Voiko minulla olla remissiovaihe?

Hei!

Olen 15 -vuotias tyttö ja sairastuin diabetekseen (1. tyyppi) 24.12.2014 eli olen sairastanut kohta kaksi kuukautta.
Nyt olen muutamien viikkojen aikana huomannut, että sokerit tippuvat herkästi ja useita kertoja päivässä alle neljän - alle kolmen. Iltaisin näin ei käy, koska tankkaan yötä vasten lisää, ettei se pääsekään laskemaan.
Laitan novorapidia noin 20-25 yksikköä päivässä ja levemiriä 20 yksikköä (12 8). Välillä minulla on korkeita arvoja, mutta sitten ne tippuvat nopeasti, tosin joskus ne vain nousevat.
Ärsyttää päivittäiset hypot, enkä oikein muutakaan syytä keksi tähän. Voiko sitä yrittää selvittää itse? Siis vähentää insuliiniannoksia ja katsoa, auttaako se? Koska epäilen remissiota, sillä vaikka sokerini ovat jotkut yli 12 nukkumaan mennessä, saatan jo tunnin päästä herätä hypoon. Tänään ollut yksi hypo ja eilen kaksi. Olisi kiva saada vastaus.

ps. Kenen muun mielestä tää palsta oli ennen paljon parempi?
9397
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 9

Vanhimmat

Voi olla remissio tai sitten insuliinia on muuten liikaa. Kannattaa keskustella lääkärisi kanssa pitkävaikutteisen (levemir) vähentämisestä muutamalla yksiköllä vähän kerrallaan. Sitten voi lisätä nopeaa insuliinia vähän tarpeen mukaan jos korkeita. Alussa tasapainon löytäminen saattaa viedä aikaa ja hermoja sillä niin moni asia vaikuttaa sokereihin (liikunta, syömiset ja ruoan laatu, arkirytmi, hormonitoiminta yms...) mutta kyllä se siitä!
Kannattaa tutustua diabetesliiton keskustelupalstaan ykkösille, täällä ei paljon meitä taida liikkua.

Äänestä

Ota yhteyttä pikaisesti lääkäriisi tai hoitajaan! Diagoosistasi (ei varsinaisesti sairastuminen, se on voinut alkaa aiemminkin) on vasta vähän aikaa ja joskus tarvitaan jopa sairaalaseurantaa kun etsitään ykköstyyppiläisen hoidon tehostamista.
Verensokerin heitteleminen ja ennen kaikkea yllättävät hypot edellyttää hoitotahon väliintuloa ettei tule vahinkoja. Lääkityksen muuttelu omin nokin voi olla jopa vaarallista ja johtaa pahimmillaan kuolemaan.

Äänestä

Mitä tarkottaa remissiovaihe?

Äänestä
  • Aika turha palsta jos tällaiseenkaan kysymykseen ei vastata. En minäkään ole kuullut koskaan moista termiä mutta ei näköjään täällä kannata paljon kysellä. Viisaat kun ovat olevinaan niin viisaita, että ei tyhmien kysymyksiin vaivauduta vastaamaan.

    Äänestä

  • onneviisaita kirjoitti:

    Aika turha palsta jos tällaiseenkaan kysymykseen ei vastata. En minäkään ole kuullut koskaan moista termiä mutta ei näköjään täällä kannata paljon kysellä. Viisaat kun ovat olevinaan niin viisaita, että ei tyhmien kysymyksiin vaivauduta vastaamaan.

    Löytyy googlaamalla ja saa tiedon heti.

    Äänestä

  • hpv kirjoitti:

    Löytyy googlaamalla ja saa tiedon heti.

    Varmaan on sitten avauskin turha, eiköhän vastaus siihenkin löydy googlaamalla. Tai miksi me täällä ylipäätänsäkään keskustellaan kun kaikkeen löytää vastauksen googlaamalla.

    Äänestä

  • surkeeksmenee kirjoitti:

    Varmaan on sitten avauskin turha, eiköhän vastaus siihenkin löydy googlaamalla. Tai miksi me täällä ylipäätänsäkään keskustellaan kun kaikkeen löytää vastauksen googlaamalla.

    Älä vedä hernettä nenään ellet osaa käyttää Googlea.

    Äänestä

Kannattaa ainakin varoa Antti Heikkilän hengenvaarallisia ohjeita. Heikkilän neuvoja noudattamalla on moni diabeetikko KUOLLUT.

Äänestä
  • Laitappa tähän jotakin millä perustelet väitteesi. Linkitäpä uutiseen jossa kerrotaan Heikkilän dieetillä olleen kuolleen.

    Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta


diabeetikko kirjoitti:

Hei!

Olen 15 -vuotias tyttö ja sairastuin diabetekseen (1. tyyppi) 24.12.2014 eli olen sairastanut kohta kaksi kuukautta.
Nyt olen muutamien viikkojen aikana huomannut, että sokerit tippuvat herkästi ja useita kertoja päivässä alle neljän - alle kolmen. Iltaisin näin ei käy, koska tankkaan yötä vasten lisää, ettei se pääsekään laskemaan.
Laitan novorapidia noin 20-25 yksikköä päivässä ja levemiriä 20 yksikköä (12 8). Välillä minulla on korkeita arvoja, mutta sitten ne tippuvat nopeasti, tosin joskus ne vain nousevat.
Ärsyttää päivittäiset hypot, enkä oikein muutakaan syytä keksi tähän. Voiko sitä yrittää selvittää itse? Siis vähentää insuliiniannoksia ja katsoa, auttaako se? Koska epäilen remissiota, sillä vaikka sokerini ovat jotkut yli 12 nukkumaan mennessä, saatan jo tunnin päästä herätä hypoon. Tänään ollut yksi hypo ja eilen kaksi. Olisi kiva saada vastaus.

ps. Kenen muun mielestä tää palsta oli ennen paljon parempi?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu