Morkkis

Kaduttaa

Mikä helkutti siinä on että kun olen juopottelemassa ja vaikka mitään ei tapahdu enkä mokaile mitään niin ainakin 2-3 päivää on mieletön morrkis ihan ilman syytä.
Hävettää ja on jotenkin alhainen olo. Vaikka ei ole mitään syytä. Mistä se johtuu.
En ole juoppo, juon silloin tällöin seurassa. Ehkä 2kertaa kk.

9

3295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • i know

joo sama juttu,....tulee tosi masikset...sillee et ajattelee et on jotenki huono arvosempi ja et ei oo mitää järkee missää..mut nykyää ku tulee niin ajattelee vaa et no parin päivän päästä on taas iha mukava olo---sama juttu en oo mikää alkoholisti..

• riipe

olette ilmeisesti aika nuoria, kun ettet tiedä faktoja tästä kuningas-alkoholista?
      alkoholi on solumyrkky (katsokaa googlella)
      masennus johtuu mm. serotoniini tasojen laskusta aivoissa, kestää henkilöstä riippuen useamman päivän kunnes tasot ovat entisensä.
      eikä pidä unohtaa aivosolujen tuhoutumista.
      hyvänä esimerkkinä viinan vaaroista on matti nykänen!
      humalajuominen ei siis kannata, alkoholia pitäisi käyttää eurooppalaisittain ruoka- ja terveysjuomana (sydän- ja verisuonitaudit esim. punaviini).
      humalajuomista vain pari kertaa vuodessa nämä pakolliset uudet vuodet ja juhannukset.
      itse en ole humalaa alkoholista juonut vuosiin, on paljon terveellisempiäkin keinoja humaltua ;)

• Hessu-

Just ton asian takia en itsekään ota kun ne pakolliset kerrat, Juhannus ja Joulu.

• Pma

Minulla oli ennen niin, että näin maailman humalajuomisen jälkeen ikäänkuin uusin silmin, eli olin taas vaihteeksi kiinnostunut muistakin asioista, ja fiilikset olivat yleensä positiiviset. Nykyisin useimmiten käy niin, että vähintään seuraavana päivänä ja usein pidempäänkin hävettää. En koe itseäni muita huonommaksi tai alhaisemmaksi, mutta kovasti tunnen sanoneeni tai tehneeni jotain typerää, vaikka mistään varsinaisista mokailuista ei olisikaan kyse. Mietin, miksei voi olla vain chillisti ja coolisti, vaan tapahtuu jotain töhötystä aina kuitenkin. Jotain typerää sanoo jollekin tms.

• tutumpaa

Juuri näin! Mullakin on pari päivää ainakin sellainen masennustila että kiesus sentään...Täytyy ilmeisesti rajottaa tuoppien määrää...

• galina_

kuulostaa tutulta! nuorempana toki mokailinkin kaikkea ja rellestin, riitelin, alotin "henkeviä" keskusteluja yms. muuta noloa, että oli siis jotain syytä mitä hävetä. mutta nykyään juon harvoin itseni tosihumalaan, lähinnä pikkuhiprakkaa tavaoittelen, ja sen teen kahdesta syystä; ensiksi juuri siksi, etten kävis nolaamaan itteeni (haluan muistaa edellisen illan sellasena, että oon ollut ihan cool, etten ois nolannut itteeni, tai tehnyt/sanonut mitään sellasta mitä en tekis/sanois selvinpäin), ja toiseks sen takia, että mulle tulee kovan kännin jälkeen niin hirveä henkinen krapula, masennustila(serotoniinit yms. laskee), että tuntuu että kuolema tulee, saan paniikkikohtauksia, ja tuntuu kuin näkisin jotain painajaista koko ajan, mistä en herää. sillon oisin valmis vetää ranteet auki. mikään ei auta, ja vaikka fyysisesti olo helpottas, niin henkinen paha olo/masennus on hirvittävä. Olen muutenkin mielenterveysongelmiin taipuvainen, mulla on lääkitys päällä, ja tajuan, että mun pitää välttää liiallisia humalatiloja.

• paniikkikrapula

Olen aivan samaa kokenut, enkä ymmärrä miksi minulle tulee se henkinen krapula, jota ei tule kavereille vaikka ottaisinkin vähän. Eli pariin päivää kauppaan ei voi mennä, vaikka fyysisiä oireita ei olisi, eikä olisi juonut kuin parina päivänä mäyräkoiran. Olo on tosiaan niin outo, että tuntuu että nyt ollaan toisessa maailmassa. Mikä pahinta...tuntuu että se sama olo vaikuttaisi tulevan nykyään, vaikkei edes olisi alkoholiin koskenut...tosin lievempänä. Tuntuu et oisin huono ihminen vaikka tasan tarkkaan tiedän, ettei näin ole. Puuttuuko jokin aine elimistöstä??? Saako sitä ruoka-aineista tms?
        Ollut kuukauden etten ottanut mitään, mutta todella hankalajuttu, kun itsetunto on asian kanssa mitä sattuu, eikä elämä tunnu nautittavalta.

• poika85

Minulla on ollut samanlaisia masennuskrapuloita useasti, vaikkei fyysistä krapulaa olisikaan.
      Pahin tälläinen on juuri nyt, jo toista päivää. Olin pe-la laivalla, ja join alkoholia kyllä enemmän kuin mitä aikaisemmin olen juonut (yleensä juon vain silleen että tulee hyvä pikkuhiprakka), ja ilmeisesti viinapääni on sellainen, että muisti menee helposti. En muista perjantai-illan parista viimeisestä tunnista mitään. Kaverin mukaan en tehnyt mitään kovin tyhmää, en oksentanut, tai sammaltanut, meno oli vain aika kovaa kunnes rupes väsyttää ja mentiin nukkuun. Muisti vaan meni, ja juuri se on mun mielestäni ehkä kaikkein kauheinta, kun ei muista pystyneensä kontrolloimaan itseään.
      Ikävää tässä tilanteessa on vielä se, että olen ns. kiltti ja kunnollinen poika, ja kavereiden tavoitteena onkin ollut monesti oikein juottaa minut känniin. Nytkin oon jo saanu kuulla eräältäkin tyypiltä, että kuulemma olin "aivan perseet" laivalla. Meinas poru tulla suunnilleen siinä tilanteessa. Hävettää, vaikka monelle tällainen tilanne ei ole mitenkään outo. Kaveritkin on kuulemma vaan ylpeitä.

Itse ajattelen vaan, että olihan tämäkin koettava ja että nyt tiedän taas enemmän rajoistani, enkä aio enää koskaan juoda niin paljon että muisti menee. Onkohan tämäkin vain säälittävää itselleen vakuuttelua...?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      123
      4019
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      185
      3858
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      29
      2606
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      8
      2384
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      32
      2163
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      4
      1746
    7. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      48
      1362
    8. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1300
    9. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1271
    10. Ei ne päivät ole samanlaisia...

Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah
      Työpaikkaromanssit
      35
      1009
    Aihe