Jos olen joskus tehnyt hölmöyksiä sähköpostin kanssa ja haluan päästä siitä huolesta eroon, että minut saataisiin jäljitettyä sähköpostiosoitteen perusteella, onko siihen olemassa mitään keinoa? Oletetaan, että olen sulkenut Hotmail sähköpostin ja se on siis ollut suljettuna jo vuoden ajan. Sitten joku toinen avaa saman sähköpostiosoitteen itselleen...vaikuttaako mitenkään siihen, että minua pystyttäisiin jäljittämään? Eikä nyt mitään viisasteluja, että mitäs menit tekemään hölmöjä. En edes tehnyt mitään ihmeellistä, vaan tämä tuli lähinnä teoreettisella tasolla mieleen, että miten pitkään pystytään jäljittämään jos sposti on jo suljettu.
sähköpostiosoitteen perusteella jäljittäminen
6
212
Vastaukset
- nomail
Internetpalveluntarjoaja on velvoitettu säilyttämään ip-osoite tiedot muutama vuosi, olisko 5 vuotta. Tuota kautta voi suurimmalla todennäköisyydellä jäljittää, jos hölmöily on ylittänyt tutkintakynnyksen. Sähköpostin tarjoaja voi tietysti säilyttää kaikki postisi vaikka maailmantappiin, vaikka olisit ne "poistanut" ja lakkauttanut tilisi.
- HerraHakkarar
Aivan juu, mutta oletetaan, että olisin MSN Messengerissä tehnyt laittoman uhkauksen. Suljin hotmail-tunnukseni. Kun tunnus oli ollut suljettuna 2 vuotta, tein uuden hotmail-tunnuksen samalla käyttäjänimellä kirjaston koneelta. Eli luulisi, että Microsoft ei säilytä aiempia viestejä kun on luotu uusi tunnus samalla nimellä kuin aiemmin.. eli se sähköpostiosoite on vapautunut. Ja eihän sitä minun IP osoitetta pysy jäljittämään jos microsofti ei sitä pysty enää antamaan.. miten muuten internetpalveluntarjoajaa saisi selville ja sitä kautta minun tietojani, jos ms ei anna oikeaa ip osoitetta. Vai olenko ymmärtänyt nyt jotain väärin
- nomail
En ole ole käyttänyt messengeriä, mutta jos oletetaan että olet lähettänyt jollekkin taholle hölmöä sähköpostia, jonka vastaanottaja on tietenkin säilyttänyt, koska on lähtenyt sen johdosta jotain eteenpäin ajamaan, siinä samassa on mennyt myös sinun sen hetkinen ip-osoitetteesi.
Tottakai jos olet lähettänyt anonyymiä sähköpostia esim. kirjaston koneelta, selvittäminen jälkeenpäin voi olla vaikeaa.
Jännä että yhdistät vanhojen viestien säilyttämisen senhetkiseen sähköpostitiliin. - kerrrrmitt
Siis yksinkertaistettuna.... kauanko Microsoft säilyttää suljetun hotmail-osoitteen viestejä ja sitä kautta tietysti IP osoitteita?
- juupapuuuuewfa222
Varmaan tasan millisekunnin. Mikään ei velvoita ulkomaista firmaa toimimaan mitenkään suomenlainmukaan kotimaassaan
- hakkarr
eli jos toisella on tiedossa minun suljettu sähköpostiosoite enkä ole varsinaisia sähköposteja lähettänyt, ainoastaan Messenger viestejä... niin ei pystyisi jäljittämään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa2747160Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita
Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat643879Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur2693172SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"
Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden521909Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä
Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä11377Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä
Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,31222Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!
Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr51077- 1011033
TTP avajaiset
Tuhannen Taalan Paikka avautuu 1.3-26. Onpa tosi mukavaa! Kiitos Jaanalle kun olet niin aktiivinen ja jaksat yrittää ja40982Tiesitkö? Tämä suomalainen keksi Elämäni biisi -sarjan - Viinin lipittely mainittu!
Tiesitkö? Elämäni biisi on suomalainen formaatti ja sen takana on Petja Peltomaa. Hänen kynästä ovat lähtöisin myös mm.0961