mulla on avast ilmainen ollu jo 5v mutta nyt elisallasanottiin että siinä ei ole verkkkopankkisuojausta ?
mitä suosittelisitte ?
verkkopankki suojaus
31
600
Vastaukset
Tuollaisilla lisäohjelmilla ei ole oikein mitään tekemistä minkään suojauksen kanssa. Eli mikä oikein mahtaa olla se tavoite mihin haluat suositusta?
- pankman
Vaihda Windowsin omaan, siinä ei ole mitään.
Mitään tällaista suojaustahan ei tarvita. turhaan vaan hidastaa koneeen toimintaa. Verkkopankki toimii hyvin ja turvallisesti ilman tällaisia suojauksia. Niin on toiminut jo iät ja ajat ja toimii edelleen.
- porieorg
AAMEN !!!
- pank_krot
Kannattaa ilmoittaa myös pankille, kauhea vaiva kaivella kaikenlaisia numeroita jostain lapusta.
- Anki_Lindqreen
pank_krot kirjoitti:
Kannattaa ilmoittaa myös pankille, kauhea vaiva kaivella kaikenlaisia numeroita jostain lapusta.
Niinpä, turha tunnuslukulistoja on käyttää, hidastavat vaan käyttöä. Verkkopankki toimii loistavasti ilman tunnuslukulistojakin kuten on toiminut jo vaikka kuinka kauan.
- 3Timo
Verkkopankit on ihan jokainen SSL-suojattuja joten ei niitten käytössä mitään ton kummosempaa suojausta tarvita! Toikin on niin vaikea murtaa et se on käytännössä mahdotonta!
Pankki huolehtii omista järjestelmistä, asiakas omista järjestelmistä ja SSL salaa yhteyden näiden kahden pisteen väliltä.
- hippulatvinkuu
M-Kar kirjoitti:
Pankki huolehtii omista järjestelmistä, asiakas omista järjestelmistä ja SSL salaa yhteyden näiden kahden pisteen väliltä.
Muistan kun aikoinaan Nordean sivustoa k'ytt'ess'ni uloskirjautuessani havaitsin jonkun kolmannen osapuolen l'hett'v'n tietoa ulosp'in suojatussa yhteydess'.
Keskustelin pankin kanssa t'st' ja he vain jankuttivat l'pin'kyvyydest' kunnes otin yhteyden viestint'virastoon ja muutaman p'iv'n j'lkeen Nordea lopetti kyseisen kolmannen osapuolen softan k'ytt'misen.
Itseasiassa pankki ei huolehdi omista j'rjestelmist''n kuten 2002 huomattiin - sashcer-virus sai pankin polvilleen.
Jostain syyst' Suomi24 ei en'' tunnista aakkosia, joten lukeminen voi olla vaikeata. hippulatvinkuu kirjoitti:
Muistan kun aikoinaan Nordean sivustoa k'ytt'ess'ni uloskirjautuessani havaitsin jonkun kolmannen osapuolen l'hett'v'n tietoa ulosp'in suojatussa yhteydess'.
Keskustelin pankin kanssa t'st' ja he vain jankuttivat l'pin'kyvyydest' kunnes otin yhteyden viestint'virastoon ja muutaman p'iv'n j'lkeen Nordea lopetti kyseisen kolmannen osapuolen softan k'ytt'misen.
Itseasiassa pankki ei huolehdi omista j'rjestelmist''n kuten 2002 huomattiin - sashcer-virus sai pankin polvilleen.
Jostain syyst' Suomi24 ei en'' tunnista aakkosia, joten lukeminen voi olla vaikeata.Tunnistaa. Vika ei ole Suomi24 suunnassa.
- holopolo
kannyman kirjoitti:
Tunnistaa. Vika ei ole Suomi24 suunnassa.
Itseasiassa on, sill' kaikki muut teksti/editorit toimivat oikein, mutta vain Suomi24>n kirjoituksissa merkist;st; on jostain kaukaasiasta.
hippulatvinkuu kirjoitti:
Jostain syyst' Suomi24 ei en'' tunnista aakkosia, joten lukeminen voi olla vaikeata.Siis jos sinä havaitset jotain niin silloinhan se on SINUN järjestelmässä, ei pankin järjestelmässä.
Pankin koneeseen jos on joku murtautunut niin et sinä näe sitä mistään yhteyksistä.- wesfgrdth
holopolo kirjoitti:
Itseasiassa on, sill' kaikki muut teksti/editorit toimivat oikein, mutta vain Suomi24>n kirjoituksissa merkist;st; on jostain kaukaasiasta.
Vai olisko vika selaimessa? Hyvin toimii mulla ää ja öö
- hippulatvinkuu
wesfgrdth kirjoitti:
Vai olisko vika selaimessa? Hyvin toimii mulla ää ja öö
Ei ole. linuxissa toimii kaikki. S24 vika, ei ole muuta mahdollisuutta.
- eihuithapeleita
Ei taida kaikki selaimet edes kelvata verkkopankki asiointiin. Eikä myöskään kone jossa ei ole riittävää tieturvaohjelmaa?
- pekkaperskales
Tässä koneessa ei ole erillistä tietoturvaohjelmaa ja hyvin kelpaa pankille, jopa livenä.
Käytännössä kaikki mahdolliset selaimet kelpaa. Sellaista tietoturvaohjelmaa ei ole mitä tarvitsisi. HTTP(S) protokolla ei sellaisia vaadi toimiakseen.
- fdsafdsa
F-secure sisältää kyseisen suojaustoiminnon. Käytännössä se kuitenkin tarkoittaa lähinnä sitä, että jos haittaohjelma yrittäisi johtaa sinua huijaussivustolle ja kalastella pankkitunnuksiasi, tuo estäisi sen koska estää pankin sivustolle mentäessä yhteydet kaikkiin muihin osoitteisiin (kuin pankkien sivustoille). Käytännössä tuo on siis ihan ok lisätoiminto, mutta ei sen kummempaa. Samaan tulokseen pääsee sillä, jos muistaa vilkuilla aina selaimen osoiteriviä (että osoitteen alussa näkyy https:\\ (huomaa "s" http:n perässä! JA että jossain kohtaa osoiteriviä näkyy lukon kuva (klikkaa lukon kuvaa, siitä pitäisi aueta kyseisen pankin sertifikaatti, ainakin Nordean tapauksessa Verisign:n sertifikaatti). Kannattaa myös huomioida, jos selain avaa yllättäen ylimääräisen ikkunan tai avaa toisen ikkunan alkuperäisen päälle/eteen.
Itse käytän F-securea lähinnä, koska a) se pärjää testeissä b) se on suomalainen c) se täydentää Windowsin oman palomuurin toiminnallisuutta niin, että palomuuri alkaa toimia kaksisuuntaisena. Oletuksena Windowsin palomuuri toimii vain yksisuuntaisena, vaikka sisältääkin tarvittavan "tekniikan" kaksisuuntaisuuteen - käytännössä sopivat asetukset puuttuvat, enkä viitsi itse alkaa sellaisten kanssa sähläämään kun tuo tekee sen puolestani ja todennäköisesti paremmin kuin itse osaisin.- fdsafdsa
"Kannattaa myös huomioida, jos selain avaa yllättäen ylimääräisen ikkunan tai avaa toisen ikkunan alkuperäisen päälle/eteen."
Niin tämä saattaa olla yritys johtaa sinua toiselle sivustolle, joten varsinkin aina kun sivu päivittyy tai jotain muuttuu, kannattaa tarkastaa että tuo httpS on edelleen ja samoin se lukko. - 0-.-0
Tulihan se totuus sieltä viimein. AIna jankkaat Windowsin palomuurista, mutta nyt onneksi myönnät itse olevasi laiska ja osaamaton.
0-.-0 kirjoitti:
Tulihan se totuus sieltä viimein. AIna jankkaat Windowsin palomuurista, mutta nyt onneksi myönnät itse olevasi laiska ja osaamaton.
Windowsin muuri on riittänyt jo XP SP3 ajoista lähtien sellaisenaan ilman lisä "palikoita". Nämä lisäohjelmat eivät tuo oleellista parannusta sen turvallisuuteen vaan päinvastoin voi jopa hidastaa koneen toimintaa. Ehkä sellaiselle ne sopii jotka säätävät muuria ja oikeita säätöjä ei löydy Windowsin muurista.
Jos F-Secure ohjaa jollekkin https:\\ alkuiselle sivustolle, niin olisin melko huolestunut. https:// toimii ilman F-Securea. ;)
- fdsafdsa
0-.-0 kirjoitti:
Olen kyllä aina sanonut aivan samaa - ehkä sinun pitäisi olla vähemmän fanaattinen ja lukea se mitä kirjoitetaan, ei se mitä kuvittelet lukevasi. Olen aiemmillakin kerroilla todennut että vaikka Windowsin palomuuri on rakenteeltaan kaksisuuntainen, se ei kuitenkaan oletusasetuksillaan toimi kaksisuuntaisena. Olen myös monta kertaa todennut aiemmissa viesteissä, että filtteröintisäännöt voi tehdä itsekin, mutta että se vaatii asiaa paneutumista ja vaivaa. Näiden lisäksi olen todennut että F-sec tietääkseni tarkkailee myös poikkeavaa verkkoliikennettä, joka voi paljastaa koneessa olevan haittaohjelman tai yrityksen murtautua koneelle.
Eli oma kirjoituksesi oli asiaton yritit laittaa sanoja suuhuni
kannyman: "Windowsin muuri on riittänyt jo XP SP3 ajoista lähtien sellaisenaan ilman lisä "palikoita". "
Siinä tuli palstan "asiantuntijan" kommentti ;) Kuten olen todennut, ei ole yksiselittäistä tapaa määritellä, mikä on "tarpeeksi hyvä" tai "riittävä". Se sen sijaan voidaan todeta ilman epäilystä, että kaksisuuntaisena toimiva palomuuri on tarkempi/parempi vaihtoehto kuin yksisuuntainen, joten onko Windowsin palomuuri "riittävä" tai ei, niin ainakin kaksisuuntainen on parempi. fdsafdsa kirjoitti:
Olen kyllä aina sanonut aivan samaa - ehkä sinun pitäisi olla vähemmän fanaattinen ja lukea se mitä kirjoitetaan, ei se mitä kuvittelet lukevasi. Olen aiemmillakin kerroilla todennut että vaikka Windowsin palomuuri on rakenteeltaan kaksisuuntainen, se ei kuitenkaan oletusasetuksillaan toimi kaksisuuntaisena. Olen myös monta kertaa todennut aiemmissa viesteissä, että filtteröintisäännöt voi tehdä itsekin, mutta että se vaatii asiaa paneutumista ja vaivaa. Näiden lisäksi olen todennut että F-sec tietääkseni tarkkailee myös poikkeavaa verkkoliikennettä, joka voi paljastaa koneessa olevan haittaohjelman tai yrityksen murtautua koneelle.
kannyman: "Windowsin muuri on riittänyt jo XP SP3 ajoista lähtien sellaisenaan ilman lisä "palikoita". "
Siinä tuli palstan "asiantuntijan" kommentti ;) Kuten olen todennut, ei ole yksiselittäistä tapaa määritellä, mikä on "tarpeeksi hyvä" tai "riittävä". Se sen sijaan voidaan todeta ilman epäilystä, että kaksisuuntaisena toimiva palomuuri on tarkempi/parempi vaihtoehto kuin yksisuuntainen, joten onko Windowsin palomuuri "riittävä" tai ei, niin ainakin kaksisuuntainen on parempi.On tapaa määritellä.
kannyman kirjoitti:
On tapaa määritellä.
Peruskäyttäjälle riittää Windowsin muuri. Ei hän tarvitse mitään humpuukkiohjelmaa palomuuriksi. Näin on riittänyt jo XP ajoista lähtien eikä asia ole muuttunut.
Humpuukkimuureja käyttää vain ne jotka uskovat edelleen että Windowsin muuri on huono vaikkei ole. Tämä on surullista etenkin kun nämä suosittelevat tällaisia muureja/ohjelmia muille.- Seebra
kannyman: miksi sinä kirjoitat palomuureista, kun et ole koskaan konfiguroinut ensimmäistäkään verkkoa, etkä edes tiedä mikä on palomuurin tehtävä?
Seebra kirjoitti:
kannyman: miksi sinä kirjoitat palomuureista, kun et ole koskaan konfiguroinut ensimmäistäkään verkkoa, etkä edes tiedä mikä on palomuurin tehtävä?
Ei ole ollut tarvetta tällaisille.
- fdsafdsa
kannyman kirjoitti:
Ei ole ollut tarvetta tällaisille.
Onko kannyman entinen vapunen, vai näytteleekö hän vain saadakseen vapusen näyttämään typerältä?
fdsafdsa kirjoitti:
Siinä tuli palstan "asiantuntijan" kommentti ;) Kuten olen todennut, ei ole yksiselittäistä tapaa määritellä, mikä on "tarpeeksi hyvä" tai "riittävä". Se sen sijaan voidaan todeta ilman epäilystä, että kaksisuuntaisena toimiva palomuuri on tarkempi/parempi vaihtoehto kuin yksisuuntainen, joten onko Windowsin palomuuri "riittävä" tai ei, niin ainakin kaksisuuntainen on parempi.Siis ei niitä ohjelmia tarvitse aina oletusasetuksilla käyttää eikä ole aina edes tarkoitettu käytettäväksi oletuksilla. Esimerkiksi Windowsia ei ole tarkoitettu käytettäväksi sen oletuksilla joten sinun mielestäsi Windows ei ole "riittävä" tavalliselle käyttäjälle.
Oikeassa elämässä se ei ole mikään ongelma tehdä niitä peruskonfiguraatioita niille järjestelmille.
Kerrankin olen samaa mieltä kännimiehen kanssa, että tosiaankin on tapa määritellä mikä on "riittävä" tai "valmis". Vapunen ei vaan niistä tiedä yhtään mitään mutta ne keinotovat yksinkertaisesti vaatimusmäärittely (mikä on riittävä) ja hyväksymistestaus (milloin on valmis).fdsafdsa kirjoitti:
Onko kannyman entinen vapunen, vai näytteleekö hän vain saadakseen vapusen näyttämään typerältä?
Taidat sinä näytellä:D
- oivoioivoi
Oivoi. Se on rikki nyt.
Tämä ei tainnut mennä ihan kuin Strömsössä? Etsimäsi sivu on tilapäisesti poissa käytöstä. Parhaat apinamme on lähetetty konehuoneeseen, joten tilanne toivottavasti ratkeaa pikimmiten. Jos ongelma jatkuu, ota yhteyttä käyttäjätukeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."422126Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711893- 1161310
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711150- 96942
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73889Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78839Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43836Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931772- 54691