Voorti om basga ja KIWI DILA huonoin LOL xD

KIWI_DILA_LOL

http://keskustelu.suomi24.fi/t/1273511

quote:

Ostin uutena Ford Mondoe Dieselin Kivitilalta vuonna 2001. Auton hinta silloin oli n. 200 000mk eli lähes 34 000€. Tämän jälkeen olen teettänyt määräaikaishuollot ja muut korjaukset säännöllisesti Kivitilalla maksaen niistä n. 1500€. Kokonaisuutena olen siis ”rahoittanut” Kivitilan toimintaa yli 35 000 € arvosta. Monen mielestä olisin siis ainakin melko kelpo asiakkaana. Vaan olenko?

Varasin huoltoajan Kivitilalta suunnilleen syyskuun puolivälissä. Vapaa ja sopiva ajankohta löytyi perjantaille 1.10.2004 klo 8.00, joten varasin sen.

1.10.2004 sitten ajelin n. 7.45 Kivitilalle, menin sisään työn vastaanottoon ja asetuin minulle varatun tiskin taakse odottelemaan. Siinä tiskiin nojaillessani näin tiskin toisella puolella printatun listan 1.10 huoltoon tulevista autoista. Katsoin listaa ja mitä silmäni näkivätkään? Rekisterinumeroni oli oikein, kaikki muut tiedotkin olivat oikein mutta nimeni perässä luki /ASIAKAS ON MULKKU.

Kysyin viereisen tiskin kaverilta että ovatko teidän kaikki asiakkaat tällaisia. Kaveri oli luonnollisesti pahoillaan ja sanoi että tästä on ollut ennenkin puhetta ettei tällaista saisi olla. Tästä tuli mieleen kysymys että onko tällaista siis sattunut ennenkin!

Koska kyse oli minun rekisteritiedoista vaadin Kivitilan edustajalta itselleni paperiprintin omista tiedoistani ja sain ne. Paperissa oli printattuna AjNro, rekisterinumero, merkki, malli, vuosimalli, asiakasnumero, nimi ja sen perässä /ASIAKAS ON MULKKU. Tämä ”jossain mielessä” loukkaava lause ei siis ollut vain näkemääni paperiin kirjoitettu vaan se todellakin oli koneelle tallennettu rekisteritietoihini, tosin kysymättä minulta lupaa. Jätin soittopyynnön Kivitilan toimitusjohtajalle ja lähdin autollani pois.

Mietin, että mistä johtuu että tämä lisäteksti oli tietoihini lisätty. Alkukeväästä 2004 autosta hajosi Eberi (diesel lisälämmitin).Vaikka useat henkilöt kehottivat minua vaatimaan Kivitilalta edes osavastuuta kuluihin (uusi n. 700€) en sitä tehnyt vaan maksoin koko laskun itse. Kohta perään autosta meni vetoakselin nivelet. Jälleen Kivitila esitti minulle lähes koko kustannusten maksua (n.700€). Tulipa kuitenkin käytyä netissä Keskustelu 24 palstalla josta sain neuvoa asiaan. Palstan mukaan kyseessä on valmistusvirhe ja se oli esitetty kuulemma niin Tuulilasi-lehdessä kuin Puskuri-ohjelmassa TV:ssä. Nyt päätin etten maksa. Melkoisen taistelun jälkeen juuri ennen paperien postitusta kuluttajavalituslautakuntaan Kivitila perääntyi asiassa ja lopulta maksoin n. 15% alkuperäisesti esitetystä laskusta. Tämä kyllä osoitti että joka paikassa ei tänä päivänä saa oikeuttaa ennenkuin vasta siinä vaiheessa kun on osoittaa että asiaan tullaan hakemaan tarvittaessa vaikka oikeuden kautta ratkaisu. Se on kuitenkin meidän kuluttajien hyvä muistaa että tyhjän saa pyytämättäkin.

Uskon että tämä taistelu siitä että Kivitila on vastuussa minulle autossani esiintyviin valmistusvirheisiin ja se että vaadin asiassa oikeutta johtivat siihen että nimeni perään ennen kesää lisättiin merkintä /ASIAKAS ON MULKKU. Tämä titteli on maksanut minulle siis n. 35 000€ eli ”rahoitettuani” Kivitilaa 35 000€ sain palkkioksi siitä tämän tittelin. Kivitilalle tämä maksaa vähintään yhden asiakassuhteen päättymisen.

Minulle tämä aiheuttaa pikaisen automerkin vaihdon sillä ei todellakaan ole suuremmin haluja mennä Kivitilalle tekemään huoltoja tulevaisuudessa.

Asia on myös annettu Puskuriohjelman ja kuningaskuluttajaohjelman toimitukselle.

Asian käsittely jatkuu selvityksillä (tutkintapyyntö poliisille) ainakin mahd. kunnianloukkauksesta ja rikoslaissa määritellystä henkilörekisteririkoksesta.

Mahdolliset vinkit asian lisäjulkisuuden puolesta ovat tervetulleita.

end quote

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toyota-man-aitooikea

      Mutta kun minun toyota.

    • uudelleenlämmitys

      Osta suosiolla klonskwagen niin pääset oikeasti tappelemaan moottorin ja lootan vaihdoista.
      Sen kuurin jälkeen tuntuu voorti suorastaan ikuiselta!

    • nipponkippon

      Onneksi Kivitila ja Sen jälkeen S-kauppa ymmärsi lopettaa Foordien myynnin ja korjaamisen.

    • basga_voorti

      KIVI DILA LOL LOOOL

    • rdwdd

      Se on ihan oma valinta kun menee ostamaan auton. Jos et olisi autoa ostanut olisit säästynyt paljolta.

    • otammeossoo

      Kuka käski mennä kaupoille?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe