Rele hakusessa

sähkötön

Löytyykö mistään relettä jossa kela 6VDC, ja jossa resistanssi ainoastaan 1-4 ohmia? Kuormitus ainoastaan muutama mA.
Parempi jos löytyisi tällainen ilman rakentelua.

11

410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sähkötön

Unohtui mainita, että kelan tarvitsema veto virta 200-500 mA

• EttäMitä

Virtasi ei oikein vastaa kelan resistanssia..., miksi kelassa pitää olla ko. vastus ja vetovirta?
        Eikö tavallinen 6 VDC kelalla oleva pikkurele kelpaa, ko. kuormitusvirralla kiinnittäisin huomiota koskettimien pintamateriaaliin.

• sähkötön

Slvennetään asiaa. Rele tulee paikkaan jossa sen kelan läpi kulkee jatkuvasti 100-150 mA virta. Releen tehtävä on vetää kärjet kiinni kun virta nousee 200-500mA.
        Kun kärjet on kiinni, niin kärkien kautta kulkee tällöin se mainittu muutaman mA virta.
        Tavallinen rele ei käy, koska näissä kelan resistanssi on noin 60-70 ohmia, tällä ohmi määrällä ei kuudella voltilla saavuteta 500 mA virtaa.

• Haminaattori
        sähkötön kirjoitti:

Slvennetään asiaa. Rele tulee paikkaan jossa sen kelan läpi kulkee jatkuvasti 100-150 mA virta. Releen tehtävä on vetää kärjet kiinni kun virta nousee 200-500mA.
        Kun kärjet on kiinni, niin kärkien kautta kulkee tällöin se mainittu muutaman mA virta.
        Tavallinen rele ei käy, koska näissä kelan resistanssi on noin 60-70 ohmia, tällä ohmi määrällä ei kuudella voltilla saavuteta 500 mA virtaa.

Tuskin valmista relettä löytyy. Epäilen ainakin. Releenä jos se on pakko tehdä lähtisin reed-releestä johon käärisin itse tarvittavan kelan. Lasiputkien valmistajat kertovat datalehdillä kuinka paljon tarvitaan ampeerikierroksia. Vakaamman toiminnan tavoittelisin kumminkin operaatiovahvistimilla.

Sovelluksesta kun ei ole tietoa paremman ohjeen antaminen pelkkää arvailua.

• sähköinssiä
        sähkötön kirjoitti:

voi pyhä sylvi, pitää asiat tehedä vaikeeksi, noi releviritykset kannataa unohtaa ja siirtyä nykyaika komponentteihin silloin saa tarkan vedätyksen virtamäärälle mitä haluaa, ala vähän nyt opiskeleen ja unohda nämä analogi-releet

• ehkäniin

Kuka tässä kärkien kuormitusvirrasta on maininnut? Fetti sopisi paremmin kuvioihin.

• 19-9

Laita vastus releen rinnalle.

• Jospa käämisit sopivan releen kelan uudelleen. Etsit sopivan kokoisen pienellä kelajännitteellä olevan releen. Mittaat sen vetovirran, purat vanhan käämin pois laskien sen kierrokset. Näin saat ampeerikierrokset jolla rele vetää. Lasketut ampeerikierrokset jaat omalla virrallasi, josta saat kierrosmäärän uuteen kelaan.

• 5rf6tgyhuji

Olethan sen ottanut huomioon että jos releen pitäisi kytkennässäsi myös päästää niin releiden pito -virta/jännite on yleensä sitten huomattavasti pienempi kuin vetoon tarvittava.

• sähkötön

Tätä ongelmaa ei ole koska laite siirtyy tällöin lepotilaan ja virta putoaa kelalla pariin mA.
        Kiitos vinkeistä.

• sähkötön

Kiitoksia vastaajille. Rakensin systeemin reed-releestä, ja kelan sain ihan valmiina mangeettiventtiilistä. Lähti heti toimimaan halutulla tavalla kun lisäsin 3 ohmin vastuksen rinnan kelan napojen välille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2498
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1879
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1640
    8. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1389
    9. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1385
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1348
    Aihe