hormonikierukan poisto ovulaatio jälkivuodon aika

vauva2016

Hei! Olen vähän alle 30v äiti. Nyt poistin 3v olleen hormonikierukan vauvan toivossa, joka oli ollut ilman mitään vuotoja hyvin paikallaan. Omasta kierrosta ei nyt ole tietoa ja lähdinkin kokeilemaan ovulaatiota tikuttamalla. Torstaina poistatin,pientä jälkivuotoa joka loppui siihen päivään ja maanantaina alkoi kunnon vuoto. Tai oletin niin. Koska loppui jo tiistaina jolloin tikutin ekat kaksi saman tummuista viivaa. Keskiviikkona vuotoa taas ihan hyytymien kera, jatkui rajuna ja torstai aamulla(tänään) tikutin oviksen digitaalisella kun en taas vuotanut (?!). Ja nyt taas iltapäivästä tiputtelu vuotoa.. En ymmärrä onko kyse jälkivuodosta vai onko mulla menkat.? Seksiä ollut tiistaina. Raskaustesti nega. Kolmas lapsi olis niin tervetullut jo. Mutta onko kokemusta oviksesta vuodon aikana ja odotanko menkkoja nyt alkavan 2viikon päästä jos tosiaan ovuloin nyt? Vai teenkö raskaustestin koska? Fiksumpia neuvomaan

7

1935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä_hosu

      eiköhän nyt kannata antaa kohdun rauhoittua ja harrastaa seksiä menkkoihin asti aina kun vain vuodoilta voi, ovulaatiosta välittämättä. sitten jos menkkoja ei ala n. viiden viikon sisään kuulua, niin voisin tehdä testin. muuten jättäisin testit tekemättä ja odottaisin kuukautisia. sitten ekojen menkkojen jälkeen ovulaatiota kyttäämään.

      • vauva2016

        Kiitos vastauksestasi. Tosiaan tarkistin vielä (kun noita ovulaatio testejä kaapissa on vielä) että todellakin huippu on saavutettu. Tänään siis plussannut aamulla ja tässä päivällä. Mutta lopetan kyllä tuon tikuttelun ja lasken sitten tästä alkaako ne kuukautiset siinä kahden viikon päästä. Tosiaan tämmöinen tikuttelu ei ole mulle ennalta tuttua ja ihan mielenkiinnosta lähdin hakemaan sitä mahdollista ovulaatio ajan kohtaa ja yllätti että näiden tiputtelu vuotojen välissä on löytynyt se. Mutta selvästikin hieman stressaavaa touhua..


    • vauva2016

      Mutta edelleen hakisin kohtalotovereita että voiko vuodon aikaa ovuloida? Meinaan taas tulee kun hanasta ja silti ovulaatio testin (kahden) mukaan ovuloin. Että joo..pitikin tollasia mennä ostaa..

      • rooooosaaaaa

        sulla voi olla hormonitkin sekaisin ja näyttää mitä sattuu nyt kun hormonit poistuu verestä. ja on siellä kohdussa ollut limakalvo joka nyt vuotaa pois, eli ei perinteiset menkat, mutta tyhjennysvuoto käynnissä. ota nyt iisisti, ei kai vauva nyt kuukaudesta ole kiinni?


      • vauva2016

        Ei tosiaan ole kuukaudesta kiinni raskaaksi tulo. Vaan se että kävin härpäkkeen poistattamassa yksityisellä eikä gyne sanonut mulle muuta kun lasten tekoon vaan heti. Eikä maininnut mitään ns tyhjennys vuodosta et mikä limakalvo sieltä vois nyt vuotaa kun sitä pitäis olla ollenkaan kun en mitään vuotanut koko kolmeen vuoteen kun oli tuo kierukka... Kai täs tarvii vaan odotella ja lopettaa noi testailut kun selvästi menee heti hermoihin kun olevinaan ton oviksen tavoitin heti ja digitestillä kaksi kertaa mut varmaan tässäkin se aika ja terveelliset elämän tavat on vaan se mistä pitää kii eikä tuijotella tikkuihin:)


      • roooosaaaa

        kyllä siellä aina jonkin verran on limakalvoa, enemmän tai vähemmän, vaikka ei olisi vuotanutkaan kierukan käytön aikaan. kohtu tarvii sen limakalvon toimiakseen. se tulee nyt vaan pois eikä se tarkoita sitä, että normaali kuukautiskierto olisi poissa. googleta, niin löydät ihmisiä, joilla vuotoa on kestänyt jopa 10 päivää.


      • vauva2016

        Okei kiitti infosta (vähän tyhmä olo) mutta totta tosiaan. Monta päivää voikin vuotaa ja sitten odotellaan niitä omia menkkoja:/ no mutta sitten ainakin pääsee laskee kiertoaan taas:D kiitoksia. Eiköhän tää tästä. Oppis elämään ilman niitä vuotoja niin ajatus tuntuu aika hurjalta jos toista viikkoa vuotaa:/ luulenpa että tuo mun ovis testi ei oikein toiminut tässä kohtaan. Mut enpä enää näillä lähde metsästää sitä oikeaa hetkeä. Luulen että helpommin tärppää kun ei mee suorittamiseksi. Kiitos asiallisista kommenteista


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 183
      1975
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      141
      1447
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe