Mikroautolla Kuusaalla Valtakadulla; totta

Prooot

Näin se vain oli 1970 luvun puolessa välissä. Kaksikko ajoi mikroautolla Valtakatua edes takaisin kevättalvella 40 v sitten, sutimisen estona oli ketjut kyhäelmän takapyörissä. Olisi kiva tietää, onko tämä kaksikko vielä "rattia vääntämässä" elävässä elämässä?

8

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosijännääkuule

kuollu jo vanhuuteen jos ajo 70-luvulla mikroautolla. teillä on vanhainkodissa nykyään tietokoneet?

• etosaalaskea

tuskin ne sentään vielä kuolleet on.
        olen minäkin polkenut fillaria 80 luvun alussa ja jaksan
        polkea sitä edelleen vaikka kalliota ylös

• MuistanMääkin

Kouvolassa toiset heput ajelivat 70 luvun alussa itsekyhätyllä mikroautolla, jossa Javan moottori ja jarruista ei tietoakaan. Lapset hurrasivat.

• enhinauttanu

minä ajelin aikoinani pemarilla ilman jarruja. edes seisontajarru ei toiminu mutta
      pokkaa riitti ajaa kuusaan ja voikkaan läpi. harva rohkenisi.
      jarrunesteet tippui ulos.

• Jarrutajo

On se hurrrrrja!

• Pro_kuusaa

Nostetaanpa tämä keulille, vuonna 1973-75 tapahtunut hupailu.
      Mikroautomiehet, nyt about 55-60 ikäiset kuusaalla syntyneet hemmot. Tyypit asuivat pappilanpellon suunnalla, Valtakadun 6-kerrosten kerrostalojen luona.
      Se meni näin; itse tehty mikroauto, ketjut takapyörissä lisäämässä pitoa talvikeliin. Kuski ajoi ja kaksikon toinen tyyppi seisoi taka-akselin päällä ja sitten ajettiin Valtakatua päästä päähän 50-60 km/h usean päivän ajan. Kerran sitten poliisit olivat Transitilla mikroauton kannassa kiinni Valtakadulla ihmettä todistamassa.
      Ehdottaisin näille tyypeille Pro-kuusaa palkintoa.

• kukanytlaitokseen

"teillä on vanhainkodissa nykyään tietokoneet?"

ei kai sinne kukaan vasten tahtoaan mene.

• TääOnMunAuto

Päivittäin näkee noita mikroautoja pöristelemässä muun liikenteen seassa. Luulisi hirvittävän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      213
      1722
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      141
      1455
    3. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      72
      1238
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1173
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1065
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      999
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      960
    8. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      6
      921
    9. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      870
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      850
    Aihe