Tulimme juuri Gran Canarialta tarkemmin Playa Del Inglesistä. Sää oli tosi kylmää. Iltaisin päällä sai olla pitkät housut, villa paita ja takki. Yölämpötilat ovat n.13-15 astetta. Päivällä lämpötila kyllä nousee n. 20 asteeseen. Tällaiselle Suomalaiselle paikka on aivan liian kylmä nyt helmikuussa 2015. Sää ennusteet olivat n. 20 astetta koko lomalle, mutta pilvisyys oli iso haitta. Aurinko ei pahemmin paista pilvien läpi. Päivisin aurinkoa voi ottaa jos ei ole pilvistä. En suosittele paikkaa auringon palvojille. Saarella on paljon pettyneitä Suomalaisia. Saaren nähtävyydet ovat pitkälti jylhiä vuoristomaisemia ja onhan siellä vähän hiekkadyynejä. Etenkin Inglesin hiekkarannat ovat kehnoja. Aurinkotuolit surkeita 20 vuotta vanhoja rämiä. Merivesi uimakelvotonta liian kylmää jne. Puerto Ricossa ja Amadoreksessa asiasta on huolehdittu paremmin. Ihmisiä Inglesin alueella oli tosi vähän. Ihmeteltiin kun oli niin hiljaista.
IFA BUENAVENTURA Playa Del Ingles
Tuli käytyä tuossa hotellissa talvilomalla. Hotelli on valtavan kokoinen, hieno, herkulliset ruoat ja drinkit. Isot miinukset: Hotellissa ei ole ilmastointia eikä lämmitystä. Hotellihuoneet ovat tosi kylmiä ja samoin hotellin yleiset tilat. Tämä tarkoittaa sitä, että huoneen kaakelilattiat ovat jäätävät ja lämpötila reilusti alle 20 astetta. Tämä ei lämmitystä lukee hyvin pienellä tekstillä jossain esitteessä. Nyt Helmikuussa 2015 joutui nukkumaan vilttiin käärittynä n 15-18 asteen hotellihuoneessa. Oli nuhaa, kurkkukipua ja pientä yskää... Hienolla hotellilla ei ole ilmeisesti rahaa asennuttaa lämmitystä eikä maksaa sähkölaskuja. Kannattaa kiertää kaukaa jos ei lomaile kuumana aikana. Samoin uima-altaiden veden piti olla lämmitettyä, mutta valitettavasti sekään ei toiminut. Vesi oli niin kylmää, ettei siellä kovin moni pystynyt pulikoimaan.
Playa Del Ingles helmikuu 2015
6
507
Vastaukset
- Comprendo
Tuo on kyllä niin totta, jos sinne väkisin pitää päästä niin huhtikuusta tonne loka marraskuun väliseen aikaan matkustaa niin saattaa olla oikeasti lämmintä. Talvikuukausina sinne matkustaa ainoastaan masokistit tai muuten vaan höynähtäneita.
- Trollikuningas
Hyvä että joku muukin jaksaa yrittää.
Oon melkein yksin ollut uudistuksen jälkeen trollailemassa. Ehkä kymmenisen muuta on ollut mutta aika vähäistä niillä se on ollut.- Torolli
Trollikuningas? Ei tolla suorituksella, ei sitten millään.
- Nimi_merkittä
Minä tulin juuri Thaimaasta. Lyhythihaista paitaa lämpimämpää vaatetusta ei voinut kuvitellakaan käyttävänsä minään vuorokauden aikana. Aurinko paistoi kaksi viikkoa lähes pilvettömältä taivaalta.
Kanariallakin kyllä käyn, mutta aikaisintaan huhtikuussa keväisin tai lokakuun lopulla syksyllä. Silloinkaan minulla ei tosin koskaan ole liian kuuma, mutta säät menettelevät.- lämmöstäpitävä
Noin se menee, erehdyttiin käymään joulukuun alkupuolella palelemassa sadetta pitäen. Kyllä Kanarialla on käytävä ennen marraskuun puoliväliä tai myöhään keväällä!
- Tammikuussa
Menin vajaa kuukausi sitten Inglesiin viikoksi. Oli sateetonta ja aurinkoista koko loman. Yöllä lämpötila oli 14 astetta, päivällä varjossa 20 - 21 astetta, sisällä 22 -22,5 astetta. Huoneisto oli hotellin alimmassa kerroksessa, johon tuuli ei käynyt ja oli yllätys, ettei ollut sisällä kylmempää. Tuulettomassa auringossa oli todella lämmintä mm. uima-altaalla. Tuulessa oli viileää ja varsinkin varjossa. Itse asiassa aivan erinomainen suomalainen peruskesäkeli. Eli ulkona ollessa aina takki mukana ja päälle tuulessa sekä varjossa. Huvittavaa oli kun porukat olivat pakolla lyhythihaisessa paidassa ja lyhyissä shortseissa vaikka oli selvästi liian kylmää. Paikallisilla oli aina vastaavat varusteet kun minulla, liikkeissä ym. erikseen tarkkailin. Mieluummin olen juuri tälläisessä säässä kun Thaimaassa hikoilen 32 asteessa ja sisällä on monesti pienissä tiloissa pakolla pidettävä jäähdytys päällä, josta taas saa usein flunssan. Thaimaan pienet ötökät vielä ovat aivan hulluna minun perään ja jalat menevät hirveään kuntoon. Eli ei niin paha juttu vaikka luulin tammikuuta pahemmaksi. Tietysti jotkut ovat kiinostuneita makaamaan päivät rannalla ja niille tuuli on usein kovaa. Suomibaareissa taas meni jokainen ilta mukavasti ja pari kertaa Playa Del Solissa. Yllätys oli myös miten hyvin oli ko. paikoissa porukkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083286Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872