11v instagramissa ?

Enkeksinimeä

Lapseni 11v kinuaa instagramiin. Hän vakuuttaa olevansa kyllin iso ja osaavansa nämä jutut. Kuintenkin pelkään pahinta. Mitä mieltä te olette? Pitäisikö minun antaa lupa. Tietääkö hän oiskeasti mitä kuvia saa laittaa ja mitä ei ? Kertokaa rehellisesti vaan omamielipide.

82

8651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seuraa-lastasl

      Jos lapsi on tyttö ja tuon ikäinen, sinun täytyy kerto mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Sillä tytöillä on juuri tuossa iässä sitä itsensä esittelyä

      • Hdjdj

        Valivalivalivali itse liityin faceen 9 vuotiaana :)


    • Jarno1234

      Antaisin luvan ja tarkkailisin tilannetta;)) Ja ei hän sinne instagramiin tarvitse kuvia itsestään jakaa?

      • Kääntäjä_3

    • Heini14

      Oletko itse instassa? Silloin voit seurata lastasi. Ja auttaa häntä mahdollisesti. Pyydä lasta kysymään aina kun lataa kuvan instaan.

      • Nyt_on_syksy

        Syksy englanniksi http://www.englanniksi.com/sanakirja/syksy


    • Enkeksinimeä

      Itse en instagramissa ole. Minulla on tyttö lapsi . Olen myös pohtinut tätä paljastavuutta. Olisiko muilla mitään kommentteja :) ja asioita jota kenties en olisi harkinnut.

      • kuneipääse

        Sinne ei pääse alle 13 vuotiaat, ei ole kauna aikaa kun poistivat sitä nuorempien tilejä.


      • kohta.16

        Eivät poistele. Tiedän muutaman yhdeksän vuotiaan jotka instassa ovat. Eivät heidän käyttäjiään poisteta


      • Anonyymi
        kuneipääse kirjoitti:

        Sinne ei pääse alle 13 vuotiaat, ei ole kauna aikaa kun poistivat sitä nuorempien tilejä.

        Miks te annatte alle 13-v käyttää ig tä????! He eivät ole 13-v. Se on astetettu siksi että alle 13-v eivät välttämättä osaa arvioida onko joku asia oikein vai väärin ja he eivät välttämättä tajua asioita jotka voivat olla haitallisia alle 13-v. 13-v ymmärtää kumminkin jo vähä enemmän!


    • Nettiin

      Jokainen vanhempi tietty tekee oman lapsensa kohdalla niinkuin itse haluaa,mutta en itse anna oman 11v. tyttöni liittyä instagramiin ja syy on yksinkertaisesti se, että instagramin ikäraja on 13v.
      Ja rehellisesti sanottuna en ymmärrä tätä nyky meininkiä kun nettiin laitetaan mitä sattuu. Tyttäreni luokkakaverit laittavat itsestään jopa videoita youtubeen,näin hän on minulle kertonut. Ja jos en väärin muista niin youtuben ikäraja taisi olla 16v.,korjatkaa jos olen väärässä. Kerran nettiin laitettu ei sieltä koskaan häviä,se olisi hyvä muistaa niin lasten kuin aikuistenkin.

      • Nettiin

        Youtuben ikäraja onkin 13v. eikä 16v ja siis nimenomaan videoiden julkaisuikäraja. Hups:)


      • Anonyymi

        No minusta ei oo mitään pahaa jos laittelee joku 11v Tubeen videoita ja joku mielipuoli kyllä oot jos et anna ikärajan takia lapses ladata TikTokkia, itse katsoinesimerkiksi 6vuotiaana kauhuelokuvia eikä ikärajat ollut omalla kohdallani yhtään järkeviä kun ei edes pelottanut juurikaan


    • Meillä on tyttö Instagrammissa ja myös YouTubessa, ikärajoista en tiedä. Tyttömme on vasta 11, mutta ollut hyvin kiinnostunut pienestä pitäen tietokoneista ja kuvaamisesta. Nyt kuvaa kännykällä lps-hahmojen seikkailuja ja katsoo myös muiden tekemiä kuvauksia sekä kirjoittaa suomeksi ja englanniksi erilaisia tarinoita netin kautta. Omia kuviaan hän ei halua ottaa tai laittaa nettiin, koska on aika ujo. Hänellä on nettikavereita ympäri suomea, joiden kanssa vaihtelevat viestejä ja lps-eläinhahmojen kuvia. En näe tässä mitään pahaa. Osoitteita eivät vaihda, olen kysellyt.

      • kgjkdsgjldj

        Sinun lapsellesi instagram on kanava toteuttaa itseään ja on löytänyt itselleen samasta aiheesta kiinostuneita. Ilmeisesti pienestä pitäen ohjattu käyttämään internettiä yms. fiksusti. Eri asia lapsella, jolla ei ole kokemusta. Lapset haluaa kaikenlaista, mutta kaikki eivät oikeasti halua sitä itse vaan siksi kun muillakin on eivätkä halua olla "erilaisia" tai jäädä ulos porukasta.


    • Östeleyijä

      Onko tytöllä itsellään kamerapuhelin? Jos on, en antaisi liittyä :/

      • entodellakaan

        En minäkään. Ihan liian pieni lapsi.


      • Anonyymi
        entodellakaan kirjoitti:

        En minäkään. Ihan liian pieni lapsi.

        No ei kyllä todellakaan ole


      • Anonyymi
        entodellakaan kirjoitti:

        En minäkään. Ihan liian pieni lapsi.

        No ei kyllä todellakaan ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kyllä todellakaan ole

        Sen ikäinen on kyllä aika pieni 13-vuotiaaseen verrattuna


    • sieLUU

      mUTAT LAPSEN PITÄÄ ELÄÄ
      Mikä ihme on instagrammi?
      Lä'hden googlesta tutkimaan mitä tässä maailmassa tapahtuu

    • sieLUU

      minua epäilyttää koko tietokone
      En ollut vuonna 92 tai 96 ..98...Koskenutkaan sellaiseen.
      En ollut oikein mistään kiinnostunut.
      Kännykän sain v 96? ja se oli jättikokoa

      Kirjoitin tietokneella VAIN koska tahdoin yhteyden
      Toniin joten vsta 03? -04?
      mutta kirjoitin ensin tavallisella kirjoituskoneella.. kauan..
      Se olikin ehkä vasta
      ? mistä asti kun tietokone 06? 07?

    • 3ew4rftgh

      Instagram tilin voi asettaa yksityiseksi, jolloin vieraalle ei näy sisältöä ja sinä ja tyttäresi voitte valita kuka hänen profiiliaan seuraa. Tämmöinen huomio vain...

    • koittakaanytymmärtää

      Mitä vitun väliä sillä on, ketä liityy instagramiin ja kuka ei?? Ei vanhempien tarvitse lasta koko elämänsä aikaa pitää 4 seinän sisällä... Ja minkä helvetin takia vanhempien pitäisi alkaa seuraamaan, mitä lapsi julkaisee instagramiin??? Tulevatko lapset myös vanhempien koneille lukemaan sähköpostiviestejä ja muita yksityisiä juttuja?? Vähän rajaa kiitos.

      • Kuulespashan

        Vaikka se sinua vähän turhauttaisikin, niin vanhempien tehtävä on huolehtia lastensa turvallisuudesta.


      • jenjenjen

        No minä en ainakaan antaisi 11-vuotiaan tyttölapsen olla Instassa. Vähän rajaa kiitos itsellesi. Itse olen 15v.


      • mietipävähän

        Ai että minkä takia vanhempien pitäisi alkaa seuraamaan, mitä lapsi julkaisee instagramiin??? Oletko tosissasi? Ensinnäkään sinne ei edes pitäisi päästää 11v lasta.


      • gsgsg

        koska lapsista tulee nimenomaan juurikin tuollaisia vähällä älyllä varustettuja hylkiöitä kuten sinusta


      • Ärsyttää
        mietipävähän kirjoitti:

        Ai että minkä takia vanhempien pitäisi alkaa seuraamaan, mitä lapsi julkaisee instagramiin??? Oletko tosissasi? Ensinnäkään sinne ei edes pitäisi päästää 11v lasta.

        1.anteeks nyt vaan mut oon 12v ollu instas 2015 asti ja kuule koulus mis oon tulee olee vähän yksinäist jos et oo esim instas koska kaikki juttelee insta kuvist ja muust tollasest et jos oot tosissas aatellu et sun lapsi hengailee 1 lk laisten kans😂


      • Et ole tarpeeksi iso edes huolehtimaan itsestäsi muuten asuisit omillasi.


      • Anonyymi

        Näin puhuu pedofiilit ja heille saalista tarjoavat!
        Röyhkeää, aggressiivista esitystä vanhemmalle,
        joka haluaa suojella lasteen pedoilta!

        Tulevat työnantajat tulevat koluamaan mahdollisten
        työntekijöiden elämänhistoriaa.
        Mitä mahtavat löytää; jotain työhön sopivaa henkilöä?


      • Anonyymi
        jenjenjen kirjoitti:

        No minä en ainakaan antaisi 11-vuotiaan tyttölapsen olla Instassa. Vähän rajaa kiitos itsellesi. Itse olen 15v.

        Samoin!


      • Anonyymi

        Silti alle 13-v ei välttämättä ymmäRRÄ Mikä ON OIKEIN JA VÄÄRIN. MYÖS MITÄ SAA TEHDÄ JA. MITÄ EI , sen IkäISILLÄ EI OLE HARKINTA KYKY VIELÄ HYVÄ!


    • sieLUU

      Jos minulla olisi lapsi..
      Välittäisin vaan siitä yhdestä lapsesta..

      Mikä on terve kehitysvaihe

      Hänellä ei ole niitä fiiliksiä tahtoa tavata koska yhtynyt alemman tason navanalustason naiseen

      kilpailee minun tarve ja sen naisen tarve
      "olet herkkä hauras haavoittuva
      Pelkääm käsieni tahrivan sut"

      mut ei hän välittänyt mistään tunteista 1700 luvun sarahin,
      1600 Louisen
      olin herkkä ja tunteva
      kaunis hemaiseva nainen raaka kuin Ducches elokuvan näyttelijätär , ilkeitä ilmeitä
      ja lehmän enegia Kaunis profiili, kasvot mutta ei osannut kyennyt herttuatarta esittämään

    • sieLUU

      Minä kyllä valvoisin! mitä lapsi julkaisisi
      Sitä on vaikea hallita
      Eihän lapsi hallitse MItäåän toimintojaan

      • lapsenetuuuu

        Minä kyllä valvoisin! mitä lapsen "äiti ja Raision kaupungin lastensuojeluviranomaiset" tekee perättömin "viranomais" selvityksin, lausumin lapsen olosuhteista; Eihän lapsin "äiti ja viranomaiset" hallitse MItään toimintojaan


    • sieLUU

      Tuo v--ttu..Jo on epäilyttävä..
      "Antakaa lapsen laittaa mitä haluaa"

      Minä en vaan tykkäisi että minun lapsen kasvoja katselisi joku
      kuvasta..En laittaisi koiraani nähtäväksi Se oli niiin puhdas herkkä
      Miksi katselsi vieras?

      Vaik olisi kaveri jokuhan voi hänen kodissa nähdä
      vaikak joku iljetträvä isä miehen keho yms
      En antaisi koiraani

      sen perusteella on kokemus

      • Anonyymi

        Ei kuule voi laittaa kaikenlaisia kuvia?!


    • sieLUU

      Eivät nuo julkisuuteen menneet ole kypsiä
      He eivät haallitse alkeellisimpia käytöstapojakaan
      Heidän sielun elämä on sairas
      Ismo Alangon ja Tonin
      Psykopaatteja

    • Formulafani

      itse liityin tuon ikäisenä Facebookkiin. Voin sanoa, että nolottaa mitä sinne on laittanut pari vuotta sitten. On kova työ poistaa julkaisuja. Olen tällä hetkellä 16v ja tällä hetkellä mietin, että olisi pitänyt vasta vuosi sitten aikaisintaan liittyä Faceen ja muihin vastaaviin.

      • poistuinkokonaanfacesta

        Ei niitä voi kokonaan poistaa ikinä. Sinne ne jää ja oot Facen omaisuutta kun kerran liityt. Perseestä koko homma. Mullakin jotain tosi noloi juttuja ja en koskaan saa kokonaan pois niitä. Ja miten ihmeessä sun vanhemmat edes päästi sut sinne sen ikäsenä???


    • näin

      Voi olla että eipä kohta välitä sinun mieli piteetäs yhtään.

    • Rocky999

      Olen itse instgamissa. Se voin pistää yksityiseksi. Itse en laita oma naamaani. Mutta kaikkea muuta laitan. Yhdessä tekisitte profiilin. Vanhempi pitää kyllä kattoa lasten perään. Mutta en kieltäisi.

    • Rajatlapselle

      Älä anna!

    • NäinSeOikeastaanMenee

      Instagram ei ole mikään "itsensä esittely"-palvelu, vaikka sellainen se ihmisten mielestä näyttää olevan.

      Monet laittavat nykyään Instagramiin aika "eroottisiakin" kuvia, iästä ja sukupuolesta riippumatta. Näiden kuvien kommentitikin ovat yleensä sitten samaa luokkaa. Esimerkiksi jos lapsesi laittaa kuvan vain omasta naamastaan niin joku huomattavasti vanhempi ihminen voi kommentoida sitä sellaiseen sävyyn mistä et itse lapsen vanhempana tykkää. Eikä tällaisten kommentoijien tarvitse olla edes mitään "oikeaita" pedofiileja.

      Internet helpottaa pervoilua.

    • TVT-kurssilainen

      Erilaiset somet ovat ok, kunhan juttelet lapsesi kanssa asiasta ja netissä käyttäytymisestä yleensä:
      - Millaisia kuvia saa laittaa? (ja kuinka kauan ne netissä julkaisemisen jälkeen pysyvät)
      - Mitä tehdä, jos joku tekee tai sanoo jotain ikävää?
      - Mitä tehdä, jos kohtaa jotain hämmentävää / pelottavaa?
      - Miten käyttäytyä ystävällisesti muita somelaisia kohtaan? jne.

      Terveet säännöt, luottamus lapseen ja turvallinen vanhempi ovat kaiken perusta :).

    • Kungpao

      Ei pitäisi, kinuaa jokaiselta julkkikselta sitä " seuraa pliis, follow me, follow me! " - Seuraaja saadaan ansaitsemalla, ei pyytämällä.

    • sieLUU

      Anteeksi, eihän sille voi8 mitään että joskus lapset saatettu alkuun
      Löysin tunteita!!!!!!!!! Louisede la vallieren menneisyyteeni
      kun lauloin Uniklubin laulua Sulje sun silmät, kannan sut pois..
      pimeyteen ei tiemme viekään..
      Muistin! Louisen elämää ja Aurinkokuninkaan hovia

      Hän oli poika, joka kuoli 1-2 vuotiaana
      Prinssi Minun lapseni ( Hän on niin suloinen yhä!!!!!
      Juuri tuollainen! ihanenpoikaystäväkin olisi
      Musik video Kukka

    • sieLUU

      Jussi Selo on täydellisen suloinen Prinssi Mus videolla KUKKa
      ( paitsi ällöä kuvaa jossa kaivelee housujaan. )

    • Yritänvaauttaa

      Oon ite nyt 12v ja "liityin" instagramiin joskus 9 vuotiaana. Mun mielestä sun tyttö saa liittyä instagramiin ja sit jos sust tuntuu et se jakelee jtn epämääräsii kuvii ni tee itelleski käyttäjä ja sitte sillä käyttäjällä käyt aina välillä kattomas mitä kuvia se sun tyttös on laittanu

      • niinläpinäkyvää

        No ihan varmasti olet 12 ja liityit 9v instaan. Jepjep.


    • sieLUU

      siis sieluss aoli yhä suru
      lapsesta joka kannettiin pois

    • marjuskaa

      Ei misään tapauksessa lupaa,jos lastasi yhtään ajattelit niin paljon myöhemmin vasta!!!!

    • ei-instaan

      Jäätävän huonoa kommentointia, jotenkin vaan jämähdin lukemaan. Netti on nykyään avoin media ja jokaisella on omat kasvatusmetodit yms. Valvonnan ja seurannan alla uskaltasin antaa lapsen olla instassa, mutta pitää muistaa että vaikka ite ois kuinka fiksu , niin netissä on aina niitä "hulluja" lapsi saattaa myös osata jännityksen kaipuussa huijata vanhempia aika reippaasti. Omia lapsia mä en halua mediaan sotkea ennenkö ite ymmärtää mitä kannattaa jakaa julkisesti. Mun mielestä välittävä vanhempi valvoo ja tiedostaa mitä lapsi tekee. Ei vaan anna älypuhelinta voittaakseen omaa aikaa. Tehkää yhdessä instatili vaikka se lapsesta kuin tyhmältä vaan kuulostas :)

      • ei-instaan

        Ja täällä 12 vuotiaat kommentoi kannattaako liittyä vai ei. Eikö tollasta olisi jo lähtökohtasesti hyvä kysyä muualta kun täältä. Terveisin: 33-vuotias erikoisopettaja


      • valtakunta

        Ei todellakaan mitään tiliä, kyllä se on totuus älypuhelin saa lukkoon sovelluksilla ne hoidettava ennen kuin älypuhelimen antaa lapselle. Tuollaista ei todellakaa saa hyväksyä missään nimessä.


    • ei-instaan

      erityisopettaja* jos joku nyt tän mun huonon tekstinsyötön näkee ongelmana :) välillä joutuu kyllä olemaan myös erikoisopettaja :D

    • OPE3

      ET MISSÄÄN NIMESSÄ ANNA LIITTYÄ. ONKO VANHEMMUUTESI HUKASSA, KUN TOLLAISIA PITÄÄ TÄLLAISILLA PALSTOILLA KYSELLÄ. TAIDAT OLLA VAJAA ITSEKIN VANHEMPANA JA IHMISENÄ, KUN JÄRKESI EI RIITÄ RATKAISEMAAN TÄLLAISTA ASIAA ITSE. HALOO. MINKÄ IKÄINEN VANHEMPI OLET? 15 V? LAPSESI ON ALAIKÄINEN JA SINUN PITÄISI OLLA SE AIKUINEN JOKA VETÄÄ RAJAT! HALOO!!!!!

      • Järkikäteenjainstaan

        Liiat rajat ja liika kyttääminen ei todellakaan ole hyvästä. Silloin kun on aihetta niin pitää toki olla jämäkkä, mutta 11 vuotias alkaa jo kaivata hieman muutakin kuin ainaista holhousta ja kyttäämistä.

        Eikä tarvitse alkaa huutelemaan, että välinpitämätönkö on parempi jne. jne. etc. Sitä en sano vaan järkikäteen. Turhat kiellot vain satuttavat ja aiheuttavat turhia ongelmia. Instagrami ei ketään tapa, huumeet sen sijaan voivat tappaa.


      • Anonyymi

        Kännykkä sukupolvi on ehtinyt isän ja äidin ikään,eikä näillä rassuilla ole mitään hajua mitä vanhemmuus tarkoittaa ja vastuun kantaminen ja esimerkkinä oleminen,kun he tarvitsivat vielä itsekin edunvalvojan ja ihmisen mikä näyttää oikean ja väärän puhumattakaan kuinka väsyneitä ja uupuneita ollaan kaiken aikaa,
        Edellisviikolla tuli ohjelma kun nuoret ovat ihmissuhteissa vain puhelimien kautta JA EI OLE TARPEEKSI SOSIAALISIA KONTAKTEJA , siinä puhuttiin että katsekontaktit on tärkeitä pienestä lapsesta vanhuuteen,


      • Anonyymi
        Järkikäteenjainstaan kirjoitti:

        Liiat rajat ja liika kyttääminen ei todellakaan ole hyvästä. Silloin kun on aihetta niin pitää toki olla jämäkkä, mutta 11 vuotias alkaa jo kaivata hieman muutakin kuin ainaista holhousta ja kyttäämistä.

        Eikä tarvitse alkaa huutelemaan, että välinpitämätönkö on parempi jne. jne. etc. Sitä en sano vaan järkikäteen. Turhat kiellot vain satuttavat ja aiheuttavat turhia ongelmia. Instagrami ei ketään tapa, huumeet sen sijaan voivat tappaa.

        Mutta 11-vuotias ei ole 13-vuotias!


    • Annatliittyä

      Kyllä ja ei.. Mieluummin antaa lupa, mutta asiat on parempi tehdä asiallisesti ja rehellisesti selväksi. Mitä nettiin kannattaa laittaa ja mitä ei. Aikuisena olisi myös hyvä olla tietoinen siitä mitä lapsi sitten siellä instagramissa puuhailee. Ei liikaa kytätä, mutta pysyä kärryillä, jotta osaa varoittaa jos on tarvetta. Toisaalta pitää myös luottaa lapsen omaan arviointi kykyyn.

    • eimullamuuta

      Ehdoton EI, jos lapsestas yhtään välität. Kummityttöni 13v liittyi kun koulut alkoi nyt syksyllä ja ongelmiahan sieltä vain tuli. Jos minulla olisi oma lapsi niin en todellakaan antaisi liittyä. Ja ne ehdot kannattaa muuten lukea tarkkaan... oikeasti.

      • ootkolesta

        Onneksi sulla ei ole omaa lasta


      • Olen samaa mieltä.


    • oikea_vastaus

      Et helvetissä anna

    • sieLUU

      Perustan teille Prinsessakoulun
      [email protected]
      jos on rakkaus kaikenvoittava voi vaikak kirjoittaa

    • eroarahasta.fi

      ”Te ryöstätte lapsiltanne” – taloustieteen nobelisti Stiglitz kummeksuu Suomen leikkauksia ja työmarkkinauudistuksia. Häpeän ytimessä on peri-inhimillinen pelko hylätyksi tulemisesta, kelvottomaksi eläjäksi leimaantumisesta.

    • Annainstamuttarkkaile

      Itse sain instan ja facen tuon ikäisenä, ja se on todettu että riippuuhan millainen käyttäytyminen ja kaikki sellainen hänellä on. Itse olin kiltti mun TODELLA PALJON RAIVOKOHTAUKSIA. Eli en kiusannut en loukannut (no sillon kotona loukkasin kun haukuin kun sain raivareit) ja niin. Riippuuhan se millainen
      Hän on. Asiaa kannattaa kuitenkin jatkuvasti tarkkailla, suosittelen katdomaan! Mutta omamielipide on että anna ladata mutta tarkkaile.
      :)

      Terveisin. Äiti 34v

    • Emila10

      Ei anneta
      11 vuotiaille

    • 11v

      Oon ite 11v ja mun vanhemmat ei anna Instagramia, mut anna ihmeessä. Se on itsestäänselvyys että on Instagram ja Snapchat. Valvo kyllä lastasi ja katso mitä se sinne laittaa, mut älä kyylä, joka kokoajan vahtii.

    • uytiytiy

      Tottakai anna vaan lupa niin voit samalla seurata tilannetta, muuten se saattaa liittyä salaa ja sitten et voi. Huom omankin lapsen yksityisten viestien lukeminen on laitonta vaikka oliskin vanhempi. Mut joo anna liittyä

      • Mun lapsi liitty salaa no mutta kun valvon niin eipä se siellä kauan ollut mutta tulipa kieltoja lisää. Älykännykkää ei saa luovuttaa jos sillä pääsee nettiin se sovellus pitää salasanan taakse pistää kuin myös apsiin.

        Lupaa ei saa antaa.


    • näinkäy

      Kyllä se menee instaan annoit luvan tai et

    • 2kk720seuraajaa

      Oon nyt 13-vuotias. Ite liityin instaa 9-vuotiaana sillon mulla oli tili jossa oli joku 30 seuraajaa (se riitti sillon) 10-vuotiaana tein uuden tilin jonne tuli noin 100 seuraajaa. 11-vuotiaana en käyttänyt instaa. 12- vuotiaana aloin taas päivittelemään ja seuraajia oli/on se 280. Se on ns mun "priva" tili. Koska loin just ennen ku täytin 13 taas uuden tilin jolla on nyt 720 seuraajaa. Ja tätä kyseistä tiliä pidän ns harrastuksena. Ikinä en ole mitään selfieitä laittanu ja tällä mun isoimmalla tilillä olen aktiivinen enkä vielä ainakaan näytä omaa naamaani.

    • Anonyymi

      Kyllä hänelle voisi antaa luvan. Välillä vaikka kysyt että näytäppä sitä instagramia.

    • Anonyymi

      Älä anna!!! Tai nythän se on jo sen verran iso, että nyt voit viimeistään antaa😂

    • Anonyymi

      Siis tottakai pitäisi antaa lupa jos lapsi osaa homman luota häneen on kivaa kun vanhempi luottaa!

    • Anonyymi

      Vositteko hyvät aikuiset Ymmärtää! 11-v ei ole mikään 13-v. 13-v on ig,tt ja snp ikärajat!

    • Anonyymi

      Vaikka hän on 11v niin hön ei välttämättä ymmärrä kaikkea mitä siellä tapahtuu, 13-vuotias osaa kunminkin paremmin pättää/ymmärtää asioita!.

    • Miksi 11 vuotiaat eivät pääse Instagramiin?

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe