Olen harkinnut ensimmäisen Fordin ostoa ja olen mieltynyt vuosimallien 2009-2010 hatchback-Focukseen, alle 100tkm ajettuun (noin 60-80tkm).
Kysytään vielä täältäkin, mitä tulee ottaa huomioon tuollaista autoa ostaessa?
Huollot, mitä huoltoja noin 5-6 vuotiaaseen autoon on tulossa? Mitä vikoja teillä on ollut 5-6 vuotiaissa Focuksissanne? Mitä tähän ikään ja kilometrimäärään mennessä tulee olla vaihdettu (öljyjä ja suodattimia lukuunottamatta)? Onko mitään erityistä?
Onko ollut vuotoja, miten nopeasti kuluvat osat ovat vaihtokunnossa? Raidetangot, nivelet, iskarit?
Minulle on jokseenkin selvää, että akku, yleisimmät suodattimet, tulpat ja öljyt menee samantien vaihtoon kun auton ostan, ja pyrin jonkinlaisen kuntotarkastuksen tai katsastustarkastuken siihen saamaan. Ihan varuiksi ja oman mielenrauhan takia. Mutta en kuitenkaan halua ostaa autoa, jossa on laiminlyöty jotain suosituksia, ei ole huollettu huolto-ohjelman mukaan tms. Ja että osaan itsekin varautua, mitä on tulossa.
Haussa on kuitenkin auto, jota ei tarvitsisi joka kuukausi käyttää pajalla.
vm. 2009-2010 mk2, neuvoja ostoon?
focusta-ostamassa
1
297
Vastaukset
- jalkua2
On ollut itsellä 2004 vuon alusta käyttöön otettu focus vanha korinen. Ei ole ollut murheita missään muuta kuin akku ja etu palat. Takuuseen meni ovien kittiviat. Ajettu 157tht. Ostaissa oli 37tht ajettu 3vuotta vanha. 60 tht välein isompi huolto tulpat ja muut suodattimet.160tht nokka hinan vaihto tai 10vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152846
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1272736En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.781783Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371342Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va641324- 471108
- 991011
- 109866
- 46833
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6833