En enää ymmärrä itseäni mitenkään. Olen typeränä ihmisenä mennyt ihastumaan vaikka olen parisuhteessa ja hyvässä sellaisessa. En koskaan voisi pettää kumppaniani, mutta silti joka ikinen päivä tämä toinen pyörii mielessäni enemmän kuin saisi pyöriä. Jotenkin siis tuntuu siltä, että henkisellä tasolla tätä kautta petän kumppaniani ja jo tämäkin on mielestäni väärin. Pitäisikö kertoa kumppanilleni asiasta? Mitä tehdä jotta pääsen ihastumisen tunteesta eroon ja voin taas täysipainotteisesti keskittyä omaan parisuhteeseeni ja elämääni ilman, että mietin tätä toista joka käänteessä?
Typerä ja ihastunut
181
10027
Vastaukset
- KohtalonOmako
Täällä toinen kohtalotoveri! Tunteet on ottaneet minut täysin hallintaan ja ohjaa väärään suuntaan...jarruttaa olen yrittänyt, mutta pakko olisi vain saada tietää tunteeko ihastukseni kohde samoin.
- LaaksojenTaa
Huojentavaa kuulla, että on myös kohtalotovereita enemmänkin. Liiaksi ehkä syyllistänyt itseäni siitä, että olen kamala ihminen, kun voin edes ajatella ketään muuta.
Itse en meinaa asiaa edes selvittää, tunteeko toinen samoin vai ei, olen sitä mieltä, että kohtalo asian tuo ilmi, jos on tuodakseen.
Voimia kohtalotoverille ja toivottavasti asiat selviää! - höpöpuhetta
Kuinka voi olla noin paljon kananaivoja....miettikää nyt vähän noita naurettavia juttujanne....tänään on tuo niin ihana...ylihuomenan joku toinen maailma on täynnä kiinnostavia ja fiksuja miehiä...eikai kukaan voi niiden jokaisen perässä juosta. Lopetatkaa höpötyksenne HETI!
- asdfalj
Olin pari vuotta suhteessa, sitten kerroin puolisolleni. No, eihän se hyvä juttu ollut, mutta yhä ollaan yhdessä, ja hyvä niin. Yhä tekee mieli muita ja surffaan deittisivustoilla. Jostain syystä en vain kykene olemaan vain yhden kanssa. Näin se välillä menee. Ei ihminen mitään geeneilleen voi.
- vähemmäntyperä
Luulin, että tämä oli joku itkevien, katkerien, petettyjen aviopuolisoiden sivusto,
mutta ei onneksi ollutkaan.
Ainutkertaista elämää tämä vain on, jos yhden kanssa ei enää jaksa, voi hakea välillä vaihtelua.
Täysijärkiset aikuiset pystyvät hoitamaan suhteensa. Jos on lapsia perheessä, täytyy diilailla vähän paremmin.
Pitäkää huolta toisistanne, vaikka menojalka joskus vipattaa... Onhan se täysin mahdollista, jopa todennäköistä. Olkaamme onnellisia , kun niin käy . Se vain osoittaa tunteet muitakin kohtaan .Onko se väärin ? Väärin on tunteettomuus itseään ja muita kohtaan .On hyväksyttävää tunteet muitakin kohtaan .Saisit olla onnellinen tunteistasi. Kertoisit kumppanillesikin . Jos hän ymmärtää , niin teidän rakkaus on aitoa . Onneksi olkoon !!!!
terspeutti neuvoo rehellisyyteen kumppaniaan kohtaan . Silloin ei petä itseään saati toista .
On täysin varmaa , että ihastuksia sattuu puolin ja toisin . Itse olen huomannut puhumisen auttavan ihastuksen unohtamiseen , ja olemme yhdessä nauraneet asialle ja yhteiset hetkemme ovat olleet ihania sen jälkeen .
- Yksikatseriitti
Täällä samanlainen. Menin yhdestä naisesta aika sekaisin, oikeestaan kuvittelin että en pääse käsiksi tollasiin tunteisiin enää. Ja sitten ihan yhtäkkiä... Tiedän että tunne oli molemminpuolinen. Se tästä tekee niin vaikeaa.
Olen koko viikon miettinyt miten uskallan ottaa yhteyttä... Hänen tilanne eikä minunkaan ole ihan helpoimmasta päästä.
Tuntuu siltä että jos me oltais yhdessä, kaikki muu järjestyisi. Ehkä lapsellista mutta en ole tuntenut näin koskaan ennen.- Pete1111111
Minäkin ajattelin, että jos ollaan yhdessä, niin kaikki muu järjestyy. Sitten tuli ero. Jäin yksin tyhjän päälle ja elämästä tuli helvetin vaikeaa. Toivottavasti voin auttaa sinua tällä kommentilla, ettet joudu käymään läpi samanlaista helvettiä. Ihastumisia tulee ja menee, moni ei edes johda suhteeseen. Ota ihastukseen etäisyyttä. Moni ystävänikin nyt virheitään katuu.
- yksikatseriitti
Järki ei nyt vaan toimi tässä. Mitäs jos kyse onkin jostain oikeasta, joka onkin odottanut mua koko tähänastisen elämän.
"Meillä on vain yksi elämä..." - LaaksojenTaa
Lisää kohtalotovereita,huh. Harmi kun näissä tunneasioissa harvoin pystyy sydäntä ohittamaan ja antaa järjen ajatella,koska yleensä ne riitelevät ja pahasti.
Toivottavasti saat asiat selviämään tavalla tai toisella ja vielä saat elämääsi sen naisen joka saa sinut tuntemaan juuri ne tunteet joita et ole koskaan aiemmin tuntenut! - tyh
Haista vee
- Nena
yksikatseriitti kirjoitti:
Järki ei nyt vaan toimi tässä. Mitäs jos kyse onkin jostain oikeasta, joka onkin odottanut mua koko tähänastisen elämän.
"Meillä on vain yksi elämä..."Se selviää vain yhdellä tavalla.Tapaat naisen ja katsot mihin se johtaa vai johtaako mihinkään.Elämässä kannattaa välillä ottaa riskejä.Tsemppiä!
- yksikatseriitti
Nena kirjoitti:
Se selviää vain yhdellä tavalla.Tapaat naisen ja katsot mihin se johtaa vai johtaako mihinkään.Elämässä kannattaa välillä ottaa riskejä.Tsemppiä!
Tämä pitäs munkin tehdä... ja pian.
- erett
"Meillä on vain yksi elämä..."Ihan tosissaan nyt. Olet aikuinen mies. Ei ole olemassa mitään "yhtä ainoaa"!!! Jokaisessa suhteessa voi olla jotain hyvää ja jotain huonoa. Joissakin suhteissa on alussa valtavasti kemiaa, mutta sen lopahtaessa arki ei toimi yhtään. Joissakin taas suhde alkaa tasaise turvallisesti, mutta yhteinen arki tuntuu valtavan helpolta ja toimivalta, ja rakkaus rakentuu sen päälle.
Ja kaikkea siltä väliltä.
Mutta ei ole olemassa "sitä oikeaa". Sinulla on puoliso, johon olet sitoutunut. Jos kaikki ei ole täydellistä, se on normaalia. Eli olisi kenenkään muunkaan kanssa, vaikka vuoden saattaisi tunteet viedä jalat alta. Jos parisuhteessasi on isompia ongelmia, niin keskity korjaamaan niitä. Useimmiten ongelmat johtuvat molemmista, ja jos et niitä käsittele, ne seuraisivat seuraavaankin suhteeseen.
Minä lähdin joskus hekuman perään. (Olen nainen.) Kestihän sitä puolisen vuotta. Sen jälkeen elin helvetissä kolme vuotta. Onneksi se suhde loppui. Ensimmäisen puolisoni kanssa olisin voinut saada ne vähäiset ongelmat (intohimon loppuminen yms) hoidettua kuntoon, jos olisin tajunnut silloin. No, en enää asia murehdi, koska olen jo ollut muutaman vuoden oikein hyvässä ja toimivassa suhteessa. Minua ei mikään ihastus saisi tästä enää kenenkään matkaan lähtemään. Sitoutuminen merkitsee enemmän kuin jokunen perhonen vatsanpohjassa. (Ja kyllä mulla mieheni kanssa sitä kemiaakin onneksi on.:) ) - vatuiksimäni
"Meillä on vain yksi elämä..."Juu yksi elämä. Itte kerroin ku oli ihastusta jo yli vuosikymmen ja fiilis oli et ihan sama, kuhan sen vaan saan kertoa. Huono idea :). Hän kerto sen kaikille, mulle ei viittiny vastata mitään. No mut en kadu.
Paljo helpompi elää ittensä kans kun kertoo, muiden kanssa sit hiukan hankalampi.. - kukuuu
erett kirjoitti:
Ihan tosissaan nyt. Olet aikuinen mies. Ei ole olemassa mitään "yhtä ainoaa"!!! Jokaisessa suhteessa voi olla jotain hyvää ja jotain huonoa. Joissakin suhteissa on alussa valtavasti kemiaa, mutta sen lopahtaessa arki ei toimi yhtään. Joissakin taas suhde alkaa tasaise turvallisesti, mutta yhteinen arki tuntuu valtavan helpolta ja toimivalta, ja rakkaus rakentuu sen päälle.
Ja kaikkea siltä väliltä.
Mutta ei ole olemassa "sitä oikeaa". Sinulla on puoliso, johon olet sitoutunut. Jos kaikki ei ole täydellistä, se on normaalia. Eli olisi kenenkään muunkaan kanssa, vaikka vuoden saattaisi tunteet viedä jalat alta. Jos parisuhteessasi on isompia ongelmia, niin keskity korjaamaan niitä. Useimmiten ongelmat johtuvat molemmista, ja jos et niitä käsittele, ne seuraisivat seuraavaankin suhteeseen.
Minä lähdin joskus hekuman perään. (Olen nainen.) Kestihän sitä puolisen vuotta. Sen jälkeen elin helvetissä kolme vuotta. Onneksi se suhde loppui. Ensimmäisen puolisoni kanssa olisin voinut saada ne vähäiset ongelmat (intohimon loppuminen yms) hoidettua kuntoon, jos olisin tajunnut silloin. No, en enää asia murehdi, koska olen jo ollut muutaman vuoden oikein hyvässä ja toimivassa suhteessa. Minua ei mikään ihastus saisi tästä enää kenenkään matkaan lähtemään. Sitoutuminen merkitsee enemmän kuin jokunen perhonen vatsanpohjassa. (Ja kyllä mulla mieheni kanssa sitä kemiaakin onneksi on.:) )Samaa mieltä. Kahden rakastavan väliin ei kolmatta mahdu.....
- esteuimari
Jokin ilmoituksessasi kolahti minuun: "meillä on vain yksi elämä"...Oletko se henkilö, jonka toivon sinun olevan? Olisin tosi onnellinen, jos saisin edes jatkaa tätä etäsuhdetta somessa.
Olenko typerä ja yksipuolisesti ihastunut?
- Pete111111
Ihastuminen parisuhteessa kertoo siitä, että vanhassa suhteessa on jotain vialla. Onko läheisyyttä tarpeeksi? Itse olen ollut samassa tilanteessa ja menin jättämään vanhan parisuhteen, vaikka ongelmat olisi voinut ratkaista. Sitten ihastuksen kanssa meni hetki hyvin ja ero tuli. Arvaa kaduttaako? mm. asumisen kustannukset tuplaantuivat ja rahat eivät enää riitä mihinkään. Nyt osaisin tuttua ja turvallista parisuhdetta arvostaa. Ei kannata olla ihastuksen kanssa missään tekemisissä, helpommin sanottu kuin tehty toki. Jossain vaiheessa päädyt pisteeseen, josta ei ole enää paluuta.
Mieti kaikkia ihmisiä, joihin olet elämäsi aikana ihastunut. Tajuat, että se tunne menee ohi. Tuttua ja turvallista parisuhdetta ei pysty läheskään joka ihastuksen kanssa rakentamaan. Mieti jos jäätkin lopulta yksin, se on erittäin todennäköistä.
Mutta jos parisuhteessasi on jo pitkään ollut pahoja ongelmia, go for it! Mutta ensin on tehtävä valinta ja jätettävä vanha. Vasta sen jälkeen selvitetään, kiinnostaako uudella. Reilu peli ennen kaikkea.- pete111111111
Niin ja ei ole typerää ihastua, sille ei voi mitään. Mutta on typerää mennä sen tunteen perässä, jos vanhassa parisuhteessa ei ole valittamista. Ihastuksesi unohtuu aikanaan, kun ette vain ole tekemisissä. Voimia.
- MoraalinenVastuu
pete111111111 kirjoitti:
Niin ja ei ole typerää ihastua, sille ei voi mitään. Mutta on typerää mennä sen tunteen perässä, jos vanhassa parisuhteessa ei ole valittamista. Ihastuksesi unohtuu aikanaan, kun ette vain ole tekemisissä. Voimia.
Tämä on niin totta. Itse olen se vapaa, joka ihastunut varattuun. En voisi rikkoa tämän varatun parisuhdetta, perhettä, koko hänen elämäänsä. Peli on puhallettava poikki ajoissa, myöhemmin siitä seuraisi yhä katkerampia kyyneliä. Niin. Elämä on. Vastuu asiassa on molemmilla, myös vapaalla osapuolella on moraalinen vastuu.
- millonplussatpalaa
pete111111111 kirjoitti:
- elämääon
Sinä moraalinenvastuu ihailen kykyäsi huomioida varattu ettet riko hänen onnellista suhdettaan. On hieno, että olette asian jutelleet keskenänne selviksi ja olette huomioineet toistenne tunteet. Eihän hyvää liittoa kannata lievien ihastumisien vuoksi rikkoa. Yksin täällä kaipailu ei varmasti vahingoita ketään. Ja jotkut löytää rakkauksiakin helpommin ja siis rakastuu helpommin.
- LaaksojenTaa
Kiitos vastauksestasi! Juuri kyseessä olevia asioita olen pyöritellyt päässäni paljon. Todennäköisesti tulen jäämään yksin,jos siihen leikkiin lähden,mutta myös tullut siihen tulokseen,että jos olen niin typerä ja tästä suhteesta lähden,niin jos jään yksin,niin se on minulle vain ja ainoastaan oikein. Mitään pahoja ongelmia ei ole ollut kumppanini kanssa viime aikoina,mutta hyvä kysymys oli tuo läheisyys,jonkin asteista on,mutta ei riittävää,eikä kummankaan intressit tällä hetkellä täytä sitä aukkoa.Reilu peli ennen kaikkea,mitään en voisi kuvitella tekeväni fyysisesti tämän toisen kanssa,vaikka pää sanoisi mitä.Minua on aikanaan satutettu ja pahasti,joten tiedän miltä se tuntuu,enkä missään nimessä halua kumppanini kokevan samaa minun osaltani.
Parempaa huomista ja tulevaa Pete111111! - liikaahuomioidatoinenkin
Miksi te vapaat ette voi sanoa ihastuksenne kohteelle, että pidän sinusta kovasti, mutta olet varattu. Niin minä itse ainakin tekisin, en näe siinä mitään väärää. Ei toisen tekoihin pysty kukaan muu vaikuttamaan, mutta kyllä tunteet voi jotenkin ilmaista, toiselle voi pahimmillaan jäädä kuva jostakin playeristä, varsinkin jos jonkinlaista ihastuksen tunnetta on ollut.
- edkirj
Ja vielä ap et sinä varmaankaan yksin jää. Maailma on täynnä muitakin ihmisiä kuin tuo ihastuksesi kohde. Kyllä kaikki tuntemani eronneet, jotka parisuhteen ovat eron jälkeen halunneet, ovat sen myös löytäneet. Tsemppiä vaan.
- LaaksojenTaa
Kiitos tsempeistä, uskoisin että tämä tästä helpottaa.
- Voijumala-auta
Kaiken näkösiä kulissiliittoja tässäkin maassa pystyssä pidetään! Toivottavasti "tunnet olevasi turvassa" parisuhteessasi, sillä mitään muuta se ei kuulosta olevan!
- varmaanjoohei
Mitäpä jos ihminen tuntee itsensä ja tietää ettei ihastu helpolla, sitäpaitsi ihastumisen tunteet menevät ohitse suht nopeasti, jos ovat vain ihastusta. No voihan sitä suhteeseensakin jäädä ja odottaa uutta ihastumista, ehkä niistä jokin on sellainen että saa irrottautumaan vanhasta suhteesta. Kannattaa siis tosiaan miettiä, jäädäkö vanhaan suhteeseen. Ja kai jokainen nyt sen tajuaa ettei mistään siitä uudestakaan suhteesta voi olla koskaan täysin varma.
Itsekin olen nykyisen suhteen aikana ollut ihastunut enemmänkin kuin kerran, mutta aina tiennyt milloin kyseessä on vain ohimenevä ihastus enkä tilanteelle tehnyt mitään. Todellisen ihastumisen ja rakstumisen tiedän myös, no aina ne ei ole kummankinpuolisia.- LaaksojenTaa
Niinpä,itse en ihastu helpolla ja sillä olenkin todella rikki tunteideni kanssa tällä hetkellä.Mutta toivon tämän olevan juuri puhumaasi ohimenevää ihastumista ja saavani rauhan jatkaa elämääni kumppanini kanssa rauhassa ilman ajatustakaan tästä toisesta.
Punnitaan asioita ja mietitään missä mennään, kiitos. - SoreAndBroken
Ihastunut ja ihastus. Olemme molemmat olemme tahoillamme tyytyväisiä liittoihimme. Myös molempien osapuolten liitot ovat tahoillaan "avoimia", eli toisia seksikumppaneita saa olla (paitsi varattuja, eli kenenkään väliin ei mennä) ja tästä säännöt tahoillaan sovittu. Tästä ei ole ongelmia tullut kenellekään. Sanokaa mitä sanotte, mutta tällainen järjestely voi todella toimia joillain pareilla, joten siitä älkää alkako moralisoimaan. Itse en voisi kuvitella olevani vain yhden henkilön kanssa koko loppuelämäni. Lisäksi olen bi-seksuaali, en edes saa yhdeltä ihmiseltä kaikkea mitä tarvitsen. Eli polyamoria ei ole poissuljettu mahdollisuus omassa liitossani.
Nyt ongelma vain on se, että tämä toinen henkilö ihastui liikaa minuun ja kysyin miljoona kertaa että oletko todella varma asiasta, voitko elää päätöksesi kanssa ym. Hän vakuutti pystyvänsä. Kysyin uudelleen ja uudelleen. Sama vastaus. Annoin sitten viimein itsellenikin luvan tunteisiin, koska olimme puhuneet myös kimppakivasta ym. yhteisestä, joten oletin hänen miettineen asian loppuun saakka.
Mentiin periaatteella että tehdään mitä tehdään tai ei tehdä mitään, edetään fiiliksen mukaan, vailla odotuksia.
Sitten tuli viesti että ei hän pysty näkemään minua enää tunteidensa vuoksi. Ja minä kun olin odottanut tapaamista niin paljon! Tunsin itseni käytetyksi. Minut jätettiin kaikkien kauniiden sanojen ja vakuutteluiden jälkeen tuosta vain kuin arvoton esine. Siksi olen nyt rikki. Nyt olen myös vihainen itselleni koska uskoin puheet siitä että hän kestää sen, estelin aluksi juuri sen takia että hän on varattu mutta hän sai vakuutettua minut näiden kuukausien aikana että asia on ok.
Oma vika! -sanoo joku. Totta sekin. Opinpahan varovaisemmaksi ihmisten suhteen mitä tähän aiheeseen tulee.
On hyvä että mitään ei kerinnyt tapahtua, koska hän ei olisi kestänyt sitä. Tällä kertaa parempi näin, ensi kerralla parempi onni.
- BenCasey
Se vaan on sillä lailla ettei mikään kestä ikuisesti ja ainoita rehellisiä vastauksia saat naamalta, joka katsoo peilistä!
- poiminsitsiitä
Kyllä rakkaus voi kestää ikuisesti, minä uskon tähän. Aikaisemmat epäonnistuneet valinnat eivät tarkoita sitä, että aina epäonnistuu. Nykyisellenikin asiantuntija kommentoi, että vika on hänen puolellaan ei minussa, vaikka itseäni siitä syytin. Aina vika ei siis ole kummassakin, vaikka niin väitettäisiin.Mutta tulevaisuuteni suhdekumppani saa minut valloittaakseen tehdä aika paljon, ei ole naisten tehtävä tehdä valloituksia.
- LaaksojenTaa
Olen itse myös sitä mieltä,että kyllä rakkaus voi kestää ikuisesti ja asioiden eteen on tehtävä toki siinä tilanteessa paljon.Sillä yritänkin löytää muuta ajateltavaa,jotta löydän sen harmonian omaan parisuhteeseeni takaisin,oman kumppanini kanssa.Mutta oikeassa olet,kukaan muu ei asioita selvennä,kun se joka katsoo minua peilistä!
- roti
Millaista käytöstä haluaisit puolisoltasi vastaavassa tilanteessa? Sitäkö, että hän avautuisi netissä tuntemattomille ihmisille, joiden arvoista ja periaatteista ei tiedä mitään. Näiltä sivuilta saa yleensä kaipaamansa vastauksen. Mielestäni vastuuttomuus on koko yhteiskunnassa lisääntynyt... "yksi katse riitti" ja sitten mennään virran mukana. Aikuisia ihmisiä tarvitaan rakentamaan hyvinvointia omassa ympäristössään, perheessä, lähipiirissä, vapaaehtoistoimissa , kannanotoissa. ...Ihastumiset ja uudet suhteet vievät vähintään pari kolme vuotta itsekeskeisyydessä. Se kausi olisi pitänyt ohittaa jo nuoruuden murrosvaiheissa. Ei ihme, että pahoinvointi yhteiskunnassa on lisääntynyt kun aikuiset eivät kykene vastuullisuuteen. Toivon, että pystyisit katsomaan itseäsi ja puolisoasi silmiin!
- LaaksojenTaa
roti kirjoitti:
Millaista käytöstä haluaisit puolisoltasi vastaavassa tilanteessa? Sitäkö, että hän avautuisi netissä tuntemattomille ihmisille, joiden arvoista ja periaatteista ei tiedä mitään. Näiltä sivuilta saa yleensä kaipaamansa vastauksen. Mielestäni vastuuttomuus on koko yhteiskunnassa lisääntynyt... "yksi katse riitti" ja sitten mennään virran mukana. Aikuisia ihmisiä tarvitaan rakentamaan hyvinvointia omassa ympäristössään, perheessä, lähipiirissä, vapaaehtoistoimissa , kannanotoissa. ...Ihastumiset ja uudet suhteet vievät vähintään pari kolme vuotta itsekeskeisyydessä. Se kausi olisi pitänyt ohittaa jo nuoruuden murrosvaiheissa. Ei ihme, että pahoinvointi yhteiskunnassa on lisääntynyt kun aikuiset eivät kykene vastuullisuuteen. Toivon, että pystyisit katsomaan itseäsi ja puolisoasi silmiin!
Haluaisin puolisoltani käytöstä, joka voisi avata hänen silmiään, kuten täällä juttelu on minulle tehnyt. Vaikka olen saanut neuvoja, sekä puolesta, että vastaan, mutta antanut jokainen ajattelun aihetta (pois lukien nuo haista vi**u huor* jne) ja saanut pienen ihmisen miettimään elämäänsä monelta kantilta, kun siihen asti oli vain tunne, minä vastaan ihastumisen tunteeni muu maailma.
Kuten sanoin jo aiemmin, en ole hyppäämässä uuteen suhteeseen, mutta sainpa eri näkökantoja tilanteeseeni.
Ja pakko vielä kertoa, että ei, en pidä vastuullisuutenani roikkua väkisin kumppanini rinnalla jollei minusta siltä enää tunnu. Se ei ole minun vastuulla tehdä hänestä onnellista, eikä minun velvollisuus pysyä paikoillani, teen sen koska haluan ja olen siinä tyytyväinen.
Toivon samaa itse ja onneksi pystynkin katsomaan, myös toivon että sinä opit ja saat joskus olla onnellinen ilman vastuuntunnollisuutta ja velvollisuutta toisen hyvästä olosta, sillä kukaan ei tee sinua onnelliseksi, ellet itse sitä tee.
- samaamieltä
Typerää ihastua.
- LaaksojenTaa
Samaa mieltä
- joku-akka-vaan
Toi Pete1111 on joku jätetty nainen. (terv kyöökkipsykologi)
Minusta elämässä on riskejä. Jos ei ota riskejä ikinä, on elämä keskinkertaisuutta. Vähän kuin pistäisi pankkiin rahaa ja laittaisi jonkun rahastotilin.. Siellä se raha kasvaisi parissakymmenessä vuodessa korkoa vain hieman. Mutta taas jos joku ymmärtää ja seuraa sydäntään ja päättääkin sijoittaa osakkeisiin, on siinä jo riskinsä.
Jos pelkää elämää, pelkää ihmisiä, pelkää riskejä ja kököttää asunnossaan, voi elämä olla mukavan rauhallista ja turvallisentuntuista. Joillekin se sopii. Joidenkin on pakko joskus, vaikka pelottaisikin, niin poistua sieltä asunnosta uuteen seikkailuun ja ehkä silloin voi käydä että joku tulee ja ryöstää sinut iltapimeässä tai unohdat avaimesi työpöydän päälle, tai sitten saattaa tapahtua jotain sellaista positiivista mitä ei arvaakkaan. Jokainen valinta teet, voi muuttaa elämääsi. Näin minä uskon.
Ei voi sanoa yhdelle henkilölle että tee näin tai noin. Itseään ja sydäntään kuuntelemalla löytää vastauksen.- LaaksojenTaa
Myös tälläisiä samanlaisia ajatuksia pyörinyt mielessä,mutta kun on se tuttu ja turvallinen niin siitä on vaikea hypätä tuntemattomaan.Ilman riskejä,ei ole elämää ja ilman elämää ei ole riskejä.Kuuntelen itseäni ja sydäntäni,eiköhän se vastaus sieltä vielä löydy,kiitos kun vastasit!
- Tasaneikäy
Sopii kuin nyrkki silmään. 3 vuosikymmenen kokemuksella rahastosäästäjänä.
- ymmärrystävailla
En minäkään ymmärrä itseäni, ja väliäkö sillä. Olen päättänyt tulla järkiini oli ymmärrystä tai ei. Voinko lakata ajattelemasta sitä miestä, siihen on liian aikaista sanoa mitään, yritän parhaani. Käväisin, meen saunaan ja hukun ehkä saunakiuluun.
- LaaksojenTaa
Samaa yrittänyt ja jatkan yhä edelleen.Taidan kokeilla kera saunakiulun minäkin.Kiitos kohtalotoveri vastauksestasi!
- crossaction
Joskus sitä vain kohtaa ihmisen, joka pysäyttää, vie ajatukset, jonka seurasta ei halua poistua. Joskus toivoo et se toinen ottaisi riskin oli parisuhteessa tai ei. Tunteet voi selvittää varattukin ihminen. Voihan sitä päättää tulla järkiinsä, mutta ei se vain käy niin todellisuudessa.
- LaaksojenTaa
Totta,koitan kuitenkin järjellistää tunteeni ja unohtaa tämän toisen.Varattu kun olen ja itse pahoja asioita kokeneena en halua toista satuttaa,kun tiedän miltä se tuntuu,niin mentävä näin,sanoi sydän mitä tahansa.Tiedän että ei tule olemaan helppoa minunlaiselle ihmiselle,joka ajattelen aina sydämellä,en järjellä tunneasioita,mutta oppiaskel se tämäkin.Kiitos!
- unohda-se-jos-voit
Ainoa kokemukseni rakkaudesta on se kun sitä ei saa omakseen.
Varo ettet mene tunteinesi askeltakaan pidemmälle.
Minä menin ja nyt tuntuu siltä ettei enää tunnu mitään.
Sydän joko särkynyt tai muuttunut lopullisesti kiveksi.- LaaksojenTaa
Lupaan varoa,tunteet pysyköön tunteina ja teot erikseen.Olen itse kokenut miltä ne pahat teot tuntuu,joten en halua että kumppanini niitä minun takiani kokee.Vaikeaa se on,mutta pakko edes yrittää kumppaninikin takia,ei enää oman itseni.Kiitos ja voimia eteenpäin!
- AallonReunalta
LaaksojenTaa kirjoitti:
Lupaan varoa,tunteet pysyköön tunteina ja teot erikseen.Olen itse kokenut miltä ne pahat teot tuntuu,joten en halua että kumppanini niitä minun takiani kokee.Vaikeaa se on,mutta pakko edes yrittää kumppaninikin takia,ei enää oman itseni.Kiitos ja voimia eteenpäin!
Älä nyt mene kumppanillesi kertomaan mitään jos ei mitään tule edes tapahtumaan. Turha rehellisyys on yliarvostettua. Ihan kaikesta ei tarvi avautua kun tällä hetkellä kaikki on kuitenkin vain pään sisässäsi.
Äläkä nyt turhaan liikaa "kärsi" tilanteesta. Voihan olla että kumppanisikin on ehtinyt suhteenne aikana ihastua muihin, mutta jättänyt (luonnollisesti) niistä kertomatta sulle. Suotta piiskaat itseäsi noiden tunteiden takia, joille et itse voi mitään.
Kolmas juttu, että älä nyt sentään liikaa uhraudu.Yksin tänne maailmaan tullaan, ja yksin täältä lähdetään. Matkan varrella on hienoa elää niin ettei loukkaa ja satuta muita ihmisiä, saati läheisiä, mutta ei sitä omaa elämää kannata elää millään uhrautuvalla marttyyriasenteella.
Tsemppiä sinne LaaksojenTaa :) - LaaksojenTaa
Kiitos vastauksestasi! Juuri tuota olen tehnyt, tuntenut tunnetta päänsisälläni kuin tämä olisi pienimuotoinen maailmanloppu ja sitten jos kumppani kotona sanonut jotain ihanaa tai muuta vastaavaa, niin heti syyttänyt itseäni, että "miten voit edes ajatella ketään muuta ikinä, hyi sua!". Viisaita pointteja kirjoitit, tekisi mieli melkein kirjoittaa nuo itselleni ylös ja sen maailmanlopputunteen iskiessä taas lukea, koska helpotti lukea nuo tuostakin.
Kiitos tsempeistä sinne AallonReunalle täältä LaaksojenTakaa!
- LaaksojenTaa
Kiitos järkevistä vastauksistanne! Oli helpottavaa lukea, että samanlaisessa elämäntilanteessa on ihmisiä nyt ja aiemminkin, vaikka eivät kaikki enää niin hyvällä pohjalla, valitettavasti.
En vain tiedä itsekkään mikä tässä tilanteessa on järkevää ja mikä ei. Sydän sanoo toista, kuin järki ja aina tottunut sydäntä tunneasioissa kuuntelemaan. Mutta en halua kumppanilleni mitään pahaa, enkä halua että joutuu minun takiani kärsimään, mutta toisaalta olisiko viisasta ottaa riski ja kertoa, että olen ihastunut toiseen, jotta en pidä asioista häntä pimennossa, koska tavallaan loukkaan häntä jo nyt näillä tunteilla, josta hän ei tiedä mitään? Vai vaan odottaa, että jos onkin ohimenevää laatua ja sieltä se ihana parisuhteemme vielä joskus palautuu ennalleen, ilman minun typeriä ihastumisiani?- niinepätosiett
Hienon provon laaksojentaa kirjoitit. Onko sinua joku loukannut tuolla tavalla, kun täällä noin provoat. Suhteessasi ei taida olla mitään vikaa, kun ei sinulla suhdetta ole laisinkaan. Yksi vinkki:lopeta yleistäminen: yksi suhde on yhdenlainen, toinen suhde on toisenlainen. Ja ajattele että olet samanlainen kuin muutkin et yhtään sen huonompi tai parempi.
- KokemustenKautta
Älä tee sitä! Siis kerro ihastuksestasi puolisollesi. Luulet ehkä saavasi sillä "synninpäästön", mutta loukkaat ehkä kuitenkin puolisoasi. Puolisosi ehkä ymmärtää, ja hyväksyy asian, hänkin on saattanut kokea ihastuksen/ihastuksia yhdessäolonne aikana, mutta kertomalla toisillenne ihastuksistanne, luotte epävarmuustekijän suhteeseenne ja mahdollisesti alatte jatkossa pelätä toinen toistenne löytävän sellaisen ihastuksen, joka tuhoaa suhteenne. Nyt jäitä hattuun!
Kaikkea ei pidä kertoa puolisolle. Etenkään sellaista, mikä saattaa loukata toista. Jokaisella on oikeus omaan yksityisyyteen, parisuhteessakin.
Se, mitä ei tiedä, ei voi loukata. - LaaksojenTaa
niinepätosiett kirjoitti:
Hienon provon laaksojentaa kirjoitit. Onko sinua joku loukannut tuolla tavalla, kun täällä noin provoat. Suhteessasi ei taida olla mitään vikaa, kun ei sinulla suhdetta ole laisinkaan. Yksi vinkki:lopeta yleistäminen: yksi suhde on yhdenlainen, toinen suhde on toisenlainen. Ja ajattele että olet samanlainen kuin muutkin et yhtään sen huonompi tai parempi.
Kun olisikin provo, niin olisi elämäni helpompaa, mutta tuskin jaksaisin täällä käydä lukemassa ja kommentoimassa. Joka tapauksessa, kiitos sanoista, koitan pitää itseäni tasavertaisena ja olla yleistämättä.
- apenvahti
Ihastuminen parisuhteen aikana kertoo myös siitä ihmisen perustarpeesta, että haluaa tuntea sitä ihastumisen tunnetta ja ihailua muidenkin kuin oman puolison osalta. Ei siinä minusta ole vielä pettäminen käynnissä. Ihmisellä on eri tasoisia suhteita elämänsä aikana. Elämällä läpi nämä ihastumiset , voi saavuttaa jotain uutta siihen nykyiseen parisuhteeseen. Ei kai aina tarvitse olla ensimmäisenä yhteistä kotia laittamassa ja lainaa hakemassa tai peiton alle menemässä? Niinpä never say never ja ihmisellä on vain yksi elämä. Kuka sen määrittää, miten se pitää elää?
- LaaksojenTaa
Tätä täysin samaa pyöritellyt päässäni nyt toista päivää, että todennäköisesti on kyse juuri siitä, että haluan tuntea olevani ihastuttava ja haluttava tämän toisenkin mielestä, en vain oman kumppanini. Koska tänään sen tajusin, että ollessani hänen seurassaan, en olisi valmis mitään tekemään pettääkseni kumppaniani, mutta haluaisin kuulla häneltä sanat, että hän on ihastunut minuun tai muuta vastaavaa ja se riittäisi. Joten olen kai tällä hetkellä vaan löytänyt kohteen johonka ihastunut, tuon ihastumisen tunteen takia.
Kiitos loistavasta vastauksesta ja vain sillä yhdellä elämällähän menemme ja todellakin kuka sen määrittää, muuta kuin jokainen itse! - apenvahti
LaaksojenTaa kirjoitti:
Tätä täysin samaa pyöritellyt päässäni nyt toista päivää, että todennäköisesti on kyse juuri siitä, että haluan tuntea olevani ihastuttava ja haluttava tämän toisenkin mielestä, en vain oman kumppanini. Koska tänään sen tajusin, että ollessani hänen seurassaan, en olisi valmis mitään tekemään pettääkseni kumppaniani, mutta haluaisin kuulla häneltä sanat, että hän on ihastunut minuun tai muuta vastaavaa ja se riittäisi. Joten olen kai tällä hetkellä vaan löytänyt kohteen johonka ihastunut, tuon ihastumisen tunteen takia.
Kiitos loistavasta vastauksesta ja vain sillä yhdellä elämällähän menemme ja todellakin kuka sen määrittää, muuta kuin jokainen itse!Hyvin pystyn tuohon sisälle menee. Oma parisuhde ei nyt niin kauhean ihanteellinen kaikinpuolin ole ja se ehkä sitten johtaa tähän tarpeeseen . Joo tiedän, että ei ois pakko jatkaa, mutta ei elämä aina niin helppoa ole. Sitäkään en osaa sanoa, että kuin pitkälle oisin sitte valmis menee. Toisaalta, jos nyt joku ihme tapahtuis ja kohtaisin tään miehen uudelleen, en tiedä johtaisko se sitte mihinkään...Meillä, kun ois ikäeroa kymmenen vuotta. Niin, eihän se luku mitään merkkaa, mutta kuitenkin.....ja kummallakin elämä omilla paikkakunnilla melko kiintee varmaan ja välimatkaa satoja kilometrejä. No niinhän se Jannica B laulaa, että seuraavaan elämään......no kait se joku enne oli sekin, että nimi oli sama ko ekan ihastuksen eli Markus.....
- LaaksojenTaa
Juu helppohan se on sanoa, että jollei se ole sitä ainaista ruusuilla tanssimista, niin pakko ei ole jatkaa, mutta käytännössä voi olla melko vaikea toteuttaa. Ehkä se ihastuksen tunne onkin niin valtaisa, koska ei tiedä onko toinen osapuolikaan valmis edes mihinkään, mutta silti pientä kemiaa ja jännitettä havaittavissa. Voihan olla, että koko ihastumiselta lähtisi suurin "hekuma" pois, kun kuulisi ne ihastumisen sanat/jotain tapahtuisi...en tiedä ja tuskin saan tietääkkään, joten paras mennä näillä eteenpäin ja vaikka kuunnella juuri tuota kappaletta. Eiköhän se elämä heittele meillekkin vielä aurinkoaan!
- ettaidarakastaa
Aika typerää provoa tuo laaksojentaa kirjoittaminen. Enpä usko, että kukaan jaksaa kovinkaan kauaa olla toiseen ihastunut vain sen tähden, että kuulisi tämänkin olevan ihastunut. Kait niitä ihastumisen tunnustuksia moni muutenkin saa. mutta varmaan, jos toiseen on tosissaan ihastunut/rakastunut on luonnollista haluta tietää toisen tunteista, onko yhteisiä tuntemuksia ym. Mielestäni alle kymmenen vuoden ikäero aikuisiällä on aika pieni. Yli kymmenen vuotta on ehkä kinkkisempi. Itselleni ainakin monet nuoremmatkin kuin vanhemmatkin tulevat juttelemaan, eikä se minua mitenkään haittaa. Enemmän kyse on aina mitä oikeasti tuntee.
- lomalainen
Totta myös minä ikä 54v.Hauskalta tuntui vuosi takaperin löytää ystävä joka on samalla aaltopituudella
- Huorintekijät
KokemustenKautta kirjoitti:
Älä tee sitä! Siis kerro ihastuksestasi puolisollesi. Luulet ehkä saavasi sillä "synninpäästön", mutta loukkaat ehkä kuitenkin puolisoasi. Puolisosi ehkä ymmärtää, ja hyväksyy asian, hänkin on saattanut kokea ihastuksen/ihastuksia yhdessäolonne aikana, mutta kertomalla toisillenne ihastuksistanne, luotte epävarmuustekijän suhteeseenne ja mahdollisesti alatte jatkossa pelätä toinen toistenne löytävän sellaisen ihastuksen, joka tuhoaa suhteenne. Nyt jäitä hattuun!
Kaikkea ei pidä kertoa puolisolle. Etenkään sellaista, mikä saattaa loukata toista. Jokaisella on oikeus omaan yksityisyyteen, parisuhteessakin.
Se, mitä ei tiedä, ei voi loukata.Ju..lauta,mikä vit...nidiootti vastaa noin??? Oman lapseni isä jäi useasta suhteesta kiinni minulle,hiukan tyttären syntymän jälkeen!!! Tuollaiset saa...ta..nan velliperseet kuin hän,joka yhä todisteidenkin jälkeen kieltää kaiken(olen puhunut usean panonsa kanssa...)jättää ikuiset arvet kahden syyttömän ihmisen elämään!!! Menkää v..tun ihastujat itseenne!!!
- täytyykertoajotenkin
Vahvasta ihastuksesta täytyy kertoa puolisolle. Ei se mene niin, että se mitä ei tiedä ei loukkaa. Pettämisenkinkö jättäisit kertomatta, jos toinen ei vaan tiedä. REHELLISYYS on suhteen perusta sitäpaitsi, kyllä näistä ihastuksista syntyy hienoja ja syviä parisuhteitakin toisinaan näin nähnyt lähipiirissäkin. Ja vahvat ihastumiset kertoo ettei kaikki suhteessa ole kunnossa, tai riippuu tietenkin ihmisistä.
- LaaksojenTaa
Sitä juuri miettinyt, että mielestäni rehellisyys on suhteen perusta, mutta toisaalta, kun mitään ei ole tapahtunut, eikä tapahtumassa, niin oman itseni takiako haluan synninpäästön siitä, että olen ihastunut ja saatan tämän kertomalla loukata kumppaniani ja saada aikaan vain turhaa mustasukkaisuutta ja panikointia, puolin jos toisin. Vaikea tilanne, molemmissa puolensa, kertoa tai jättää kertomatta. Mutta tällä hetkellä koitan vain unohtaa ja antaa asian olla, kertomatta kumppanille, jos tunteet syvenisivät, niin tekisin toisin.
- omko
Onko tuiki tuntematon vai läheinen johon olet ihastutnut?
- LaaksojenTaa
omko kirjoitti:
Onko tuiki tuntematon vai läheinen johon olet ihastutnut?
Miten tämän muotoilisi. Ei tuntematon, mutta ei läheinenkään. Ennemmin tuttava/kaveri.
- mark001
Saat digikameran ilmaiseksi! http://www.dateme.fi/contest/1414/14970
- hävinnytrakkausvai
Ja Marko jakelee ihan ilmaiseksi (digikameroita) aijaijai. Miten lie Markollekin käynyt?
- ajattelin
Joillakin vielä on tässä sellainen riippakivi, että on ns. "pakko" olla tekemisissä. Toivottavasti sinulla ei, niin ei vaikeuta kuviota.
- työkaveritkavereina
Oletteko samassa työpaikassa, kun pakko olla tekemisissä?
- LaaksojenTaa
Pakko, tavallaan. Vältellä voin, mutta silti vähintään 3 kertaa viikon aikana hänet näen.
Tsemppaukset riippakiven kanssa!
- OllonKuk
Minä olen myös ihastunut varattuun ja olen varattu.... viestittelen facebookissa elätellen unelmia.....
- LaaksojenTaa
Toivotaan, että tilanne ratkeaa kuitenkin ketään sen enempää satuttamatta ja parhain päin!
- OllonKuk
LaaksojenTaa kirjoitti:
Toivotaan, että tilanne ratkeaa kuitenkin ketään sen enempää satuttamatta ja parhain päin!
haista vittu horo!
- Kokemustavähän
Olen kokenut samaa ihastuksissani silloisen miehen ystävään. Äiti neuvoi, jos me harrastaisimme yhdessä ex mieheni kanssa jotain oli se sitten lenkkeilyä tai ruuan laittoa. Niin siinä kyllä unohtuisi ihastumiset ja muut, niin kävi. Harrastimme liki yli 5v seinäkiipeilyä..
- LaaksojenTaa
Hyvä neuvo ja varmasti harkinnan arvoinen, täytyy pitää mielessä, kiitos!
- AsiahanEiMulleKuuluMut
Mitä jos ihastumisesi kohteella olisikin tunteita sinua kohtaan? Oletko kysynyt?
- LaaksojenTaa
AsiahanEiMulleKuuluMut kirjoitti:
Mitä jos ihastumisesi kohteella olisikin tunteita sinua kohtaan? Oletko kysynyt?
Ei ole tullut kysyttyä, enkä ole varma haluanko tietääkkään. Ehkä helpompi yrittää unohtaa ihastuminen näin, kun en tiedä mitään varmaksi.
- AsiahanEiMulleKuuluMut
Tietääkö ihastuksesi kohde sinun tunteistasi?
- HyväPointti
Erittäin hvä kysymys.
- ajatteletoistakin
Tietämättömyys rakkaus-ja suhdeasioissa ei helpota yleensä ketään! Voi olla todella itsekästä ja julmaa.
- LaaksojenTaa
Ainoastaam jos on aavistanut minusta, niin sitten tietää, mutta muuten ei, koska en ole kertonut hänelle, enkä muillekkaan.
- AsiahanEiMulleKuuluMut
Oletko ollut ihastunut kauan kyseiseen ihmiseen? Voisiko olla mahdollista että nykyinen parisuhteesi on vain ollut "korvike" ,ennen kun olet törmännyt/löytänyt enemmän kaltaiseesi ihmisen?
- LaaksojenTaa
Oletko ollut ihastunut kauan kyseiseen ihmiseen? Voisiko olla mahdollista että nykyinen parisuhteesi on vain ollut "korvike" ,ennen kun olet törmännyt/löytänyt enemmän kaltaiseesi ihmisen?
En kauaa, sillä uskallankin veikata, että kyse on ohimenevästä ihastuksesta. Tarpeeksi kauan kuitenkin, jotta asia minua vaivaa, mutta onkin ensimmäinen laatuaan, joka sekoittaa pääni näin suhteen aikana.
Tuohon ns. korviketeoriaan en jaksa uskoa, koska nykyinen kumppanini on kuin ns. luotu minulle, kaikkia mitä kumppaniltani haluan ja tämä toinen taas "hiukan" eri maata. Epäilen, että kyse enemmänkin sellaisesta, että haluan sitä vaihtelua ja sen tunteen, että minä voisin vielä joskus olla jollekkin muullekkin jotain, en tiedä. - AsiahanEiMulleKuuluMut
LaaksojenTaa kirjoitti:
En kauaa, sillä uskallankin veikata, että kyse on ohimenevästä ihastuksesta. Tarpeeksi kauan kuitenkin, jotta asia minua vaivaa, mutta onkin ensimmäinen laatuaan, joka sekoittaa pääni näin suhteen aikana.
Tuohon ns. korviketeoriaan en jaksa uskoa, koska nykyinen kumppanini on kuin ns. luotu minulle, kaikkia mitä kumppaniltani haluan ja tämä toinen taas "hiukan" eri maata. Epäilen, että kyse enemmänkin sellaisesta, että haluan sitä vaihtelua ja sen tunteen, että minä voisin vielä joskus olla jollekkin muullekkin jotain, en tiedä.Auttaisiko jos soittaisit ihastuksellesi ja kertoisit asiasta, tai juttelisitte asiasta? Voisi rohkaista häntäkin siirtymään eteenpäin elämässään? Tai jos saat "rukkaset" olisi sinunkin helpompi jatkaa elämää eteenpäin?
- asdasdasasdaa
Markus?
- dasasd
Levi
- asdasdasasdaa
Mutta asut muualla. Etelämpänä.
- dasasd
asdasdasasdaa kirjoitti:
Mutta asut muualla. Etelämpänä.
Asun,mut en niin etelässä ko se mies
- asdasdasasdaa
Vain yksi em. mies on mielessäni. Muita ei sinne mahdu. Pirkanmaa.
- dasasd
asdasdasasdaa kirjoitti:
Vain yksi em. mies on mielessäni. Muita ei sinne mahdu. Pirkanmaa.
Mun seurassa ollu Pirkanmaalainen oli idiootti. Se oli jostain idempää :)
- Öökstöks
"Hienoa", että asioistaan ja tekemisistään, tunteistaan johonkin ulkopuoliseen voi aina kertoa kumppanilleen ja näin puhdistaa omaatuntoaan, josko paskan määrä on vakio, joten oma kärsimyksesi vain siirtyy kumppanisi sydäntä painamaan ja itsesääliään ruokkimaan. Ihmeellistä, miten ihmiset jaksavat kaiken sen tunteiden myrskyn päässään ja sydämessään, kun homma on oikein aktiivisessa vaiheessa.. se on kuin huumetta.. vaan kun tulee "krapula", eli katumus, joka tulee varmasti ensihuuman haihduttua, johon riittää uskomattoman pieni asia, lihaa hampaan raossa.. piereskely.. tai mikä muu häiritsevä asia hyvänsä, pitää asia kaataa het jonkun muun niskaan, siis konkreettisesti keventää sydäntään. Kannattais miettiä, onko tuo kumppani niin turha ihminen, että hänen niskaansa voi aina kaataa kuorman henkistä sontaa, eli hyvin joutaa rypemään säälissään.. sinähän kertomisesi yhteydessä edellytät myös anteeksiantoa, eli, ei se sinun pettämisesi niin paha ole, vaan se että arvostat kumppaniasi niin vähän, että kaadat paskasi hänen kannettavakseen vain itsekeskeisyytesi vuoksi. Eli, ei tunteet, eikä teotkaan ulkopuoliseen henkilöön ole niin paha kuin tekijän itsekeskeisyys ja sen mukanaantuoma henkinen rasite. Yleensä nämä ihmiset, jotka täällä huutavat ja vaativat "rehelllisyyttä".. eli kertomista, omaavat henkilökohtaisia kokemuksia asiasta ja ovat jo kaataneet oman paskakuormansa jonkun niskaan.. tai heidän niskaansa on kuorma kipattu. Kantakaa itse kuormanne ja vastuunne..sanoisin.
[[..Kylläpä tuli asiaa turhasta aiheesta.-. on tämä verbaliikka vaan hienoa..]]- Mahtavaa
Kerrankin joku on oikein asian ytimessä! Itse olen saanut koko elämäni kärsiä siitä että jokainen rakas elämänkumppanini on aina "oksentanut" pahan olonsa päälleni, niin asiassa kuin asiassa. Itsetuntoni on saanut järkyttävän kovia kolauksia ja varmasti ikuisia traumoja. Eikä kukaan ole ikinä kysynyt MILTÄ MINUSTA TUNTUU! Sitä vaan toinen "aah, huh, saimpas sanottua! Nyt voin jatkaa oman perseen raapimista ja sohvalla makaamista rauhassa". Nykyään (kiitos kaikille ex-puolisoilleni) olen vainoharhainen enkä usko enään rakkauteen tai parisuhteisiin. Ainut mielikuva joka minulle on näistä muiden "synninpäästöistä" jäänyt että olen täysin riittämätön, turha ihminen ja mitättömän näköinen. Että kiitos vaan tuhoavasta itserakkaudestanne ja itsekeskeisyydestänne! Toivottavasti teillä on nyt parempi ilman minua, saavat kitistä, narista ja ailahdella ihan itsekseen! Keskityn jatkossa vain itseeni ja uraani!
- montakertaarakastunut
Olen Öökstöksin kanssa täsmälleen samaa mieltä. Paha omatunto täytyy itse kantaa eikä kaataa sitä "viattoman" kumppanin niskaan. Olen eronnut nainen ja välillä meinasi mustasukkaisuuskin kiusata, kun kumppanini oli paljon reissuissa. Lopulta päätin, että minun on pakko lakata miettimästä mitä hän reissuillaan (työ) tekee ja sanoin hänelle, että jos menet vieraisiin kanna itse taakkasi, minua älä niillä rasita. Hyvin meni 25 vuotta, mutta lopulta tuli ero kumppanini mustasukkaisuuden vuoksi.
- Piste
Jos teet sitä mitä olet aina ennenkin tehnyt, saat sitä mitä olet aina ennenkin saanut.
- TosiRakkausOn
Tässä pieni lainaus kirjasta Hellyyden anatomia (perustuu tieteelliseen tutkimukseen ihmisten käyttäytymisestä):
Toisiinsa rakastuneiden aikuisten ihmisten välille kehittyy täydellinen luottamus ja sen mukana täydellinen ruumiillinen läheisyys. Oikeassa todellisessa rakkaudessa ei ole mitään "antamista ja ottamista", pelkästään antamista.
Tällaiseen suhteeseen ryhtyminen näyttää varovaisesta, laskelmoivasta aikuisesta uhkarohkealta siirrolta. "Antaa mennä"-tyyliä ja luottamusta vastaan vaikuttava asenne on valtavan tehokas. Rakkaus rikkoisi kaikki ne kaupanhieronnan ja sopimisen säännöt, joihin ihminen on kaikissa muissa aikuisiän suhteissaan tottunut. Elleivät hänen aivojensa eräät alemmat keskukset auttaisi häntä hiukan, korkeammat aivokeskukset eivät antaisi hänelle koskaan lupaa rakastumiseen. Mutta lajimme onneksi tätä apua tulee, ja usein rakastumme vastoin kaikkia järkisyitä. Joillakin meistä tämä luonnon prosessi ehkäistyy, ja jos tällaiset ihmiset solmivat avioliiton tai sitä vastaavan, he toimivat kuin kyseessä olisi liikeasia: sinä hoidat lapset, minä ansaitsen rahat. Tällainen "lasten ostaminen" tai "statuksen ostaminen" on ikävä kyllä tullut yleiseksi, mutta siihen sisältyy vaaroja. Parisiteen muodostanutta naista ja miestä ei siinä pidä koossa keskinäinen kiintymys, vaan sosiaalisen sovinnaisuuden ulkoinen paine. Tämä merkitsee sitä, että parin luonnollinen rakastumiskyky säilyy heidän aivoissaan ja voi puhjeta toimintaan varoituksetta milloin vain luodakseen todellisen tunnesiteen heidän virallisen liittonsa ulkopuolella.
Niillä, joilla on onnea, ei näin tapahdu. He huomaavat rakastuvansa voimatta itse säädellä sitä ja solmivat aidot rakkauden siteet toisiinsa - NIKKI80
Voi Voi Katinka. Sot sot
- TunteidenRistiaallokko
Niin. Paljon on tullut tässä ketjussa mielipiteitä esille ihan "elävästä elämästä" ja myös hieman tutkimustuloksia. Mitä mieltä sinä, aloittaja, olet nyt?
- LaaksojenTaa
Ihan yhtä sekaisin, kuin tähänkin asti. On tullut paljon mielipiteitä ja paljon tilastotiedettä kirjoista, mutta päätöksiä hankala tehdä. Elän tästä eteenpäin, kuin en tuntisi mitään ko. ihmistä kohtaan ja jatkan elämääni kuten tähänkin asti, jos joku muuttuu, niin sen on tarkoitus muuttua, jollei ei, niin ei haittaakkaan.
- llää
LaaksojenTaa kirjoitti:
Ihan yhtä sekaisin, kuin tähänkin asti. On tullut paljon mielipiteitä ja paljon tilastotiedettä kirjoista, mutta päätöksiä hankala tehdä. Elän tästä eteenpäin, kuin en tuntisi mitään ko. ihmistä kohtaan ja jatkan elämääni kuten tähänkin asti, jos joku muuttuu, niin sen on tarkoitus muuttua, jollei ei, niin ei haittaakkaan.
Niinpä tietenkin. Haluat saada vastauksia, jossa kannustetaan kertomaan (oletetulle) vaimollesi ihastuksestasi. Kerro tunteistasi toista kohtaan. Jatka pettämistäsi ja jätä akkasi. Pettämistähän sinä olet jo tehnyt, äläkä sitten itkeä vollota valintojasi.
Metsä on keväällä täynnä muurahaispesiä, sorki sinne elimesi, jotta rauhoitut.
- safiiri5
Rakastuin 19 vuotiaana mieheen joka oli komea toimitusjohtaja ja poikamies, 25 v! No, oli sitten akallinen ja lapsien isä, se selvisi myöhemmin. Mutta mulla kesti yli 10 vuotta ennen kuin tajusin oman asemani toisena, tilapäisenä naisena, ja koko sen ajan tuhosin itseäni, parisuhteeni, perheeni, ja vain koska en pystynyt irrottautumaan siitä ihme tunteesta jonka koin hänen kanssaan tai hänen takiaan. Ja voi helevetti, vieläkin ajattelen, missä m i n ä tein väärin...
- ManInLove
Voisiko joku yrittää selittää mikä on ihastumisen ja rakastumisen ero... koska ihastuminen tuntuu parhaalta ja rakastamista aina hehkutetaan.. Kuitenkin rakastaminen tarkoittaa että kohde on jo tuttu ja se taas on minulla intohimolle täyttä myrkkyä..
Olen myös ihastunut typerästi erääseen tuttavanaiseen :/- Manille
Ihastuminen ei ole niin voimakas tunne kuin rakastuminen. Älä hyvä mies sotke rakastumisen ja rakastamisen käsitteitä keskenään, kuten tuossa viestissäsi teit.
Miksi ihmeessä ihastuminen olisi typerää.
- karampa
Hmm...Olipa taas paljon kommentteja jossa elämä valutti hunajatippoja ja lastenromantiikkaa.
- eerissssan
julkisuudentavoittelua joo https://www.youtube.com/watch?v=eIVkmOQVySM
- tunne.tahto.tieto
Olin nuoruudessani ihastunut, rakastunut, mutta järki oli viisas ja sanoi ei. Aikaa on kulunut ja molemmat olemme vapaita, Olen toisaalla elänyt pitkän avioliiton, Olen tavannut tämän ihastukseni, ei sykähdyttänyt millään tavalla ihmettelen vaan ettei ne ihastukset niin ylitsepääsemättömiä ole. Turhaa niihin tuhlata ajatuksia.
- kinuskikakku
Magee nimimerkki!!! :DD
Aloittajalla siis. . . . vitun horo. yhdenyönsuteiden kuluttama kilohaara. Jeesus vihaa sinua
t. Obadja- Surunssointi
Kummallinen tarve sinulla yhdistää ruma nimittely ja Jeesus. Jeesus rakastaa vajavaisia ihmisiä, kuka sinut on valtuuttanut tuomitsemaan. T. luvattomasti kauan rakastanut.
- miamasamainen
Ihastumisia tapahtuu vaikka olisikin parisuhteessa. Se on ihan normaalia. Eri asia on, kääntyykö ihastumisen tunne toiminnaksi eli alatko tietoisesti viettämään ihastuksesi kanssa enemmän aikaa jms. Pettämistä on se, mitä et voisi tehdä ihastuksesi seurassa silloin kun kumppanisi on läsnä. Tunteilleen ei voi mitään. Mielestäni kumppanillesi ei pidä kertoa ihastuksistasi, mutta pettää ei saa. Varmasti kumppanisikin on tavannut viehättäviä ihmisiä, joihin hän on vähän ihastunut.
Kielletty hedelmä kiinnostaa aina mitä enemmän sitä itseltään kieltää. Uudet ihmiset ovat virkistäviä ja kiinnostavia. Nämäkin uudet ihmiset saattavat muuttua joskus sitten vanhoiksi joihin kyllästyy ja sitten lähtee taas etsimään uutta ja kiinnostavampaa. Onko kyse vain jännityksen etsinnästä tylsään elämään, vaikeasti tavoiteltavuus tms.?
Kukaan ei ole täydellinen eikä suhde ole täydellinen. Kannattaa tutkiskella itseään ja miettiä mitä haluaa. Myös omalla asenteella ja ajatuksilla on suuri voima siihen, millaisia asiat ovat ja miten ne näkee. Puuttuuko suhteestasi jotain mitä luulet saavasi tältä ihastukselta enemmän? Voisitko tehdä itse töitä sen eteen että suhteeseesi saataisiin enemmän tätä asiaa?
Mutta jos koko ajan huomaa etsivänsä parempaa, ihastuu muihin ja kokee että suhteesta yrityksestä huolimatta puuttuu jotain tärkeää, kannattaa antaa toisen mennä tai ottaa vähintään taukoa.- LaaksojenTaa
Ensimmäinen kerta suhteeni aikana kun minä ihastun ja siksi tunnenkin suurta ns. häpeää asiasta ja syytän itseäni. Juu tiedostan pettämisen rajan, mutta silti tunnen pettäväni kumppaniani, koska edes mietin ketään toista hänen selkänsä takana. Mutta uskon, että olet oikeassa, että jopa kumppanini on tavannut muitakin, jotka ovat viehättäneet häntä, mutta ei ole minulle kertonut.
Todennäköisesti kyse on juuri jostain tuollaisesta, joko jännityksestä, taikka siitä että toinen on vaikeasti saatava ja haluan kuulla olevani hänelle se ihastus. En jaksa uskoa, että kyse olisi mistään sen isommasta, ehkä!?
Tutkinut itseäni paljon viime aikoina ja sitä mitä haluan ja havainnut asioita mitkä ns. puutteellisia omassa suhteessani ja ainahan on parannettavaa myös itsessäni ja kun tapanani ei ole koko ajan etsiä parempaa, eikä liiemmin ihastua, niin tuskin päästän itseänikään menemään, vaan koitan sinnitellä itseni kanssa ja keksiä sen ratkaisun tilanteeseen tavalla tai toisella.
Kiitos! - miamasamainen
:) Niin. Ei kannata syyttää itseään, ihastuksia tulee ja menee. Jos et halua erota miehestäsi, kannattaisiko ottaa etäisyyttä tähän henkilöön?
- LaaksojenTaa
Etäisyyttä jo ottanutkin, aina kun mahdollista. Olen tekemisissä vain kun pakko, muuten koitan kiertää kaukaa, jotten ruoki tunteitani enempää.
- pelaajagamer
- pelaajagamer
Tämän pitäisi auttaa sinua :)http://adf.ly/146Wo0
- älä_petä
Mielestäni turhaa itseä liikaa soimaamaan. Kyse kumminkin vain ajatuksista ja tunteistä suhteen ulkopuolella olevaa ihmistä kohtaan. Suosittelisin panostamaan nykyiseen suhteeseen nyt sata nolla. Olen myös sitä mieltä että suhteessa voi olla jotain pientä ongelmaa jota kenties et ole tajunnut.
Älä lähesty ihastustasi, olen aika varma että kyseessä ohimenevä tunne.
Panosta suhteeseesi. Jos et halua kertoa nykyisellesi ihastuksestasi, käykää keskustelua suhteestanne muuten. Miksi heittää hukkaan pitkä suhdetta, joka sanojesi mukaan toimii.- LaaksojenTaa
Näin se on varmastikkin tehtävä, jotta saan ajatukset muualle. Kiitos sinulle!
- Maaemo
Jonkin verran typeriähän ihastuneet yleensä ovat. Kuitenkin typerintä on pilata hyvää aviosuhdetta sen takia. Jos olet ihastunut, koeta työstää se pois. Itse olen ollut samassa jamassa jo parikin kertaa elämässäni ja olen paraikaa. Ei silti tulisi mieleenikään alkaa pahoittaa mieheni mieltä sillä. Ihastuminen menee yleensä vuodessa ohi, eli niin kauan voit joutua kärvistelemään. Itsestäni olen huomannut, että jos on tarpeeksi tekemistä ja muuta puuhaa pollalle, niin silloin alkaa helpottaa. Tuollainen ihastuminen saattaa johtua mm myös hormonihäiriöistä tai siitä ettei omassa suhteessa ihan kaikki ole kohdallaan. Miehelläni oli hieman terveysvaivoja ja oli sen tähden minulla jatkuvasti vihainen ja huusi pienimmästäkin asiasta. Itse olin yhteydessä ihastukseni kohteeseen aina vain puhelimitse ja hänen soittonsa ja myötätuntonsa helpottivat omaa oloani, joten siinä valmis soppa ja akka rakastunut kuin teini-ikäinen. Kuitenkin kun saimme mieheni terveysongelmat ratkaistua ja kun vietin tarkoituksella enemmän läheistä aikaa hänen kanssaan, jolloin molemmat saimme tarpeeksi ihokosketusta ja hyväilyjä, niin tilanne alkoi parantui. Ihokosketushan lisää uskollisuutta, se on lääketieteellisestikin todistettu (oksitosiini). Mieheni kanssa menee nyt oikein hyvin ja työstän tätä ihastumistani omassa pollassa, muttei tulisi mieleenikään kertoa siitä miehelleni, ei ole hänen vikansa jos minulla viiraa. Olen kertonut ihastukseni kohteelle asiasta ja hän ymmärtää sen myös, ei kuitenkaan käsittääkseni vastaa tunteisiini, koska hänelläkin on nyt juuri vaikeaa aikaa elämässään. Jos joskus tulisi aika että tarvitsisin uutta suhdetta, avioliittoni pitäisi ensin olla kunnolla ohi ja sen jälkeen vasta hakisin uutta, ehkä mahdollisesti tämänhetkisen suunnalta, jos hänellä on on silloin tilanne erilainen, mutta jokaisen on muistettava vihkivalan "Tahdotko rakastaa" johon on silloin vastattu Kyllä. Eli rakastaminen on aina myös tahdon asia, jossa on tehty lupaus. Ja lupaukset täytyy pitää.
- trobi
Obadja!
Älä sekota Jeesusta tähän.
Jeesus ei vihaa syntisiä vaan säälii. Ihmistä kiusaa Raamatun mukaan hänen omat himonsa - siis itsekeskeisyys. Se istuu meissä kaikissa - toisissa enemmän toisissa vähemmän. Ne, jotka tajuavat, että itsekeskeisyyttä vastaan on aktiivisesti taisteltava saavat elää paradoksaalisesti kyllä, paljon yltäkylläisempää elämää. Jos uskallat ja todella haluat tietää, mikä olisi sinulle parasta, ala toteuttaa oikeita tekoja- esimerkiksi rukoile puolisollesi parempaa puolisoa kuin sinä tällä hetkellä. - sittensattuu
Pitäisi tutustua sen verran onko seuraava kaapattu Kristukselle, sillä kaikkea ei saa kokonaan tässä maailmassa.
- mpktv
Ei tarvi pettää kumppania eikä jättää, jos on alusta pitäen sopinut, että uusia ihastuksia tai uusia kumppaneita voi olla. Ilmiön nimi on polyamoria. Toimii joillain.
- Miespuoleinen
Ja ihan varmasti nainen tämä aloittaja,ne eivät sitten osaa pitää tuollaisia asioita järjestyksessä päänsä sisällä...;=D
- mietinnän_paikka
No kaikkihan elämässä virheitä tekee, mutta mietipä kumpi on virhe avioliitto vai ihastuminen? Hyvässä onnellisessa suhteessa ei vaan muut kiinnosta.
- mpktv
Hyvässä onnellisessa suhteessa voi muutkin kiinnostaa. Joillakin homma toimii niin, etteivät edes ikinä ihastu kehenkään muuhun - jotkut voivat kiinnostua, ihastua ja jopa oikeasti rakastaa useampaa yhtä aikaa. Ja kaikki suhteet voivat olla hyviä ja onnellisia.
- 60nenMIES
Hei, tässä on monet kirjoittanut asiaa! Ihastuksia tulee ja menee, ollaan tunneihmisiä..? Mutaa jos kerran hyvä suhde niin karista pois! Et voi estää lintua
Lentämästä pääsi yli mutta voit estää pesää rakentamasta! Keep in mind..- LaaksojenTaa
Kiitos, sait jopa hymyilemään viestilläsi! Näin koitan tunneihmisenäkin tehdä, antaa sen linnun lentää, muttei tehdä pesää!
- harkintaapeliinvaan
Ihastuminen parisuhteessakin on aivan normaalia. Se on se ihmisen eläimellinen puoli, joka yhä puskee pintaan. Mutta ihmisellä on myös järki, itsetietoisuus ja moraali - toisin sanoen ihastuminen ei ratkaise mitään vaan se, kuinka tilanteessa toimii. Ihastuksen tunteet kyllä haalistuvat ja katoavat, kun et ruoki niitä.
- askeleita
Kyllähän tänäpäivänä houkutuksia on enemmän, kuin tarpeeksi ja etsivä löytää.
Olen ollut yli 30 vuotta saman naisen kanssa, ja täytyy kyllä sanoa että mahdollisuuksia on ollut varmasti molemmilla, mutta kerron nyt omasta puolestani mikä pitää meidät yhdessä. Toisen arvostaminen, kunnioittaminen, toinen tekee toisen puolesta asioita pyytämättä, ihanat lapset, ja tietenkin s****. Pitää osata kieltäytyä jos houkutuksia tulee, tulee mieletön olo kun saa kieltäytyä jostain tarjotusta ( Hitto mä olen kova jätkä, mikä mimmi ja mä sanoin et sory)
Vaimoni on näytänyt teoillaan, kuinka paljon hän välittää ja rakastaa minua, ja minä teen samoin. Mielestäni on säälittävää mihin maailma on menossa, koko ajan etsitään jotain ja näkyvyys tai näyttävyys on tärkeämpää kuin mikään muu, ja tiedotusvälineet on ihan oma lukunsa, mitä paskaa sieltä tulee, onko ihmiset hulluja, niille varmaan maksetaan niin hyvin, en keksi kyllä muuta selitystä.- LaaksojenTaa
Kiitos vastauksestasi. Itselläni tällä hetkellä kumppaninani varmastikkin enemmän "näyttävä" ja "näkyvä" ihminen kuin tämä ihastukseni, joten siitä ei voi tilanteessani olla kyse. Mutta pakko nostaa hattua sinulle mies, jos yli 30 vuotta olet kertaakaan pettämättä naisesi kanssa ollut! Sinulla on arvot kohdallaan ja asiat jotka oikeasti merkkaavat enemmän kuin pienet ihastumisen tunteet.
Kaikkea hyvää elämäänne jatkossakin!
- Tietovisa
Jos alkoholi kulutuksesi kasvaa.... Kokeilisit raitistumista tiedätkö kuka sinulle puhuu kuin isäsi. Tänään ja huominen on saman arvoisia vai oliko toisinpäin. Jos kuitenkin yritetään olla toistamatta äskeistä, ja olet hyväksynyt päiväsi missä elät. Tahtoisitko kertoa siitä tuttavillesi olemmehan samanlaisia. Jos miehesi tunnistaa itsensä sinusta ehkä tahtoisit keskustella asiasta hänelle
Tähden loistosta se lähtee, sydän sykkii, vuorotellen sanomme toisillemme kiitos. Kuljemme käsikädessä kuin sydän sydämmestä. Tuleeko siitä tähti, planeetta on tosi onneton kysymys. Parempi on kysyä olenko rakastunut oikeasti tai toisinpäin olemmeko toivoneet tämän tapahtuvaksi. Kun tähti kuolee tyhjyydessä se pamahtaa. Tulee sota ja rauniot on karmeita. Toivotko linnallesi lasinsiruja turha toive se on oma elämäsi silti kysymys on realistinen. Tilanne on samanlainen kaikilla kun onneton tekee virheen hyvyyden puolustaminen on vaihtoehto. Taivaalta putoaa kiviä niskaanne kuin kivenmurikka ilman sädekehää tähden loisto saa sen kasvamaan ja tuhoutumaan, tärisee lopulta polttaa ja sataa omaan niskaan. Tähti on kuningas ja kysyy olemmeko tahtoneet nähdä loiston vai jo saaneet tarpeeksi. Miksi muuten toimisitte tulehan luokseni siitä se sydän vasta kiehuu.- kaduttaa
Mä rakastuin ensi silmäyksellä varattuun mieheen ( ja hän minuun).
Se oli elämäni SUURIN virhe, jota kadun lopun ikääni.
Suhde kesti melkein 3 vuotta.
Olen varmaan lopun ikääni täysin rikki, koska tunteeni eivät ole vieläkään hävinneet,
vaikka lopettamisesta on kohta puolitoista vuotta.
Hyvät ihmiset, älkää ikinä tehkö tällaista virhettä!!!
- minäjahää
Minun mieheni kertoi että oli ollut joskus ihastunut, mutta ei mitenkään vakavasti koskaan. Minä päätin reagoida sanomalla hänelle näin: "Niin kauan kun valitset minut, meillä on kaikki ok." Eli olin onnellinen että vaikka ihania naisia oli varmasti matkalla tullut vastaan, mieheni oli aina valinnut kuitenkin minut.
- Sama_tilanne__
Olen nainen ja ihan ok parisuhteessa, mutta nyt olen ihastunut kaveriin ja hänkin minuun. Tunnustin asian miesystävälleni eikä hän tietenkään asiasta ilahtunut, mutta yhdessä ollaan edelleen. Päätin, että tutustun tähän ihastukseeni paremmin pelkästään ystävänä ja panostan parisuhteeseeni. Jos parisuhde menee päin mäntyä tai ihastus vain pysyy vielä pitkänkin ajan päästä, niin pitää ehkä miettiä uudelleen...
Olen kuitenkin tyytyväinen, kun kerroin miesystävälleni tästä tilanteesta, tuntuu reilummalta olla rehellinen.- LaaksojenTaa
Oletteko kauan olleet yhdessä? Mitä miehesi sanoi, kun asiasta kerroit?
Samaa miettinyt, että kumppanilleni pitäisi kertoa, mutta en myöskään halua turhaan loukata, varsinkaan kun kukaan muukaan ei asiasta tiedä, ei edes henkilö itse, enkä minä hänen tunteistaan, niin miksi satuttaa toista ehdoin tahdoin!? Reilummalta se tuntuisi minustakin, mutta tehdäkkö se vain sen takia, jotta itselläni parempi olla ja aina pieni varaus takavasempaan?
- dorkaäijä
jos on perhe lapsia, mieti onko puolisi niin huono, ei vetoa ym. ei kaikki voi olla tulista rakkautta, jos jo lapsiakin. Pettäminen syö omaa suhdetta ja Sinua itseäsi. (olen vanhamies).
- LaaksojenTaa
Tiedän, että pettäminen söisi todennäköisesti eniten minua itseäni, tunneihminen kun olen, niin sillä en ole edes hairahtanut kertomaan asiasta.
Ei ole yhteisiä lapsia, eikä tulossa.
Pettämään en ole lähdössä, kunhan vaan saisi vastauksia omalta naamaltaan peilistä.
Kiitos vastauksestasi "vanha mies"! - Sydämetön
Pilaa elämäsi ja petä! Mielesi tekee kuitenkin tätä ihastusta, olet monta päivää jahkaillut asian parissa. Et pääse ihastuksestasi eroon, kun se on aina mielessäsi .
- onnellisestisuhteessa
Ap., mieti onko sillä ihmisellä, johon olet ihastunut tunteita myös sinua kohtaan? Jos ei ole laisinkaan, niin todellakin pilaat omaa elämääsi kertomalla nykyiselle ihastuneesi johonkin toiseen, jota et kuitenkaan saa, et välttämättä edes vaikka eroaisit jos ei ole molemminpuolisia tunteita. Eli eroamalla et välttämättä tätä toista saa itsellesi jos hän ei tunne samoin sinua kohtaan, mutta toki pääset halutessasi eroon henkilöstä, jonka kanssa seurustelit, mutta et tuntenut tarpeeksi vetoa. Kannattaa miettiä miksi olet suhteessa ihmisen kanssa, joka ei pyöri mielessäsi. Pakenetko arkea, etkö uskalla heittäytyä nykyiseen suhteeseesi, etsitkö jännitystä vai mitä? Se, että joku toinen henkilö pyörii vielä ajatuksissa ei tarkoita sitä, että se henkilö olisi juuri sinusta sinusta kiinnostunut. Onko hän sinusta kiinnostunut, oletko varma? Onko kyse aidosta kiinnostuksesta vai siirrätkö jotenkin tunteesi toiseen henkilöön, jotta niitä tunteita on helpompi käsitellä?
Itse olin aikoinani suhteessa naimisissa olevaan useamman vuoden. En ole koskaan katunut sitä, se oli yksi elämäni tärkeimmistä ja onnellisimmista suhteista. Oikeastaan se on ollut tähän astisista suhteista kaikista onnellisin ja kaikista eniten aidolla rakkaudella täytetty. Toki ymmärrän, että pettäminen on väärin ja on väärin seurustella naimisissa olevan kanssa, mutta toisaalta se oli elämäni parhain suhde (ainakin tähän asti). Mitään en kadu, toki suhde loppui aikoinaan sen mahdottomuuteen (toinen ei kuitenkaan halunnut erotakaan), mutta en katkeroitunut ja pääsin siitä aikoinani ylikin ihan kohtuullisen hyvin. Olen kiitollinen, että sain kokea sen kaiken suuren aidon rakkauden, vaikka salasuhde se olikin. Niin paljon kun saa lukea negatiivista salasuhteista, halusin tuoda vähän toisenlaisen puolen tässä esiin. - pöhkö
Hei ihastuja!
On täysin normaalia ihastua, vaikka useasti vuodessakin... Itse ihastuin vuosi sitten. Olen 31v, ollut samassa parisuhteessa 15 vuotta ja naimisissa nyt reilun vuoden saman ihmisen kanssa. Eli vuosi sitten avioliittoni oli todella tuore. Lapsia on kaksi, kouluikäinen ja kohta eskarilainen.
Ihastuin lähes 10 vuotta nuorempaan. Hän bongasi minut yöelämässä ja yritti aikansa, mutta perääntyi heti kun selvisi että olen naimisissa ja perheellinen. Fiksu nuorukainen. Mutta juttelimme illan aikana ja huomasin hänen olevan hyvä tyyyppi. Tämä hyvä tyyppi pyöri mielessäni noin puoli vuotta tiiviisti. Sai elimistöni hyrräämään, laihduin, oli energinen. Mietin välillä että onko tämä liitto sitä mitä halua, vaikka samalla tajusin, että mieheni on maailman ihanin ja teinistä asti on palavasti rakastettu toisiamme.
Joten, sallin itselleni tämän ihastumisen tunteen. Se sai oloni elväksi. Onneksi kyseinen henkilö asuun satojen kilometrien päässä enkä siis todnäk tule törmäämään häneen enää koskaan. Edelleenkin joskus tiettyinä hetkinä hän tulee mieleeni. Meillä oli äärettömän hyvä keskustelu vuosi sitten, jaoimme samoja kokemuksia lapsuudesta ym. Mutta järki käteen. Ihminen voi ihatua vaikka lyhtypylvääseen jos niikseen tulee. Puntaroi tunteitasi ja jos sinulle on joku luotettava ystävä, niin kerro hänelle, se helpottaa.
t. hullaantuminen on helppoa - raprori
Ihastumisia sattuu mutta ne on vain karsittava pois.Oma parisuhde ei pääse kehittymään ja syvenemään kun ei pysy ruodussa.Menetät myös itse luottamuksen ja vakavaan parisuhteeseen on vaikea myöhemmin sitoutua.
- pettänytjaoppinut
Ei ole oikein syyllistää itseään tai ketään haukkua siitä että ihastuu toiseen. Se on ihan normaalia. Mutta kannattaako ihastusta sanoa puolisolle, no ei. Ei kaikkea tarvi kertoa, jos ei ole tekemässä mitään sen enempää.
Itse kun ihastuin tässä muutama vuosi sitten, niin olin kiitollinen että tunsin vielä niin ihanaa tunnetta. Hyväksyin sen mutta järkeilin asian kun oma liitto oli kuitenkin melkein täydellinen ja täydellistähän ei ole olemassakaan. Tai en tiedä, ei ole kokemusta täydellisestä liitosta.
Tärkeintä on varmaan hyväksyä itsensä ja muut ihmiset hairahtuvaisina, herkkinä ja tuntevina ihmisinä, eikä yrittää pakottaa itseään olemaan tuntematta. Koska ainakin itselle kävi niin että kun myönsin itselleni asian ja hyväksyin, se ei tullut pakkomielteeksi. Jos oma liitto on hyvä, eihän sitä kannata pilata uskottomuudella, se on pahinta mitä voi itselleen tehdä. Eikä eron syyksi kannata ihastusta laittaa, siihen on varmaan jokin muu syy, jos liitto ei toimi. - kentälläkuohuu
"pettänytja oppinut"
Ei ole oikein syyllistää itseään tai ketään haukkua siitä että ihastuu toiseen. Se on ihan normaalia. Mutta kannattaako ihastusta sanoa puolisolle, no ei. Ei kaikkea tarvi kertoa, jos ei ole tekemässä mitään sen enempää.
Itse kun ihastuin tässä muutama vuosi sitten, niin olin kiitollinen että tunsin vielä niin ihanaa tunnetta. Hyväksyin sen mutta järkeilin asian kun oma liitto oli kuitenkin melkein täydellinen ja täydellistähän ei ole olemassakaan. Tai en tiedä, ei ole kokemusta täydellisestä liitosta.
Tärkeintä on varmaan hyväksyä itsensä ja muut ihmiset hairahtuvaisina, herkkinä ja tuntevina ihmisinä, eikä yrittää pakottaa itseään olemaan tuntematta. Koska ainakin itselle kävi niin että kun myönsin itselleni asian ja hyväksyin, se ei tullut pakkomielteeksi. Jos oma liitto on hyvä, eihän sitä kannata pilata uskottomuudella, se on pahinta mitä voi itselleen tehdä. Eikä eron syyksi kannata ihastusta laittaa, siihen on varmaan jokin muu syy, jos liitto ei toimi.
Joka kerran on ymmärtänyt mitä uskollisuus merkitsee ei siitä luovu! On se vaan niin !! - kentälläkuohuu
Katson peiliin... peili näyttää aivan hyvältä tänään:)
- Nainenhoxii
Päivän mietelause teille hyvät naiset ja herrat. Juuri ajattelin näin <3, ennen poistumista... ajattelin jakaa ajatukseni teidän kanssa :)
" elämää ei ole tarkoituskaan ymmärtää, vaan pelkästään elää" - katoavaa
Ihastuin toiseen mieheen n. 5 vuotta sitten, ihan vaan hurahdin vaikka rakastin omaa miestäni aivan valtavasti. Olin kuin huumeessa tuosta ihastumisesta, mutta järkeilin mistä on kyse, enkä halunnut ajautua suhteeseen. Ihastuminen on outoa kemiaa, joka tunnetusti ei kestä. Olin tyytyväinen valintaani ja uskollisuuteeni. Parin vuoden päästä ihastuminen oli täysin ohi. En enää tajua miten näin tyypin niin mustavalkoisen täydellisenä.
Mutta osat kääntyivät. Mieheni ihastui itseään huomattavasti nuorempaan naiseen. Ymmärsin mistä hänen harhaiset tulevaisuudensuunnitelmat tulivat, olinhan itsekin ollut ihastunut, mutta olin todella katkera, kun mies ei erottanut ihastumisen ja rakastumisen eroa eikä kunnioittanut pitkää ja onnellista suhdettamme. Hän lähti naisen perään, joka oli "täydellisen ihana".
Mies ja ihastus asuvat nyt yhdessä. Suhde on kestänyt pari vuotta. Olen saanut muutaman viestin että mies kaipaa minua. Mies haluaisi myös että ystävyytemme jatkuisi ja voisimme tapailla silloin tällöin, sillä olen ollut hänelle niin tärkeä. (Varmaan silloinkin kun jyysti opiskelijatyttöä sängyssämme kotonani). Minulle nuo viestit ovat todella raskaita, sillä kaikki se jätetyksi tulemisen suru, viha ja katkeruus tuntuu erityisen turhalta kun mies viesteillään muistuttaa että menetin kahden vuosikymmenen rakkauden kahden vuoden ihastuksen takia.
En osaa sanoa kannattiko vaihto hänen osaltaan. Minun elämäni ja luottamukseni ihmisiin se rikkoi. Sairastin vuoden masennusta mutta nyt elämä tasaantunut tunnottomaan perustilaan. En kuitenkaan pysty enää kuin pinnallisiin suhteisiin sillä pelkään tulevani jätetyksi jonkun pikkuasian takia. Tuomittuna kulkemaan. ihastunut minäkin, mutta ihastumisen kohde ei minuun.. naimisissa olen. siis kaipaan että joku olis ihastunut minuun jne.
- Terry
Ei siinä mitään typerää ole. Se on melko tavallista, ja ihastuksia tulee monelle ihan läpi elämän. En ala mitään evoluutiosta tai psykologiasta sen kummemmin ihmettelemään,
kun en kaikkea ole lukenut. Mutta siis, ihminen varmaan tavalla tai toisella ihastuu, monesti elämänsä aikana. Ja jos vielä ollaan esim. avioliitossa, niin sehän juuri erottaa meitä eläimistä, että vaikka nyt olisikin jokin ihastus, niin ei heti lähdetä minnekään juoksemaan. Se on sitten eri asia, yksilökohtaisesti, kuinka voimakas tämä "ihastuminen" on, ja välillä erehdytään jopa luulemaan sitä rakastumiseksi (näiden välinen ero sekin yksilökohtaista). Mutta, oli sitten kuinka voimakas ihastuminen tai rakastuminen, niin sehän tässä ratkaisee, mitä sitten teet asian suhteen - vai oletko mitään tekemättä. Jos se on vaan ihastus, sanooko jokin sisälläsi, että "pitäisi ottaa selvää", onko siinä jotain muuta, onko se yksipuolista, ja jos ei, meinaatko siitä vielä eteenpäin, aiotko jollain tapaa signaloida tunteitasi...
Monelle tulee mieletön morkkis, syyllisyys ja itseinho, ihan siitä, että on johonkin toiseen ihastunut, vaikka onkin onnellisessa suhteessa. Voi tuntua jopa siltä, että olisi pettänyt kumppania/puolisoa, vaikkei mitään olisi tapahtunut, paitsi aivosi sisällä. Taas toisaalta, voi olla myös merkki siitä, ettei kaikki olekaan niin hyvin. Moni laittaakin silmät kiinni tässä vaiheessa, koska eivät halua kasvotusten sellaisen mahdollisen realiteetin kanssa, ettei kaikki olekaan niin hyvin. Toiset taas oikeuttavat juuri sillä sen, että "tätähän pitää tutkia ja selvittää", mutta monasti sitten sotkeudutaan (jopa tahattomasti) pettämiseen, eikä kenelläkään sitten ole kivaa. Useimmat ihastukset kestävät jotain päiviä - tai viikkoja,
ja jos tutkit itseäsi, katsot partneriasia, rakastat häntä, hän sinua, kunnioitatte, välitätte ja arvostatte toisianne ja olette oikeasti onnellisia, silloin ei tällaisella ihastuksella pitäisi olla mitään merkitystä. Punnitse nyt siis, menneisyyttäsi partnerisi/puolisosi kanssa, nykyhetkeä ja mahdollista tulevaisuutta, ja mieti sen jälkeen, vieläkö haluat jotain ihastuksestasi selvitellä. Sellaisia tulee ja menee. Jos se on jotain muuta ja haluat sitä polkua tutkia/seurata, ole valmis siihen, että voit joutua luopumaan nykyisestä, ja voi olla, ettei paluuta ole. Ja voi olla, että ihastuksesi kanssa, ettei siitäkään mitään tule. "Who dares wins" - kentu
Ihan pakko myös kommentoida. Minun tarinassani sain yht äkkiä tietää, että ihminen jonka olin tuntenut jo ainakin kymmenen vuotta, oli ollut minuun rakastunut koko sen ajan. Itse en ollut ikinä osannut epäillä mitään. Olin silloin jo naimisissa ja kaksi lasta. Mutta siitä tuo onneton ihastuminen lähti. Yritin asian unohtaa. Varmasti hänkin. (myös hän on pitkässä suhteessa) Puolen vuoden päästä hän soitti, oli nauttinut hieman rohkaisua. Mies oli kotona, joten kovin montaa lausetta emme puhuneet. Kuitenkin ehti kertoa kuinka ei voi unohtaa. Meni taas tovi, ja sitten minä päätin puolestani soitella. (tyhmätyhmätyhmä) No, eipä sekään tilanne ollut hyvä. Ja siis tähän väliin vielä, että näemme tyypin kanssa jokseenkin säännöllisesti harrastuksen yhteydessä. Ja tilanne on ollut todellakin sydäntä raastava. Rupesin häntä sitten jo välttelemään, koska en kestänyt sitä hirveää tunnetta. Ja siis minulla on ihana mies, ja olin tuohon asti koko ajan kuvitellut olevani ihan oikeasti oikein onnellinen. Nythän kaikki oli hujan hajan. En tiennyt, miltä minusta oikeasti tuntuu. Ihastus-mies oli huomannut välttelyni, ja puhelinsoiton aikana pyysi, että ethän välttele. Pystyin kuitenkin jo vähän unohtamaan. Kun ensitunnustuksesta oli kulunut vuosi, näimme uudelleen vähän vastaavassa tilanteessa. Ja kaikki tunteet olivat taas aivan siinä. Heti. Vietimme oikeasti tosi kivan ja herttaisen illan. Toki emme päätyneet heiluttelemaan peittoa, vaan muuten, kun toisen kanssa on hyvä olla, niin vain on. Tästä seurasi taas kauhea tunteiden mylläkkä. Ihan hemmetin hirveää. Olin jo sitä mieltä, että pakko minun on erota, niin väärin omaa miestäni kohtaan kaikki ajatukset. Lähetimme joitain tekstiviestejä, mutta päätin vain unohtaa. Ja silti siihen ei vain pysty. Ei kokonaan. Voi mennä aikaa, etten ollenkaan ajattele, mutta taas menee pitkiä aikoja, jolloin on paljon mielessä. Minulla on nyt sitten tämän asian kanssa tahinoidessa mennyt 2,5 vuotta. Ja voin kertoa, että paljon onnellisempi olisin tämän ajan ollut, ellen ikinä olisi saanut tietää miehen tunteista. Minä en ainakaan tiedä, miten ikinä tämä tästä ratkeaa.
- IhastunutMies
Minä kyllä arvostan sinua paljon, että olit kuitenkin niin rohkea, että seurasit sydäntäsi, vaikka se ei nyt niin onnelliselta tunnukaan. Minulla on samanlainen tilanne, jossa voisin itse olla tuo mies, josta puhut!
- russianlove
Ota vaimo russian hyva.teke ruokahyva huomaa miestä kovin aina http://kompravda.eu/
- Raijin
Hahahaa...
Nikto ne verit takaja yerunda! Venäläinen nainen ajattelee pelkästään rahaa, ei muuta! :) :D
- Nuuttikylässä
Vaikea toisia neuvoa. Ihastumistaipumus ei katoa mihinkään - tunteet voi olla mitä on, mutta sanansa ja tekonsa voi valita. Omatunto on itsekullakin omanlaisensa - tehtyä ei saa tekemättömäksi, mutta sen kanssa pitää osata elää. Joku perustaa olemisensa salaamiseen. Asiat saattaa kuitenkin alkaa vaivata ja painetta tulla eri muodoissa josko asiat paljastuu.
Omalla vaimollani (psykologi) oli ennen meitä suhteita naimisissa olevien miesten kanssa. Hänen omatuntonsa salli sen. Minä en noista tiennyt. Ihastuksia hänellä oli meidänkin 17 vuoden liiton aikana ( en tajunnut - ei vaivannut häntä). Ainakin yksi suhde (1 vuosi häiden jälkeen) oli. Tapasinkin tuon miehen. Minulle asian vakavampi taso ilmeni myöhemmin - vaimoa ei vaivannut ennen kuin tuli ilmi ja siitä olisi pitänyt keskustella. Vaimo oli aika ajoin ihastuksistaan pitänyt päiväkirjaa - se oli mielenkiintoista ja mennyttä avartavaa luettavaa. Oli tapaillut ihastustaan työkaveria koululla myös esikoisemme odotusaikaan. No avioliiton sitten aikanaan päättyessä uusi suhde oli jo valmiina. Onneksi tuon prosessin ymmärrän hyvin. Vaimon uusi suhde kesti 4 vuotta. Mies jätti hänet - hyvä niin:) Vaimo käy nyt terapiassa. Ilmeisesti tarpeeseensa. Ilmeisesti jotkin asiat ovat alkaneet vaivata.
Olen itse iloinen ja moisesta vapaa:) Minulla on 4 ihanaa lasta yhteishuoltajuudessa.
Asioidensa kanssa pitää tavalla tai toisella osata elää sekä nyt että tulevaisuudessa.- Terry
Ei kun voimia ja jaksamista Sinulle!
Ei liene Sinulla kovin helppoa!
Omalla tavalla hienoa, jos olet jaksanut noinkin kauan tuollaista. Kunhan vaan välillä muistaa itsensäkin. Välillä elämässä saa ja pitääkin olla itsekäs, itseään rakastaen, kunnioittaen ja arvostaen. Eikä ketään ikinä pidä lähteä "pelastamaan". Se ei vaan futaa...
Terapia on hyvä alku, ja monelle korkea kynnys sekä vaikea asia, mutta hyvä jos hänellä näin.
Kaikki eivät sellaiseen edes suostu, ovat niin "täydellisiä",
eivät mitään apua kaipaa, eivätkä koe tekevänsä mitään väärää.
Omille tunteilleenhan ei siinä ensimmäisessä iskussa oikein voi mitään. Olen itse tämän kokenut n. vuosi sitten vaikka olenkin naimisissa rakastamani naisen kanssa. Näitä tunteita ei pitäisi säikähtää, vaan niistä pitäisi pystyä nauttimaan ilman surempia syyllisyyden tuntoja. Jostain syystä nämä moraalinvartijat käskevät lopettaa kaikenlaisen haihattelun ja unelmoimisen, vaikka väitän että heidänlaisilleen se uuden tunteen tunteminen voisi tehdä hyvää. :)
Kun varattu ihminen ihastuu, on hänen tunteitaan helppo vähätellä ulkopuolisena. Ihminen joka on ihastunut ei aina käyttäydy järkevästi, mutta typerä hän ei ole. Itse huomasin pitäväni tästä tunteesta hyvin paljon ja se piristi omaa olemustani huomattavasti, vaikka mitään "toimintaa" ei tämän ihastuksen kanssa ollut. Vain satunnaiset sähköpostit ja muu viestittely. Koko tänä aikana en lähtenyt viemään edezs ajatuksen tasolla suhdetta rakaaseen vaimooni roskakoriin, vaan halusin ja vaadin hiljaa itselleni ihan ikioman, pienen salaisuuden.
On hienoa huomata perheellisenä ruuhkavuosien keskellä, että täysin varauksetonta iloa saattaa vielä tuntea. Nautin siitä. Sinunkin kannattaa. Ihastus ei välttämättä kestä pitkään ja puolisosi ei siitä saa tietää, joten miksi et nyt nauttisi tunteistasi ja kun (huom. KUN) tunteiden viiltävin terä on tylsynyt, huomaat sen vierellä istuvan puolisosi kuitenkin parhaana kumppanina sinulle.
Ruoho ei todellakaan ole aina vihreämpää aidan takana pitkässä juoksussa, mutta ajoittain pieni, uuden vehreyden näkeminen aidan raosta piristää omaa elämää ilman, että lähimmäiset siitä loukkaantuisivat.
On turha mielestäni kysyä että "Mitä puolisosi olisi tästä mieltä?" Oikeanlaisella keskustelulla tämä saataisiin hoidettua mallikkaasti voimavaraksi suhteessa, väärin ulostullessaan voisi viaton ihastuminen rikkoa rakkauden pysyvästi.
Lyhyesti: NAUTI ÄLÄKÄ (VIELÄ) SYYLLISTÄ ITSEÄSI! :)Viestitteletkö edelleen ihastuksesi kanssa ja oletko vielä tekemisessä hänen kanssa? Tai oletteko kenties työkavereita? Oletko päässyt ihastumisen yli? Tietääkö hän, että olet ihastunut häneen? Just curious :)
- Raijin
Hahahaa...
Nikto ne verit takaja yerunda! Venäläinen nainen ajattelee pelkästään rahaa, ei muuta! :) :D - kerran69
Täälläkin kohtalokaveri..
Samassa veneessä ollaan. En aijo kertoa puolisolle mitään.
Käymme rakastuneen kaa matkoilla, kun työt antaa minulle vapauden. Kotona saa sanoa että työmatkalle menen.
Pitää osta kertoa että nyt on siellä viikonlopulla synttärit ja olen siellä...hyvin menee. Vaimo pesee pyykkiä ja laittaa housut kuntoon.
Pikkuhiljaa siirrän rahaa käteiseksi piiloon...olen tehnyt sitä jo muutaman vuoden. Se on varmistelua. Toki olemme tehneet kavereiden kaa pienet velkakirjat molemmin päin. Jos sattuu tartte maan niin siitä saa ittelle heti puolet hyvää.
Meillä on ollut jo 2v toisi hauskaa rakastajattaren kaa yhdessä. En uskaltaisi ehdottaa vaimolle kimppakivaa...siitä tulisi ero.
Näin on hyvä kun kaikki menee hyvin ja ollaan eri paikkakunnilla.
Mies kaipaa vaihtelua ja hyvää huolenpitoa myös työmatkoilla.
Lähdemme hiihtolomalla "työkavereiden" kaa pohjoiseen "erämökille" siellä ei ole muuta kun jänön jäljet. Luulen että on oikeasti kivaa vuokrattiin mökki ja pidetään hauskaa.
Tääl toimitaan sielleen...se on kunkin asia miten elää...
Kaikkee hyvee Teille. - Uskomatonta
Lapsenmurhista syytetty kuopiolaisäiti: Tarot-kortit kehottivat surmaamaan. Suomalaisessa yhteiskunnassa oleilee nykykristittyjä, jotka ei kertakaikkiaan voi lähteä edes työhönsä ilman ennustaja-teeveen ilmoitusta.
- Luopumuksenydin
Tutustuminen on tarkoitusta varten. Jälkeenpäin raskauttaminen saattaa koitua nimittäin hyvinkin kohtalokkaaksi.
Heleppo vastaus... Unohdat ihastuksesi täysin.. sulla on elämäsikumppani jo vierellä
- Epäilemättäkin
Nykykevyt kysymys, mutta tunsitteko todella koskaan toisianne, itsestänne mainitsematta.
- tunteidenkuoletus
Niin ihminen tuntee yleensä itsensä. Jos ihminen on pitkään ihastunut, vuosia niin kyllä se yleensä kertoo voimakkaista tunteista. Mutta sehän on totta, että toisen tunteista ja niiden syvyydestä on vaikea tietää. Sanonpa siis, että yksipuolinen ihastuminen ei ole mikään mukava ja kiva tunne vaan ihan kauheaa. Ja näin varsinkin, jos oma liitto on ihan huonolla tolalla. Itse olenkin tätä nykyä kirjoitellut enemmän tuonne avioero ja avioliitto sivustolle. Ja nykyään ymmärrän myös miksi ihmiset pettävät.
Ja alkuperäinen kysymys oli ylen typerä, kukaan ei lähde hyvästä liitosta, vaikka olisikin ihastunut! Kyllä ihmiset punnitsevat lähtiessään suhteen tilan, rakkauden, lapsitilanteen, rahalliset asiat ym. Mikä on sitten kullekin se hyvä liitto. Eronneista muuten tutkimusten mukaan kysyttiin onnellisuutta puolivuotta-vuosi eron jälkeen ja suurin osa 80% oli tyytyväisiä elämäänsä. Mutta näillä sivustoilla yritetään vaan puoltaa huonoissa suhteissakin pysymista, kun muuta ei uskalleta ja ymmärrän sen. Lähteminen on aina hirveän vaikeaa ja vielä vaikeammaksi sen tekee muiden ihmisten suvaitsemattomuus. Mutta huono suhde altistaa ihastumiselle ja ainahan sitä todellakin voi löytää sen elämänsä rakkauden.- homma
No helpointa on tietty mennä ,ihastuksen lähelle ja alkaa jutella .
Vaikka aluks jostain päivän tapahtumasta uutisissa ja kun juttu luistaa ,
eli vastailee niin sanoo paukautat et muuten herra "jussi"/neiti "lispet"se mun mielessä koko ajan on.Et onks tää häirintää vai onko ? ihastus vastapuolinen.
Tossa sitä menee jokunen sekka ennenkun vastaus tulee punastumisen kanssa mut
se on rehellinen ja suuntaan tai toiseen voitte seuraavaksi hymyillä ja kertoa syvemmin
miten toinen on ajatuksissa pyörinyt ja vaivannut .
Sillä lailla vedet puhdistuu , sit jos käytte sivu suhteeseen niin elämän suolaa maistatte.
On sitä ennenkin maistaneet,pidätte vain jutun siinä ,muistaen et ei muille kuulu oma herkku ja sen jakaminen.
- nainenkinhyppii
Syrjähypyt ovat osa normaalia elämää eli anna palaa. Omassa parisuhteessa on joku pielessä jos ihastuu toiseen. Syrjähyppy voi olla kaipaamasi kohotus huomaamatta laskeneeseen itsetuntoosi.
- Raijin
Tapa ittes, vitun ruttupalli!
Ainoastaan luuserit pettää! :) :D ;)
- turhautunut79
en saa ajatusta pois nuoremmista hyväkuntoisista naisista/tytöistä jotka haluaava seksia vain että se on niin hyvää ja haluuvat sitä usein ja monta kertaa. kotona ei saa vaikka mitä tekis ja lämmittäs. koskaaan unelmani ei lakastu. en tiedä milloin "retkahdan" toisen lempeen
- vesilinjalla
Oletko huomannut, kun joskus tekee hirveesti mieli kahvia, ja sitten kun juo lasillisen vettä, ei enää kahvilla niin väliä olekaan. Kysymys ei ollutkaan kofeiinin puutteesta vaan janosta. Elimistömme etenkin hormoonimme viestittävät kaikenlaista, mistä emme aina saa selvää, emme ymmärrä mistä oikeasti on kysymys. Rakkauden puute? Auttaisikohan jos kumppaninsa kanssa tekis arkipäiväisestä poikkeavaa? Kuvittele että kumppanisi onkin tuo ihastus, mieti miten ihastustasi lähentyisit, miten näyttäisit itsestäsi parhaimmat puolesi ja viettelisit hänet. Saattaisit saada kumppanistakin jotain uutta ja yllättävää esiin.
- oikeastirakastava
Kyllä ihmisten kyky hallita itseään on nykyaikana uskomattoman huonoa. Olen elänyt 2 pitkää suhdetta, joissa kummassakin olen rakastanut kumppania. En osaa muuta tähän sanoa kuin että, itselleni ei ollut suhteiden aikana minkäänlaista riskiäkään "ihastua" kehenkään. Se, miten se on mahdollista, on helppoa. Päätin vain että olen yhden naisen mies ja thats it. Kai minulla jokin ihastumisen estämisnappula tuolla pääkopassa siten on, jota ei taida mukamas monilla muilla olla. Konkreettisesti mitä tein ihastumisen estämiseksi, muuta kuin että päätin olla ihastumatta, oli se, etten yksinkertaisesti katsellut muita "sillä silmällä". Mutta sekin konkretia johtui todennäköisesti siitä, että olin ihastumisenestonappulaa painanut. Kyllä minua yrtitettiin "iskeä" monia kertoaja noiden suhteiden aikana. Ja useat "iskijät" olivat hyvin viehättäviä ja mukaviakin. Mutta ei pelkoa, että olisin retkahtanut.
Ottakaa hyvät veljet ja sisaret itseänne niskasta kiinni. Hävetkää heikkoutanne.
Jos tarkoitus on elää vakavassa suhteessa rakastamanne henkilön kanssa, löytäkää se nappula itsestänne, jokaisella se on. Tai sitten älkää alkako vakaviin suhteisiin! - asgsagasg
Saat uuden iPhone 6 -puhelimen, klikkaa http://dy.fi/5s1
- tulessapalatte
Olette lumppuja ja joudutte HELVETTIIN
- omakokemukseni
Itselläni ei kovin montaa pidempää suhdetta ole takana. No teini-iässä ja nuoruudessa jonkin verran, mutta muutoin muutama pidempi suhde, josta viimeisimmästä lapsia. Suhteiden aikana olen saattanut ihastua, eikä noiden ihastumisien myötä ole mielessä käynyt lainkaan, että suhteeni niihin haluaisin päättää. Sen sijaan voimakkaamman ihastumisen myötä on selväksi tullut, että vanha suhde ei toimi ja olen paennut sitä kaikenlaiseen arkipäiväisyyteen, kunnes pakeneminen ei enää ole mahdollista. Aiemmassa suhteessa nuoruudessa huomasin vähitellen, että tämä ei ole riittävän suurta tunnetta ja onneksi huomasin tämän ennen lapsien saamista. Nuoruudessa asiat toimivat hieman eri tavoin. Nykyisen suhteen toimimattomuudesta sain osviittaa vasta vuosien vieriessä. Tietysti on satuttavaa, että asiat menivät näin. Näen kuitenkin yhtenä hyvänä puolena suhteestani lapset, jotka sain. Vaikka muu menisikin niin lapset ovat lahja. Tulevaisuudessa toivon parempaa onnea tai ehkä viisauttakin kumppanin valintaan. En ole pettäjätyyppiä vaan parisuhde ihminen. Mutta suhde on aina kahden kauppa.
- hersy
Ei muuta kuin jäitä m....n tai tuheroon,sillä selviää:)
- SuhmuranSandra
Vai että ajatuskin on pettämistä, kaikkea sitä kuulee. Tee niin että et ajattele häntä yhtään vaan käyt panemassa.
- moraalinkukkasia
Meni saunaan mysteeriblondin kanssa – heräsi ilman kiveksiä/is
- Vierastuleeajallaan
Synti tulee, kun sitä kutsutaan. Nykyään on helppoa toistaa erheensä uusioperheessä, kun ei eettisyys ja moraalius paina omaa itsetuntoa. Jos sitä koskaan olikaan.
- enhyväksysuvaitsematt
Mistä te tiedätte kenenkään parisuhteista ja eroista ja niiden taustoista? Melkein toivoisin tuollaisille äärettömän suvaitsemattomille ja mustavalkoisille ihmisille hieman kokemusta huonommastakin suhteesta ja voisin sitten tulla kysymään, että miten menee. Ja jos pois haluaisit suhteestasi niin sitten voisin nimitellä kaikilla kauniilla sanoilla, senkin typerys ja taliaivo.
- montakertaarakastunut
Älä mene "tunnustamaan". Eihän ihminen ole kenellekään muille vastuussa tunteistaan kuin itselleen. Tunteitaan ei aina voi valita ja jos et ole mennyt pitemmälle, et ole tehnyt mitään väärää. Tunteisiin ei voi pakottaa - tulos on yleensä päinvastainen. Jos yrität unohtaa tuota ihastustasi, se todennäköisesti vain vahvistuu ja tekee syyllisen olon. Meidän luterilainen kulttuurimme on hirvittävän ahdistava. Maailmassa on paljon kulttuureja, joissa ihmisellä voi olla monta puolisoa.
Ketään ihmistä ei voi omistaa - ei puolisoaan eikä rakkauksiaan. Yksin täällä taaperretaan ja yksin täältä lähdetään...- oikeajumalatar
Niin, pitäisi varmasti perustaa uusi uskontokunta. Lempeyttä ja rakkautta jakava. Tuli muuten mieleen eräs kristinuskon käsky: lisääntykää ja täyttäkää maa. Otetaan se kuitenkin mukaan.
- en_lue
Provoa koko ketju, lähes kokonaan yhden miehen käsialaa. Lapsellista.
- ElämääSeVainOn
Et sinä ole typerä ihminen, eikä sinusta sellaista koskaan tulekaan. Olet tunneihminen. Näet ihastuksessasi sellaisia piirteitä, joihin haluaisit samaistua ts. yhtyä. Ei se ole kiellettyä eikä typerää. Parisuhteessa elävät voivat ihastua siinä, kuin toisetkin. Elämä on yllätyksiä täynnä. Eri asia on, tarviiko sen mennä sen pidemmälle. Sinuna tutkiskelisin tätä ihastusta vähän tarkemmin. Mitä yhteistä teillä on? Onko hän sellainen tyyppi, jonka kanssa vois jopa elää. Nämä ihastumiset menevät monesti ohi, kun todellisuus astuu kuvaan. Siinä vähän pettyy mutta parempi sekin, kuin rynnätä oikopäätä oudon ihmisen syliin. Asioilla on puolensa. Nämä neuvot siksi, koska haluat nykyisen parisuhteesi vielä toimivan.
- Ehustelija
Sinä vaan olet niin söpö M nainen.
Hyvin sopii sinulle tummat farkut ja musta paita ;)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938018
- 403842
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241290
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321123Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,301057Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10840Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27752