http://keskustelu.suomi24.fi/t/1273511
quote:
Ostin uutena Ford Mondoe Dieselin Kivitilalta vuonna 2001. Auton hinta silloin oli n. 200 000mk eli lähes 34 000€. Tämän jälkeen olen teettänyt määräaikaishuollot ja muut korjaukset säännöllisesti Kivitilalla maksaen niistä n. 1500€. Kokonaisuutena olen siis ”rahoittanut” Kivitilan toimintaa yli 35 000 € arvosta. Monen mielestä olisin siis ainakin melko kelpo asiakkaana. Vaan olenko?
Varasin huoltoajan Kivitilalta suunnilleen syyskuun puolivälissä. Vapaa ja sopiva ajankohta löytyi perjantaille 1.10.2004 klo 8.00, joten varasin sen.
1.10.2004 sitten ajelin n. 7.45 Kivitilalle, menin sisään työn vastaanottoon ja asetuin minulle varatun tiskin taakse odottelemaan. Siinä tiskiin nojaillessani näin tiskin toisella puolella printatun listan 1.10 huoltoon tulevista autoista. Katsoin listaa ja mitä silmäni näkivätkään? Rekisterinumeroni oli oikein, kaikki muut tiedotkin olivat oikein mutta nimeni perässä luki /ASIAKAS ON MULKKU.
Kysyin viereisen tiskin kaverilta että ovatko teidän kaikki asiakkaat tällaisia. Kaveri oli luonnollisesti pahoillaan ja sanoi että tästä on ollut ennenkin puhetta ettei tällaista saisi olla. Tästä tuli mieleen kysymys että onko tällaista siis sattunut ennenkin!
Koska kyse oli minun rekisteritiedoista vaadin Kivitilan edustajalta itselleni paperiprintin omista tiedoistani ja sain ne. Paperissa oli printattuna AjNro, rekisterinumero, merkki, malli, vuosimalli, asiakasnumero, nimi ja sen perässä /ASIAKAS ON MULKKU. Tämä ”jossain mielessä” loukkaava lause ei siis ollut vain näkemääni paperiin kirjoitettu vaan se todellakin oli koneelle tallennettu rekisteritietoihini, tosin kysymättä minulta lupaa. Jätin soittopyynnön Kivitilan toimitusjohtajalle ja lähdin autollani pois.
Mietin, että mistä johtuu että tämä lisäteksti oli tietoihini lisätty. Alkukeväästä 2004 autosta hajosi Eberi (diesel lisälämmitin).Vaikka useat henkilöt kehottivat minua vaatimaan Kivitilalta edes osavastuuta kuluihin (uusi n. 700€) en sitä tehnyt vaan maksoin koko laskun itse. Kohta perään autosta meni vetoakselin nivelet. Jälleen Kivitila esitti minulle lähes koko kustannusten maksua (n.700€). Tulipa kuitenkin käytyä netissä Keskustelu 24 palstalla josta sain neuvoa asiaan. Palstan mukaan kyseessä on valmistusvirhe ja se oli esitetty kuulemma niin Tuulilasi-lehdessä kuin Puskuri-ohjelmassa TV:ssä. Nyt päätin etten maksa. Melkoisen taistelun jälkeen juuri ennen paperien postitusta kuluttajavalituslautakuntaan Kivitila perääntyi asiassa ja lopulta maksoin n. 15% alkuperäisesti esitetystä laskusta. Tämä kyllä osoitti että joka paikassa ei tänä päivänä saa oikeuttaa ennenkuin vasta siinä vaiheessa kun on osoittaa että asiaan tullaan hakemaan tarvittaessa vaikka oikeuden kautta ratkaisu. Se on kuitenkin meidän kuluttajien hyvä muistaa että tyhjän saa pyytämättäkin.
Uskon että tämä taistelu siitä että Kivitila on vastuussa minulle autossani esiintyviin valmistusvirheisiin ja se että vaadin asiassa oikeutta johtivat siihen että nimeni perään ennen kesää lisättiin merkintä /ASIAKAS ON MULKKU. Tämä titteli on maksanut minulle siis n. 35 000€ eli ”rahoitettuani” Kivitilaa 35 000€ sain palkkioksi siitä tämän tittelin. Kivitilalle tämä maksaa vähintään yhden asiakassuhteen päättymisen.
Minulle tämä aiheuttaa pikaisen automerkin vaihdon sillä ei todellakaan ole suuremmin haluja mennä Kivitilalle tekemään huoltoja tulevaisuudessa.
Asia on myös annettu Puskuriohjelman ja kuningaskuluttajaohjelman toimitukselle.
Asian käsittely jatkuu selvityksillä (tutkintapyyntö poliisille) ainakin mahd. kunnianloukkauksesta ja rikoslaissa määritellystä henkilörekisteririkoksesta.
Mahdolliset vinkit asian lisäjulkisuuden puolesta ovat tervetulleita.
end quote
Voorti om basga ja KIWI DILA huonoin LOL xD
KIWI_DILA_LOL
6
65
Vastaukset
- toyota-man-aitooikea
Mutta kun minun toyota.
- uudelleenlämmitys
Osta suosiolla klonskwagen niin pääset oikeasti tappelemaan moottorin ja lootan vaihdoista.
Sen kuurin jälkeen tuntuu voorti suorastaan ikuiselta! - nipponkippon
Onneksi Kivitila ja Sen jälkeen S-kauppa ymmärsi lopettaa Foordien myynnin ja korjaamisen.
- basga_voorti
KIVI DILA LOL LOOOL
- rdwdd
Se on ihan oma valinta kun menee ostamaan auton. Jos et olisi autoa ostanut olisit säästynyt paljolta.
- otammeossoo
Kuka käski mennä kaupoille?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818