EI VARMASTI ALLERGISOI

KOKENUT

Mun isällä on tosi paha astma. Mutta meillä on silti gerbiileitä, koska eläinkaupan myyjä suositteli niitä sillä gerbut ei kuulemma ole allergisoineet ketään!
Gerbuja siis kandee hankkii. Meil ne on ollu jo vuoden, eikä yhtään mitään allergiaoireita ole tullu. Meijän iskä oli jopa allergisempi akvaariokaloille, kuin gerbuille. Lisäks gerbut elää vaan pari, kolme vuotta, et vaix ne vähän allergisoiski, niin kyllä pari vuotta voi allergia lääkkeillä gerbujen takia kärsiä!
Gerbiilit on niin ihanan söpöjä pikku jyrsijöitä!

28

10218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N43vee

      Uskokoon ken tahtoo tähän viestiin. Minä astmaatikkona ja eläinpölyallergisena en voisi elää päivääkään gerbiilien kanssa.

      • Allerginen

        Sellaista eläintä ei ole 25:n vuoden aikana vastaan tullut, josta ei oireita tulisi... :/


      • Nimetön

        Viesti on todennäköisesti totta. Jotkut voivat elää lemmikkien kanssa, vaikka ovat allergisia. Minullakin on kissa, vaikka laboratoriotestin mukaan olen sille allerginen. Tulen oikein hyvin toimeen kissani kanssa. Oireet tulevat mielestäni muista tekijöistä kuin kissan läheisyydestä.


      • .....
        Nimetön kirjoitti:

        Viesti on todennäköisesti totta. Jotkut voivat elää lemmikkien kanssa, vaikka ovat allergisia. Minullakin on kissa, vaikka laboratoriotestin mukaan olen sille allerginen. Tulen oikein hyvin toimeen kissani kanssa. Oireet tulevat mielestäni muista tekijöistä kuin kissan läheisyydestä.

        Aloittaja ei voi todellakaan väittää, että ketään ei olisi allerginen gerbiileille. Koska tiedän montakin jotka saavat allergisia oireita gerbiileistä, mutta eivät lainkaan koirista tai muista eläimistä. Se riippuu täysin ihmisestä ja siitä mille hän on allerginen.


      • hoitsu
        ..... kirjoitti:

        Aloittaja ei voi todellakaan väittää, että ketään ei olisi allerginen gerbiileille. Koska tiedän montakin jotka saavat allergisia oireita gerbiileistä, mutta eivät lainkaan koirista tai muista eläimistä. Se riippuu täysin ihmisestä ja siitä mille hän on allerginen.

        myös sekin että jyrsijöiden purut, heinät yms. allergisoivat helposti ja saattavat pahentaa astmaoireita. eli vaikka se elukka ei oireita aiheuttaisikaan niin kuivikkeet kyllä. ja sitäpaitsi kuten todettu, kenenkään allergia ei ole samanlainen kuin toisen. tarkoittaa siis että jos jutun aloittajan isä (vai mikä se olikaan) ei saa oireita, niin ihan varmasti joku muu saa.


    • Kalan ystävä

      Tuo on kyllä jo aika paksua, että joku olisi akvaariokaloille allerginen.
      Nehän ovat vedessä ja vesi on vaan terveellistä, kostuttaa ilmaa.

      Akvaariokalat ovat allergisen ainoita eläinystäviä.
      Nahka on nyljettävä karvaiselta eläimeltä, jos sitä meinaa pitää lemmikkinä allergisella.

      • aqua

        kyseisen henkilön isä voi olla allergonen kalojen hiutaleruuilleym.

        Varsinaisesti itse kaloille ei voi olla allerginen, mutta tiedän yhden, joka saa akvaarion vedenparannusaineesta ihottumaa


    • piilari

      Mulla on kyllä astma ja mulle tu7lee oireita gerbiileistä. Astmojaki on varmaan vähä erilaisia, eli astmaatikokki voi olla kuitenki eri asioille alttiita. Mulla ja sun iskällä on just tää et se ei oireile mut mä oireilen.

      • Sevilla

        mulla on kolme gerbiiliä ja mä olen allerginen koirille,kissoille ja myös kanit aiheuttavat ongelmia. Gerbiileistä ei ole muuta ongelmaa kuin se niiden kaivaminen ja siitä tuleva pöly. Hamsteri voisi olla hyvä ratkaisu jos pelkää et on allerginen ja myös pöly ärsyttää.


      • Tuuma50
        Sevilla kirjoitti:

        mulla on kolme gerbiiliä ja mä olen allerginen koirille,kissoille ja myös kanit aiheuttavat ongelmia. Gerbiileistä ei ole muuta ongelmaa kuin se niiden kaivaminen ja siitä tuleva pöly. Hamsteri voisi olla hyvä ratkaisu jos pelkää et on allerginen ja myös pöly ärsyttää.

        Kyllä ne hamsteritkin kaivavat.
        Puunpöly vaan lentää, kun käyvät nukkumaan.
        Tahi hakevat ruokaa kätköstä kun ovat ensin pii-
        lottaneet.


    • Scarlet

      Kyllä. Se on totta.
      Hyvin harvat ovat allergisia itse gerbiileille. Myös hamsterit ovat samanlaisia.

      Hamstereista ja gerbiileistä ei lähde hilsettä, eikä pahemmin karvaakaan.
      Se joka yleensä allergisoi, on se puru. Mutta puru ei ole pakollista, sen voi vaihtaa vaikka haapa-hakkeeseen tai vessapaperisilppuun.
      Hamsterit ja gerbiilit ovat myös aavikkoeläimiä, joten ne pissaavat hyvin vähän. Pissa ei siis haise, jos siivoaa hyvin.

      Eli pieni jyrsijä on oikein hyvä vaihtoehto allergiselle, mutta kannattaa jo valmiiksi ottaa selvää onko joku valmis ottamaan lemmikkinne, jos yhteiselo ei sujukkaan.

      • Sevilla

        Joo totta se on että on muitakin vaihtoehtoja kuin puru joka myös on aiheuttanut minulle oireita. Minä käytän hiekkaa joka kyllä vähän pölyää sekin mutta ei tule kuitenkaan puun hajua huoneeseen.Lisäksi annan gerbiileille pahvia jonka ne silppuavat hiekan sekaan ja sitten pahvi estää vähän sitä pölyämistä.Ostan hekan rakennusliikkeestä. Kyllä ne gerbiilit kuitenkin ovat kovempia kaivajia kuin hamsterit ja niitä pitääkin olla enemmän kuin yksi,kun ne ovat laumaeläimiä.Meillä on myös kaksi hamsteria joilla on myös pesässä hiekkaa.


      • Assi
        Sevilla kirjoitti:

        Joo totta se on että on muitakin vaihtoehtoja kuin puru joka myös on aiheuttanut minulle oireita. Minä käytän hiekkaa joka kyllä vähän pölyää sekin mutta ei tule kuitenkaan puun hajua huoneeseen.Lisäksi annan gerbiileille pahvia jonka ne silppuavat hiekan sekaan ja sitten pahvi estää vähän sitä pölyämistä.Ostan hekan rakennusliikkeestä. Kyllä ne gerbiilit kuitenkin ovat kovempia kaivajia kuin hamsterit ja niitä pitääkin olla enemmän kuin yksi,kun ne ovat laumaeläimiä.Meillä on myös kaksi hamsteria joilla on myös pesässä hiekkaa.

        Mä oon allerginen kissoille, koirille ja kanille ja äidillä on astma ja kans eläinallergiat...Mä kuitenkin haluaisin niiiiiiin kovasti gerbuja!!!Me muutetaan nyt kesällä uuteen taloon ja siellä gerbiilit saisivat oman huoneen missä minä niitä hoitelisin kun huoneelle ei ole muutakaan tarkoitusta.Olen ollut monessa gerbuperheessä vierailulla eikä ole tullut oireita.(En ole joka kerta yöpynyt vielä) Ja sitten sulle "KOKENUT" että mistä eläinliikkeestä oot sun gerbut ostanu??Mitä muita vaihtoehtoja on pohjamateriaaliksi kuin puru ja hiekka??Ja sitten yleisfaktaa(Grbiilestä siis) tänne päin!!!
        P.S.Tykkäävätkö gerbiilit siitä kun niitä käsittelee?


      • KOKENUT
        Assi kirjoitti:

        Mä oon allerginen kissoille, koirille ja kanille ja äidillä on astma ja kans eläinallergiat...Mä kuitenkin haluaisin niiiiiiin kovasti gerbuja!!!Me muutetaan nyt kesällä uuteen taloon ja siellä gerbiilit saisivat oman huoneen missä minä niitä hoitelisin kun huoneelle ei ole muutakaan tarkoitusta.Olen ollut monessa gerbuperheessä vierailulla eikä ole tullut oireita.(En ole joka kerta yöpynyt vielä) Ja sitten sulle "KOKENUT" että mistä eläinliikkeestä oot sun gerbut ostanu??Mitä muita vaihtoehtoja on pohjamateriaaliksi kuin puru ja hiekka??Ja sitten yleisfaktaa(Grbiilestä siis) tänne päin!!!
        P.S.Tykkäävätkö gerbiilit siitä kun niitä käsittelee?

        Mä ostin mun gerbiilit Puutorinakvaariosta, se on Turussa. Purujen ja hiekan sijasta käy erittäin hyvin Mörttiröpö- niminen puru, joka ei aiheuta allergiaa. Yleis- faktaa löydät gerbiili- kirjoista ja nettisivuilta.
        Mieluiten kannattaa hankkia kaksi tai useampi gerbiili, koska ne tarvitsevat ehdottomasti kumppanin.
        Suosittelen mielummin terraariota, kuin häkkiä. Terraariossa pitäisi olla tarpeeksi virikkeitä, esim. kukkaruukkuja, keppejä ... Gerbiileistä olisi varmasti kivempaa, jos terrassa olisi vaikka kaksi kerrosta ja paljon tilaa liikkua.
        Gerbiilit tarvitsevat ehdottomasti jotain jyrsittävää: käpyjä, oksia, talouspaperirullia ...
        Pesäpehmikkeeksi kelpaa talouspaperi.
        Ruoka on rotan/hiiren jyväseos ja vettä pitää aina olla tarjolla. Ruoka vaihdetaan joka päivä ja juoma joka toinen päivä.
        Gerbiilejä voi pitää sylissä, mutta ne eivät varsinaisesti jaksa olla siinä, koska ne ovat niin energisiä eläimiä. Ainakin meidän gerbiilit rimpuilee jonkun verran sylissä. Täytyy pitää huoli, että pitää gerbiileitä hyvin sylissä ja ei kannata ihan heti ottaa niitä syliin; anna niiden ensin tottua sinuun!

        Kerro sitten omista gerbuistas mulle!! :)


      • Assi
        KOKENUT kirjoitti:

        Mä ostin mun gerbiilit Puutorinakvaariosta, se on Turussa. Purujen ja hiekan sijasta käy erittäin hyvin Mörttiröpö- niminen puru, joka ei aiheuta allergiaa. Yleis- faktaa löydät gerbiili- kirjoista ja nettisivuilta.
        Mieluiten kannattaa hankkia kaksi tai useampi gerbiili, koska ne tarvitsevat ehdottomasti kumppanin.
        Suosittelen mielummin terraariota, kuin häkkiä. Terraariossa pitäisi olla tarpeeksi virikkeitä, esim. kukkaruukkuja, keppejä ... Gerbiileistä olisi varmasti kivempaa, jos terrassa olisi vaikka kaksi kerrosta ja paljon tilaa liikkua.
        Gerbiilit tarvitsevat ehdottomasti jotain jyrsittävää: käpyjä, oksia, talouspaperirullia ...
        Pesäpehmikkeeksi kelpaa talouspaperi.
        Ruoka on rotan/hiiren jyväseos ja vettä pitää aina olla tarjolla. Ruoka vaihdetaan joka päivä ja juoma joka toinen päivä.
        Gerbiilejä voi pitää sylissä, mutta ne eivät varsinaisesti jaksa olla siinä, koska ne ovat niin energisiä eläimiä. Ainakin meidän gerbiilit rimpuilee jonkun verran sylissä. Täytyy pitää huoli, että pitää gerbiileitä hyvin sylissä ja ei kannata ihan heti ottaa niitä syliin; anna niiden ensin tottua sinuun!

        Kerro sitten omista gerbuistas mulle!! :)

        Moi!
        Kiitti vastauksista!Joo mä voin sitte kertoo mun gerbuista sulle kokenut!
        Mut vielä yx kysymys, nimittäin se että gerbiilien ruoaksi suositellaan usein Supa Hamsteria jossa on auringonkukan siemeniä. Olen lukenut että niitä ei saisi olla gerbujen päivittäisessä ruokavaliossa!
        Onko näin??Mitä sä Kokenut syötät?Ja sitte vielä että saako gerbiileille antaa joskus sellaisia hamstereiden herkkutankoja?Entä jougurttinappeja?
        Kiitti etukäteen vastauksista!


      • KOKENUT
        Assi kirjoitti:

        Moi!
        Kiitti vastauksista!Joo mä voin sitte kertoo mun gerbuista sulle kokenut!
        Mut vielä yx kysymys, nimittäin se että gerbiilien ruoaksi suositellaan usein Supa Hamsteria jossa on auringonkukan siemeniä. Olen lukenut että niitä ei saisi olla gerbujen päivittäisessä ruokavaliossa!
        Onko näin??Mitä sä Kokenut syötät?Ja sitte vielä että saako gerbiileille antaa joskus sellaisia hamstereiden herkkutankoja?Entä jougurttinappeja?
        Kiitti etukäteen vastauksista!

        Moikka!
        Auringonkukan siemeniä ei saa antaa gerbiileille joka päivä, koska ne lihottavat. Gerbiileille voi antaa hamstreiden herkkutankoja ja jugurttinappeja.


      • GerButt<3
        KOKENUT kirjoitti:

        Moikka!
        Auringonkukan siemeniä ei saa antaa gerbiileille joka päivä, koska ne lihottavat. Gerbiileille voi antaa hamstreiden herkkutankoja ja jugurttinappeja.

        Äitini on allerginen kissojen ja koirien hilseelle, mutta kissat pystyvät nuolemaan kättä ilman, että ihottumaa tai allergian merkkejä ilmenisi. Eli kyseessä ei ole hirveän laaja allergia.
        Olemme miettineet gerbiilien hankkimista. Minä siivoaisin terraarion ja kylpemisastian.
        Voimmeko ottaa gerbiilejä?? Eli äitini ei ole allerginen muulle kuin pölisevälle chinchillahiekalle, mutta ei pahasti.


      • Minnialiisa

        Kyllä kaikilta eläimiltä, joilla on iho, lähtee hilsettä. Lisäksi allergiaa aiheuttaa sylki, pissa ja valkuaisaineet. Siis kaikki, mikä eläimestä irtoaa. Jokaisella eläimellä on oma allergeeni, eli voit olla koiralle allerginen, mutta et kissoille. Kuten tuossa aiemmin on sanottu, niin pienjyrsijät ovat kaikkein pahimpia allergisoijia! Allergian saattaa kehittyä jyrsijää kohtaan todella nopeasti ja olla todella voimakas. Jos on olemassa riski, että iskä on allerginen, on todella urpoa antaa lapselle lemmikki, johon lapsi teitty rakastuu, ja sitten siitä pitääkin luopua. Koskaan ei saa suositella, että joku eläin ei aiheuta allergiaa, se antaa vain turhaa toivoa niille, jotka ovat allergisia.


      • fakta
        Minnialiisa kirjoitti:

        Kyllä kaikilta eläimiltä, joilla on iho, lähtee hilsettä. Lisäksi allergiaa aiheuttaa sylki, pissa ja valkuaisaineet. Siis kaikki, mikä eläimestä irtoaa. Jokaisella eläimellä on oma allergeeni, eli voit olla koiralle allerginen, mutta et kissoille. Kuten tuossa aiemmin on sanottu, niin pienjyrsijät ovat kaikkein pahimpia allergisoijia! Allergian saattaa kehittyä jyrsijää kohtaan todella nopeasti ja olla todella voimakas. Jos on olemassa riski, että iskä on allerginen, on todella urpoa antaa lapselle lemmikki, johon lapsi teitty rakastuu, ja sitten siitä pitääkin luopua. Koskaan ei saa suositella, että joku eläin ei aiheuta allergiaa, se antaa vain turhaa toivoa niille, jotka ovat allergisia.

        totta!maakilpikonnatkin voivat allergisoida tai ainakin niiden uloste,luultavasti harvinaista mutta ei mahdotonta.
        itsellä kokemusta.oireet eivät olleet yhtä voimakkaita kuin jyrsiöistä tai linnuista tulevat,mutta tunnistettavat kuitenkin.


    • En suosittele

      Gerbiilit ovat yksi kaikkein pahimmin allergisoivista eläimistä. Seuraavana tulevat marsut ja kanit. Koirien hilse allergisoi yleensä vähiten, mutta tämä on yksilöllistä. Minulla on ollut allergian takia gerbiileitä ja olin koko ajan hirveän kipeä. Jatkuva allergia- ja astmalääkitys ja silti jatkuvasti kohtauksia. Vuosia myöhemmin otin koiran, josta tulee kyllä vähän oireita, mutta ei sietämättömästi ja välillä ei ollenkaan.

      • ax

        pikku siskoni haluaa gerbiilin
        mutta äitilänillä on hyvin kova astma
        mutta olen kuulut että gerbiilit
        eivät alerkisoi tiedän että gerbiili ei alerkisoi
        mutta se puru alerkisoi paljon
        mutta kuulin naapureilta että on keksitty
        puru mikä ei alerkisoi
        niin olemme harkinneet
        että ostaisimme gerbiilin
        olisi kivaa kuulla teidän mielipiteitä


    • Toisenlainen lähesty
    • haluaisin gerbiilejä

      Haluaisin gerbiilejä kaksi. Äitini on allerginen lähes kaikille eläimille. Tulisiko siis gerbiileistä allergiaa? Olen lukenut että niistä ei tulisi. Ovatko gerbiilit helppohoitoisia ja sietävätkö ne olla autossa ja junassa muutamiakin tunteja? Mistä voisi ostaa gerbiilejä?

      • toivotonta?

        mietin samaa... Isi on allerginen ja astma on. Mutta haluun gerbiilei. Allergia on kyllä aika paha mutta jos onnistuis gerbiilejen kaa.


      • Hoitakaa pois aller-
        toivotonta? kirjoitti:

        mietin samaa... Isi on allerginen ja astma on. Mutta haluun gerbiilei. Allergia on kyllä aika paha mutta jos onnistuis gerbiilejen kaa.

        giat! Lääketiede ja terveystiede ovat kehittyneet huimaa vauhtia, eikä allergioista kannata enää kärsiä ja on yhtä helppoa kuin syöminen!!


        .............jatkuu.
        Kahden tärkeimmän probiootti-bakteerin:
        1.(1.) Lactobacillus asidophilus ja
        2.(3.) Bifidobacterium,
        joiden luonnollisin saantilähde on lehmän raakamaito (=käsittelemätön maito).

        Mutta mihin ovat kadonneet hyvät/tarpeelliset Probiootti bakteerit vuosien saatossa:
        - Ennen vanhaan juotiin vasta lypsettyä lehmän raakamaitoa, jossa oli tärkeimmät Probiootti bakteerit Lactobacillus asidophilus ja Bifidobacterium. >>>>>>>>>>>>>>>>Eikä silloin sairasteltu niin valtavasti kuin nykyisin, ei ollut allergioita, eikä ollut vatsa, eli suolisto sekaisin, jne.
        - Olette varmaankin kuulleet tämän mystisen lauseen, jonka on esittänyt laktoosi-intoleranssia tai migreeniä sairastava henkilö:
        “Kun käyn hakemassa suoraan maatilalta lehmän raakamaitoa niin voin juoda sitä ongelmitta, mutta kun ostan kaupasta meijeriltä tullutta maitoa, niin laktoosi- ja migreeni-ongelmat alkavat heti”.
        Eli syy mm laktoosi-intoleranssi- ja migreeni-ongelmiin on Probiootti bakteereiden puutteessa!

        Herää kysymys:
        - Mihin tarpeelliset Probiootti bakteerit sitten katoaa?
        Jatkuu.........
        http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-kadonneiden-elamaa-yllapitavien-probiootti-bakteerienmhb-arvoitus-ja-homeiden-antibiootti/


        Opastus hyötybakteereihin:
        http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/


    • Cheerleader:3

      Moikka moi!
      Kaikille Allergisille jotka ovat hyper eläinrakkaita, kyllä ehdottomasti suosittelen ihan vaa akvaariokaloja! :) mulla omassa huoneessa on nyt ollu 2vuotta melkee akvaario ja tosi hyvä ostos oli, ei oo enää kauhee eläinkuume, ja siskolla sekä iskälläkään ei oo tuntunu tota allergiaa näkyväk! :D ELI SIIS AKVAARIOKALAT ON PARHAIMPIA! (Toki riippuuhan se vähän ihmisestä) :)

    • En itse omista

      Minun kaverilla on kolme gerbiiliä. Hänen äitinsä on allerginen heinällä ja purulle. Gerbiilit on ollut talossa kohta kolme vuotta ja oireita saattaa ilmetä lievänä vai kun purut vaihdetaan. Ottaen huomioon että gerbiilit asut kodinhoitohuoneessa jossa perheen äiti käy päivittäin. Melkein jokaisella jolla on puruja taikka heinää. Mutta kerran olin suljetussa huoneessa kahden gerbiilin kanssa ja pidin toista kädessä. Minkäänlaisia oireita ei tullut. Elin 9 vuotta kanin kanssa ja oireita ilmeni vain kun olin samassa huoneessa kun purut vaihdettiin tai pidin kania sylissä. On vaikea määritellä kenelle gerbiili olisi sopiva ja kenelle ei. Mutta (zooplus) nimisesä nettikaupassa myydään allergisoiville sopivia puruja. :)

    • Gerbiilus

      moi, haluaisin niiiin kovasti gerbiilejä 2 kpl

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1575
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1222
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe