin, että huijari hommaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1130
    Aihe