Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

3 vuotiaan kasvusta ja pituudesta

Kasvu

Eli tiedän kyllä, että ihan väärään paikkaan kirjoitan, mutta kun muissa osioissa keskustelu on ihan kuollutta.

Eli minkä pituisia 3 vuotiaat ovat keskimäärin? Ja kuinka paljon pituutta on tullut lisää 2 ja 3 vuoden välissä?
Jos joku kehtaisi vaikka vilkaista neuvolakortista.

Minulla on tyttö, joka täyttää parin kk päästä 3 vuotta.
Itse olen lyhyt 160 cm ja lapsen isäkin on lyhyehkö.
Tyttö on ainakin vauvana ollut aina käyrillä pituudessa.
Nyt 2 v neuvolassa oli 88cm.
Sitten tässä yksi ilta "havahduin" ettei tytön vaatekoko ole kasvanut lainkaan vuoden aikana ja ainakaan omaan silmään tyttö ei ole juurikaan kasvanut.
Mittasin sitten kotona, katsoin tarkkaan että kantapäät seinässä ja pää suorassa. Mitta näytti 92 cm eli pituutta ei olisi tullut kuin 4 cm, aika vähän??:(
Nyt ero samanikäisiin myös näkyy, että muut ovat päätä pidempiä.
Tokihan tytöstä ei pitkää voi tullakkaan, mutta huolettaa kasvaako normaalisti vai onko kasvu jotenkin hidastunut. Jostain luin, että tuon ikäisen pitäisi kasvaa vuodessa 10 cm?

3

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mini-ihmisiä

      Meillä on jouluna 3 v täyttäny tyttö, joka 90 cm ja 12 kg. Ja käyrillä mennään. Äiti on 162 ja isänsä 175 ja suvussa sellasia 150 senttisiä naisia kans. Tytöstä tulee max. 160 cm ja pikkuluinen.

      Kaksivuotiasneuvolassa 83,5 ja 2,5 vuotiaana 87,6. Joten vuodessa tullut lisää 6,5 cm. Eikä kukaan siellä neuvolassa ollu huolissansa. Mutta onhan tuo teidän tytön 4 cm kuitenkin vähemmän. Ehkä tulossa kasvuspurtti?

      Meidän tyttö meni ensin miinus 2 käyrää ja kiri nyt pituuden puolesta miinus ykköselle, joten pituutta on hänelle tullut enemmän kuin käyrä ennustaisi.

    • vinkki2

      Kasvukäyrät pitäisi löytyä googlettamalla, kokeileppa sieltä.

    • Aikuisen_äiti

      Muistan, että minulle annetiin nyrkkisääntönä, että lapsi on kaksivuotiaana puolet lopullisesta pituudestaan. Sillä säännöllä lapsesi on ihan normaalikokoiseksi kasvamassa.
      Muistan, kun ystävättäreni sanoi neuvolan tädille olevansa huolissaan, kun lapsi on pienempi kuin naapurin saman ikäinen vauva. Täti sanoi: "Minä olen sinua 20 cm pitempi, oletko sinä siitä kovin huolissasi?."
      Eli, olemme eri pituisia ja kokoisia. Se näkyy usein jo lapsina.
      Oma tyttäreni oli 3 v ja 1 kk ikäisenä 92 cm. Hän on nyt aikuinen, ehkä jotain 160-165 cm pitkä, minua ainakin 10 cm pitempi.
      En ole ikinä ollut huolissani, tyttö söi ja kasvoi tasaisesti ja oli terve.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1337
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      69
      1216
    Aihe