Poikkeava "poikkeava"

sus.morsian

Tässä kun itsekin ymmärtäessään oleva poikkeava yksilö normi-ihmisestä ( tuo normi mulle uussana), niin mitäs tällaisesta palstasta tulisi ilman reilusti eri mieltä olevia. Mutta sittenkin on ero sillä, että minä olen se jo tuttu sus, mutta puskasta tuleva ei ole mitään. Ja kuten jo tunnettua, susille voi vastailla susin sen enempää hermostumatta.

Poikkeava ja "poikkeava", siinä meillä pitäisi olla ymmärrystä, että kaikki sovimme palstalle..

71

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taval.linen

"Poikkeavien bileisiin" ja varsinkin poikkeavuudellaan ylpeilevien bileisiin en halua tulla.

• susmor

No miksi olet.

• isoäiti

Poikkesinpa minäkin hiljattain Pääsiäissaarella, missä suomalaisuuteni joutui poikkeukselliseen valoon.

Eräs suomipoika oli saanut paljon julkisuutta saarella jokunen vuosi sitten, ja
      niin oli suomalainen maine tahriintunut, että suomalaismatkailijat nykyään kuulemma esiintyvät saksalaisina.

Kuulin tarinan ensimmäisen kerran vasta Chllen mantereella Santiagossa, enkä osannut varautua siihen. että se oli melkein kaikkien saarelaisten huulilla heti esittäytyessäni suomalaiseksi.

Poikkesinkohan aiheesta?!

Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmaksi.

Juicen runo sopii meille poikkeavana kulkijoille, jos muistan sen...

On helppoa olla samaa mieltä,
      on helppoa olla mieletön,
      vaan enemmän löytää
      kun poikkeaa tieltä
      ja oikaisee läpi metsikön.

• susmor

Niin minäkin Portugaliin muuttava silloin, oli jo jotensakin selvää, että sinne menen, asunto ja kaikki valmiina. Mutta sitenkin jäin odottamaan sitä jotakuta, tässä olen.

• anteeks vaan kun poikkesin . Olin uteliaskin kun ei sulla sus ollu kuvaa niinkun meillä normaal--- ei , kun meillä tavallisilla .

Nykyään olen sanonu ,tutuille ja sukulaisille että voi tulla ilman etukäteen ilmoittamatta . Se on kummallista ,kaikki tietää että mää oon aina kotona .
      Ja olen sanonu kun taas tulee toi synnttäripäiväkin että kukkia ja suklaata kiitos.
      Mitäs sull--eikun teille sinne ny kuuluu. Viäläkö ootte parisuhteessa . Prohviiliin vois senkin laittaa --ei ollu mitään :=)
      Mutta jos ootte niin terkkuja Jerryltä kanssa .

• Joo, huomasin minäkin, poikkeavaks ylläpidonkin kannalta huomattu. Kyllähän joutavoinenkin sen toki oivaltanut, itse samaa maata. Lähikaupalle lähti hän, aateltiin tänään valmisruokaa, metsästäjänpihvii syövämme. Hänelle pikku kävely jokapäiväinen asia.

• isoäiti

Kah, palasin ja huomasin pitkät rivivälit sepustuksessani, joita en kyllä itse asentanut. Rivien välistähän se oleellinen löytyi ennenkin, niinpä.

Muuttunut näyttää olevan koko systeemi.

Onnea ullamirjamille, tuon kukat että suklaat sitten kun pääsen tulemaan.

• Nii, on näitä poikkeavia, kuten mie, nousee keskellä yötä nauramaan ittelleen. Ullamirjami, joutavoinen on niin viisas mies, että ossaa kiukuttelevaa morsiinta ´ ohjailla ´ ohjailematta.
        Hyvvää yötä ja varhaista aamua itekullekki valvojalle, mie meen nyt kiukuttelematta pettiin.

• susmor

Pikkusen kuitenkii!!

• No niin Älä nyt sitte nuku Onnesi ohi -- niinkun minulle kävi useasti -- menin aikasin nukkuun ja miäs oli kova valvoon :=)

• Ramoona_

Poikkeus vahvistaa säännön. Mitä se oikeastaan tarkoittaa ? Sitäkö, että ei niin tiukkaa sääntöä voi olla, ettei siinä olisi tulkinnan varaa, porsaanreikiä tai vaikka poikkeusoloissa siitä voi poiketa tai jopa pitää poiketa. Vai tarkoittaako se sitä, että meillä on kirjoittamattomia sääntöjä, ja vasta joku niitä "rikkova" havahduttaa säännön olemassaolon huomamiseen. Puhutaan jopa kirjoittamattomista laeista, nehän ovat vakiintuneita tapoja, normeja. Mutta siinäpä se, mikä tai etenkin kuka on normi. Onko hän jonkinlainen keskiverto, vai onko hän ihmisenä hajuton, mauton, väritön, taustaansa sulautuva.

Aika paljon onkin alettu käyttää tätä normi-sanaa sen varsinaisen merkityksen ulkopuolella. Monet sanovat olevansa normi-ihmisiä, kun tarkoittavat vaikka sitä, etteivät ole sukupuolisesti poikkeavasti suuntautuneita. Toinen outo sana tuokin "suuntautuva".

Onko tällä palstalla kirjoittamatomia lakeja, sellaisia joita eivät edes palstan säännöt edellytä ? Taitaa olla, koska niin paljon tulee neuvoja ja ohjeita vähänkin poikkeaville mielipiteille. No höh, mistä poikkeaville , tämä "normi" on mahdoton hyllyvä suo.

• Ramoonalla on taito ja kiinnostus sanojen merkitysten analysointiin. Asiasi osaat. Aina on mielenkiintoista tekstiäsi lukea. Kiva kun viitsit näpytellä tänne tekstejäsi, viitseliäisyyttä sekin vaatii.
        Jokaista sanaa kun voi käyttää niin moneen tarkoitukseen. Välillä huomaa ihan selvästi kuinka sanan eri ihmiset eri tavoin tulkitsevat. Luulen että murre ja asuinalueet siihen voivat vaikuttaa. Äidinkieltään puhuva ymmärtää sanan monikäyttöisyyden, toisessa asemassa on vierasta kieltä opetteleva.

Poikkeavasta poikkeajasta tuli mielikuva valtatietä kävelevästä kulkijasta, joka loikkasi tieltä pienelle kylätielle. Näkymät vaihtuivat heti mielenkiintoisemmiksi ja matkanteko ei ollutkaan enää niin tylsää.
        Kyllähän sus sinunkin juttusi ovat haluttua luettavaa, koska ne ovat myös jkv tavallisuudesta poikkeavia siksi mielenkiintoa herättäviä. Eivät ne koskaan kommentoimatta hyvässä eikä pahassa.
        Ja Rammoonakin on poikkeava, koskas tuo ketään moittii, ei ikuna.

• Huomenta sunnuntaiaamuun.

En tiedä minkä säännön vahvistaisi nämä poikkeukselliset sunnuntait, jolloin pitää lähteä kotoa? Ainakin sen, kuinka ihanaa se on illalla, paussia, tietäen 2 viikon huolettomuutta, joka tosin loppuu kun tavoite on saavutettu :D Testailin aikanaan tarpeeksi kansanviisauksia, ja osa jouti jo romukoppaan.
        Symboliikkavaroitukset niissä sinänsä säilynee, jos on ymmärtääkseen nykykuulijat "pivot ja pyyt" sun muut ennusteet, suullisen perimätiedon ryppäästä.
        Yks' aivopesun muoto sekin, kun niitä parikin sukupolvea yhtenään jauhoi pirteissä, vaan ainahan voi uusia soveltaa tilanteen mukaan:D - sanoi harakka ja nauraen pyrähti tiehensä.

• Aloituksen pohdintaan poikkeavaisuudesta. Onhan dna ja sormenjäljetkin "poikkeavia", niiden perusteellahan yksilöitä haetaan. Mikä olisi poikkeavan vastakohta? Onko se harmaa massa joka elää ja touhottaa matkijoina pienen, mitättömien erottuvien piirteiden mukaan kuin muurahaiset pesässään?

Olihan vanhassa maalaisyhteisössä kylähullut poikkeavia. Olen muutaman sellaiseksi tituleeratun tavannutkin. Hekään eivät ole samanlaisia. Jotkut ovat todella älykkäitäkin ja heittelevät sanojaan niin, "ettei tyhmempi heti huomaa." Tai sitten saattaa olla pikemminkin sairaudeksi luokiteltavia, jotka puhua pälpättävävät näkyjään totisena totenana.

Poikkeavaisuus on mielestäni erilaista siinä missä se tapahtuu. Pienissä yhteisöissä poikkeavaisuus helposti erottuu. Suuressa kokonaiskuvassa ne katoavat massaan koska erilaisia tekijöitä on paljon.

Olen joukoissa elänyt, kasvanut ja tehnyt työni. Kuulun siihen massaan, enkä ole itsestäni mitään merkittävän erikoista huomannut. Rikosrekisterinikin on tyhjä kuten luultavasti enemmistöllä.

• captcöpenick

Onhan se jo huimaa kehitystä, että varttihullunakin voi täällä etelän rintamailla elellä. Onneksi tuli jo presidentti Ahtisaaren aikana jokaiseen kotiin pieni vihkonen.
        Ka se on jo meillä hävinny. Siinä kuitenkin luki, että Suomen kansalainen saa kuulua tai olla kuulumatta mihinkään aatteelliseen tai uskonnolliseen yhteisöön.

Vaikuttaa kyllä, että ohitte tuo teksti on lipunut moneltakin. Kun ei kuulu esim. kirkkoon, meidän kinkeripiirissä alettiin kerätä joukkovoimaa, että voitais ajaa pois kodistaan tuo epäsikiö.
        Tämähän on työläiskylä, savupiippujen tienoille rakentunut, joten toisiakin uskonnollissen yhteisöihin kuulumattomia ihmisiä löytyä.
        Oli kuitenkin turvallista aloittaa tästä pahnanpohjimmaisesta. Kyllä minä luotan yhteiskuntamme kantaviin voimiin, järjestys, ja terveysviranomaisiin ja heitin toimiinsa.

• näitä-mietin-joskus

Poikkeava on sama kuin vammannen, tai erikoisesti käytäytyvä ihminen,
      joten normihimiselle tuottaa usein vaikeuksia suhtautua poikeaviin ihmisiin,
      "siedettävästä " , tietenki sivistys tuo korektia käytöstä ja ymmärrystä poikeavia kohtaan,
      mutta kun ihminen ei ole omassa elämäsään tottunu vammaisiin sukulaisiin tai läheisiin ihmisiin,
      -- vammaisten seura tuo vaivautuneen olotilan normihimiselle vaikka hän ei näytä sitä ulospäin, koska on koulutettu hyvin käyttäytyväksi korrektiksi ihmiseksi,
      jostain syystä tunnen vastenmielisyyttä vaimaisuutta kohtaan, joka on alitajuista , aikoinaan kun itse olin raskaana, joka raskauden aikana käänsin katseeni pois vaimaisista ihmisistä kun pelkäsin hirveesti että jos oma lapsi olisi vammanen, olin naimisissa nuoruudenrakkauden kanssa, raskauksien aikana rukoilin aina jumalaa että antaisi terveen lapsen ja sain kiitos siitä luojallemme,
      -vammaisuus olisi niin valtava suru etten tiedä misten olisin sen kestäny,
      jostain syystä koen että jos ihminen on vammanen niin vanhemmat on rikkoneet jotenki jumalan käskyjä vastaan
      siksi on syntyny kieletystä suhteesta vammanen lapsi,
      tietenki on myös mongolidia geeneissä, se näkyy aina tai yleensä ihmisestä jo päällepäin, en tekisi lapsia mongoloidi geeniä kantavan ihmisen kanssa,
      enkä meneisi naimisiin hänen kanssaan , anteeksi tämä vuodatus, mutta sieluun koskee kun nyky ihmiset nykyään käyttäytyy usein raamatunsanan vastaisesti ja seurauksena saattaa olla vammanen lapsi,
      miksi ihmisten on vaikeaa elää totuudesssa sitä jaksan ihmetellä,
      raamatun sana " totuus tekee vapaaksi " siis miksi ihmiset ei voi elää rehellistä totuuteen pohjautuvaa elämää, vaikka se olisi paljon paljon paljon helpompaa elämää kuin salailu, kieroilu valehteleva elämä,

• Minun" totuudenhakuni" lähtee toiselta pohjalta. En lähde arvioimaan kenenkään vakaumusta. Kuitenkin kirjoituksesi "näitä- mietin- joskus" nimimerkki, sisältää mielestäni lähi pitäen herjauksen merkit.

• Ihan hyvä, kun pääsit itseäsi purkamaan, ´näitä mietin joskus ´.

• ynnämuu kirjoitti:

Minun" totuudenhakuni" lähtee toiselta pohjalta. En lähde arvioimaan kenenkään vakaumusta. Kuitenkin kirjoituksesi "näitä- mietin- joskus" nimimerkki, sisältää mielestäni lähi pitäen herjauksen merkit.

Todellakin! Onko hän itse myös näihin kuuluva tuomitsija, joiden mukaan Heinäluoman vaimon kuolema, kuten Juha Sipilän pojan, että Jumala rankaisee?? Mistä??

Aluksi tuon "näitä-mietin-joskus" kirjoitus oli melkein itseäni koskettava, mutta minä en usko, että Jumala näitä määräilee.

• yleistä-pohdintaa

Tuossa ylempänä " näitä mietin joskus " puhui totuuutta, moni ihminen kokee ahdistusta vammaisten näkemisen aiheuttamana,
        moni kokee vammaisuuden pelottavaksi pahaksi asiaksi,
        ei se tarkota että vammaista tuomittais, vammaisella on samat oikeudet kuin kaikilla muillaki ihmisillä, kuten kaikki tiedämme ,
        laki suojelee heitä samoin kuin terveitäki,
        mielipiteen vapaus on meillä jokaisella myös, eikä niillä ole tarkotus loukata varsinkaa vammaisia ihmisiä, HE EI tse ole syylistyneet OLLENKAA vammaansa,
        -- joku joskus edellisessä sukupolvessa on tehny joskus pahaa vastoin raamatun sanaa vastaan,
        ei jumala ole rangaissu koskaan ketään, se on vain sanassaan varottanu ihmisiä neuvoakseen mikä on oikein ja mikä on väärin,
        -- valitettavasti ihminen on jääräpää,
        tekee usein mitä itse huvittaa, siis jotain sellaista josta on pahat seuraamukset,
        vaan ihminen itse on aiheuttanu tekojensa seuraukset ei jumala,
        jos joku suostuu asian ymmärtämään oikein,
        -- eikä missää tapauksessa kenenkää kuolema ole jumalan rangaistus, on törkeää edes niin ajatella,
        on hyvä jos ihmiset u s k a l t a a olla rehellisiä ja kertoa rehellisesti miltä jotkut asiat tuntuu sieluussa,
        --- vanha sanonta : totuus tekee kiipeetä, mutta tosttuus a i n a parantaa ihmistä,
        ja vielä " totuus tekee ihmisestä vapaan "
        --- vasttaus tuolla ylempänä EI ollut kellekkää loukkaukseksi ei herjaukseksi, eikä mollaamiseksi, vaan vilpitön ajatus miksi maailmaan syntyy niinpaljon vammasia lapsia,
        tietenki myös s a a s t a e e t on usein syynä sikiön vaurio kehitykseen ja vammaisuuteen,
        --- ei ketään tuolla syytetä mutta raamatun sanaan nojaten ihminen on paha ja elää pahuudessa,
        ihmisen liha on heikko ja lankeevainen, mutta jos ihminen oikeesti uskoo jumlaan ja luottaa jumalan johdatukseen niin ihminen ei lankea syntiin jumalan varjeluksesta johtuen,
        jälkipolvet säästyy paljolta pahoilta seurauksilta,
        --- tämä ei ole myöskää uskonnon tuputusta, jokainen voi omassa päässään pahkäillä mikä on oikein ja mikä väärin,
        eikä tässä ole tuomittu vammaisten olemassa olon oikeutta, päinvastoi,
        on vain joku kertonu kuinka pahan mielen aiheuttaa ihmiskunnan joskus tekemät pahuudet,
        jotka automaattisesti tulee verenperintönä jälkipolville,
        --- voi vain kauhistella sitten joskus mitä atomilaitokset ja niitten jätteet jättää jälkensä jälkipolvillemme,
        toivottavasti tekniikka kehittyy niinpaljon että jätteet voidaan turvallisesti jälkikäsitellä saasteettomiksi.

• vammaisuuuttakin
        yleistä-pohdintaa kirjoitti:

Tuossa ylempänä " näitä mietin joskus " puhui totuuutta, moni ihminen kokee ahdistusta vammaisten näkemisen aiheuttamana,
        moni kokee vammaisuuden pelottavaksi pahaksi asiaksi,
        ei se tarkota että vammaista tuomittais, vammaisella on samat oikeudet kuin kaikilla muillaki ihmisillä, kuten kaikki tiedämme ,
        laki suojelee heitä samoin kuin terveitäki,
        mielipiteen vapaus on meillä jokaisella myös, eikä niillä ole tarkotus loukata varsinkaa vammaisia ihmisiä, HE EI tse ole syylistyneet OLLENKAA vammaansa,
        -- joku joskus edellisessä sukupolvessa on tehny joskus pahaa vastoin raamatun sanaa vastaan,
        ei jumala ole rangaissu koskaan ketään, se on vain sanassaan varottanu ihmisiä neuvoakseen mikä on oikein ja mikä on väärin,
        -- valitettavasti ihminen on jääräpää,
        tekee usein mitä itse huvittaa, siis jotain sellaista josta on pahat seuraamukset,
        vaan ihminen itse on aiheuttanu tekojensa seuraukset ei jumala,
        jos joku suostuu asian ymmärtämään oikein,
        -- eikä missää tapauksessa kenenkää kuolema ole jumalan rangaistus, on törkeää edes niin ajatella,
        on hyvä jos ihmiset u s k a l t a a olla rehellisiä ja kertoa rehellisesti miltä jotkut asiat tuntuu sieluussa,
        --- vanha sanonta : totuus tekee kiipeetä, mutta tosttuus a i n a parantaa ihmistä,
        ja vielä " totuus tekee ihmisestä vapaan "
        --- vasttaus tuolla ylempänä EI ollut kellekkää loukkaukseksi ei herjaukseksi, eikä mollaamiseksi, vaan vilpitön ajatus miksi maailmaan syntyy niinpaljon vammasia lapsia,
        tietenki myös s a a s t a e e t on usein syynä sikiön vaurio kehitykseen ja vammaisuuteen,
        --- ei ketään tuolla syytetä mutta raamatun sanaan nojaten ihminen on paha ja elää pahuudessa,
        ihmisen liha on heikko ja lankeevainen, mutta jos ihminen oikeesti uskoo jumlaan ja luottaa jumalan johdatukseen niin ihminen ei lankea syntiin jumalan varjeluksesta johtuen,
        jälkipolvet säästyy paljolta pahoilta seurauksilta,
        --- tämä ei ole myöskää uskonnon tuputusta, jokainen voi omassa päässään pahkäillä mikä on oikein ja mikä väärin,
        eikä tässä ole tuomittu vammaisten olemassa olon oikeutta, päinvastoi,
        on vain joku kertonu kuinka pahan mielen aiheuttaa ihmiskunnan joskus tekemät pahuudet,
        jotka automaattisesti tulee verenperintönä jälkipolville,
        --- voi vain kauhistella sitten joskus mitä atomilaitokset ja niitten jätteet jättää jälkensä jälkipolvillemme,
        toivottavasti tekniikka kehittyy niinpaljon että jätteet voidaan turvallisesti jälkikäsitellä saasteettomiksi.

Tämä pienillä alkukirjaimilla lauseet aloittava kirjoittajahan ei pääse raameistaan.
        Joka ei ole kuin hän, ei pääs etaivaaseen, eikä ole kelvollinen ihmiseksi.

Jotenkin härski kirjoitus - ynnämuun - pohdiskleavan ja asiallisen viestin perään.
        Meillä ihmisillä on kaikessa kaksi tapaa, - hyväksyä tai halveksia,- kannustaa tai kaata, -vihata tai rakastaa. Joillain uskovaisilla tunuu olevan anteeksiantamisen ja hyväksymisen kohdalla niin suuri kynnys, että sellaista suodaan vain omille synneille.

Vammainen ihminen on ihminen siinä kuin tuollainen arvostelijakin.
        Vammaiset ihmiset ovat lopultakin syyttömiä omaan kohtaloonsa, mutta moni heistä on sittenkin onnellinen omassa persoonallisuudessaan olevista poikkeuksista huolimatta.
        Itselläni on vammaisia ystäviä, sydämellisiä ja aitoja, mitä ei aika kaikissa ihmisissä kohtaa.

Tuo verneperinnön kauheudet, tekis mieli kysyä tuon lauseen kirjoittajalta mikä hänen verenparintönsä on, osaako hän edes aavistaa kuinka se ilmenee suhteessa kaikkeen olevaan ja elävän.

Toivon mielenrauhaa vammattomalle joka puhuu noin tietoviisaasti kuin tuossa tuo vammaisuuden tuomitseva ja pelkäävä. Hän on kai se normi.

• väärinymmärretty

Lue uudestaa ja harkiten,
        siinä ei halveksita vammasia ei ketään,
        pohditaan vaan mistä kaikki maailman pahuudet johtuu,
        ( ihminen on vajaa, täydellistä ihmistä ei ole olemassakaa )
        kannattaisi lukea raamattua siellä on sanottu mistä kaikki johtuu,

• SANASANASTA
        väärinymmärretty kirjoitti:

Lue uudestaa ja harkiten,
        siinä ei halveksita vammasia ei ketään,
        pohditaan vaan mistä kaikki maailman pahuudet johtuu,
        ( ihminen on vajaa, täydellistä ihmistä ei ole olemassakaa )
        kannattaisi lukea raamattua siellä on sanottu mistä kaikki johtuu,

lue " näitä mietin joskus "viesti ja päättele ite.

Polta selleinen kirja jossA KAIKKI TUOMITAAN.
        mINUN jUMALANI ON ARMELIAS, EIKÄ OLE ANTANUT MINULLE TEHTÄVÄKSI SYYTTÄÄ JA TUOMITA MUITA, TULKITA VOI SANAAKIN NIIN MONELLA TAVALLA JA JOKA EI YMMÄRRÄ SEN PITÄIS OLLA HILJAA.

• ei-jaksa-jauhaa

Just noin, et ymmärtäny lukemaasi vaan itse tuomitset kirjoittajan sori vaan,
        " yleistä pohdintaa " jo otsikkona kertoo asiasta EI tuomita ketään, eikä JUMALA tuomitse ketään,
        vaan sinä ihminen itse olet se joka tuomitsee,
        koita ymmärtää lukemaasi oikein tai tee oman neuvosi mukaan,

• Jospa joku laittaisi muittenkin iloksi soimaan, Sua lemmin kuin järjetön mä oisin.

• No, mutta nyt susku! Lopeta jo. Saat meidät kateellisiksi, joilla ei ole sitä lemmittyä vierellä? Tosin soitin juuri "hänelle"?

"Mua lemmitkö vielä oi Kustaa,
        onko rakkautes ruostumaton"???

Kaikella rakkaudella teidän onnesta.

• kuinsysimustayö

• nisupulla
        kuinsysimustayö kirjoitti:

Tässä toivomuksesi osote

https://www.youtube.com/watch?v=4zQ_yRWUBrM

Kiitos --sunnuntaipäivän ratoksi kuuntelin näitä hienoja kappaleita --niitähän sielä oli vaikka jokapäivälle monta --
        Katselin sen Fredin ja tapanin juttelun ja niiden hienot kappaleet --joita ei aina ole soitettu radiossakaan .
        Leivoin samalla leipää --ja leivätkin onnistu --olisko siinä syy kun leipojallakin oli hyvä mieli - --aina välillä kuunnellessa lempi musiikkia .

• Anlis1

Jumalako rankaisee! Ei todellakaan. Rangaistus kärsittiin Golgatan keskimmäisellä ristillä.
        Täällä pahan maailmassa, missä Sielunviholliselle on annettu valta kiusata ja satuttaa ihmisiä, olemme kaikki saman "lain " alaisia. Me sairastamme, kuolemme, samoin omaisemme. Omaistemme vammaisuus tai muut vitsaukset eivät ole rangaistus, vaan Jumalan puhetta, niin, että osaisimme asennoitua armeliaasti vastoinkäymisiä kokeviin lähimmäisiimme.

• pakana

Meille ikäihmisillekkö olet opettamassa näitä sanoisinko saarnoja .
        Jos haluat olla joku opetuslapsi niin mene sinne kirkkoon se on pyhitetty sinun jumalallesi .
        Meillä on täälä onneksi uskonvapaus -- ja olen siittä tosi kiitollinen .
        Uskossaan jokainen saakoot olla mutta en tykkää saarnoista .

• pakana
        Anlis1 kirjoitti:

Jumalako rankaisee! Ei todellakaan. Rangaistus kärsittiin Golgatan keskimmäisellä ristillä.
        Täällä pahan maailmassa, missä Sielunviholliselle on annettu valta kiusata ja satuttaa ihmisiä, olemme kaikki saman "lain " alaisia. Me sairastamme, kuolemme, samoin omaisemme. Omaistemme vammaisuus tai muut vitsaukset eivät ole rangaistus, vaan Jumalan puhetta, niin, että osaisimme asennoitua armeliaasti vastoinkäymisiä kokeviin lähimmäisiimme.

No olen samaa mieltä -- se joka rankaisee on toinenihminen miksi meitä tuletopettamaan .

• Anlis1

Pakanalle "opettavasti": Käytit sanaa "meitä".
        Luulenpa, että olet harvoja opetusta tarvitsvia.
        Sanoit, että et tykkää saarnoista. Saattaa olla, että jokin saarna on satuttanut ja saanut sinut ajattelemaan. Se on suotavaa, kuten mielipiteensä ilmaisukin. Kirkko on pyhitetty mukamas minun Jumalalleni. Mille tämä palsta on "pyhitetty"?
        Leskustelulle, mielipiteille laidasta laitaan, eikä mielestäni kenellekään sovi sanoa, että mene sinä poiskun et ole samaa mieltä kansano.

• Hermafrodiittihybridi

Oletko mies, nainen vai jotain siltä väliltä? Ei, älä luule mitään vaan ota asioiata selvää: ehkä olet itsekin molempia. Minä nimittäin luin tänään sellaisen jutun, että siinä katoaa käsitys siitä mikä on poikkeavaa seksuaalisuutta ja mikä ei. Monet ihmiset koostuvat esimerkiksi sekä miehen että naisen soluista: ovatko he sitten miehiä vai naisia? Väärän sukupuolen soluja voi olla aivoissakin: ajattelevatko he miehen vai naisen lailla; ovatko putkiaivoja vai tunnemylläköitä? Suosittelen: http://professorinajatuksia.blogspot.fi/2015/02/ihmisen-sukupuolet-hybridi-ihmisia.html

• T_Torvinen

Minä luulen, että täällä seiskakympeissä meitä on jokalajia, toinen toistaan parempia ja äärilaidassa pahempia, eikö niin?

• eihyvä

Rumat kauniit hyvät ja pahat lopettakaa jo tuo _

• Anlis1

Pahan ja hyvän väli on mielestäni veteen piirretty viiva.Uskon, että kukaan ei ole pelkästään paha tai hyväkään. "Pakana"-nimimerkkikään ei ole sen pahempi kun minä tai kuka muukan vaikkakin kirjoitti ilkeästi. On helppo kertakäyttönikillä ilmaista turhautuneisuuttaan. Siihen pystyy kuka vaan, mutta "tunnettuna" mielipiteensä ilmaisu on osoitus rohkeudesta ja suoruudesta. En tarkoita ketään(itseänikään) erikoisesti, vaan yleensä.

• millaurjami

Käytin nimimerkkiä Pakana -- ja en halua että jokusanootäälä . että en olekkaan sen pahemi kun muutkaan --; taidan kelvata---jaha pakana olen koska en usko mihinkään kirkkouskoihin jos uskon, en ainakaa tule tänne muita opastamaan siihenomaanuskooni .. koska kukaan ei voi sanoa, että se onkin se minunjumalani joka on se paras -- Ja se raamattukin tuntuu olevan jokin harhaoppi -- Peloteltu ihmisiä oikei Pappi saarnaa saarnastuolissa kuinka pahoja ja syntisiä seurakunta on --
        Ja huioppu --kun on vammasista ollutpuhe . raamatussa sanotaan kuinka ihmisten synnit kostetaan aina kolmanteen ja neljänteen polveen
        Rakkaus on vaan jumalla oikeus siittä saarnataan ken jumalaan uskoo ja sitten vasta saa rakkautta jos jumala suo
        Ullamirjami Aias : pakana nimimerkillä ollut.

• lopenkyllästynyt

Tämäkin keskustelu oli aluksi kiinnostava, mutta sitten nuo uskon varjolla murskaavat tuli mukaan. Menkää uskovaisten palstalle tai avatkaa edes omat ketjut, ei tarvii kaikkia ketjuja pilata.

• Anlis1

Tämä palstahan on poikkeava"poikkeava"- niminen, eikö vaan.
        Ei nyt yritetä häätää toisiamme pois! En minäkääm kehoita sinua avaamaan ketjua "Pakanat", tai yleensä tahtoisi käyttäytyä epäkohteliaasti.
        Onko liian uteliasta kysyä, että mikä tässä ketjussa oli sinua kiinnostava, ennen kuin "uskon varjolla murskaavat tulivat mukaan"?

• Anlis1 kirjoitti:

Tämä palstahan on poikkeava"poikkeava"- niminen, eikö vaan.
        Ei nyt yritetä häätää toisiamme pois! En minäkääm kehoita sinua avaamaan ketjua "Pakanat", tai yleensä tahtoisi käyttäytyä epäkohteliaasti.
        Onko liian uteliasta kysyä, että mikä tässä ketjussa oli sinua kiinnostava, ennen kuin "uskon varjolla murskaavat tulivat mukaan"?

Sus'n aloitus on sinänsä kiinnostava siks ettei hän ole viimeiseen tappiin kovin uskonnollinen.
        Jakolinjani kulkee, köröttelee niin, että katson monia Sus'n kannanottoja sormien läpitte, arvellen, että olisi ihan turhaa lähtä häntä uudelleen "kasvattamaan".

Sen sijaan aggressiivisuuteni nostaa pintaan heittouskovainen naapurini, joka lähti Yle:n paikallisradion tietoiskuja hyväksikäyttäen ajamaan minua kuin supikoiraa pesästään.
        Tämä tammikuun pimeydessä yli 10 v. sitten.
        Ei se yksin saanut tätä aikaan, mutta oli aloitteen isänä, saada paikallisten ihmisten tukea häätää huono yksilö pois.

Presidentti Ahtisaaren maakuntakierroksella tämän lepakkolauman jäsenet tekivät aloituksen "pahan voiman häätämiseksi alueeltamme".
        Muistan radiolööpistä Ahtisaaren vastakysymyksen: "Onko teillä mitään sormituntumaa, mistä asiasta on oikein kyse".

Oikeita uskovaisia kohtaan minulla ei ole mitään arvostelemista. Vanhempani olivat, edesmennyt isosiskoni oli - nuo arvot olivat heidän valintansa.

• Anlis1

Ymmärrän hyvin capt.copenickin ajatukset ja tunteet. Valitettevasti uskovaisuuden nimissä on tehty ja tehdään paljon pahaa. Jotakin on todella mennyt pahasti pieleen tuollaisten "häätäjien" elämässä. En tahtoisi tuntea, mutta tunnen joitakin, onneksi harvoja, uskovaisiksi itseään nimittäviä, jotka ovat kuin raatelevia susia. Saattaa olla omaa arvoaan kohottavaa käyttäytyä kuin päteväkin tuomari uskonnon kaapuun verhoutuneena.
        Ahtisaari on mielestäni hyvä ihminen, oikeudenmukainen, eikä suotta Nobel palkinnon arvoinen rauhanrakentaja.

• poikkesinki

Minä oon poikkeava, usseinki tuola kavulla kävellesäni poikkian johonki kauppaan vaikken osta mittään.
      Muitaki näkkyy olevan jokka poikkeilee mihin millonki. Joku poikkiaa kapakkaanki ja tullee sieltä ulos ainakin yhtä olutta rikkaampana, vaikka mahhaankaan se ei aina oo jääny, se ku tuo märkyys tahtoo tulla uloski nopiaan.

Poikkeava siinäki suhteesa oon, etten aina pysy kaijalla tiellä. Tuppaa askel horijumaan tuola likkauvesa, olihan tuota hietaa kyllä levitetty kavvuille pohojosesaki, kun aurinko porottaa tääläki vaikkei oo vielä ees maaliskuu.
      Nuita poikkeevuuksia mulla on kyllä usioita. Monilla on omat hampaat tallella, eivät oo penutna keripukkia sairastaneen niinku minä. Se se vuojatti ikenistäki veret ja kunto tietenki sem mukanen. Täälä vanahemmalla ijällä se nyt sitte kostaa, vei hampaakki. Koitan syöjä heleposti purtavia sapuskoita ku tekarit ei taho istua mun suuhuni, keikkuu ja tullee puhhuisa yläikenet essiin. Pitäsköhän nuita pohojauttaa, vaikka kenkiähän sitä ennen pohojautettiin.

Poikkesimpa sitte tääläki. Siittää näätte kuinka poikkeava minusta on vanahan tullu, ei pysy kotona, ei sitte rauvoisakaan.

• jjoutava

Onhan täsä eellä tuttua murretta ihan ihimetyttää, että nuin on ilimeikästä kieltä. Ennemmin en tähän ketjuun tullu, mutta nyt oli pakko poiketa ihan tuon tuoreen 'poikkesinki' takia. Toki aloittaja minuaki poikkeaviin ilokseni mainitti tuolla alakupäässä.

• susmor

Kiva kun poikkesit!
        Katsoin juuri Vladimir Vysotskin elämästä kertoelman. Vieläkin kosketti tämä vähän aikaa meitä " intohimoisia elämään" innoittava taiteilija
        Pankaas laittaen, capun sanonta tuo, venäjäksi laulamaan Ystävän laulu. Saa sanat siinä myös suomeksi.

• susmor

Joutavoinenhan on tässä parin metrin päässä, omine vehkeineen,pitää selvennykseksi laittaa. Emme aina tiiä, missä toinen viilettää. Tuo kohteliaisuuteni selelevästi´ ookko nää Oulusta nimimerkille ´poikkesinki ´.

• mielipidegeneraattori

Kahvipirtin paria pariskuntaa olen ihaillut vuosia,kirjoittavatkin aivan erillisinä yksilöinä avio-avoliitoistaan huolimatta.Tyylikästä!Ei ketään voi kiinnostaa kenen jalat sängyssä milloinkin on,ja kuka pysyvästi jää.

• kerromeille
        mielipidegeneraattori kirjoitti:

Kahvipirtin paria pariskuntaa olen ihaillut vuosia,kirjoittavatkin aivan erillisinä yksilöinä avio-avoliitoistaan huolimatta.Tyylikästä!Ei ketään voi kiinnostaa kenen jalat sängyssä milloinkin on,ja kuka pysyvästi jää.

Ylikyspsän pariskunta on toinen, mutta ketkä ne toinen pari ?

• Sääliksi-käy
        jjoutava kirjoitti:

Onhan täsä eellä tuttua murretta ihan ihimetyttää, että nuin on ilimeikästä kieltä. Ennemmin en tähän ketjuun tullu, mutta nyt oli pakko poiketa ihan tuon tuoreen 'poikkesinki' takia. Toki aloittaja minuaki poikkeaviin ilokseni mainitti tuolla alakupäässä.

jjoutava-parkaa

• Voivoivoi
        susmor kirjoitti:

Joutavoinenhan on tässä parin metrin päässä, omine vehkeineen,pitää selvennykseksi laittaa. Emme aina tiiä, missä toinen viilettää. Tuo kohteliaisuuteni selelevästi´ ookko nää Oulusta nimimerkille ´poikkesinki ´.

sääliksi käy kun jo lapsena kovia kokena mies alistetaan vanhan morsiamen alle

• poikkesin

Mitäs ne ulukopuoliset pittää muijen rakkauvesta ja parisuhteista muretta, jokkainen ko hoitaa asijansa ihte.
        Aikonaan ku meki ukon kansa porukoitiin oli siinä napureilla huolia, akkunasta akkunaan juoksivat ko me oltiin juoksemasa. Varmaan pelekäsivät että se saa minut kiinni tahi minä sen. Susmorsio tuntuuki saaneen sen mitä ussiampi halusi, parraathan saaki parraat, tai mistä mulle nyt sitäki tietua ois jajettu, en oo varma ihtestänikää.

Ihimetyttää seki ko tääläki tarttee olla kahen kerroksen väkiä, vaikkei kukkaan toisiaan näjekkään, toiset soutaa ja toiset huopaa, sammaan venneeseen ei tätä porukkaa millään konstilla voi lastata, sehän kaatuu jo rannasa. Luulempa airoistaki melekosen tappelun syntyvän.

Sekö on tuo joutavoinen Oulun seuvuilta? Sieltähän ne parraat on joskus korijattu etelämmäksi, vai ovakko ihte lähteneet paremman perrään johonki suuntaan. Sanon senki ettei huono oo jos on sieltä mistä minäki. Tekopitäjästä ei oo niin varmaa tietua, sekö tahto olla reisumiehellä sillon sovan jäläkeen ussein koti hakusesa ja misä se sattu siemen sopivaan peltoon putuamaan, nii, ei ne kaikki sallaisuuvet oo selevinny mulle tähänkään ikkään.

Että antakaa ny ihimeesä parien olla rakkauven taivaasa ko ovat semmosen löytäneet. Minulta se on jo kajonnu, vaan kieltääkö kukkaan eellenkin sitä hakemasta jokkaisen joka semmosta elämääsä hakkee ja kaipaa. Pittääkö sitä kajehtia toisten onnia ja riepotella ko vanahaa rukkasta, ku sitävaston olis parrei onnitella.
        Niin ne sannoo, ettei katteellisille riitä sekkään, että leivän antaa valamiiksi voijeltuna ja kinkkukipale päällä.

• ITEhyöOvatten

tuppautunnee täänne eittelemmää ihtiää
        yleisön pyynnöistä huolimati

• itehänhyö
        ITEhyöOvatten kirjoitti:

tuppautunnee täänne eittelemmää ihtiää
        yleisön pyynnöistä huolimati

Huonolla ei oo mitä esittelis!
        Saahan täällä esitellä vaikka vihkipappinsa, eikä siihen oo kellään mitään rutisemista jos pappikin sen hyväksyy.

Älä sie valita. Et vain ole onnistunut itse tänne mistään rakkaudesta ylistysvirttäkään veisaamaan. Annetaan rakastuneiden esitellä itsensä, jos haluavat olla reiluja ja paljastaa senkin mikä on heille itsellensä ilo. ( Taitaa monille ollakin suru!)

• Kukkahame
    • mielenkiintoista-

Putosin kärryistä,
      onko susmorsian oulusta kotosi, aijaa, kenkä toisen naisen miehen hän onkaa nyt valoitanutkaa,
      monta ukkomiestäki on ehtiny läpikäydä jokohan tämä pysyy rinnalla,
      voi olla että pysyyki, ku on tullu toi vanuus vastaan,
      ei jaksa enää juosta muitten perässä,
      hyvä jos yksi raihnas jää viimesille elinvuosiksi iloksi tai haitaksi tiedä kuinkapäin asia lopulta tulee olemaan,

• jjoutava

Poikkeuksellisen hyvä aloitus on tämä Susmorsiin aloitus. Eikä sitä pilaa nuo höystöksi tulevat voivottelut jotka paremminkin viittaavat säälintarpeeseen omalla kontolla. Jatketaan rauhassa.

• jakolasku

Noh vakka kantensa valitsee. Sietäkää ja silittäkää toisianne.

• Ihan hyvä aloitus, vaikka karkailikin moniin rönsyihin. Kertoohan ne kuitenkin jotain kirjoittajien aatoksista.
        Aloitukseen " poikkeava", vielä lyhyesti. Onhan tämäkin tarina poikkeava täällä pienessä "kinkeripiirissä" ja jopa joitakin kiusaava, mutta jos katsoo maan mittakaavassa, saman tapaisia poikkeavia lienee tuhansittain. Niin yksilönä kuin pareittainkin.

• jakolasku

Me ollaankin yksilöitä vaikka meitä olisi kaksitoista. Totuushan on teidän ikäluokkanne kirjoittaa ja ajattelee eri lailla kun nuoremmat. Tälle palstalle ei ole tervetulleita hulvattomat, minä olen juuri sellainen. Maailmani ei tähän palstaan kaadu, paljon muutakin ajateltavaa livenä piisaa. Ummehtunut sisäilma täällä vallitsee, avatkaa ikkunat että ummehtuneisuus poistuu.

• cöpenick
        jakolasku kirjoitti:

Me ollaankin yksilöitä vaikka meitä olisi kaksitoista. Totuushan on teidän ikäluokkanne kirjoittaa ja ajattelee eri lailla kun nuoremmat. Tälle palstalle ei ole tervetulleita hulvattomat, minä olen juuri sellainen. Maailmani ei tähän palstaan kaadu, paljon muutakin ajateltavaa livenä piisaa. Ummehtunut sisäilma täällä vallitsee, avatkaa ikkunat että ummehtuneisuus poistuu.

En miekään kättentaputuksia saa eikä kukaan fiktiivistä punaist mattoo viritä nettipolullein, mutta hälläkö niin iankaikkista välii.
        Sopuisasti olet jacol aina kirjoittanyt. Ihmeissään tästä varhaiskevään jatkumisesta. Poikkeavaa tämäkin kunnon pakkastalviin verrattuna.
        Mielissäin mie tälläsest olen. Kotieläimenä muutama musta murkku harhailee jopa tiskipöydällä. Taitavat peijakkaat noussa alapohjan kautta. Tuleekohan noist riesakin vielä.

• mu_kana

Samat ajatukset palstasta kuin edelliset pari.
        Sisäpiiriä rakennettu ja vahvistettu kaiken aikaa, höllä väliä maailmassa monta pon ihmeellistä asiaa laulavat lapsetkin jo melkein samalla kun puhumaan ovat oppineet.
        Rekkausta pidetään yhtä tärkeänä kuin ihmisen nimeämistä.
        Lapsellist touhuu sanois oravakin tällasesta, vaan kun ihmiset vanhetessaan tulevat uudelleen lapsiksi sehän on vain kiertokulkua.

Rönsyily on tarpeellista muuten ei ketjut ''eläisi'', edes niiden joiden mielestä pitkä ketju on kunnia-asia vaikka monille se on yhden tekevää

• jjoutava
        mu_kana kirjoitti:

Samat ajatukset palstasta kuin edelliset pari.
        Sisäpiiriä rakennettu ja vahvistettu kaiken aikaa, höllä väliä maailmassa monta pon ihmeellistä asiaa laulavat lapsetkin jo melkein samalla kun puhumaan ovat oppineet.
        Rekkausta pidetään yhtä tärkeänä kuin ihmisen nimeämistä.
        Lapsellist touhuu sanois oravakin tällasesta, vaan kun ihmiset vanhetessaan tulevat uudelleen lapsiksi sehän on vain kiertokulkua.

Rönsyily on tarpeellista muuten ei ketjut ''eläisi'', edes niiden joiden mielestä pitkä ketju on kunnia-asia vaikka monille se on yhden tekevää

Ydin asiassa on ketjun pituus se monia hermostuttaa ja ketju jatkuu ja jatkuu vaikka aloittaja on jo muissa asioissa menossa.

• No juu, tuolla facebookissa poikkesin ´poikkeavia´ morjestamassa.
        Asoista toiseen poikkeilu onkin yksi aloittamieni ketjujen tunnusmerkki, sehän tekeekin ketjun eläväksi, kuin face to face pamlaisimme.

Kenellä on voimaa, ne vahvistuvat. Akanat erottuvat joukosta tässäkin ketjussa hyvinkin selvästi.
        Ei voi jatkuvasti paeta, jos elämää tavoittelee. Täydellisyyttä tavoitellessaan jää aina yksin. Jää ilman elämää.

Pystyykö olemaan tyytyväinen lähinnä hyviin mahdollisuuksiin ja ratkaisuihin vai eikö koskaan mihinkään. Jää aina yksin. Pelkurin tie ei mihinkään vie. Se on oma ratkaisu. Skitsoa on tulla toisin valinneiden ratkaisuja lyttäämään alituisella katkeruudellaan.

" Ennemmin kuolisin seisaaltani kuin eläisin päivänkin polvillani."

• mukaanhantulinki
        sus.morsian kirjoitti:

No juu, tuolla facebookissa poikkesin ´poikkeavia´ morjestamassa.
        Asoista toiseen poikkeilu onkin yksi aloittamieni ketjujen tunnusmerkki, sehän tekeekin ketjun eläväksi, kuin face to face pamlaisimme.

Kenellä on voimaa, ne vahvistuvat. Akanat erottuvat joukosta tässäkin ketjussa hyvinkin selvästi.
        Ei voi jatkuvasti paeta, jos elämää tavoittelee. Täydellisyyttä tavoitellessaan jää aina yksin. Jää ilman elämää.

Pystyykö olemaan tyytyväinen lähinnä hyviin mahdollisuuksiin ja ratkaisuihin vai eikö koskaan mihinkään. Jää aina yksin. Pelkurin tie ei mihinkään vie. Se on oma ratkaisu. Skitsoa on tulla toisin valinneiden ratkaisuja lyttäämään alituisella katkeruudellaan.

" Ennemmin kuolisin seisaaltani kuin eläisin päivänkin polvillani."

Sus.

Olemme samaa mieltä, Pelkurin tie... jne.

Porukan rohkein ei seiso kivellä huutamassa, kun toiset ovat koskea laskemassa!

Täällä tuntuvat viisaimmat ja rohkeimmat olevan portinvartijoina, siihen kun kelpaa, jos osaa painaa yhtä nappia.

• ynnämuu kirjoitti:

Ihan hyvä aloitus, vaikka karkailikin moniin rönsyihin. Kertoohan ne kuitenkin jotain kirjoittajien aatoksista.
        Aloitukseen " poikkeava", vielä lyhyesti. Onhan tämäkin tarina poikkeava täällä pienessä "kinkeripiirissä" ja jopa joitakin kiusaava, mutta jos katsoo maan mittakaavassa, saman tapaisia poikkeavia lienee tuhansittain. Niin yksilönä kuin pareittainkin.

Aloitus on hyvä, kuinka ajatukset rönsyilee, mutta sinun (ynnämuu) esittelysi sekoitti minun ajatukseni äsken täysin, siis se oli hienosti kirjoitettu.

Yritin jo siirtyä kirjani seuraksi ja ensin häiritsi naapurista kuuluva musiikki, sillä ajatukset meni laulunsanoihin. Sitten muistin kirjoituksesi ja yhtä sivua luin "satakertaa" ainakin.

Usein olen ajatellut, kun esim. telkkarista tulee joku muka tutunoloinen maisema tai sää, kuten luminen talvi tai kesäinen päivä, niin miksi a i n a tulee mieleen joku lapsuuden mielikuva. Miksi ei koskaan aikuisiällä elettyä kokemusta, sillä enenpihän niitä olisi?

Unohtuuko dementikolta noin`vain 50 vuotta elämästä?

• sinisirkkuek
        Kristiina23 kirjoitti:

Aloitus on hyvä, kuinka ajatukset rönsyilee, mutta sinun (ynnämuu) esittelysi sekoitti minun ajatukseni äsken täysin, siis se oli hienosti kirjoitettu.

Yritin jo siirtyä kirjani seuraksi ja ensin häiritsi naapurista kuuluva musiikki, sillä ajatukset meni laulunsanoihin. Sitten muistin kirjoituksesi ja yhtä sivua luin "satakertaa" ainakin.

Usein olen ajatellut, kun esim. telkkarista tulee joku muka tutunoloinen maisema tai sää, kuten luminen talvi tai kesäinen päivä, niin miksi a i n a tulee mieleen joku lapsuuden mielikuva. Miksi ei koskaan aikuisiällä elettyä kokemusta, sillä enenpihän niitä olisi?

Unohtuuko dementikolta noin`vain 50 vuotta elämästä?

Oi rönsyilyn ihanuutta mediassa, minäkin hitittelin (doc Martinia katsellessani) kuinka hyvät kampanjat onkaan käynnissä joka taholla :D))))), kun hautajaispuhekin alkoi: Lähes kaikki osallisujat olette ylilihavia! *

• t :)

• cöpenick
        mukaanhantulinki kirjoitti:

Sus.

Olemme samaa mieltä, Pelkurin tie... jne.

Porukan rohkein ei seiso kivellä huutamassa, kun toiset ovat koskea laskemassa!

Täällä tuntuvat viisaimmat ja rohkeimmat olevan portinvartijoina, siihen kun kelpaa, jos osaa painaa yhtä nappia.

Päivä oli menossa omalta kohdalta rivakkaa kyytiä persiilleen. Sitten tuli enomiehen ralli mieleen;

"Mitäs näistä laulajan päivistä säästää, menköön niitä viikossa kuusi ja kuusi.
        onhan allakassa määrätty, että huomenna päivä on uusi".

Sekin on lohdullista tietää, että jos täsä kunnossa päivän raataa, saakin sitten pari päivää kävellä hiljakseen ja lyhyillä askeleilla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4672
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3182
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2929
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      80
      1690
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1470
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      102
      1274
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      15
      1007
    8. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      921
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      25
      900
    10. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      184
      894
    Aihe