8kk uros mörkö

Kaksikymmentä

Mulla siis 8kk saksanpaimenkoiran urospentu. Se hyökkäilee haukkuen/muristen KAIKKIEN koirien perään lenkillä. Koko tämän koiran pienen iän ollaan matkusteltu, käyty koirapuistossa 10000kertaa, on koira kavereita, oltu kauppakeskuksissa ja ties mitä kaikkea muuta. Ja koskaan, ei koskaan kukaan tai mikään koira/ihminen/hevonen/ja vittu lehmäkään oo tehny tälle pahaa. Olen yrittäny kaikkea mikä sais ton lopettamaan ton kauheen käytöksen, mutta tuntuu että se vaan pahenee. tiedän että tänne tulee nyt jokunen "tuire kaimio" lässyttää että "VIKA ON SINUSSA!". Mä tiedän sen että vika on varmaankin minussa. Mutta en ymmärrä kun kukaan aikasempi koirani ei ole koskaan käyttäytynyt näin. Tää on ku joku hirviö joka yrittää pelastaa maailman ja lopulta saa olla viimeinen koira maailmassa...
Muuten koira käyttäytyy hyvin.

10

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koikkeri

      Koirat ovat erilaisia. Minullakin on ollut sekä kilttejä kaikkien kavereita että remmirähjiä. Koirapuistoilu ei kaikille sovi, eikä pennuille varsinkaan. Sitä ahdistellaan siellä ja isona se haluaa pitää puolensa. Kaikki remmirähjäys ei myöskään ole arkuutta, koira voi myös uhota toisille remmissä. Se voi olla puolustava omistajastaan.
      Saksanpaimenia en tunne, mutta mulla on ollut vietikkäitä harrastuskoiria, jotka eivät todellakaan ole kaikkien kavereita. Eikä tarvikkaan olla, riittää kun osaavat käyttäytyä. Sitä sinun nuori koirasi ei vielä osaa, joten alatte nyt kunnolla opettelemaan.
      Siis: sinulla on käyttökoira. Harrastatko sen kanssa? Tottelevaisuuskoulutus ensisijaisesti. Koiran pitää saada päteä sopivissa harrastuksissa omistajalleen. Se kaipaa tekemistä, työtä. Mites paikkakunnan koirakerhot? Jos lähtisitte saamaan kokeneimmilta vinkkiä. Varmaankin siinä koiran hallinnassa.

      • kaksikymmentä

        Koirapuistossa olemme yleensä käyneet aamupäivästä jolloin sielä ei ole ystäväkoiran lisäksi ollut muita koiria. Toki on myös ollut niitä kertoja jolloin sinne on tullut vieraita, mutta hyvin on tulleet aina toimeen ja minusta tuntuu että tämä minun koira on ollut se "ahdistelija".

        En harrasta varsinaisesti mitään. Tai siis en käy missään treeneissä, siihenkin on omat syynsä. Mutta kotosalla paljonkin. Tykkään touhuta tuon kanssa, koska siitä huomaa miten innoissaan se on ja keskittyy yllättävän hyvin ulkonakin, vaikka hajuja on jokapaikassa. Mutta sitten kun toinen koira ilmestyy näkökenttään on kaikki pilalla.. En tosiaan tiedä mitä pitää tehdä. Sen keho menee jäykäksi, häntä ja korvat sojottaa taivasta kohti ja joskus jopa niskakarvat nousee pystyyn.. ja sitten... helvetti palaa ... =D

        Kaikenlaiset vinkit otetaan avosylin vastaan.


      • eimullamuuta
        kaksikymmentä kirjoitti:

        Koirapuistossa olemme yleensä käyneet aamupäivästä jolloin sielä ei ole ystäväkoiran lisäksi ollut muita koiria. Toki on myös ollut niitä kertoja jolloin sinne on tullut vieraita, mutta hyvin on tulleet aina toimeen ja minusta tuntuu että tämä minun koira on ollut se "ahdistelija".

        En harrasta varsinaisesti mitään. Tai siis en käy missään treeneissä, siihenkin on omat syynsä. Mutta kotosalla paljonkin. Tykkään touhuta tuon kanssa, koska siitä huomaa miten innoissaan se on ja keskittyy yllättävän hyvin ulkonakin, vaikka hajuja on jokapaikassa. Mutta sitten kun toinen koira ilmestyy näkökenttään on kaikki pilalla.. En tosiaan tiedä mitä pitää tehdä. Sen keho menee jäykäksi, häntä ja korvat sojottaa taivasta kohti ja joskus jopa niskakarvat nousee pystyyn.. ja sitten... helvetti palaa ... =D

        Kaikenlaiset vinkit otetaan avosylin vastaan.

        Pyysit vinkkejä? Sori, en ole kaimio, joka kouluttaa vaikka oravan kiipeämään puuhun, mutta mullakin on kokemusta monista roduista.
        Kaikki eläimet ovat yksilöitä, samanrotuisetkin (ehkä kasvattajan linjasta riippuen) erilaisia, toiset helppoja, nopeaoppisia, toiset vähän haasteellisempia. En tiedä, minkä luonteisia/ rotuisia narttuja/ uroksia sulla on ollut aikaisemmin?
        Luulen, että sinulla on auktoriteettiongelmia nuoren, vahvan uroksen kanssa. Se hallitsee ja suojelee sinua, kun ei usko sinun pystyvän laumanjohtajuuteen. Jos itse reagoit paniikilla, kun joku tulee vastaan, koirakin oppii sen ihan opettamatta.
        Treenaatko sen kanssa tarpeeksi tottelevaisuutta? Saako se liikkua tarpeeksi, myös vapaana? Onko terveys ok, kivut voi oireilla monin tavoin.
        Ehkä liioittelet vähän tuota sosiaalistumisen määrää, mikä on kyllä pennulle tärkeää, saada positiivisia kokemuksia toisista koirista/ihmisistä). Kerrot koirakavereista, miksi sitten koirapuistossa vain yksi?


    • treeniiii

      Oon nähnyt myös tuttavien söpösten pentusakujen muuttuvan tommosiksi myös, osa ei muutu siitä, toiset muuttuu kun kävivät kouluttajalla.Ja tekivät paljon töitä koiran eteen.Sinuna hakeutuisin koulutuksiin, ja keväällä sitten mätsäreihin harjoittelemaan.Alueelle ensin,ja sitten kehään,kun itse olet valmis sihen.

    • Frisba

      Saku nauttii tekemisestä! Itselläni on saku kanssa ja harrastetaan flyfrisbeetä sekä metsässä eri kallioilla sekä maastossa vaeltelua. Toko keventää hyvin mieltä vaan erityisesti nauttii frisbeen hausta. Ei tarvitse heti heittää ilmaan asti vaan maata viistäen alatte harjoitelemaan jotta ilo säilyy :)

      • neljä

        Leikkauta nyt ensalkuun pallit pois ja rupea tekemään koiran kanssa ulkona enemmän asioita. Pelkkä pissalenkitys ei mitenkään riitä nuoren spk-uroksen tekemisen määräksi.

        Tarvittaessa myy koirasi jollekulle pätevälle koiraharrastajalle (miespuoliselle). Koira ei enää puolusta pientä hentoa omistajaansa miltään kun se selkeästi huomaa että siihen ei ole mitään tarvetta.


    • Mistäänmitääntietämätön

      Aika nuori koira ja tuollainen käytös? Ja ei mitään traumoja. Hmmm. Varmaan on tulossa sukukypsäksi ja siksi tuollainen käytös. Leikkauta koirasi jos ja kun et meinaa sitä jalostukseen käyttää. Tuollaista hermoilijaa ei kannata jalostukseen laittaa..

      Koirasi selkeästi puolustaa sinua. Näkee kaikki uhkana. Voisitko kokeilla sellaista, että pysähdytte ja pikkuhiljaa menette lähemmäksi ja jäät juttelemaan vastaan tulijan kanssa. Teet näin niin usein ettei koira näe kaikkia uhkana. Ja jos tunnet jonkun jolla on lehmänhermoinen koira niin pyydä sitä mukaan harjoituksiin.

      Saku on kovapäinen ja monesti tuo hyökkäävä käytös on perittyä eikä opittua. Oliko vanhemmilla mitään tällaista.
      Kannattaa myös mennä jonkin koirakouluttajan puheille ja tarkistaa ettei koiralla ole mitään hermollisia ongelmia.

    • Kristian---Helin

      En usko, että koirasi puolustaa itseään, jos on ollut "10 000" kertaa koirapuistossa. Se ei myöskään ole aggressiivinen, ei varmaan tuon ikäisenä puolusta sinuakaan. Veikkaisin, että on innostunut, koska olet treffaillut ahkerasti koiria ja nyt se haluaisi päästä moikkaamaan kavereita. Aika tyypillinen syy remmiräyhän alkamiseen. Olet tehnyt koirasta "koiran koiran", et ihmisen koiraa.

    • Noworriesmydear

      Jokainen ihminen on erinlainen jokainen koira on erinlainen vaikka olisi samasta pentueesta koira otettu niin ne ei välttis ole samanlaisia.

      Koitas tätä ihan piruttain ennekun menet koiran kanssa koirapuistoon niin tee pitkälenkki ennen kun annat muonaa tee lenkki ja istuta koira ennen kuin annat muonaa. Koska luulen että teillä on pieni johtajuus pula koiran kanssa ( ei mitään mitä ei voi fixaa ) koirasi nytten luulee että sen pitää suojella/ omistaa sinut kaikilta muilta joten aina kun se rupeaa rähjäämään niin sinun päässäsi hihna kiristyy koska oletat jo valmiiksi että omg kohta paukkuu eikö?

      Pikkuhiljaa koita nuita ja voisit koittaa lenkillä myös sitä ennen kun se nostaa päätänsä ja keho menee nuolenmutoon suurinpiirtein niin napsauta se pois siitä asennosta.

      Katsoppas muutama jakso tuolta voisi auttaa :)
      http://www.primewire.ag/watch-350792-Dog-Whisperer-with-Cesar-Millan-online-free

      Ps! hanki sellanen selaimeesi kuin adblock koska tolla saitilla on paljon mainoksia niin toi adblock blokkaa ne niin pääset sit katsomaan sen ilman mainoksia :)

    • JepJepWaan

      Murkkuikä, se alkaa aikuistua on vähän hukassa. Nyt jos koskaana se suhde koiraan kuntoon, laumajärjestys aivan selväksi. Ja sitten koulutusta, omaa ja koiran. Älä anna sen hillua nyt, vaan vaadi, ihan oikeasti vaadi siltä kunnollista käytöstä. Käytä rankaisua jos se on sitä vailla. Opettele erottamaan pelkoreaktiot , haastamisesta. Sellaista se tilanne lähtee korjaantumaan. Nakit ja kehu ei aina riitä koiran käytöksen korjaamiseen, mutta ennen mitään sinun on tiedettävä uhmaako koira vai pelkääkö, jatkot riippuu siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe