Miten voi lain raameissa puolustautua, jos minua uhataan, jopa henkeäni?
Jos joku aikoo tappaa, esim ampua ja voisin ampua sitä ennen hänet säästääkseni henkeni, koska tuleva kuolemani olisi varmaa. Mikä on oikee tapa toimia itsensä suojelussa Suomessa?
Kysymys itsensä puolustamisesta:
6
60
Vastaukset
- 20-5
Oulussa poliisi suojeli itseään ja ampui somalin, eikä jäänyt odottamaan, että somali lyö kirveellä häntä päähän vielä toisenkin kerran.
Lain puitteissa somalin tosin olisi voinut ampua jo ennen ensimmäistäkin lyöntiä, jos se olisi siinä tilanteessa ollut tarpeellista, kuten rikoslain hätävarjelupykälä kertoo.
Taikasana on - tarpeellinen. Jälkeen päin aina arvioidaan, oliko teko tarpeellinen, vai ei.
Puolustajan täytyy tämä ratkaista sekunneissa, kun taas jälkeen päin tekoa arvioivat voivat miettiä sitä vuosikausia. - kohtuus
Kalikalla kalloon vaan ja hissunkissun pimeässä. Niin se on ennenkin toiminut Oulusa.
- Näin_se_vain_on
Kuten tuossa jo kerrottiin jopa tappavaa voimaa saa käyttää jos tilanne on tarpeeksi paha. Jokainen voi itse miettiä onko parin metrin syvyydessä suu täynnä multaa vai saako ehkä syytteen, kenties lyhyen tuomion ja joutuu vuoden tai pari olemaan Suomen luxusvankilassa. Eiköhän tuo ole jokaiselle itsestäänselvää, oma henkikulta on tärkein. Jos joku yrittää tappaa ja tulee siinä rytäkässä itse kuolleeksi niin ei tunnu missään vaikka vankilaan vähäksi aikaa joutuisi. Eikä muuten edes joudu.
- kalakkinen
ottamalla yhteyttä poliisiin-ja kertoa vainoajan tunto-merkit (rikos-ilmoitus) sekä kiireellisessä tapauksessa soittamalla hätä-numeroon (112) tai 10044
- Hätävarjelu_on_sallittua
Mikä on 10044?
- Hätävarjelu_on_sallittua
"Jos joku aikoo tappaa, esim ampua ja voisin ampua sitä ennen hänet säästääkseni henkeni, koska tuleva kuolemani olisi varmaa."
Karrikoidusti:
1. Jos toisella on ase ja sinulla on ase, mutta mikään ei ole varmaa ja ammut häntä rintaan sen sijaan että ammut esim. jalkaan, niin saat syytteen taposta.
2. Jos toisella on ase ja sinulla on ase ja on varmaa, että hän on juuri ampumassa sinut kuoliaaksi ja ammut häntä rintaa,n niin et saa mitään syytettä koska kyseessä oli hätävarjelu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760