ottaa mukaan levyllinen lääkkeitä hätätapausten varalle, kun lähden matkoille. Minulla alkoi kova hammassärky yöllä ja otin siihen panacodin, toisen ja kolmannenkin eikä niillä ollut mitään vaikutusta kuin kaikkeen muuhun paitsi särkyyn.
Koska minulla ei ollut tarkoituksena kuolla lääkkeitten yliannostukseen, soitin hätäkeskukseen ja kysyin, montako panacodia voi ottaa vuorokaudessa. Tämä tietoniekka vastasi että niin monta kuin lääkäri on määrännyt.
Näillä tiedon muruilla varustettuna otin vielä neljännen panacodin eikä mitään vaikutusta hammassärkyyn.
Pääsin seuraavana päivänä puolilta päivin hammaslääkäriin ja lääkäri sanoi hampaan olevan menossa kuolioon ja antoi siihen ensiavun.
Omalla paikkakunnallani kysyin hammaslääkäriltä, montako panacodia voi vuorokaudessa ottaa ja hän vastasi sekunnissa, että kahdeksan.
Jotkut tietävät.
Minulla on tapana
125
748
Vastaukset
- siilimuori
Ottiatuota. Jotei tarttis hätäkeskukseen soittaa voisi käyttää nettiä ja googlettaa Panacod. Sieltä avautuu lääkeinfo, josta näet myös annostusohjeet.
- hätänumeroei
Olin lähes metsän keskellä, jossa ei ollut nettiä eikä minun puhelimessakaan ole.
- siilimuori
hätänumeroei kirjoitti:
Olin lähes metsän keskellä, jossa ei ollut nettiä eikä minun puhelimessakaan ole.
No silti minun on sanottava että oisit soittanut vaikka terveyskeskukseen päivystykseen tai hoitajavastaanottoon. Hätäkeskus ei ole sitä vasrten että sinne soitellaan lääkkeiden annossuosituksista. Siis turhasoitot pois sieltä minne ne ei kuulu.
- Soitto_Seis
YÖLLÄ!
OnKo ´merkkauskeskukset´ auki? Jos on korvessa? Lähin päivystys voi olla 80 - 100 kilometrin päässä joka ei vastaa, välttämättä. On koko lailla eri asia jos asuu esimerkiksi Jorvin vieressä kuin asua vaikkapa Kainuun korvessa. - siilimuori
Soitto_Seis kirjoitti:
YÖLLÄ!
OnKo ´merkkauskeskukset´ auki? Jos on korvessa? Lähin päivystys voi olla 80 - 100 kilometrin päässä joka ei vastaa, välttämättä. On koko lailla eri asia jos asuu esimerkiksi Jorvin vieressä kuin asua vaikkapa Kainuun korvessa.Joka kunnan asukkaille on osoitettu päivystys, mihin voi soittaa, vaikka oma tk ei ole auki. Ja kun puhelimella soitat, etäisyydellä ei kai ole väliä. Siis ihan sama soitatko metrin vai viidensadan kilometrin päästä.
- hätänumeroei
siilimuori kirjoitti:
No silti minun on sanottava että oisit soittanut vaikka terveyskeskukseen päivystykseen tai hoitajavastaanottoon. Hätäkeskus ei ole sitä vasrten että sinne soitellaan lääkkeiden annossuosituksista. Siis turhasoitot pois sieltä minne ne ei kuulu.
Olin vaarassa saada joko verenmyrkytyksen tai lääkeyliannostuksen, joten soittoni ei ollut turha. Siihen olisi häke-päivystäjä voinut vaivautua etsimään tiedon.
- oliskoapua
Soitto_Seis kirjoitti:
YÖLLÄ!
OnKo ´merkkauskeskukset´ auki? Jos on korvessa? Lähin päivystys voi olla 80 - 100 kilometrin päässä joka ei vastaa, välttämättä. On koko lailla eri asia jos asuu esimerkiksi Jorvin vieressä kuin asua vaikkapa Kainuun korvessa.Siellä Kainuun korvessa taitaa olla päivystävä sairaanhoitaja ympäri vuorokauden niin kuin monessa muussakin paikassa.
- siilimuori
hätänumeroei kirjoitti:
Olin vaarassa saada joko verenmyrkytyksen tai lääkeyliannostuksen, joten soittoni ei ollut turha. Siihen olisi häke-päivystäjä voinut vaivautua etsimään tiedon.
Ensinnäkin: Panacod on resptilääke, vai olenko väärässä? Kannattaa aina lääkkeen saadessaan ottaa selville myös annostus, mikä on maksimimäärä, ja annostus usein lukee reseptissä. Mistä päättelit verenmyrkytyksestä, ei vaara saada verenmyrkytys ole aihe soittaa hätäkeskukseen. Ja oisit soittanut vaikka jollekin netilliselle kaverillesi et kattoo sulle annostuksen. Hammassärkyyn,vaikka onkin ikävä vaiva, ei yleensä kuole.
- hätänumeroei
siilimuori kirjoitti:
Ensinnäkin: Panacod on resptilääke, vai olenko väärässä? Kannattaa aina lääkkeen saadessaan ottaa selville myös annostus, mikä on maksimimäärä, ja annostus usein lukee reseptissä. Mistä päättelit verenmyrkytyksestä, ei vaara saada verenmyrkytys ole aihe soittaa hätäkeskukseen. Ja oisit soittanut vaikka jollekin netilliselle kaverillesi et kattoo sulle annostuksen. Hammassärkyyn,vaikka onkin ikävä vaiva, ei yleensä kuole.
Hammassärkyä on monen asteista ja sinulla ei ole siitä selvästikään kokemusta. Sanoisitko haimatulehduspotilaalle, että kärsi, mutta älä soita häkeen?
Minähän en aikonut edes vaivata ambulanssihenkilökuntaa enkä poliiseja vaan kysyin montako pilleriä voi ottaa. Minähän olisin voinut joutua shokkiin tms.
Hammaslääkäri osasi annostuksen ulkomuistista, mutta häke-päivystäjä ei osannut etsiä tietoa. - siilimuori
hätänumeroei kirjoitti:
Hammassärkyä on monen asteista ja sinulla ei ole siitä selvästikään kokemusta. Sanoisitko haimatulehduspotilaalle, että kärsi, mutta älä soita häkeen?
Minähän en aikonut edes vaivata ambulanssihenkilökuntaa enkä poliiseja vaan kysyin montako pilleriä voi ottaa. Minähän olisin voinut joutua shokkiin tms.
Hammaslääkäri osasi annostuksen ulkomuistista, mutta häke-päivystäjä ei osannut etsiä tietoa.Hah, haimatulehdusta ja hammassärkyä ei voi rinnastaa toisiinsa. Hammaskivun takia yleensäkin joutuu odottamaan aamuun. Syy häke-soittoosi oli lääkkeen annostus joten ihan täysin väärään numeroon soitit. Juuri tuollaisten soittojen takia häke on tupella.
- hätäkeskusei
siilimuori kirjoitti:
Hah, haimatulehdusta ja hammassärkyä ei voi rinnastaa toisiinsa. Hammaskivun takia yleensäkin joutuu odottamaan aamuun. Syy häke-soittoosi oli lääkkeen annostus joten ihan täysin väärään numeroon soitit. Juuri tuollaisten soittojen takia häke on tupella.
Jos olisin tehnyt pilasoiton, kuten sinä tulkitset minun tehneen, niin miksi häke ei tehnyt minusta rikosilmoitusta?
- 31010023
Soita terveysneuvontaan : 310 10023
- Lääkityskohdalleen
Lääkityksesi ei ollut siis kunnossa. Otit liian vähän. Kahdeksalla pillerillä olisit välttynyt lääkäriin menolta.
- siilimuori
Huom, kahdeksan pilleriä max on annostus vuorokaudessa, ei nitä voi kerralla tai yhdenkään yön aikana ottaa. Paracetamol on maksakyrkky liikaa käytettynä.
- hätänumeroei
En olisi välttynyt. Sain antibiootteja ja jouduin käymään useita kertoja hoidattamassa hammasta hammaslääkärissä.
- pikkupiikanen
siilimuori kirjoitti:
Huom, kahdeksan pilleriä max on annostus vuorokaudessa, ei nitä voi kerralla tai yhdenkään yön aikana ottaa. Paracetamol on maksakyrkky liikaa käytettynä.
Panacod on aika hurja lääke käytettäväksi hammassärkyyn. Akuutti tulehtunut hammas on todella kipeä ja joskus sykkivää kipua rauhoittaa vanhan ajan konsti pitää suussa kylmää vettä. Olen itse kokeillut ja siitä oli hätäapu.
Mutta sinä siilimuori sait nyt monta oivallista ohjetta, miten toimia vastaisuudessa. Minäkin pistin muistiin tuon terveysneuvontanumeron 310 10023.Häke-päivystys ei tosiaan ole erikoistunut terveysneuvontaan eikä siellä ole aikaa kuunnella terveyshistorioita kun kyse ei ole hengenhädästä sentään.
Nyt kun hampaasi on rauhoittumaan päin, voisit kirjata tärkeimmät numerot ja laittaa ne sekä kännykkääsi että tulostaa pikku lapulle, joka on aina kukkarossa. Laite Häke ihan listan loppuun.
Miksi meidän ikäihmisten onkaan niin vaikea ottaa vastaan asiallisia neuvoja?
Korkeintaan kuusi vrk 1-2 tablettia kerralla, välissä on oltava useita tunteja, sain Panacodia leikkauksen jälkeen. Jos ylittää 3g vrk annoksen Parasetamolia on maksa vaarassa, Panacodissa on Parasetamolia 500mg tabletissa sekä Kodeiinia joka on huumeeksikin luokiteltu aine. Minulla on aina matkoille lähtiessä melkoinen arsenaali lääkkeitä mukana, eivät ole koskaan kyselleet reseptejä tullissa. En käytä mitään lääkettä jatkuvasti, paitsi allergiaan nenäsuihketta.
- hätänumeroei
No mutta yhden maksan menettämisen takia ei SAISI soittaa häkeen.
- siilimuori
hätänumeroei kirjoitti:
No mutta yhden maksan menettämisen takia ei SAISI soittaa häkeen.
Ei ole häken vika jos sinä käytät lääkkeitä väärin. Miksi sinulla ylipäätään oli Panacodia? Oliko sinulle ennestään tuttu lääke?
siilimuori kirjoitti:
Ei ole häken vika jos sinä käytät lääkkeitä väärin. Miksi sinulla ylipäätään oli Panacodia? Oliko sinulle ennestään tuttu lääke?
Juu, omituista on toi hätäkeskuksen syyllistäminen.
- hätänumeroei
minttupuu kirjoitti:
Juu, omituista on toi hätäkeskuksen syyllistäminen.
Vastaus on löydettävissä netistä, mutta häke-päivystäjä ei löytänyt sitä tai halunnut löytää sitä tai ei halunnut kertoa sitä.
hätänumeroei kirjoitti:
Vastaus on löydettävissä netistä, mutta häke-päivystäjä ei löytänyt sitä tai halunnut löytää sitä tai ei halunnut kertoa sitä.
Jos sulla on jotain lääkettä lääkärin määräämänä, se lekuri, apteekki ja se pikkuläpyskä pakkauksen sisällä kertoo montako nappia voi ottaa vuorokaudessa. Se on sanottu sulle tässä ketjussa moneen kertaan.
Usko nyt jo, ettei tollasista soitella Häkeen.- hätänumeroei
minttupuu kirjoitti:
Jos sulla on jotain lääkettä lääkärin määräämänä, se lekuri, apteekki ja se pikkuläpyskä pakkauksen sisällä kertoo montako nappia voi ottaa vuorokaudessa. Se on sanottu sulle tässä ketjussa moneen kertaan.
Usko nyt jo, ettei tollasista soitella Häkeen.No pitäisikö poliisien ymmärtää puhelimeen tallennetun ICE-numeron päälle? Jos he ymmärtävät, niin miksi heillä kestää viikko löytää lähin omainen?
hätänumeroei kirjoitti:
No pitäisikö poliisien ymmärtää puhelimeen tallennetun ICE-numeron päälle? Jos he ymmärtävät, niin miksi heillä kestää viikko löytää lähin omainen?
Apua, puhutaanko nyt aidasta vai seipäistä?
Mä häippäsen nyt :D- hätänumeroei
minttupuu kirjoitti:
Apua, puhutaanko nyt aidasta vai seipäistä?
Mä häippäsen nyt :DEt vain lukenut koko ketjua. Rivikansalaisten pitäisi olla 100-prosenttisen tietoisia siitä, minne heidän milloinkin kuuluu soittaa, mutta poliisien ei? Toistan, että poliisit eivät löytäneet lähiomaista viikkoon, vaikka ICE-numero oli tallennettuna vainajan puhelimeen.
- siilimuori
hätänumeroei kirjoitti:
Et vain lukenut koko ketjua. Rivikansalaisten pitäisi olla 100-prosenttisen tietoisia siitä, minne heidän milloinkin kuuluu soittaa, mutta poliisien ei? Toistan, että poliisit eivät löytäneet lähiomaista viikkoon, vaikka ICE-numero oli tallennettuna vainajan puhelimeen.
Jos siinä puhelimessa salasanalukitus. Ei sinne silloin kukaan päse katsomaan. Miten omaiset eivät kaivanneet lähiomaista iikkoon? Sitä lähinnä ihmettelen.
- hätänumeroei
siilimuori kirjoitti:
Jos siinä puhelimessa salasanalukitus. Ei sinne silloin kukaan päse katsomaan. Miten omaiset eivät kaivanneet lähiomaista iikkoon? Sitä lähinnä ihmettelen.
Sinun ei tarvitse jokaista yksityiskohtaa tietää. Kuinka sukulaiset pääsivät salasanalukituksen ohi? Koska he (minä) olen FBI- tai KGB-agentti? Se ei ollut lukossa.
Oisit nyt heevetti soittanu vaikka Myrkytystietokeskukseen! Alotuksen on pakko olla provo, ei kukaan voi olla noin tyhmä oikeesti.
Ois karseeta olla hätäkeskuspäivystäjä.- hätänumeroei
Sinä kirjoitat kivuttomana (et ole koskaan kokenut tuon kaltaista kipua) päiväsaikaan ja neljä tuntia mietit vastausta kunnes keksit sanoa jotakin 'fiksua'.
hätänumeroei kirjoitti:
Sinä kirjoitat kivuttomana (et ole koskaan kokenut tuon kaltaista kipua) päiväsaikaan ja neljä tuntia mietit vastausta kunnes keksit sanoa jotakin 'fiksua'.
Kuule hei, mulla on fibromyalgia ja kaularangan rappeuma, revi siitä kivuttomuutta!!!!
hätänumeroei kirjoitti:
Ja minkä ihmeen neljä tuntia? :D Oisinko vajaan puoli tuntia ollut palstalla :D
- hätäkeskusei
minttupuu kirjoitti:
Ja minkä ihmeen neljä tuntia? :D Oisinko vajaan puoli tuntia ollut palstalla :D
Aloituksesta vastaukseesi kului neljä tuntia. Onko sinulla nyt kovempia kipuja kuin synnytyskivut tai haimatulehduskivut, joiden on kerrottu olevan kovimpia ihmisen kokemia kipuja? Jos on niin olet pätevä arvioimaan soittoni tärkeyttä. Epäilen että et nauraisi jos olisit kivuissa ja tuskissa juuri nyt.
minttupuu
Aloitus on provo, kuten mainitsit. Kuka meidän ikäinen ei hoidata hampaitaan siten, että "yllätys" hammas-särky ilmesty jossain mökillä, kaukana kaikesta?
No, jos nyt hieman kerron omaa kokemustani, joka ei toimi kaukana korvessa, jos ei ole alkoholia?
Minulla oli sietämättömät kivut selkä vaivani vuoksi, joka johtui myös autokolaristamme, jonka vuoksi olin kallovedossa.
Särkylääkkeitä otin todellakin joskus yli annoksen ja kipu jatkui!
Sitten joku vain "tarjosi" alkoholia, ...minulle.."raivoraittiille" ja kipu loppui!
Toinen muistikuvani on kyllä lapsuudestani, jolloin oli hampaat paikkauksen tarpeessa. Piian paikassa ei koskaan särkenyt hampaita, mutta kotiin tullessa särky oli kamala! Isän jollain lääkkeillä sen sai hallittua, mutta edelleen olen ....enkä ole millekkään mitään mieltä, koska se oli sitä aikaa. Kaikilla oli samanlaista.- hätäkeskusei
Kristiina23 kirjoitti:
minttupuu
Aloitus on provo, kuten mainitsit. Kuka meidän ikäinen ei hoidata hampaitaan siten, että "yllätys" hammas-särky ilmesty jossain mökillä, kaukana kaikesta?
No, jos nyt hieman kerron omaa kokemustani, joka ei toimi kaukana korvessa, jos ei ole alkoholia?
Minulla oli sietämättömät kivut selkä vaivani vuoksi, joka johtui myös autokolaristamme, jonka vuoksi olin kallovedossa.
Särkylääkkeitä otin todellakin joskus yli annoksen ja kipu jatkui!
Sitten joku vain "tarjosi" alkoholia, ...minulle.."raivoraittiille" ja kipu loppui!
Toinen muistikuvani on kyllä lapsuudestani, jolloin oli hampaat paikkauksen tarpeessa. Piian paikassa ei koskaan särkenyt hampaita, mutta kotiin tullessa särky oli kamala! Isän jollain lääkkeillä sen sai hallittua, mutta edelleen olen ....enkä ole millekkään mitään mieltä, koska se oli sitä aikaa. Kaikilla oli samanlaista.Minä olen käynyt säännöllisesti hammaslääkärissä.
hätäkeskusei kirjoitti:
Aloituksesta vastaukseesi kului neljä tuntia. Onko sinulla nyt kovempia kipuja kuin synnytyskivut tai haimatulehduskivut, joiden on kerrottu olevan kovimpia ihmisen kokemia kipuja? Jos on niin olet pätevä arvioimaan soittoni tärkeyttä. Epäilen että et nauraisi jos olisit kivuissa ja tuskissa juuri nyt.
Meinaat, että oon lukenut alotuksen klo. 9.06. Sitten miettinyt sitä neljä tuntia ja tuun kirjottaan vastauksen?
Haimatulehdusta ei oo ollut, synnyttänyt oon, kaularangan välilevynpullistumakipuja en enää välitä kokea, muten mä niistäkään Häkeen soitellut.- hätäkeskusei
minttupuu kirjoitti:
Meinaat, että oon lukenut alotuksen klo. 9.06. Sitten miettinyt sitä neljä tuntia ja tuun kirjottaan vastauksen?
Haimatulehdusta ei oo ollut, synnyttänyt oon, kaularangan välilevynpullistumakipuja en enää välitä kokea, muten mä niistäkään Häkeen soitellut.Onko sinun elämäsi tärkein päämäärä olla koskaan soittamatta häkeen, koska joku sinua tärkeämpi ihminen voi sillä aikaa kuolla? Jos on, niin ole hyvä mutta älä neuvo minua tappamaan itseäni mieluummin kuin tekisin 'virkavirheen' ja soittaisin häkeen.
hätäkeskusei kirjoitti:
Minä olen käynyt säännöllisesti hammaslääkärissä.
Sulla on sitten huono hammaslääkäri, tee siitä ilmotus! Aijjoo, mun piti häipyä. :D
- saluki
Voiko ikäluokassamme olla aloittajan kaltaisia höppänöitä? Ei siis tiedetä, että jokaisessa lääkelaatikossa on kyseiseen valmisteeseen kuuluvat tiedot. Pelkät listat mukana hätätapauksia varten, muttei ohjeita. Sitten työllistetään typerillä kysymyksillä hätäkeskusta, eikä osata kysyä numerotiedustelusta kyseisen kunnan päivystävää hammaslääkäriä. Reteesti kuitenkin syödään lähes huumeeksi luokiteltavia myrkkyjä, kuin leipää. Pavacodin kaltaista myrkkyä en vapaaehtoisesti suuhuni laittaisi..
- saluki
siis Panacodin...
saluki kirjoitti:
siis Panacodin...
Mitäs jos joku sydänkohtauksen saanut ei päässyt läpi Häkeen, kun joku pönttö sekoilee puhelimessa Panacodeineen?
saluki kirjoitti:
siis Panacodin...
Mitäs jos joku sydänkohtauksen saanut ei päässyt läpi Häkeen, kun joku pönttö sekoilee puhelimessa lääkkeineen?
minttupuu kirjoitti:
Mitäs jos joku sydänkohtauksen saanut ei päässyt läpi Häkeen, kun joku pönttö sekoilee puhelimessa lääkkeineen?
Ekaks tää ei antanu mun vastata, sitten viesti on tääl kahdesti?
- saluki
minttupuu kirjoitti:
Ekaks tää ei antanu mun vastata, sitten viesti on tääl kahdesti?
Tuo ei ole niin vaarallista, kuin aloittajan kaltaiset töppöilijän touhut..
saluki kirjoitti:
Tuo ei ole niin vaarallista, kuin aloittajan kaltaiset töppöilijän touhut..
No ei onneks! Toivottavasti alotus on provo :D
- hätäkeskusei
minttupuu kirjoitti:
No ei onneks! Toivottavasti alotus on provo :D
Sinä olet provo, minttupuu. Toivottavasti saat maistaa omaa 'lääkettäsi', niin opit.
Ehkä olisi pitänyt tehdä ilmoitus osaamattomasta häke-päivystäjästä. hätäkeskusei kirjoitti:
Sinä olet provo, minttupuu. Toivottavasti saat maistaa omaa 'lääkettäsi', niin opit.
Ehkä olisi pitänyt tehdä ilmoitus osaamattomasta häke-päivystäjästä.Tee ihmeessä ilmotus ja vähän äkkiä! Vedä sitä ennen 8 Panacodia nassuus.
- SanctaSimplicitasJees
Meidän kaikkien kannattaisi lukea ja säästää lääkepakkauksissa olevat tavaraselosteet ja ohjeet, joihin kuuluu myös annosteluun liittyvät kysymykset
- hätäkeskusei
Minulla oli pakkaus tallella omassa kodissani, mutta otin matkalle mukaan vain yhden levyn kutakin lääkettä, jos sattuisin tarvitsemaan niiitä ja tarvitsinkin. Syy miksi jouduin matkalle lähtemään, oli perheenjäsenen kuolema.
- opiksi
hätäkeskusei kirjoitti:
Minulla oli pakkaus tallella omassa kodissani, mutta otin matkalle mukaan vain yhden levyn kutakin lääkettä, jos sattuisin tarvitsemaan niiitä ja tarvitsinkin. Syy miksi jouduin matkalle lähtemään, oli perheenjäsenen kuolema.
Alussa kirjoitit, että sinulla on tapana ottaa levyllinen lääkkeitä hätätapauksia varten matkalle lähtiessä. Ihan sama, mikä on syy matkalle lähtöön, jos lääkkeitä kulettaa mukanaan on alkuperäispakkaus pakkausselostuksineen oltava mukana. Toivottavasti opit sen.
- hätäkeskusei
opiksi kirjoitti:
Alussa kirjoitit, että sinulla on tapana ottaa levyllinen lääkkeitä hätätapauksia varten matkalle lähtiessä. Ihan sama, mikä on syy matkalle lähtöön, jos lääkkeitä kulettaa mukanaan on alkuperäispakkaus pakkausselostuksineen oltava mukana. Toivottavasti opit sen.
Toivon sinunkin käyttäytyvän täydellisesti, kun läheisesi kuolee.
- opiksi
hätäkeskusei kirjoitti:
Toivon sinunkin käyttäytyvän täydellisesti, kun läheisesi kuolee.
Luepa tuo äskeisen kirjoitukseni eka lause, jonka lainasin aloituksestasi ja jossa kerroit matkalle lähtiessäsi. jne..., vai etkö lähde matkalle muutoin, kuin omaistesi kuollessa.
Ihme inttäjä olet. - hätäkeskusei
opiksi kirjoitti:
Luepa tuo äskeisen kirjoitukseni eka lause, jonka lainasin aloituksestasi ja jossa kerroit matkalle lähtiessäsi. jne..., vai etkö lähde matkalle muutoin, kuin omaistesi kuollessa.
Ihme inttäjä olet.Olen mikä olen. Soitan jatkossakin häkeen, jos kipu ei taltu kolmella panacodilla. Mieluummin otan syytteen turhasta soittelusta kuin tapan itseni. Sinä?
- siilimuori
hätäkeskusei kirjoitti:
Olen mikä olen. Soitan jatkossakin häkeen, jos kipu ei taltu kolmella panacodilla. Mieluummin otan syytteen turhasta soittelusta kuin tapan itseni. Sinä?
Yksinkertaisuus tai ketjun pitkittämisen yritys huipussaan.
- hätäkeskusei
siilimuori kirjoitti:
Yksinkertaisuus tai ketjun pitkittämisen yritys huipussaan.
Leikitään sitten niin, kun ette muuta osaa jankata kuin sitä, etten rivikansalaisena saisi soittaa häkeen.
- peessikö
hätäkeskusei kirjoitti:
Leikitään sitten niin, kun ette muuta osaa jankata kuin sitä, etten rivikansalaisena saisi soittaa häkeen.
Pässie ei saa lopetettua änkyröintiään.
- 1eero
He metakka panacodista, mitä haittaa jos sattuu vähä ylittää normi annostusta enempi päänsärkyä pähkäillessä kuin itse säryssä.
Ei tullu kipu ulkona hyvä oli hiihtäjän hiihdellä, vaikka oli turpa huurteessa, jääpuikot nenänalla, lumi narskui suksen alla, posket rusoitti punasena.- hätäkeskusei
Niin ja ketä varten se häke on? Enhän pyytänyt heitä puhaltamaan ilmapalloja vaan esitin korrektin kysymyksen henkeeni ja terveyteeni kohdistuvasta vaarasta. Pyrkimykseni oli säilyä hengissä seuraavaan aamuun, mutta olisi pitänyt minttupuun ja siilimuorin mukaan kuolla pois vaivaamasta häkeä.
- 1eero
hätäkeskusei kirjoitti:
Niin ja ketä varten se häke on? Enhän pyytänyt heitä puhaltamaan ilmapalloja vaan esitin korrektin kysymyksen henkeeni ja terveyteeni kohdistuvasta vaarasta. Pyrkimykseni oli säilyä hengissä seuraavaan aamuun, mutta olisi pitänyt minttupuun ja siilimuorin mukaan kuolla pois vaivaamasta häkeä.
Kuka sitä tieten tahtoen haluaa kuolla jollei itsemurha mielessä.
Hätä voi olla pas-ka hätäkin, mitä tässä hättäilemään - bessie-
hätäkeskusei kirjoitti:
Sinua varten HÄKE on, olisit vaatinut heitä lähettämään AMPUN tai LANSSIN paikalle. Ihanaa että selvisit hengissä, halit ja tsemppiä sinulle ja lämmin osanottoni menetyksesi johdosta. Säästä vainajalta jääneet lääkkeet omissa pakkauksissaan ja noudata pakkaukseen painettua (ei siis lääkärin edesmenneelle määräämää) annosteluohjetta. Lähetän vielä VOIMAHALIT, ollos hyvä!
- siilimuori
hätäkeskusei kirjoitti:
"henkeeni ja terveyteeni kohdistuvasta vaarasta."
Ei saakeli, sinä olet varmaan ollut häke:n päivän piristys ja vitsi :)). Montakos vuotta Panacodeja olet jo vetäny nassuun ja nuppi turrana sottelet Häkeen kun lisää pitäis saada. - hätäkeskusei
1eero kirjoitti:
Kuka sitä tieten tahtoen haluaa kuolla jollei itsemurha mielessä.
Hätä voi olla pas-ka hätäkin, mitä tässä hättäilemäänSoitin kerran hammaslääkäripäivystykseen huomattavasti vähäisimmässä kivuissa ja minun olisi pitänyt ajaa pitkähkö matka, joten en ottanut päivystysaikaa vaan ajattelin pärjätä seuraavaan päivään. Kuitenkin soitin uudelleen ja sanoin ottavani ajan. Hammaslääkäri luki minulle tekstin, jonka ajanvaraus oli kirjoittanut ja siinä oli maininta että olen kieltäytynyt tulemasta vaikka kysymys oli välittömästä vaarasta. Tällä tekstillä ajanvaraus takasi että hän ei syyllistynyt mihinkään vaikka en olisi tullut. Hän tulkitsi tilanteeni hengenvaaralliseksi.
- hätäkeskusei
bessie- kirjoitti:
Sinua varten HÄKE on, olisit vaatinut heitä lähettämään AMPUN tai LANSSIN paikalle. Ihanaa että selvisit hengissä, halit ja tsemppiä sinulle ja lämmin osanottoni menetyksesi johdosta. Säästä vainajalta jääneet lääkkeet omissa pakkauksissaan ja noudata pakkaukseen painettua (ei siis lääkärin edesmenneelle määräämää) annosteluohjetta. Lähetän vielä VOIMAHALIT, ollos hyvä!
Minä en usko sinua enkä ota osanottoasi vastaan. Lähetän kuitenkin etukäteisosanottoni sinulle tulevien menetystesi johdosta.
- hätäkeskusei
siilimuori kirjoitti:
"henkeeni ja terveyteeni kohdistuvasta vaarasta."
Ei saakeli, sinä olet varmaan ollut häke:n päivän piristys ja vitsi :)). Montakos vuotta Panacodeja olet jo vetäny nassuun ja nuppi turrana sottelet Häkeen kun lisää pitäis saada.Nytkö tämä muuttuikin vitsiksi kun aiemmin moralisoit häken tukkeuttamisesta.
Häkeen pitää soittaa, jos näkee vaikkapa jonkun pysäyttelevän autoja. - siilimuori
hätäkeskusei kirjoitti:
Nytkö tämä muuttuikin vitsiksi kun aiemmin moralisoit häken tukkeuttamisesta.
Häkeen pitää soittaa, jos näkee vaikkapa jonkun pysäyttelevän autoja.Jep mutta jos pysytään asiassa nin sinne ei edelleenkään soiteta lääkkeiden annostuksista.
- 1eero
hätäkeskusei kirjoitti:
Soitin kerran hammaslääkäripäivystykseen huomattavasti vähäisimmässä kivuissa ja minun olisi pitänyt ajaa pitkähkö matka, joten en ottanut päivystysaikaa vaan ajattelin pärjätä seuraavaan päivään. Kuitenkin soitin uudelleen ja sanoin ottavani ajan. Hammaslääkäri luki minulle tekstin, jonka ajanvaraus oli kirjoittanut ja siinä oli maininta että olen kieltäytynyt tulemasta vaikka kysymys oli välittömästä vaarasta. Tällä tekstillä ajanvaraus takasi että hän ei syyllistynyt mihinkään vaikka en olisi tullut. Hän tulkitsi tilanteeni hengenvaaralliseksi.
No joo, vastaan vielä kerran.
Mulla oli kans vuosia sitten, muistan vielä, lauantai iltana alko hammassärky joka tunnin päästä otin pillerin siksi aikaa auttoi, sunnuntai aamuna soitin terveyskeskukseen silloin oli vielä päivystystä pyhänä en tiedä nykyään. Sanoivat että joutuin tänne sillä sipuli, hoitoa tuli muutakin kuin lämmintä kättä. - bessie-
hätäkeskusei kirjoitti:
Minä en usko sinua enkä ota osanottoasi vastaan. Lähetän kuitenkin etukäteisosanottoni sinulle tulevien menetystesi johdosta.
Uskoit tai et, mutta vastaan otit koska kerran kuittasit. Turhan koukeroinen kuittaus, etten sanoisi mauton.
- siilimuori
hätäkeskusei kirjoitti:
Soitin kerran hammaslääkäripäivystykseen huomattavasti vähäisimmässä kivuissa ja minun olisi pitänyt ajaa pitkähkö matka, joten en ottanut päivystysaikaa vaan ajattelin pärjätä seuraavaan päivään. Kuitenkin soitin uudelleen ja sanoin ottavani ajan. Hammaslääkäri luki minulle tekstin, jonka ajanvaraus oli kirjoittanut ja siinä oli maininta että olen kieltäytynyt tulemasta vaikka kysymys oli välittömästä vaarasta. Tällä tekstillä ajanvaraus takasi että hän ei syyllistynyt mihinkään vaikka en olisi tullut. Hän tulkitsi tilanteeni hengenvaaralliseksi.
Aijaa, ja sinä kieltäydyit menemästä, mikäs logiikka tuossa sitten on? JOs koit olevasi hengenvaarassa, miksi et tilannut ambulanssia vaan kysyit lääkkeen annosohjetta? Ja sitkeästi vain jäit korpeen oleilemaan. Kyllä luulisi että ihminen hakeutuu pois korvesta jos luulee olevansa hengenvaarassa, hohhoijaa. Mt meneehän se sunnuntai tällaistakin provoilua väännelessä ;)
- hätäkeskusei
siilimuori kirjoitti:
Jep mutta jos pysytään asiassa nin sinne ei edelleenkään soiteta lääkkeiden annostuksista.
Uskotko että tapoin jonkun tuon soittoni vuoksi? Häke ei osannut etsiä tietoa; siitä on kysymys.
Häke ottaa soittoja vastaan, jos joku on pysäköinyt auton väärin ja aura-auto ei pääse auraamaan, mutta minun elämäni on toki tuotakin vähempiarvoisempi. - siilimuori
1eero kirjoitti:
No joo, vastaan vielä kerran.
Mulla oli kans vuosia sitten, muistan vielä, lauantai iltana alko hammassärky joka tunnin päästä otin pillerin siksi aikaa auttoi, sunnuntai aamuna soitin terveyskeskukseen silloin oli vielä päivystystä pyhänä en tiedä nykyään. Sanoivat että joutuin tänne sillä sipuli, hoitoa tuli muutakin kuin lämmintä kättä.Näinpä. Päivystävälle hammalääkärille pääsee päiväsaikaan, harvemmin alkavat yöllä millekkään jos ei ole henkeä uhkaava tilanne. Eli öisin harvemmin hampilääkäriin pääsee. Mutta jos itse on huolissaan, kannattta aina soittaa päivystysnumeroon, ei häkeen, jos ei just silloin ambulanssikyytiä koe tarvitsevansa. Näin minä toimisin.
- siilimuori
hätäkeskusei kirjoitti:
Uskotko että tapoin jonkun tuon soittoni vuoksi? Häke ei osannut etsiä tietoa; siitä on kysymys.
Häke ottaa soittoja vastaan, jos joku on pysäköinyt auton väärin ja aura-auto ei pääse auraamaan, mutta minun elämäni on toki tuotakin vähempiarvoisempi.Sitähän en voi tietää mutta mahdollista on että sinun soittosi takia jonkin akuuttia apua tarvitsevan avun piiriin pääseminen saattoi viivästyä. Jos sinun elämäsi arvo on kiinni panacod-annostulsesta ni aika löysissä kantimissa on. Oisit tullu pois sieltä korvesta ja menny lääkäriin.
- hätäkeskusei
siilimuori kirjoitti:
Sitähän en voi tietää mutta mahdollista on että sinun soittosi takia jonkin akuuttia apua tarvitsevan avun piiriin pääseminen saattoi viivästyä. Jos sinun elämäsi arvo on kiinni panacod-annostulsesta ni aika löysissä kantimissa on. Oisit tullu pois sieltä korvesta ja menny lääkäriin.
Mihin lääkäriin? Hätäkeskus sanoi ettei ole hammaslääkäriä yöaikaan tarjolla.
- hätäkeskusei
bessie- kirjoitti:
Uskoit tai et, mutta vastaan otit koska kerran kuittasit. Turhan koukeroinen kuittaus, etten sanoisi mauton.
Minä olen mauton, mutta bessie on täydellisen korrekti aina ja iänkaikkisesti.
- siilimuori
hätäkeskusei kirjoitti:
Mihin lääkäriin? Hätäkeskus sanoi ettei ole hammaslääkäriä yöaikaan tarjolla.
Sinne lääkäriin missä teillä on yöaikaan perusterveydenhuollon päivystys.
- hätäkeskusei
siilimuori kirjoitti:
Oletko häken ylijohtaja vai millä meriitillä kommentoit?
- siilimuori
siilimuori kirjoitti:
Kannattaisiko tutustua ohjeisiin milloin hätäkeskuskeen soitetaan ja ennen kaikkea milloin EI soiteta:
Milloin et soita 112?
• kiireettömissä tilanteissa
• kysely- tai tiedustelutarkoituksessa
• häiriötilanteissa, joissa kukaan ei ole vaarassa: sähkökatkokset, liikenneruuhkat
http://www.112.fi/fi/hatanumero_112/milloin_soitat_112 - siiloimuori
hätäkeskusei kirjoitti:
Oletko häken ylijohtaja vai millä meriitillä kommentoit?
No näihin kommentteihin tarvitsee vain maalaisjärjen.Ja kansalaisaktiivisuuden.
- hätäkeskusei
siiloimuori kirjoitti:
No näihin kommentteihin tarvitsee vain maalaisjärjen.Ja kansalaisaktiivisuuden.
No nythän voit kansalaisaktiivina tehdä minusta rikosilmoituksen häken puolesta.
Kiellätkö sinä nyt julkisesti kaikkia soittamasta häkeen, jos ongelma liittyy jotenkin hampaisiin ja väität, että kaikki hammassairaudet ovat häken toiminnan ulkopuolella? - siilimuori
hätäkeskusei kirjoitti:
No nythän voit kansalaisaktiivina tehdä minusta rikosilmoituksen häken puolesta.
Kiellätkö sinä nyt julkisesti kaikkia soittamasta häkeen, jos ongelma liittyy jotenkin hampaisiin ja väität, että kaikki hammassairaudet ovat häken toiminnan ulkopuolella?No kuules provoilija tuota voit ihan miettiä pikku päässä hiljaa isse issekses :).
Sinustakaan ei maksa vaivaa tehdä rikoilmoitusta sillä sinä et ole ainoa turhasoittaja häkeen. Mut siitä ei päästä minnekkään et turhasoitot viebvät tilaa todella apua tarvitsevilta. - hätäkeskusei
siilimuori kirjoitti:
No kuules provoilija tuota voit ihan miettiä pikku päässä hiljaa isse issekses :).
Sinustakaan ei maksa vaivaa tehdä rikoilmoitusta sillä sinä et ole ainoa turhasoittaja häkeen. Mut siitä ei päästä minnekkään et turhasoitot viebvät tilaa todella apua tarvitsevilta.Välttämätön kiireellinen ensiapu annetaan koko väestölle riippumatta siitä, mikä on asuinkunta. Miten minun kotikuntani terveydenhuolto tietäisi palveluntarjonnasta 500 km:n päässä?
- siilimuori
hätäkeskusei kirjoitti:
Välttämätön kiireellinen ensiapu annetaan koko väestölle riippumatta siitä, mikä on asuinkunta. Miten minun kotikuntani terveydenhuolto tietäisi palveluntarjonnasta 500 km:n päässä?
No sanoo kai järkikin että menet sen paikkakunnan päivystykseen missä hammastasi podet.Ei tuo niin vaikeaa liene käsittää.
- hätäkeskusei
siilimuori kirjoitti:
No sanoo kai järkikin että menet sen paikkakunnan päivystykseen missä hammastasi podet.Ei tuo niin vaikeaa liene käsittää.
No sitähän minä koko ajan yritin selvittää. Sinun mielestäsi minun olisi pitänyt joko kärsiä tai kuolla lääkkeitten yliannostukseen.
- bessie-
hätäkeskusei kirjoitti:
Minä olen mauton, mutta bessie on täydellisen korrekti aina ja iänkaikkisesti.
Kirjoitinkin kylläkin, että kuittauksesi oli turhan koukeroinen, etten sanoisi mauton. Täydellisen korrekti en aina ole, mutta luultavasti aika lähelle sitä pystyisin halutessani.
Osin luonnostaan, osin opittuna. Tältä pohjalta "Etukäteisosanotto sinulle tulevien menetystesi johdosta." on lause jota en itse menisi kenellekään kirjoittamaan. - siilimuori
hätäkeskusei kirjoitti:
No sitähän minä koko ajan yritin selvittää. Sinun mielestäsi minun olisi pitänyt joko kärsiä tai kuolla lääkkeitten yliannostukseen.
Just, ymmärrys hoi äly älä jätä. Mie meen nyt pois hupailemasta. soon moro.
- hätäkeskusei
bessie- kirjoitti:
Kirjoitinkin kylläkin, että kuittauksesi oli turhan koukeroinen, etten sanoisi mauton. Täydellisen korrekti en aina ole, mutta luultavasti aika lähelle sitä pystyisin halutessani.
Osin luonnostaan, osin opittuna. Tältä pohjalta "Etukäteisosanotto sinulle tulevien menetystesi johdosta." on lause jota en itse menisi kenellekään kirjoittamaan.Kannattaa miettiä kenelle kuittailee, jos ei kestä palautetta. (Huom! *ei hymiötä*)
- bessie-
hätäkeskusei kirjoitti:
Kannattaa miettiä kenelle kuittailee, jos ei kestä palautetta. (Huom! *ei hymiötä*)
Sanopa muuta.
- hätäkeskusei
siilimuori kirjoitti:
Samaan aikaan toisaalla:
siilimuori
15.2.2015 10:45
Soitto_Seis kirjoitti:
YÖLLÄ!
OnKo ´merkkauskeskukset´ auki? Jos on korvessa? Lähin päivystys voi olla 80 - 100 kilometrin päässä joka ei vastaa, välttämättä. On koko lailla eri asia jos asuu esimerkiksi Jorvin vieressä kuin asua vaikkapa Kainuun korvessa.
Näytä lisää
Joka kunnan asukkaille on osoitettu päivystys, mihin voi soittaa, vaikka oma tk ei ole auki. Ja kun puhelimella soitat, etäisyydellä ei kai ole väliä. Siis ihan sama soitatko metrin vai viidensadan kilometrin päästä.
Joko päätit, että minne pitikään soittaa? hätäkeskusei kirjoitti:
Häke ottaa soittoja vastaan, jos joku on pysäköinyt auton väärin ja aura-auto ei pääse auraamaan, mutta minun elämäni on toki tuotakin vähempiarvoisempi.Se väärin pysäköity auto voi tukkia pelatustien. Sinne lähetetään poliisipartio.
- virkah
Kristiina 23
Hammassärky voi yllättää missä iässä tahansa, jos on omat hampaat.
Kokemusta on.
Sinä Kristiina kirjoitat varmaan tekohampaistasi.- bessie-
Tekohampaissa voi ehkä tuntua aavesärkyä?
Aavesärky on todellista, olemassa olevaa särkyä, sitä ei pidä väheksyä. Hermonpäät ja jotain niinpäinpois, särky voi olla sietämätöntä. - hätäkeskusei
bessie- kirjoitti:
Aavesärky on todellista, olemassa olevaa särkyä, sitä ei pidä väheksyä. Hermonpäät ja jotain niinpäinpois, särky voi olla sietämätöntä.Hampaisiin liittyvä särky ei voi olla sietämätöntä. Sitähän sinä olet koko ketjun jankuttanut. Sen kanssa pitää vain elää.
- siilimuori
bessie- kirjoitti:
Aavesärky on todellista, olemassa olevaa särkyä, sitä ei pidä väheksyä. Hermonpäät ja jotain niinpäinpois, särky voi olla sietämätöntä.No ei kai ny sentään tekohampaissa mitään tunnu ja jos kokee et tuntuu niin nehän voi viedä lasissa eri huoneeseen :D
- hätäkeskusei
siilimuori kirjoitti:
No ei kai ny sentään tekohampaissa mitään tunnu ja jos kokee et tuntuu niin nehän voi viedä lasissa eri huoneeseen :D
Älä nyt ystävääsi pilkkaa, kun olitte niin hyvässä yheisymmärryksessä tähän saakka.
- siilimuori
hätäkeskusei kirjoitti:
Älä nyt ystävääsi pilkkaa, kun olitte niin hyvässä yheisymmärryksessä tähän saakka.
Ystäväni :)? Häh, olen pilkannut ja ketä? Mua vaan lähinnä nauratti kun bessie kirjoitti et tekohampaissa voi tuntua aavesärkyä.
- hätäkeskusei
siilimuori kirjoitti:
Ystäväni :)? Häh, olen pilkannut ja ketä? Mua vaan lähinnä nauratti kun bessie kirjoitti et tekohampaissa voi tuntua aavesärkyä.
Eikö sinua huolestuta nuo mielialanvaihtelusi raivoisasta moralisoinnista hurjaan hekotteluun? En minä sinua moiti, jos kärsit kaksisuuntaisesti mielialahäiriöstä tai mistä sitten ikinä kärsitkin.
- 1eero
siilimuori kirjoitti:
Voi aavesärky olla tottakin, mulla osa proteesi ainoo mikä tekee ikenen kipiäksi.
Huvittava jauhaminen tää ketju, - bessie-
hätäkeskusei kirjoitti:
Hampaisiin liittyvä särky ei voi olla sietämätöntä. Sitähän sinä olet koko ketjun jankuttanut. Sen kanssa pitää vain elää.
Jaa, missähän kohdin ketjua minä olen jankuttanut yleensäkään, saati että olisin (oikeisiin) hampaisiin liittyvästä särystä virkkanut yhtään mitään?
- hätäkeskusei
1eero kirjoitti:
Voi aavesärky olla tottakin, mulla osa proteesi ainoo mikä tekee ikenen kipiäksi.
Huvittava jauhaminen tää ketju,Siilimuori keksi syyttää minun syyllistyneen rikokseen. Ehkä hän on Yleinen Syyttäjä.
- siilimuori
hätäkeskusei kirjoitti:
Siilimuori keksi syyttää minun syyllistyneen rikokseen. Ehkä hän on Yleinen Syyttäjä.
Höpönlöpön.
- oldfriendfacebook
hätäkeskusei kirjoitti:
Eikö sinua huolestuta nuo mielialanvaihtelusi raivoisasta moralisoinnista hurjaan hekotteluun? En minä sinua moiti, jos kärsit kaksisuuntaisesti mielialahäiriöstä tai mistä sitten ikinä kärsitkin.
Tunnen satavarmasti Salukin. Hauska nainen. Olemme yhä ystäviä. Kemiat toimivat molempiin suuntiin. Hyvää kevättä minultakin.
- eppu2
Jotta hätäkeskukseen soitetut ei kiirreelliset soitot saataisiin vähemmäksi, perustettiin kansalaispalvelu. Se antaa tietoa julkisista palveluista, neuvoo oikeaan palveluun ja auttaa niiden käytössä. (Tietoa löytyy netistä)
Reseptilääke tarkoittaa, että lääke on määrätty tietylle henkilölle tiettyyn vaivaan annosteluohjeineen.- hätäkeskusei
Hätäkeskuksen ohje:
Käytä hätänumeroa oikein
Jos epäilet, onko kyseessä hätätilanne vai ei, on aina parempi soittaa hätänumeroon 112 kuin olla soittamatta.
http://www.112.fi/fi/hatanumero_112/milloin_soitat_112
Tämä nyt on parempi tuoda julki eikä uskoa kaikenmaailman siilimuoreja. hätäkeskusei kirjoitti:
Hätäkeskuksen ohje:
Käytä hätänumeroa oikein
Jos epäilet, onko kyseessä hätätilanne vai ei, on aina parempi soittaa hätänumeroon 112 kuin olla soittamatta.
http://www.112.fi/fi/hatanumero_112/milloin_soitat_112
Tämä nyt on parempi tuoda julki eikä uskoa kaikenmaailman siilimuoreja.Yhäkö tää jankutus jatkuu!!
http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1000&i=SANOFI_PANACOD
- ent.siivoojaparka
Jumalatonta hälyä pitävät nämäkin sairaanhoidon amatööriasiantuntijat täällä siitä, että joku on soittanut hätäkeskukseen hammassäryssään. Ottakaa asioista paremmin selvää ennenkuin alatte vaahtoamaan.
http://www.aftonbladet.se/halsa/article12674988.ab
http://www.aftonbladet.se/halsa/article12669202.ab
http://www.aftonbladet.se/halsa/article12675821.ab
Yksi henkiinjäänyt esimerkki oli yhden työpaikkani asiakas, joka meni hammassäryssään hammasakuuttiin, mutta koska siellä ei löydetty syytä särkyyn, niin passitettiin sairaalaan ja siellä todettiin alkanut sydäninfarkti.- siilimuori
Huomaas se tosiasia että aloittajan kysymys Häke:lle oli tämä:
"Koska minulla ei ollut tarkoituksena kuolla lääkkeitten yliannostukseen, soitin hätäkeskukseen ja kysyin, montako panacodia voi ottaa vuorokaudessa."
Siis hän ei soittanut vointinsa takia, hän ei pyytäyt ambulanssia tai muutoin aktiivisesti pyrkinyt itse hakeutumaan päivystykseen. - ent.siivoojaparka
siilimuori kirjoitti:
Huomaas se tosiasia että aloittajan kysymys Häke:lle oli tämä:
"Koska minulla ei ollut tarkoituksena kuolla lääkkeitten yliannostukseen, soitin hätäkeskukseen ja kysyin, montako panacodia voi ottaa vuorokaudessa."
Siis hän ei soittanut vointinsa takia, hän ei pyytäyt ambulanssia tai muutoin aktiivisesti pyrkinyt itse hakeutumaan päivystykseen.Jos tuollainen soitto olisi ollut oikeasti, niin eikö niitten siellä olisi jo pitänyt alkaa vähän kyselemään, onko kaikki muuten hyvin ja miksi hän haluaa lappaa särkylääkettä naamaansa maksimimäärän?
Eipä siltään, ihmisiähän ne sielläkin vaan on. Yksi astmakohtauksen saanut yritti soittaa apua ja kun ei meinannut tukehtumaisillaan saada selitettyä, mikä vaivaa ja missä hän on, niin hätäkeskuksesta möläytettiin; "bara du slutade andas så där förbaskat". - siilimuori
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Jos tuollainen soitto olisi ollut oikeasti, niin eikö niitten siellä olisi jo pitänyt alkaa vähän kyselemään, onko kaikki muuten hyvin ja miksi hän haluaa lappaa särkylääkettä naamaansa maksimimäärän?
Eipä siltään, ihmisiähän ne sielläkin vaan on. Yksi astmakohtauksen saanut yritti soittaa apua ja kun ei meinannut tukehtumaisillaan saada selitettyä, mikä vaivaa ja missä hän on, niin hätäkeskuksesta möläytettiin; "bara du slutade andas så där förbaskat".Näinhän se in että kaikille lääkkeeidenannosteluohjeita kysyville ei ole mahdolista tehä kokovasratloct:tä. Hätäkeskukseen tulee lähemmäs miljoona turhaa soittoa vuodessa. Sellaisia kysymyksiä jotka eivät sinne kuulu. Kuten esimerkiski montako panacosia saan ottaa päivässä, sen oli voinut kysyä päivystyksestä hoitajalta.
http://yle.fi/uutiset/hatakeskukseen_lahemmas_miljoona_turhaa_puhelua_vuodessa/6840986 - ent.siivoojaparka
minttupuu kirjoitti:
Siivoojaparka, ei kai tässä muut oo vaahdonneet, paitti toi Panacod-tyyppi.
No kun hän vedättää ja alan ammattilaiset vauhkoavat ja jankuttavat samaa asiaa verisen totisina (ilman niitä tavanomaisia hymiöitään). Montakos niitä pitikään olla kantamassa paareja ahtaassa rappukäytävässä? Tietäisiköhän ne hätäkeskuksessa vai osaisiko päivystyksen sairaanhoitaja vastata.
Öh. Älkää välittäkö mistään, mitä kirjoitan. Heräsin taas omaan kuorsaukseeni tänä aamuna, tavallista voimakkaampaan. Eikä se loppunut vaikka nousin pystyyn. Asiaa tarkemmin tutkittuani totesin sen olevan poran ääni. - siilimuori
No kun hän vedättää ja alan ammattilaiset vauhkoavat ja jankuttavat samaa asiaa verisen totisina (ilman niitä tavanomaisia hymiöitään). Montakos niitä pitikään olla kantamassa paareja ahtaassa rappukäytävässä? Tietäisiköhän ne hätäkeskuksessa vai osaisiko päivystyksen sairaanhoitaja vastata.
Öh. Älkää välittäkö mistään, mitä kirjoitan. Heräsin taas omaan kuorsaukseeni tänä aamuna, tavallista voimakkaampaan. Eikä se loppunut vaikka nousin pystyyn. Asiaa tarkemmin tutkittuani totesin sen olevan poran ääni.Onpa jännä, aloittajan åuheenvuorot ja viestit eivät sun mielestä ole jankuttamista, ettet vain aloittaja ollt ent.siivoojaparka ite ;) (Huom hymiö)
- ent.siivoojaparka
siilimuori kirjoitti:
Näinhän se in että kaikille lääkkeeidenannosteluohjeita kysyville ei ole mahdolista tehä kokovasratloct:tä. Hätäkeskukseen tulee lähemmäs miljoona turhaa soittoa vuodessa. Sellaisia kysymyksiä jotka eivät sinne kuulu. Kuten esimerkiski montako panacosia saan ottaa päivässä, sen oli voinut kysyä päivystyksestä hoitajalta.
http://yle.fi/uutiset/hatakeskukseen_lahemmas_miljoona_turhaa_puhelua_vuodessa/6840986Viime yönä minulle tuli tekstareina tilannetiedoituksia yhden ohjelman katsojalta tuosta hätänumeron väärinkäytöstä. Mitä kaikkea sinne soitellaan!
Joku oli soittanut, että hänen vaimonsa takista on mennyt vetoketju rikki, eikä hän saa sitä pois päältään.
Joku toinen oli soittanut, että sisälle oli tullut iso kärpänen, eikä hän saa sitä ulos.
Siis vähän aiheettomampiakin kuin olla huolissaan lääkkeitten yliannostuksesta. - siilimuori
Viime yönä minulle tuli tekstareina tilannetiedoituksia yhden ohjelman katsojalta tuosta hätänumeron väärinkäytöstä. Mitä kaikkea sinne soitellaan!
Joku oli soittanut, että hänen vaimonsa takista on mennyt vetoketju rikki, eikä hän saa sitä pois päältään.
Joku toinen oli soittanut, että sisälle oli tullut iso kärpänen, eikä hän saa sitä ulos.
Siis vähän aiheettomampiakin kuin olla huolissaan lääkkeitten yliannostuksesta.Aloittajalla ei ollut kyse lääkkeen yliannostksesta vaan reseptillä saamansa lääkkeen annostuksestä ylipäätään ja sitä ei kysytä häkestä.
- siilimuori
siilimuori kirjoitti:
Aloittajalla ei ollut kyse lääkkeen yliannostksesta vaan reseptillä saamansa lääkkeen annostuksestä ylipäätään ja sitä ei kysytä häkestä.
Tässä lisää hätäkeskuksen väärinkäytöstä :'
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288593125397.html - ent.siivoojaparka
siilimuori kirjoitti:
Aloittajalla ei ollut kyse lääkkeen yliannostksesta vaan reseptillä saamansa lääkkeen annostuksestä ylipäätään ja sitä ei kysytä häkestä.
No niinnii, ettei mene yliannostukseksi.
Suurien juhlapyhien öinä soitellaan hätäkeskukseen ja kysellään, sattuisiko lähistöllä olemaan ambulanssia keikkamatkalla, kun ei onnistu saamaan taksia.
Laajentaisivat hätäkeskusta, koska tarvetta näkyy olevan. - siilimuori
No niinnii, ettei mene yliannostukseksi.
Suurien juhlapyhien öinä soitellaan hätäkeskukseen ja kysellään, sattuisiko lähistöllä olemaan ambulanssia keikkamatkalla, kun ei onnistu saamaan taksia.
Laajentaisivat hätäkeskusta, koska tarvetta näkyy olevan.No laajentaisivat muuta apua ja infoaisivat siitä ihmisiä. Ehkä sellaista on jossain kehitteilläkin.
- ent.siivoojaparka
siilimuori kirjoitti:
No laajentaisivat muuta apua ja infoaisivat siitä ihmisiä. Ehkä sellaista on jossain kehitteilläkin.
Ennenkuin internet yleistyi, niin Aftonbladetilla oli oma numero, mistä sai tekstiviestillä kysellä kaikenlaista mitä mieleen tuli. Saattaa se olla vieläkin, vaikka netiltä ne luultavasti etsi vastaukset niihin, ellei sitten ollut sellaisia kysymyksiä, mihin pystyi vastaamaan hyvän mielikuvituksen avulla niinkuin vaikka "miksi vastapesty villapaitani haisee märälle koiralle?" tai "mitä laittaisin ruokaa kun anoppi on tulossa käymään?" tai "kauanko minulla on elinaikaa, kun nielaisin purukumin?".
Siinä olisi liikeidea jollekin, ellei sellaista palvelua jo ole Suomessa. Yksi tekstiviesti vaikkapa euron. - siilimuori
Ennenkuin internet yleistyi, niin Aftonbladetilla oli oma numero, mistä sai tekstiviestillä kysellä kaikenlaista mitä mieleen tuli. Saattaa se olla vieläkin, vaikka netiltä ne luultavasti etsi vastaukset niihin, ellei sitten ollut sellaisia kysymyksiä, mihin pystyi vastaamaan hyvän mielikuvituksen avulla niinkuin vaikka "miksi vastapesty villapaitani haisee märälle koiralle?" tai "mitä laittaisin ruokaa kun anoppi on tulossa käymään?" tai "kauanko minulla on elinaikaa, kun nielaisin purukumin?".
Siinä olisi liikeidea jollekin, ellei sellaista palvelua jo ole Suomessa. Yksi tekstiviesti vaikkapa euron.En tiiä onko kun en toistaiseksi ole tarvinnut. Googletus on riittänyt.
- mimmimum-mi
Alkoi naurattamaan kun muistin tapauksen....kysyin pojaltani et mikä kumma kun en pääse nettiin...hän vastasi ...soita hätänumeroon.. niin ne jenkeissäkin tekee ...heh
- SoitaOikeaanPaikkeen
Terveysnevonta palvelee puh. 31010024
- Viatonsivullinen
Panagod on huume, muuttuu elimistössä morfiiniksi. Voi tulla riippuvuus. En ole itse koskaan käyttänyt.
Pitäisi olla sellainen hätä-puhelin, minne vanhuus-avuton nainen voi soittaa,
kun hän aikoo jotain tehdä ihan itse.
Äärimmäisessä hädässä saisi sieltä miehenkin langan päähän.
Aikuiseksi varttuneen miehen, joka ei turhista ala huohottamaan.
Eikä tee sosiaalisia koti-käyntejä.
Korkeintaan ehkä remmillä varustettuna.
Poliisi mukana, joka ottaa känny-videota.
H.- siilimuori
No nörtti on hyvä vaan ja kehittelee sellaisen.
- 31010023
Soita terveysneuvontaan: 310 10023
- hytinäx1
Juu, jos lähden viikoksi matkoille niin siinä dosetissa on seuraavankin viikon lääkkeet mukana kaiken varalta. Vielä ei ole sattunut haaveria matkustaessa ja matkalaukkukin löytynyt hihnalta niin mennessä kuin tullessakin.
- ffazer
Minulla on tapana korkata levyllinen suklaata joka päivä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614418KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1523261Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492544Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?532524- 1102235
- 241893
- 231662
- 301626
- 1691530
- 361265