Teneriffan Teide heräsi eloon

Teneriffalle menijä

Katsokaapa tämä linkki, jos haluatte tietää Teneriffan maanjäristyksistä, jotka liittyvät Teideen ja magman liikkeisiin maaperässä:

http://www.geo.ign.es/

Pääsivulta 'volcanologia' linkki, sitten
'actividad reciente' ja
'lista de terremotos localizados'

Listassa on päivä, kelloaika, leveys ja pituuspiirit, paikka ja järistyksen magnitudi.
Järistykset alkoivat 22.4.04 ja ovat jatkuneet siitä lähtien.
Tuskin Teide kuitenkaan ihan kohta purkautuu, vaikka sitä onkin vaikea ennustaa.

Tästä huolimatta olen menossa sinne pian kahdeksi viikoksi! :)    

10

4417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...menossa

Meilläkin on matka varattuna, vaikka vähän aikaa sitten kerrottiin että Kanarian saaret tulee joskus uppoamaan veteen. Mutta se tapahtuu varmaan miljardin vuoden päästä ja onhan niitä tulivuoria ja maanjäristyksiä vähän joka paikassa. Yhtä todennäköistä on joutua onnettomuuteen autoilessa, kuin peittyä laavaan Kanarialla. Toivotaan että Teide pitää laavat sisällään. Hauskaa matkaa!

• Teneriffalle menijä

Samoin, hauskaa matkaa! Toivottavasti säät on aurinkoiset!

• järisee se Suomessakin

Ei se nyt ole herännyt, se on rymistellyt kautta aikojen silloin tällöin joka kuuluu asiaan puoliaktiivisessa tilassa. Ortovan laakson vanhukset muistavat lapsesta asti olleen pieniä purkauksia. Suurimmat järistykset ovat kuulemma pudottaneet sangria astiat ja oljylamput hyllyiltä ja rikkonut ne, eikä niistä saanut hiiskua turisteille, ettei orastava matkailu loppuisi ja pesetat jäisi saamatta.

• ei kaik

tuo on kyllä puppua ettei turisteille saa kertoa..ainahan kaikki jotka vulgaaniselle alueelle tulevat matkustajina tietävät mahdollisuuden saada laavavyöryn niskaan.. elämä voi päättyä vaikkapa kotiportaille lumipaukun pudottua niskaan.. tai jotain muuta ..ei kannata maalata piruja seinille..

• Teneriffalle menijä

Luin netistä, että Teneriffalle oli tehty kesällä evakuointisuunnitelma, mahdollisen kriisin varalta. Ja että hälytysvalmius tulivuoren osalta on nostettu vihreästä keltaiseen. Keltaisen jälkeen on oranssi ja punainen.

• mustikka

olihan siellä tää heinäsirkka-epidemiakin, tosin ei Teneriffalla vaan Gran Canarialla ja Lanzarotella, mut kuiteski. Ihmiset höpisi että ne leviää kaikille ja saarille mut nythän ne on melkein kaikki jo kuollu. Olen itse lähdössä Teneriffalle jouluaattona enkä pelkää heinäsirkkoja tai Teiden purkauksia. :P (sit se purkautuu kumminkin just kun oon siellä)

• Teneriffalle menijä

Siis ois hienoa nähdä jotain tuliperäistä toimintaa. En oo edes koskaan ennen nähnyt tulivuorta, mutta aivan pian pääsen näkemään.
        Ja tuon antamani linkin www.geo.ign.es mukaan siellä on just ollu 2.9 magnitudin järistys, mikä on korkeampi kuin aiemmat...hmmm...jännää.
        Toivottavasti ei käy liian jännäksi..mutta jostain syystä en usko. Ei St. Helen's:kään oo vielä kunnolla purkautunu, vaikka siitä oli suuret otsikot. Ihan eri asia jos purkaus on räjähdysmäinen.

• Tiedemies

Teiden purkauksen yhteydestä halkeaa niin iso pala, että hyökyaalto pyyhkii jenkkeihin saakka ja aiheuttaa hirvittävät tuhot. Teiden on arvioitu purkautuvan kymmenenvuoden sisällä.

• Miguel

Parin viikon päästä mennään tonne. Se on sitten meikäläisen tuurilla saletti, että paukkuminen alkaa juuri sillä viikolla, ja taatusti sinä aamuna kun mulla on kovin krapula. Mutta alkakoon. Voihan sitä harrastaa postimerkkeilyäkin matkailun sijaan.

• Nani

Kyllä se oli La Palman saaren tulivuori jonka purkautuminen aiheuttaisi saarten tuhon ja muutenkin aikamoista hässäkkää...ei sekoiteta Teideä siihen juttuun. Teidenkin on kyllä ennakoitu purkautuvan muutaman vuoden sisään. En tiedä mitä vaikutuksia sillä olisi lähisaariin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4611
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2588
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2425
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      55
      2317
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1787
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1611
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1295
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82