Sonata 2.7V6 vai Maxima 3.0

kanden vaiheilla

Onko kukaan Sonata 2.7 V6 (manuaali) hankkineista (koe)ajellut Maxima 3.0 V6:tta? Jos pitäisi tehdä valinta esittely-Maximan 3.0 V6 Business XL:n (manuaali), joka on pari kuukautta vanha ja mittarissa n. 4000 km ja uuden Sonata 2.7 V6:n välillä, johon saisi 5 vuoden kilometrimäärältään rajoittamattoman takuun, niin mikä olisi oikea valinta??? Sonata olisi muutama sata euroa halvempi ja siihen tulisi Nokian 4:set aluvanteilla. Maxima on puolestaan 17-tuuman aluvanteilla ja Nokian RSi-kitkarenkailla. Muita vanteita ei tule tarjoushintaan. Pitäisikö heittää kruunaa ja klaavaa ?

58

13515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietoa kaipaava

      Millainen auto on Hyundai Maxima? Sonatan tiedän ja ole jo koeajanutkin. Mutta tuota Maximaa en löytänyt autokaupastani, ei ollut edes esitteitä.

      Kaipaan lisätietoa...

      • kahden vaiheilla

        Nissan Maximasta ?


      • Tietoa kaipaava
        kahden vaiheilla kirjoitti:

        Nissan Maximasta ?

        En tosiaan ole kuullut siitäkään. Onko se samaa kokoluokkaa kuintuo edellsä kuvattu Hyundai Maxima?

        Kerro lisää!...


    • getzisti

      Eikös molemmista tule uudet mallit aivan piakkoin?

    • Einars

      ...manuaalina. Automaattivaihteiston kera olisikin sitten miettiminen...

      • kahden vaiheilla

        kuka tyttärestä. Automaatit kuluttavat enemmän, ovat vähän laiskempia ja manuaalina ajaja esim. ohitustilanteissa hallitsee autoa eikä automaatti ajajaa.


      • Einars
        kahden vaiheilla kirjoitti:

        kuka tyttärestä. Automaatit kuluttavat enemmän, ovat vähän laiskempia ja manuaalina ajaja esim. ohitustilanteissa hallitsee autoa eikä automaatti ajajaa.

        ...ajanut automaatilla? Tästä lausauhduksesta päätellen en usko: "manuaalina ajaja esim. ohitustilanteissa hallitsee autoa eikä automaatti ajajaa"
        Olihan uskomatonta soopaa!


      • kahden vaiheilla
        Einars kirjoitti:

        ...ajanut automaatilla? Tästä lausauhduksesta päätellen en usko: "manuaalina ajaja esim. ohitustilanteissa hallitsee autoa eikä automaatti ajajaa"
        Olihan uskomatonta soopaa!

        ajoin Passatin 1.9 TDi:llä n. 150 km. En ollut ihastunut. Maximan ja Sonatan automaatteja en ole ajanut, automaatista pitävälle lienevät sopivia. Teknisten tietojen perusteella totuus kuitenkin lienee, että automaatin kiihtyvyys 0-100 km/h on n. sekuntia huonompi ja myöskin ohituskiihtyvyydessä automaatti jää manuaalista.


      • Expat
        kahden vaiheilla kirjoitti:

        ajoin Passatin 1.9 TDi:llä n. 150 km. En ollut ihastunut. Maximan ja Sonatan automaatteja en ole ajanut, automaatista pitävälle lienevät sopivia. Teknisten tietojen perusteella totuus kuitenkin lienee, että automaatin kiihtyvyys 0-100 km/h on n. sekuntia huonompi ja myöskin ohituskiihtyvyydessä automaatti jää manuaalista.

        Et antanut selitystä; ole hyvä ja kerro miksi mielestäsi manuaalivaihteisen auton kuljettaja hallitsee autoaan, mutta automaattivaihteinen auto hallitsee kuljettajaansa?


      • Sonatakuski
        Expat kirjoitti:

        Et antanut selitystä; ole hyvä ja kerro miksi mielestäsi manuaalivaihteisen auton kuljettaja hallitsee autoaan, mutta automaattivaihteinen auto hallitsee kuljettajaansa?

        Tuttavani piti ostaa Sonata, kun oli ihastunut siihen kokeiltuaan minun autoani.
        Osti kuitenkin Maximan kun niitä on nyt "erikoistarjouksessa". Olen ihan muutaman metrin ajanut kokeeksi. Ei autoissa ajossa mitään suurta eroa ole. Varusteissa ja ulkonäössä kylläkin. Luulenpa että on "paperirahakysymys" kumman ostaa. Itse kun valintaa tein reilu vuosi sitten ei Maximaa tuputettu erikoishintaan.
        Automaatista sen verran, että tuolla ylempänä oli juttua automaatista verrattuna manuaaliin. Ovatkohan kirjoittajat koskaan ajaneet elektroonisesti ohjattua nykyautomaattia? Vielä kun sitä käyttää "manuaalina" jolloin voi vaihtaa kuin F1:issä kaasu pohjassa, niin onhan se jotain muuta kun kaivaa pykäliä lootasta vanhaan malliin.


      • kahden vaiheilla
        Expat kirjoitti:

        Et antanut selitystä; ole hyvä ja kerro miksi mielestäsi manuaalivaihteisen auton kuljettaja hallitsee autoaan, mutta automaattivaihteinen auto hallitsee kuljettajaansa?

        voimakkaasti vastakohtainen, sorry vaan. Ajattelin tarkoittaa vain sitä, että kun automaatissa esim. ohitustilantessa painaa kaasun pohjaan, niin automaatti heittänee pienemmälle. Manuaalilla voin miettiä etukäteen, ohitanko kolmos-, nelos- vai viitosvaihteella. Miten lie Maximan tai Sonatan automaattien moottorijarrutuksen laita. Passatilla muutama viikko sitten ajellessani etenkin kaupungilla häiritsi, kun moottorijarrutusta ei ollut lainkaan. Kun viidessäkympissä löysäsi kaasun, niin auto kulki kuin vapaalla ja ei muuta kuin kaasujalka jarrulle.


      • for ever
        kahden vaiheilla kirjoitti:

        voimakkaasti vastakohtainen, sorry vaan. Ajattelin tarkoittaa vain sitä, että kun automaatissa esim. ohitustilantessa painaa kaasun pohjaan, niin automaatti heittänee pienemmälle. Manuaalilla voin miettiä etukäteen, ohitanko kolmos-, nelos- vai viitosvaihteella. Miten lie Maximan tai Sonatan automaattien moottorijarrutuksen laita. Passatilla muutama viikko sitten ajellessani etenkin kaupungilla häiritsi, kun moottorijarrutusta ei ollut lainkaan. Kun viidessäkympissä löysäsi kaasun, niin auto kulki kuin vapaalla ja ei muuta kuin kaasujalka jarrulle.

        Tuntuu siltä että täällä kirjoitellaan sillä varmuudella, minkä vain täydellinen tietämättömyys voi antaa. Nimittäin automaatissa on OD OFF-nappula, millä pienemmän vaihteen voi valita jo etukäteen, jos vaikka rekka pitää ohittaa raskaasta omasta kuormasta huolimatta. Automaatilla oppii lisäksi ennakoivan ajon eli kaasua voi keventää jo ajoissa niin ei mene edelläajavan päälle vaikka automaatti rullaankin hyvin. Jos todella tarvitsee moottorijarrutusta, niin voi toki valita pienemmän vaihteen vakka kakkosen.


      • Sonatalla ajeleva
        kahden vaiheilla kirjoitti:

        voimakkaasti vastakohtainen, sorry vaan. Ajattelin tarkoittaa vain sitä, että kun automaatissa esim. ohitustilantessa painaa kaasun pohjaan, niin automaatti heittänee pienemmälle. Manuaalilla voin miettiä etukäteen, ohitanko kolmos-, nelos- vai viitosvaihteella. Miten lie Maximan tai Sonatan automaattien moottorijarrutuksen laita. Passatilla muutama viikko sitten ajellessani etenkin kaupungilla häiritsi, kun moottorijarrutusta ei ollut lainkaan. Kun viidessäkympissä löysäsi kaasun, niin auto kulki kuin vapaalla ja ei muuta kuin kaasujalka jarrulle.

        Nykyaikaisissa automaateissa on manuaali mahdollisuus. Voit vaihtaa ja -, eli yhden alas- tai ylöspäin täydellä kaasulla. Mutta mikäli unohdat vaihtaa ei moottori hajoa ylikierroksiin vaan älykäs automaatti vaihtaa kun moottori saavuttaa punaisen alueen kierroslukumittarissa.
        Moottorijarrutus on lähes manuaalin luokkaa kun vaihtaa riittävän pienelle vaihteelle. Esimerkiksi noin 50 kmh:ssa kun vaihtaa 4:selta 2:selle niin todella jarruttaa. Fiksua on myös se että et voi räjäyttää moottoria vaihtamalla liian pienelle vaihteelle ja ylikierroksille.


      • mä vaan.
        kahden vaiheilla kirjoitti:

        voimakkaasti vastakohtainen, sorry vaan. Ajattelin tarkoittaa vain sitä, että kun automaatissa esim. ohitustilantessa painaa kaasun pohjaan, niin automaatti heittänee pienemmälle. Manuaalilla voin miettiä etukäteen, ohitanko kolmos-, nelos- vai viitosvaihteella. Miten lie Maximan tai Sonatan automaattien moottorijarrutuksen laita. Passatilla muutama viikko sitten ajellessani etenkin kaupungilla häiritsi, kun moottorijarrutusta ei ollut lainkaan. Kun viidessäkympissä löysäsi kaasun, niin auto kulki kuin vapaalla ja ei muuta kuin kaasujalka jarrulle.

        automaatissa moottorijarrutusta.ja kyllä maatilla
        ohi pääsee komeesti.


      • Sonatalla ajeleva
        mä vaan. kirjoitti:

        automaatissa moottorijarrutusta.ja kyllä maatilla
        ohi pääsee komeesti.

        mä vaan ei ole ilmeisesti koskaan ajanut nykyautomaattia? Olet tervetullut kokeilemaan löytyykö autosta moottorijarrutusta. Takaan että 2.7 l AT:n moottorijarrutus on rajumpaa kuin pienen manuaali bensakoneen. Et ole koskaan vaihtanut 1:selle 40 kmh:ssa. tee se ja lakkaa luulemasta !


    • dci

      Paljon saa vastinetta rahoilleen kumpaisessakin.

      Automaattia tosin itse katselisin.

      Paras kauppa saattaisi olla vähän käytetty Sonata jos kerran niiden arvo käytettynä putoaa nopeammin ja on valmis pitämään autoa aika kauan, eli 'ajamaan sen loppuun'.

      Eihän auto tosin mikään tuottava investointi ole, joten eiköhän silti kannata käydä ajelemassa molempia ja ottaa se, joka omimmalta tuntuu, vaikka rahallisesti vähän kirpoisikin.

    • www

      Sonata on ainakin hiljaisempi.
      Jos et usko, niin käy koeajamassa motarilla.

      Toki renkaillakin on oma merkityksensä...

    • Nimetön

      Hundaita olen päivän koeajanut, eikä moitittavaa pahemmin minulla ole, nissani maximaa 3litraisella manuaalilla olen ajanut jo pari vuotta noin 60000km, eikä siinäkään mitään järkyttävän huonoa ole,päinvastoin,,vaivaton, ehkä hieman mauton ajettavuus,,, sen kehoittaisin ,että välittömästi ostamisen jälkeen teettäisit täydellisen ruostesuojauksen, tehtaalla ei maksimaaan ole massoja tuhlattu.

      • Reiska

        Nuohan ovat jo melkein kymmenen vuotta vanhoja!


      • kahden vaiheilla

        120-190000 km ajettu, ei kiinnosta eikä innosta, vaikka olisi Volvo. Kiitos kuitenkin vihjeistä. Saksassa esim. autoscout24-sivuilla em. Volvoja on pilvin pimein, hinnat 7000-14000 euron välillä.


      • Volvisti
        Reiska kirjoitti:

        Nuohan ovat jo melkein kymmenen vuotta vanhoja!

        Niin mitäpä sitten? 250 hevosvoimaa, neliveto, ruostetta taatusti vähemmän kuin vaikkapa kaksi talvea vanhoilla Hyundailla. Ajo-ominaisuudet aivan toista luokkaa tuolla alustalla kuin Hyundailla tai Nissanilla.

        Suosittelen kokeilemaan. Ruotsin rauta kestää kyllä.


      • Konsultti
        Volvisti kirjoitti:

        Niin mitäpä sitten? 250 hevosvoimaa, neliveto, ruostetta taatusti vähemmän kuin vaikkapa kaksi talvea vanhoilla Hyundailla. Ajo-ominaisuudet aivan toista luokkaa tuolla alustalla kuin Hyundailla tai Nissanilla.

        Suosittelen kokeilemaan. Ruotsin rauta kestää kyllä.

        Kuinkahan monella oikeasti on realistisena vaihtoehtona esim. uuden Sonatan kanssa 10 vuotta ajettu volvon rähjä...Kaikki kunnia Volvoille mutta rajansa kaikella.


      • Volvisti
        Konsultti kirjoitti:

        Kuinkahan monella oikeasti on realistisena vaihtoehtona esim. uuden Sonatan kanssa 10 vuotta ajettu volvon rähjä...Kaikki kunnia Volvoille mutta rajansa kaikella.

        Kyllä ainakin itse ottaisin huomattavasti mieluummin ajettavakseni 7 (huom seitsemän) vuotta vanhan V70R:n kuin Sonatan.


      • Konsultti
        Volvisti kirjoitti:

        Kyllä ainakin itse ottaisin huomattavasti mieluummin ajettavakseni 7 (huom seitsemän) vuotta vanhan V70R:n kuin Sonatan.

        Ihmettelen vaan kovasti, eihän tuollaisen mielipiteen takana voi olla tietenkään muuta kuin erittäin positiiviset kokemukset käytetyistä volvoista ja erityisen huonot uusista Sonatoista. Itse olen kyllä molempia ajanut eikä niissä nyt kyllä oikeasti kovinkaan suurta eroa ole, paitsi että Sonata on hiljaisempi ja huomattavasti halvempi. Takuusta nyt ei kannata edes keskustella. Kyllä minäkin ottaisin uusista jos ei tarvitsisi itse maksaa mieluummin farmarivolvon kaikilla herkuilla kuin Sonatan. Kuuntelisit nyt omia juttujasi, miten vaihtoehtoina voi olla uusi 5 vuoden takuulla olevan kaikissa luotettavuustesteissä kärkisijoilla olevan auto puoliksi loppuun ajetun 7 vuoden ikäisellä tekniikalla varustettu auto. Ilmeisesti tällaisilla asioille ei sitten ole kaikille merkitystä, mielestäni Volvon maine ei kuitenkaan vastaa uuden auton takuuta.


      • Sonatakuski
        Konsultti kirjoitti:

        Ihmettelen vaan kovasti, eihän tuollaisen mielipiteen takana voi olla tietenkään muuta kuin erittäin positiiviset kokemukset käytetyistä volvoista ja erityisen huonot uusista Sonatoista. Itse olen kyllä molempia ajanut eikä niissä nyt kyllä oikeasti kovinkaan suurta eroa ole, paitsi että Sonata on hiljaisempi ja huomattavasti halvempi. Takuusta nyt ei kannata edes keskustella. Kyllä minäkin ottaisin uusista jos ei tarvitsisi itse maksaa mieluummin farmarivolvon kaikilla herkuilla kuin Sonatan. Kuuntelisit nyt omia juttujasi, miten vaihtoehtoina voi olla uusi 5 vuoden takuulla olevan kaikissa luotettavuustesteissä kärkisijoilla olevan auto puoliksi loppuun ajetun 7 vuoden ikäisellä tekniikalla varustettu auto. Ilmeisesti tällaisilla asioille ei sitten ole kaikille merkitystä, mielestäni Volvon maine ei kuitenkaan vastaa uuden auton takuuta.

        1999 vm S 80 T5:n. Kun auto oli ollut myyjäliikkeessä 2 kuukautta korjattavana, automaattilaatikossa jäähdytysnestevuoto ja glykoolia öljyn joukossa, hän kyllästyi ja siirtyi uuden SONATAN omaistajaksi. Olisihan tuommosiella VOLVOlla kiva ajella mikäli se saataisiin kuntoon. Myyjäliike ei suostunut takuuseen vaihtamaan automaattilaatikkoa vaan se oli jossainpäin Suomea korjattavana. On ilmeisesti vieläkin.


      • Volvisti
        Sonatakuski kirjoitti:

        1999 vm S 80 T5:n. Kun auto oli ollut myyjäliikkeessä 2 kuukautta korjattavana, automaattilaatikossa jäähdytysnestevuoto ja glykoolia öljyn joukossa, hän kyllästyi ja siirtyi uuden SONATAN omaistajaksi. Olisihan tuommosiella VOLVOlla kiva ajella mikäli se saataisiin kuntoon. Myyjäliike ei suostunut takuuseen vaihtamaan automaattilaatikkoa vaan se oli jossainpäin Suomea korjattavana. On ilmeisesti vieläkin.

        Kuka käskee ostamaan mallisarjan ensimmäisiä vuosikertoja edustavan ajopelin? Nuo ehdottamani Volvot ovat V70-sarjan viimeisiä vanhakoppaisia, ei pitäisi tyyppivikoja olla.

        "Myyjäliike ei suostunut takuuseen vaihtamaan automaattilaatikkoa."
        Ei järin fiksu kaveri sulla jos periksi antoi. Takuu on takuu!

        ps: Eipä muuten Volvo ruostu/ala natista samaa tahtia kuin nämä aasian volyymivehkeet.


      • www
        Volvisti kirjoitti:

        Kuka käskee ostamaan mallisarjan ensimmäisiä vuosikertoja edustavan ajopelin? Nuo ehdottamani Volvot ovat V70-sarjan viimeisiä vanhakoppaisia, ei pitäisi tyyppivikoja olla.

        "Myyjäliike ei suostunut takuuseen vaihtamaan automaattilaatikkoa."
        Ei järin fiksu kaveri sulla jos periksi antoi. Takuu on takuu!

        ps: Eipä muuten Volvo ruostu/ala natista samaa tahtia kuin nämä aasian volyymivehkeet.

        Moron !

        Ajelen -01 uusikoppasella V70:lla eli mallisarjan ensimmäisellä. Mittarissa kohta 170 tkm eikä nitinöitä eikä muitakaan vikoja pahemmin ole. Mielestäni ainakin hiljaisempi ajettava, kuin vanhakoppainen vastaava. R:ään tosin ei ollut varaa.

        Ei minusta Sonatan laatu oleellisesti poikkea Volvosta. Vollessa on kyllä ruostesuojaus parempi tehtaalta tullessa.

        Minusta tuo menee aika lailla fifty-sixty kumman sitten valitsee. Statusta Volvossa on tietty enemmän, mutta sekään ei lämmitä jos ollaan jatkuvasti huollossa.

        Pointtina Volvo-faneille: Ei kannata Sonataa moittia, mikäli ei ole kyseistä autoa edes koeajanut...


      • Konsultti
        www kirjoitti:

        Moron !

        Ajelen -01 uusikoppasella V70:lla eli mallisarjan ensimmäisellä. Mittarissa kohta 170 tkm eikä nitinöitä eikä muitakaan vikoja pahemmin ole. Mielestäni ainakin hiljaisempi ajettava, kuin vanhakoppainen vastaava. R:ään tosin ei ollut varaa.

        Ei minusta Sonatan laatu oleellisesti poikkea Volvosta. Vollessa on kyllä ruostesuojaus parempi tehtaalta tullessa.

        Minusta tuo menee aika lailla fifty-sixty kumman sitten valitsee. Statusta Volvossa on tietty enemmän, mutta sekään ei lämmitä jos ollaan jatkuvasti huollossa.

        Pointtina Volvo-faneille: Ei kannata Sonataa moittia, mikäli ei ole kyseistä autoa edes koeajanut...

        Itsellä oli Volvo yhtenä vaihtoehtona mutta koska halusin autoni uutena ei ollut rahaa laittaa likoon niin paljoa, että olisi saanut mieleisen. Autotyypeiltään ja olemukseltaan Sonata V6 ja Isot volvot ovat hyvin samantyyppisiä isoja mukavia autoja eivätkä mitään kilparasseja.


      • kahden vaiheilla
        Konsultti kirjoitti:

        Itsellä oli Volvo yhtenä vaihtoehtona mutta koska halusin autoni uutena ei ollut rahaa laittaa likoon niin paljoa, että olisi saanut mieleisen. Autotyypeiltään ja olemukseltaan Sonata V6 ja Isot volvot ovat hyvin samantyyppisiä isoja mukavia autoja eivätkä mitään kilparasseja.

        vuoden kuluttua. Kilometrejä tulee n. 40000 km/vuosi. Uudella Sonata 2.7V6:lla olen ajanut kolme vuotta takuuna ja edessä on vielä kaksi vuotta ilman kilometrirajaa. Sonatan arvoksi jäljellä olevalla takuulla veikkaan kolmen vuoden/120000 km:n jälkeen 22-24000 euroa, jos vaihdan sen uuden malliseen Sonata 3.3V6:een. Jos ajatellaan esillä olleita Volvoja, niin minkä arvoinen on 10-11 vuotta vanha, 240-310000 km ajettu V70 sarjan 4-veto Volvo? Veikkaan 12-14000 euroa. Meikäläisen on maksettava autonsa itse joka euroa myöten ja naapurit ovat pääosin eläkeläisiä, joten heille Volvon perässä olevat kirjaimet V70T5R yms. eivät sano mitään. Itselleni merkitsee se, mitä n. 30000 eurolla saan, mitä siitä on jäljellä kolmen vuoden/120000 km:n jälkeen ja paljonko auto on vienyt euroja polttoaineen ja määräaikaishuoltojen lisäksi. Sonata 2.7V6:sta en usko tulevan mitään yllättäviä kustannuksia, esillä olleista Volvoista en olisi niinkään varma. Jos katsotte AKE:n ns. takaisinkutsutilastoja vuosilta 2003-2004, niin yhtään Hyundaita ei siellä esiinny. Volvoja vuoden 2003 tilastossa on n. 2800 kpl ja tänä vuonna tähän mennessä n. 3000 kpl. Selittäkää viisaammat, mistä tämä johtuu!!??


      • the riddler
        kahden vaiheilla kirjoitti:

        vuoden kuluttua. Kilometrejä tulee n. 40000 km/vuosi. Uudella Sonata 2.7V6:lla olen ajanut kolme vuotta takuuna ja edessä on vielä kaksi vuotta ilman kilometrirajaa. Sonatan arvoksi jäljellä olevalla takuulla veikkaan kolmen vuoden/120000 km:n jälkeen 22-24000 euroa, jos vaihdan sen uuden malliseen Sonata 3.3V6:een. Jos ajatellaan esillä olleita Volvoja, niin minkä arvoinen on 10-11 vuotta vanha, 240-310000 km ajettu V70 sarjan 4-veto Volvo? Veikkaan 12-14000 euroa. Meikäläisen on maksettava autonsa itse joka euroa myöten ja naapurit ovat pääosin eläkeläisiä, joten heille Volvon perässä olevat kirjaimet V70T5R yms. eivät sano mitään. Itselleni merkitsee se, mitä n. 30000 eurolla saan, mitä siitä on jäljellä kolmen vuoden/120000 km:n jälkeen ja paljonko auto on vienyt euroja polttoaineen ja määräaikaishuoltojen lisäksi. Sonata 2.7V6:sta en usko tulevan mitään yllättäviä kustannuksia, esillä olleista Volvoista en olisi niinkään varma. Jos katsotte AKE:n ns. takaisinkutsutilastoja vuosilta 2003-2004, niin yhtään Hyundaita ei siellä esiinny. Volvoja vuoden 2003 tilastossa on n. 2800 kpl ja tänä vuonna tähän mennessä n. 3000 kpl. Selittäkää viisaammat, mistä tämä johtuu!!??

        "Jos katsotte AKE:n ns. takaisinkutsutilastoja vuosilta 2003-2004, niin yhtään Hyundaita ei siellä esiinny. Volvoja vuoden 2003 tilastossa on n. 2800 kpl ja tänä vuonna tähän mennessä n. 3000 kpl. Selittäkää viisaammat, mistä tämä johtuu!!??"

        Montakohan Hyundaita Suomessa on ajossa? Montakohan Volvoa Suomessa on ajossa?

        Mikäköhän on Hyundain keski-ikä suomessa? Mikäköhän on Volvojen keski-ikä Suomessa?

        Luulisin että kun noihin etsit vastaukset niin olet jo vähän viisaampi...

        -Arvuuttaja


      • kahden vaiheilla
        the riddler kirjoitti:

        "Jos katsotte AKE:n ns. takaisinkutsutilastoja vuosilta 2003-2004, niin yhtään Hyundaita ei siellä esiinny. Volvoja vuoden 2003 tilastossa on n. 2800 kpl ja tänä vuonna tähän mennessä n. 3000 kpl. Selittäkää viisaammat, mistä tämä johtuu!!??"

        Montakohan Hyundaita Suomessa on ajossa? Montakohan Volvoa Suomessa on ajossa?

        Mikäköhän on Hyundain keski-ikä suomessa? Mikäköhän on Volvojen keski-ikä Suomessa?

        Luulisin että kun noihin etsit vastaukset niin olet jo vähän viisaampi...

        -Arvuuttaja

        ja kun vuosittain rekisteröidään hieman yli 9000 Volvoa (joista lähes puolet yritys- tai yhteisökäyttöön), niin keskimäärin vm. 2003-2004 Volvoista joka kolmannes on joutunut "takaisinkutsukampanjan" kohteeksi. Hyundaita on rekisteröity vv. 2003-04 n.3500 kpl ja yhtään ei ole päässyt AKE:n takaisinkutsutilastoon. Jospa "arvuuttaja" tekisit uuden päätelmän, vaikka se uusia Volvoja ei mairittelekaan.


      • Franz-setä
        Konsultti kirjoitti:

        Ihmettelen vaan kovasti, eihän tuollaisen mielipiteen takana voi olla tietenkään muuta kuin erittäin positiiviset kokemukset käytetyistä volvoista ja erityisen huonot uusista Sonatoista. Itse olen kyllä molempia ajanut eikä niissä nyt kyllä oikeasti kovinkaan suurta eroa ole, paitsi että Sonata on hiljaisempi ja huomattavasti halvempi. Takuusta nyt ei kannata edes keskustella. Kyllä minäkin ottaisin uusista jos ei tarvitsisi itse maksaa mieluummin farmarivolvon kaikilla herkuilla kuin Sonatan. Kuuntelisit nyt omia juttujasi, miten vaihtoehtoina voi olla uusi 5 vuoden takuulla olevan kaikissa luotettavuustesteissä kärkisijoilla olevan auto puoliksi loppuun ajetun 7 vuoden ikäisellä tekniikalla varustettu auto. Ilmeisesti tällaisilla asioille ei sitten ole kaikille merkitystä, mielestäni Volvon maine ei kuitenkaan vastaa uuden auton takuuta.

        (Tämä ei liity Volvo-asiaan, eihän noin vanhoja autoja kannata uuteen verrata)

        Sanot, että Hyundai olisi KAIKISSA luotettavuustesteissä kärkisijoilla. Mitä tuo tarkoittaa? Anna toki linkit niistä KAIKISTA! (tai edes muutamasta). Ainakaan paljon puhutuissa saksalaistilastoissa (ADAC ja TUV) mitään erityisen hyvää menestystä ei ole näkynyt. Vai luetko niitä väärästä päästä lähtien?


      • the riddler
        kahden vaiheilla kirjoitti:

        ja kun vuosittain rekisteröidään hieman yli 9000 Volvoa (joista lähes puolet yritys- tai yhteisökäyttöön), niin keskimäärin vm. 2003-2004 Volvoista joka kolmannes on joutunut "takaisinkutsukampanjan" kohteeksi. Hyundaita on rekisteröity vv. 2003-04 n.3500 kpl ja yhtään ei ole päässyt AKE:n takaisinkutsutilastoon. Jospa "arvuuttaja" tekisit uuden päätelmän, vaikka se uusia Volvoja ei mairittelekaan.

        Totuus takaisinvedettyjen massasta selittyy tällä taannoisella Volvon "palovaara-takaisinkutsulla".

        Aasianmerkit eivät ennakoivaa korjausperiaatetta ole edes harrastaneet (Subarulla ainakin oli taannoin vastaavankaltainen valmistusvirhe) vaan hoitavat asian periaatteella "korvaamme sitten ne yksilöt joissa vahinko iskee".


      • Konsultti
        Franz-setä kirjoitti:

        (Tämä ei liity Volvo-asiaan, eihän noin vanhoja autoja kannata uuteen verrata)

        Sanot, että Hyundai olisi KAIKISSA luotettavuustesteissä kärkisijoilla. Mitä tuo tarkoittaa? Anna toki linkit niistä KAIKISTA! (tai edes muutamasta). Ainakaan paljon puhutuissa saksalaistilastoissa (ADAC ja TUV) mitään erityisen hyvää menestystä ei ole näkynyt. Vai luetko niitä väärästä päästä lähtien?

        Hyundain sivuilta ajankohtaista otsakkeen alta löytyy näitä kysymiäsi artikkeleita. Ymmärtänet kuitenkin mitä sana "Kaikki" tässä yhteydessä tarkoittaa, eli minulle ei ole sattunut eteeni yhtään luotettavuustilastoa 2-3 vuoden ikäisistä Hyundaista joissa merkki ei olisi pärjännyt. (OK. Kohta saan todennäköisesti eteeni jonkun testin jossa vuosimallin 90 sonata ei ole ollut parhaimmillaan..;))
        Näyttänet sitten vastaavasti ne testit minulle joissa uudehkot Hyundait eivät ole pärjänneet.


      • Sonatakuski
        kahden vaiheilla kirjoitti:

        120-190000 km ajettu, ei kiinnosta eikä innosta, vaikka olisi Volvo. Kiitos kuitenkin vihjeistä. Saksassa esim. autoscout24-sivuilla em. Volvoja on pilvin pimein, hinnat 7000-14000 euron välillä.

        Asemassani ajan leasing-autolla, malli ja merkki vapaassa harkinnassa, suostitus auto merkiksi ja malliksi "Corporate policyn" mukaan AUDI A6. kansainvälisessä yrityksessä voin joustaa Suomen suhteen "laistamalla" älyttömästä verotusarvosta ja siten siitä mitä kuukaudessa maksan autostani.
        VOLVO oli yhtenä vaihtoehtona, mutta ei hintaansa nähden antanut enempää ajonautintoa. Siksi päädyin Hyundaihin, joka on ainoa laatuaan yrityksemme tuhansista leasing autosta euroopassa.
        En koe mitään menettäneeni ja useampi kateellinen AUDI-kuski aikoo seuraavaksi harkita tarkkaan mihin vaihtaa.
        Muuten mielenkiintoista oli että leasing-yhtiö ei pelännyt Hyundain arvon tippumista 3 vuoden ja 120 000 km jälkeen. Hinta-arviohan näkyy leasing hjinnassa. ALD ja Lease Plan tuntevat Hyundain hyvin muilla markkinoilla.


      • the riddler
        Sonatakuski kirjoitti:

        Asemassani ajan leasing-autolla, malli ja merkki vapaassa harkinnassa, suostitus auto merkiksi ja malliksi "Corporate policyn" mukaan AUDI A6. kansainvälisessä yrityksessä voin joustaa Suomen suhteen "laistamalla" älyttömästä verotusarvosta ja siten siitä mitä kuukaudessa maksan autostani.
        VOLVO oli yhtenä vaihtoehtona, mutta ei hintaansa nähden antanut enempää ajonautintoa. Siksi päädyin Hyundaihin, joka on ainoa laatuaan yrityksemme tuhansista leasing autosta euroopassa.
        En koe mitään menettäneeni ja useampi kateellinen AUDI-kuski aikoo seuraavaksi harkita tarkkaan mihin vaihtaa.
        Muuten mielenkiintoista oli että leasing-yhtiö ei pelännyt Hyundain arvon tippumista 3 vuoden ja 120 000 km jälkeen. Hinta-arviohan näkyy leasing hjinnassa. ALD ja Lease Plan tuntevat Hyundain hyvin muilla markkinoilla.

        "VOLVO oli yhtenä vaihtoehtona, mutta ei hintaansa nähden antanut enempää ajonautintoa. Siksi päädyin Hyundaihin, joka on ainoa laatuaan yrityksemme tuhansista leasing autosta euroopassa.
        En koe mitään menettäneeni ja useampi kateellinen AUDI-kuski aikoo seuraavaksi harkita tarkkaan mihin vaihtaa."

        Hassu vesseli olet... *Arvuuttaja kiittää huumorintäyteisestä aamunavauksesta*


      • Hyundailla ajeleva
        the riddler kirjoitti:

        "VOLVO oli yhtenä vaihtoehtona, mutta ei hintaansa nähden antanut enempää ajonautintoa. Siksi päädyin Hyundaihin, joka on ainoa laatuaan yrityksemme tuhansista leasing autosta euroopassa.
        En koe mitään menettäneeni ja useampi kateellinen AUDI-kuski aikoo seuraavaksi harkita tarkkaan mihin vaihtaa."

        Hassu vesseli olet... *Arvuuttaja kiittää huumorintäyteisestä aamunavauksesta*

        Tässä iässä ja 33 autoa omistaneena/hallineena ei "penis enlargement" ole enää mikään syy auton hankintaan. Mikäli kylmän rauhallisesti asiaa tutkailee, niin 600 €/kk kontra 800 €/kk verotusarvona autosta on jo miettimisen aihe ainakin minusta. Kun ei autoa voi syödä eikä siinä asuta niin tähän olen päätynyt ja olen tyytyväinen valintaani. Mikäli se naurattaa niin onhan pelastettu jonkun päivä :) Miksi maksaa 2400 €/vuosi tavallaan tyhjästä? Sillä rahalla saa paljon hyvää punaviiniä !


      • the riddler
        Hyundailla ajeleva kirjoitti:

        Tässä iässä ja 33 autoa omistaneena/hallineena ei "penis enlargement" ole enää mikään syy auton hankintaan. Mikäli kylmän rauhallisesti asiaa tutkailee, niin 600 €/kk kontra 800 €/kk verotusarvona autosta on jo miettimisen aihe ainakin minusta. Kun ei autoa voi syödä eikä siinä asuta niin tähän olen päätynyt ja olen tyytyväinen valintaani. Mikäli se naurattaa niin onhan pelastettu jonkun päivä :) Miksi maksaa 2400 €/vuosi tavallaan tyhjästä? Sillä rahalla saa paljon hyvää punaviiniä !

        "penis enlargement"???

        Sitäkö varten ihmiset hankkivat tukevasti kulkevia, talviolosuhteet huomioon ottaen suunniteltuja, ruostumattomia autoja?

        Miksiköhän Yhdysvalloissa iso farkkuVolvo on tyypillisesti se perheen naispuolisen valinta perheautoksi... Eikö halvempaa olisi hankkia joku halvempi kottero ja sijoittaa loput sukupuolenvaihdosleikkaukseen x)

        "Miksi maksaa 2400 €/vuosi tavallaan tyhjästä? Sillä rahalla saa paljon hyvää punaviiniä!"

        Miksi sitten ostaa Hyundaitakaan, eiköhän tuohon olisi vieläkin edullisemman pelin löytänyt? Joku iso venäläinen?


      • kahden vaiheilla
        the riddler kirjoitti:

        Totuus takaisinvedettyjen massasta selittyy tällä taannoisella Volvon "palovaara-takaisinkutsulla".

        Aasianmerkit eivät ennakoivaa korjausperiaatetta ole edes harrastaneet (Subarulla ainakin oli taannoin vastaavankaltainen valmistusvirhe) vaan hoitavat asian periaatteella "korvaamme sitten ne yksilöt joissa vahinko iskee".

        näyttävät myöskin liittyvän Volvojen takaisinkutsut. Volvoon verrattavaa ennakoivaa korjausperiaatetta esim. Hyundai soveltaa asiakkaan kannalta parhaalla mahdollisella tavalla eli antamalla autolleen viiden vuoden takuun, joka ei ole sidottu ajokilometreihin. Tuntuu olevan Volvolla ajavalle mahdoton tehtävä tunnustaa tässä suhteessa autonsa häviö "aasianmerkille". Automerkki joutuu takaisinkutsukampanjaan, jos autoissa todetut viat aiheuttavat merkittävää vaaraa liikenneturvallisuudelle tai huomattavaa haittaa ympäristölle. Lähtökohta on se, että vika johtaisi auton hylkäämiseen katsastuksessa. Onneksi EU:n vaatimuksesta Volvoilla ja muillakin ns. eurooppalaisilla autoilla täytyy olla vähintään kahden vuoden takuu.


      • Konsultti
        the riddler kirjoitti:

        "penis enlargement"???

        Sitäkö varten ihmiset hankkivat tukevasti kulkevia, talviolosuhteet huomioon ottaen suunniteltuja, ruostumattomia autoja?

        Miksiköhän Yhdysvalloissa iso farkkuVolvo on tyypillisesti se perheen naispuolisen valinta perheautoksi... Eikö halvempaa olisi hankkia joku halvempi kottero ja sijoittaa loput sukupuolenvaihdosleikkaukseen x)

        "Miksi maksaa 2400 €/vuosi tavallaan tyhjästä? Sillä rahalla saa paljon hyvää punaviiniä!"

        Miksi sitten ostaa Hyundaitakaan, eiköhän tuohon olisi vieläkin edullisemman pelin löytänyt? Joku iso venäläinen?

        myyntitilastoja tarkemmin rapakon takaa, taitaavat tykätä muuten Sonatastakin. Yksinkertaistettuna tässä asiassa on vain kyse siitä kummassa on enemmän rahalle todellista ja mitattavissa olevaa vastinetta. Jos ei olisi rahasta kiinni ja haluaisin mahdollisimman turvallinen auton todennäköisesti kallistuisin esim. Hummeriin...;)


      • Franz-setä
        Konsultti kirjoitti:

        Hyundain sivuilta ajankohtaista otsakkeen alta löytyy näitä kysymiäsi artikkeleita. Ymmärtänet kuitenkin mitä sana "Kaikki" tässä yhteydessä tarkoittaa, eli minulle ei ole sattunut eteeni yhtään luotettavuustilastoa 2-3 vuoden ikäisistä Hyundaista joissa merkki ei olisi pärjännyt. (OK. Kohta saan todennäköisesti eteeni jonkun testin jossa vuosimallin 90 sonata ei ole ollut parhaimmillaan..;))
        Näyttänet sitten vastaavasti ne testit minulle joissa uudehkot Hyundait eivät ole pärjänneet.

        Niin. Siinä on pieni ero puhua "kaikista luotettavuustutkimuksista", tai "kaikista luotettavuustutkimuksista, joita Hyundain maahantuojan sivuilla referoidaan".

        Alla malliksi TUV:in tilasto katsastuksessa reputtaneista 1-3 vuoden ikäisistä automalleista Saksassa. Tämä on yksi tapa mitata luotettavuutta, muita ovat esimerkiksi tiellejättämistilastot (joita Saksassa tekee ADAC), asiakastyytyväisyyskyselyt ja korjauskustannusvertailut.

        Paras Hyundai näkyy olevan listalla sijalla 80/113. Ei hirveän vakuuttava esitys.




        TÜV Report 2004

        Automobily stáří 1-3 roky

        model % aut s vážnou závadou
        1. Audi A2 2,1%
        2. Honda Logo 2,3%
        2. Opel Agila 2,3%
        2. Toyota Yaris 2,3%
        5. Toyota RAV 4 2,5%
        6. Mazda Demio 2,6%
        6. Mazda MX-5 2,6%
        6. Toyota Corolla 2,6%
        6. Toyota Picnic 2,6%
        10.Subaru Forester 2,7%
        11.Toyota Avensis 2,9%
        12.Mercedes SL 3,2%
        12.Porsche 911 3,2%
        14.Mercedes SLK 3,3%
        14.Subaru Legacy 3,3%
        16.Nissan Primera 3,5%
        16.Porsche Boxster 3,5%
        18.Mercedes C 3,6%
        19.Mazda 626 3,7%
        19.Nissan Almera 3,7%
        21.Citroën Xantia 4,0%
        21.Mazda Premacy 4,0%
        21.Saab 9-3 4,0%
        21.Volvo S40/V40 4,0%
        21.Volkswagen Golf/Bora 4,0%
        26.Honda Civic 4,1%
        26.Subaru Impreza 4,1%
        28.Seat Leon 4,2%
        29.Audi A4 4,3%
        29.Ford Focus 4,3%
        29.Volkswagen Polo 4,3%
        32.Mazda 323 4,4%
        32.Mercedes S 4,4%
        32.Saab 9-5 4,4%
        32.Smart City-Coupé 4,4%
        36.Audi A3 4,5%
        36.Ford Mondeo 4,5%
        36.Honda Accord 4,5%
        36.Suzuki Baleno 4,5%
        40.Opel Astra 4,6%
        41.Mitubishi Space Wagon 4,7%
        42.Audi TT 4,8%
        42.BMW 7 4,8%
        42.Mercedes E 4,8%
        45.Renault Twingo 4,9%
        45.Seat Ibiza 4,9%
        47.Mazda 121 5,0%
        47.Mitsubishi Pajero 5,0%
        47.Opel Corsa 5,0%
        47.Renault Clio 5,0%
        47.Škoda Octavia 5,0%
        52.Mitsubishi Carisma 5,1%
        52.Nissan Micra 5,1%
        52.Škoda Fabia 5,1%
        52.Volkswagen New Beetle 5,1%
        56.Audi A8 5,2%
        56.Suzuki Jimny 5,2%
        58.Volkswagen Passat 5,3%
        59.Citroën Xsara 5,4%
        59.Fiat Punto 5,4%
        59.Renault Mégane 5,4%
        59.Volkswagen Lupo 5,4%
        63.Renault Laguna 5,5%
        63.Seat Toledo 5,5%
        65.Citroën Berlingo 5,6%
        65.Ford Fiesta 5,6%

        --- hranice průměru třídy 5,6% ----
        67.Alfa Romeo 156 5,8%
        68.Audi A6 5,9%
        69.Opel Vectra 6,0%
        70.Peugeot 206 6,1%
        71.Daihatsu Cuore 6,2%
        72.Mercedes A 6,3%
        72.Peugeot 306 6,3%
        72.Suzuki Grand Vitara 6,3%
        75.BMW 5 6,4%
        75.Mercedes ML 6,4%
        75.Renault Espace 6,4%
        75.Volvo V70 6,4%
        79.Opel Omega 6,5%
        80.Hyundai Accent 6,6%
        80.Suzuki Shift 6,6%
        82.Hyundai Atos 6,7%
        82.Seat Arosa 6,7%
        84.Fiat Marea 6,9%
        84.Jeep Grand Cherokee 6,9%
        86.Ford Ka 7,0%
        87.Volvo S80 7,1%
        88.Nissan Terrano II 7,2%
        89.Opel Zafira 7,3%
        90.Fiat Bravo/Brava 7,5%
        90.Land Rover Freelander 7,5%
        92.Citroën Saxo 7,6%
        92.Fiat Barchetta 7,6%
        92.Hyundai Lantra 7,6%
        92.Lancia Y 7,6%
        96.BMW Z3 7,7%
        96.Fiat Seicento 7,7%
        98.Peugeot 406 8,1%
        99.Mitsubishi Colt/Lancer 8,3%
        100.Kia Sephia 8,7%
        101.Peugeot 106 8,9%
        102.Suzuki Wagon R 9,0%
        103.Mitsubishi Galant 9,2%
        104.Daewoo Nubira 9,7%
        105.Ford Galaxy 10,4%
        106.Opel Frontera 10,9%
        106.Volkswagen Sharan 10,9%
        108.BMW 3 11,4%
        109.Alfa Romeo 145/146 11,7%
        110.Seat Alhambra 12,1%
        111.Kia Pride 13,1%
        112.Chrysler Voyager 14,6%
        113.Peugeot 806 14,7%
        Zdroj: Autobild, TUV


      • Konsultti
        Franz-setä kirjoitti:

        Niin. Siinä on pieni ero puhua "kaikista luotettavuustutkimuksista", tai "kaikista luotettavuustutkimuksista, joita Hyundain maahantuojan sivuilla referoidaan".

        Alla malliksi TUV:in tilasto katsastuksessa reputtaneista 1-3 vuoden ikäisistä automalleista Saksassa. Tämä on yksi tapa mitata luotettavuutta, muita ovat esimerkiksi tiellejättämistilastot (joita Saksassa tekee ADAC), asiakastyytyväisyyskyselyt ja korjauskustannusvertailut.

        Paras Hyundai näkyy olevan listalla sijalla 80/113. Ei hirveän vakuuttava esitys.




        TÜV Report 2004

        Automobily stáří 1-3 roky

        model % aut s vážnou závadou
        1. Audi A2 2,1%
        2. Honda Logo 2,3%
        2. Opel Agila 2,3%
        2. Toyota Yaris 2,3%
        5. Toyota RAV 4 2,5%
        6. Mazda Demio 2,6%
        6. Mazda MX-5 2,6%
        6. Toyota Corolla 2,6%
        6. Toyota Picnic 2,6%
        10.Subaru Forester 2,7%
        11.Toyota Avensis 2,9%
        12.Mercedes SL 3,2%
        12.Porsche 911 3,2%
        14.Mercedes SLK 3,3%
        14.Subaru Legacy 3,3%
        16.Nissan Primera 3,5%
        16.Porsche Boxster 3,5%
        18.Mercedes C 3,6%
        19.Mazda 626 3,7%
        19.Nissan Almera 3,7%
        21.Citroën Xantia 4,0%
        21.Mazda Premacy 4,0%
        21.Saab 9-3 4,0%
        21.Volvo S40/V40 4,0%
        21.Volkswagen Golf/Bora 4,0%
        26.Honda Civic 4,1%
        26.Subaru Impreza 4,1%
        28.Seat Leon 4,2%
        29.Audi A4 4,3%
        29.Ford Focus 4,3%
        29.Volkswagen Polo 4,3%
        32.Mazda 323 4,4%
        32.Mercedes S 4,4%
        32.Saab 9-5 4,4%
        32.Smart City-Coupé 4,4%
        36.Audi A3 4,5%
        36.Ford Mondeo 4,5%
        36.Honda Accord 4,5%
        36.Suzuki Baleno 4,5%
        40.Opel Astra 4,6%
        41.Mitubishi Space Wagon 4,7%
        42.Audi TT 4,8%
        42.BMW 7 4,8%
        42.Mercedes E 4,8%
        45.Renault Twingo 4,9%
        45.Seat Ibiza 4,9%
        47.Mazda 121 5,0%
        47.Mitsubishi Pajero 5,0%
        47.Opel Corsa 5,0%
        47.Renault Clio 5,0%
        47.Škoda Octavia 5,0%
        52.Mitsubishi Carisma 5,1%
        52.Nissan Micra 5,1%
        52.Škoda Fabia 5,1%
        52.Volkswagen New Beetle 5,1%
        56.Audi A8 5,2%
        56.Suzuki Jimny 5,2%
        58.Volkswagen Passat 5,3%
        59.Citroën Xsara 5,4%
        59.Fiat Punto 5,4%
        59.Renault Mégane 5,4%
        59.Volkswagen Lupo 5,4%
        63.Renault Laguna 5,5%
        63.Seat Toledo 5,5%
        65.Citroën Berlingo 5,6%
        65.Ford Fiesta 5,6%

        --- hranice průměru třídy 5,6% ----
        67.Alfa Romeo 156 5,8%
        68.Audi A6 5,9%
        69.Opel Vectra 6,0%
        70.Peugeot 206 6,1%
        71.Daihatsu Cuore 6,2%
        72.Mercedes A 6,3%
        72.Peugeot 306 6,3%
        72.Suzuki Grand Vitara 6,3%
        75.BMW 5 6,4%
        75.Mercedes ML 6,4%
        75.Renault Espace 6,4%
        75.Volvo V70 6,4%
        79.Opel Omega 6,5%
        80.Hyundai Accent 6,6%
        80.Suzuki Shift 6,6%
        82.Hyundai Atos 6,7%
        82.Seat Arosa 6,7%
        84.Fiat Marea 6,9%
        84.Jeep Grand Cherokee 6,9%
        86.Ford Ka 7,0%
        87.Volvo S80 7,1%
        88.Nissan Terrano II 7,2%
        89.Opel Zafira 7,3%
        90.Fiat Bravo/Brava 7,5%
        90.Land Rover Freelander 7,5%
        92.Citroën Saxo 7,6%
        92.Fiat Barchetta 7,6%
        92.Hyundai Lantra 7,6%
        92.Lancia Y 7,6%
        96.BMW Z3 7,7%
        96.Fiat Seicento 7,7%
        98.Peugeot 406 8,1%
        99.Mitsubishi Colt/Lancer 8,3%
        100.Kia Sephia 8,7%
        101.Peugeot 106 8,9%
        102.Suzuki Wagon R 9,0%
        103.Mitsubishi Galant 9,2%
        104.Daewoo Nubira 9,7%
        105.Ford Galaxy 10,4%
        106.Opel Frontera 10,9%
        106.Volkswagen Sharan 10,9%
        108.BMW 3 11,4%
        109.Alfa Romeo 145/146 11,7%
        110.Seat Alhambra 12,1%
        111.Kia Pride 13,1%
        112.Chrysler Voyager 14,6%
        113.Peugeot 806 14,7%
        Zdroj: Autobild, TUV

        Joka tapauksessa en ole vielä saanut käsiini tilastotietoa, että Sonata olisi jotenkin erityisen epäluotettava ja vikaherkkä auto minkään testin perusteella, eipä tuntunut tuossakaan tilastossa olevan. Ilmeisesti yksikään SOnata ei ole sitten tielle jättänyt, eli tuokin tilasto puhuu Sonatan puolesta...:)

        Jokaisella automerkillä on yleensä olemassa tietty maine sielläpäin missä niitä on muutamia kappaleita enemmän ja ymmärtääkseni Sonataan voi liittyä jotain muuta negatiivista mainetta kuin huono luotettavuus.

        Ei muuten ole isoilla Volvoillakaan hurraamista jos tuohon esittääsi raporttiin on uskomista. Siinä mielessä valitsit väärän raportin esitettäväksi..:)


      • Reiska
        Volvisti kirjoitti:

        Kyllä ainakin itse ottaisin huomattavasti mieluummin ajettavakseni 7 (huom seitsemän) vuotta vanhan V70R:n kuin Sonatan.

        Opettele laskemaan:
        97 = 1
        98 = 2
        99 = 3
        00 = 4
        01 = 5
        02 = 6
        03 = 7
        04 = 8
        05 = 9
        Eli vajaan kuukauden päästä 1997 rekisteröity auto on yhdeksän vuotta vanha!


      • Volvisti
        Reiska kirjoitti:

        Opettele laskemaan:
        97 = 1
        98 = 2
        99 = 3
        00 = 4
        01 = 5
        02 = 6
        03 = 7
        04 = 8
        05 = 9
        Eli vajaan kuukauden päästä 1997 rekisteröity auto on yhdeksän vuotta vanha!

        Jos auto on vm. -97, niin vuonna -97 sen ikä on 0 vuotta. Vuonna -98 se täyttää 1 vuoden.

        Eli tällä hetkellä tuo Volvo on 7 vuotias ja ensi vuonna täyttää 8.


      • Olivia N.
        Sonatakuski kirjoitti:

        1999 vm S 80 T5:n. Kun auto oli ollut myyjäliikkeessä 2 kuukautta korjattavana, automaattilaatikossa jäähdytysnestevuoto ja glykoolia öljyn joukossa, hän kyllästyi ja siirtyi uuden SONATAN omaistajaksi. Olisihan tuommosiella VOLVOlla kiva ajella mikäli se saataisiin kuntoon. Myyjäliike ei suostunut takuuseen vaihtamaan automaattilaatikkoa vaan se oli jossainpäin Suomea korjattavana. On ilmeisesti vieläkin.

        Vai S80 T5, lieneekö sekin Aasian perukoilla kopsattu, vai mistä tuollainen kummajainen on tänne Euro-Suomeen putkahtanut?


      • Reiska
        Volvisti kirjoitti:

        Jos auto on vm. -97, niin vuonna -97 sen ikä on 0 vuotta. Vuonna -98 se täyttää 1 vuoden.

        Eli tällä hetkellä tuo Volvo on 7 vuotias ja ensi vuonna täyttää 8.

        V***n vanhoja kumminkin. Mun auto on 0 vuotias.
        Ja sillä on ajettu jo vuosi. Rek. 1-2004


      • *Sonata'
        Konsultti kirjoitti:

        myyntitilastoja tarkemmin rapakon takaa, taitaavat tykätä muuten Sonatastakin. Yksinkertaistettuna tässä asiassa on vain kyse siitä kummassa on enemmän rahalle todellista ja mitattavissa olevaa vastinetta. Jos ei olisi rahasta kiinni ja haluaisin mahdollisimman turvallinen auton todennäköisesti kallistuisin esim. Hummeriin...;)

        Kyl Sonatat ainakin muualla päin mailmaa
        pelaavat vallan hyvin. Seurannut oon noita
        jenkeissä ja Sveisisäkin niin sillä rohkenin
        itsekkin niitä ostaa syyskuulla ihan kaksin
        kappalein. Kokemusta kyl on noist laatumerkeistäkin Mersuista ja Citikoist ja muist
        eurooppalaisist,ihan tarpeeksi.


      • kahden vaiheilla
        *Sonata' kirjoitti:

        Kyl Sonatat ainakin muualla päin mailmaa
        pelaavat vallan hyvin. Seurannut oon noita
        jenkeissä ja Sveisisäkin niin sillä rohkenin
        itsekkin niitä ostaa syyskuulla ihan kaksin
        kappalein. Kokemusta kyl on noist laatumerkeistäkin Mersuista ja Citikoist ja muist
        eurooppalaisist,ihan tarpeeksi.

        kahden vaiheilla. Eilen tehtiin kaupat Sonata 2.7V6 manuaalista. V6-moottorilla Sonatoja ei kovin paljoa taida enää maahantuojalla ollakaan. Ei 4000 km ajetussa esittely-Nissan Maximassakaan mitään vastenmielistä ollut, mutta Sonatan viiden vuoden takuu ja lähes parituhatta euroa edullisempi hinta sekä kunnon cd/Mp soitin ratkaisi asian aivan tavallista järkeä käyttäen. Tästä keskusteluketjusta tulikin harvinaisen pitkä ja mielenkiintoinen


      • www
        kahden vaiheilla kirjoitti:

        kahden vaiheilla. Eilen tehtiin kaupat Sonata 2.7V6 manuaalista. V6-moottorilla Sonatoja ei kovin paljoa taida enää maahantuojalla ollakaan. Ei 4000 km ajetussa esittely-Nissan Maximassakaan mitään vastenmielistä ollut, mutta Sonatan viiden vuoden takuu ja lähes parituhatta euroa edullisempi hinta sekä kunnon cd/Mp soitin ratkaisi asian aivan tavallista järkeä käyttäen. Tästä keskusteluketjusta tulikin harvinaisen pitkä ja mielenkiintoinen

        Onnellisia ajokilometreja. Tämän päivän hesarin autoliitteessä oli edellisen korimallin Sonata koeajettu käytettynä (vähän yli 50 tkm), eikä hirveemmin haukuttu. Hinta olin tosin tippunut puoleen hankintahinnasta (vm. 2001).

        Mikäli mielit pitää autoa pidempään, niin varmasti hyvä hankinta. Mikäli kyllästyt (mitä tosin epäilen), niin varaudu huonoon hyvityshintaan, mikäli vaihdat toiseen merkkiin...


      • Konsultti
        www kirjoitti:

        Onnellisia ajokilometreja. Tämän päivän hesarin autoliitteessä oli edellisen korimallin Sonata koeajettu käytettynä (vähän yli 50 tkm), eikä hirveemmin haukuttu. Hinta olin tosin tippunut puoleen hankintahinnasta (vm. 2001).

        Mikäli mielit pitää autoa pidempään, niin varmasti hyvä hankinta. Mikäli kyllästyt (mitä tosin epäilen), niin varaudu huonoon hyvityshintaan, mikäli vaihdat toiseen merkkiin...

        Olen pähkäillyt millä tavalla tuo 5 vuoden takuu vaikuttaa syyskuun jälkeen ostettujen autojen hintaan käytettynä. Maalaisjärjellä ajatellen luulisi olevan jotain merkitystä jos ostaa esim. 3 vuoden ikäisen auton jossa on vielä 2 vuotta takuuta jäljellä verrattuna tilanteeseen jossa takuu on käytännössä olematon.


      • kahden vaiheilla
        Konsultti kirjoitti:

        Olen pähkäillyt millä tavalla tuo 5 vuoden takuu vaikuttaa syyskuun jälkeen ostettujen autojen hintaan käytettynä. Maalaisjärjellä ajatellen luulisi olevan jotain merkitystä jos ostaa esim. 3 vuoden ikäisen auton jossa on vielä 2 vuotta takuuta jäljellä verrattuna tilanteeseen jossa takuu on käytännössä olematon.

        tai "käypä hinta" on oma tieteen alansa. Kun saan Sonataani 5 vuoden takuun ilman kilometrirajoitusta, niin ilman muuta sillä on positiivinen vaikutus suoraan myytäessä tai vaihtotilanteessa esim. kolmen vuoden kuluttua. Lisäksi uskon siihen, että ensi keväänä tulevan uuden Sonatan myötä, auton arvostus kohoaa myös "ei-Sonata" kauppiaiden mielessä. Toissa viikonlopun autonäyttelyssä uutta Sonataa esitellyt kaveri totesi, että kun uuden Sonatan myynti lähtee kaikilla malleillla (2.4-nelosmoottori, 3.3V6 ja 2-litrainen diesel) liikkeelle, niin vuosittain he ajattelevat myydä n. 1000 Sonataa. Sonata 3.3 V6 tullee selvästi (7-8000 euroa?) kallimmaksi kuin nykyinen 2.7V6 ja osaksi tästäkin syystä nykyinen Sonata 2.7V6, hieman konservatiivisestä korimallistaan huolimatta säilyttänee hyvin jälleenmyyntiarvonsa, kun pidetään mielessä sen tällä hetkellä erittäin edullinen hinta auton suorituskykyyn, ajo-ominaisuuksiin ja takuuseen nähden. Kun viikko sitten pähkäilin esittely-Maximan ja uuden Sonata 2.7V6:n välillä, niin sattuipa silmiini (viime lauantain Hesarissa) 6000 km ajetun Maximan myynti-ilmoitus ja hintapyyntö oli "vain" 26500 euroa. Soitin n. klo 10) myyjälle, mutta auto oli jo myyty, ilmeisesti ensimmäiselle soittajalle. Minulle tarjotun parituhatta vähemmän ajetun Maximan hinta oli runsaat 31000 euroa (autoliike), eikä siinä tuntunut olevan paljon tinkimistä. Tästä kävin ajettelemaan, että saatanpa kolmen vuoden kuluttua saada kahden vuoden "takuu-Sonatallani" enemmän vaihdossa (vaihtomerkistä riippumatta) kuin "omalla vastuulla" ajettavalla Maximalla ja hankintatilanteessa säästyneellä parilla tuhannella eurolla voi yksi ihminen käydä aika kaukana ja tulla takaisin.


      • www
        kahden vaiheilla kirjoitti:

        tai "käypä hinta" on oma tieteen alansa. Kun saan Sonataani 5 vuoden takuun ilman kilometrirajoitusta, niin ilman muuta sillä on positiivinen vaikutus suoraan myytäessä tai vaihtotilanteessa esim. kolmen vuoden kuluttua. Lisäksi uskon siihen, että ensi keväänä tulevan uuden Sonatan myötä, auton arvostus kohoaa myös "ei-Sonata" kauppiaiden mielessä. Toissa viikonlopun autonäyttelyssä uutta Sonataa esitellyt kaveri totesi, että kun uuden Sonatan myynti lähtee kaikilla malleillla (2.4-nelosmoottori, 3.3V6 ja 2-litrainen diesel) liikkeelle, niin vuosittain he ajattelevat myydä n. 1000 Sonataa. Sonata 3.3 V6 tullee selvästi (7-8000 euroa?) kallimmaksi kuin nykyinen 2.7V6 ja osaksi tästäkin syystä nykyinen Sonata 2.7V6, hieman konservatiivisestä korimallistaan huolimatta säilyttänee hyvin jälleenmyyntiarvonsa, kun pidetään mielessä sen tällä hetkellä erittäin edullinen hinta auton suorituskykyyn, ajo-ominaisuuksiin ja takuuseen nähden. Kun viikko sitten pähkäilin esittely-Maximan ja uuden Sonata 2.7V6:n välillä, niin sattuipa silmiini (viime lauantain Hesarissa) 6000 km ajetun Maximan myynti-ilmoitus ja hintapyyntö oli "vain" 26500 euroa. Soitin n. klo 10) myyjälle, mutta auto oli jo myyty, ilmeisesti ensimmäiselle soittajalle. Minulle tarjotun parituhatta vähemmän ajetun Maximan hinta oli runsaat 31000 euroa (autoliike), eikä siinä tuntunut olevan paljon tinkimistä. Tästä kävin ajettelemaan, että saatanpa kolmen vuoden kuluttua saada kahden vuoden "takuu-Sonatallani" enemmän vaihdossa (vaihtomerkistä riippumatta) kuin "omalla vastuulla" ajettavalla Maximalla ja hankintatilanteessa säästyneellä parilla tuhannella eurolla voi yksi ihminen käydä aika kaukana ja tulla takaisin.

        On totta, että tuo takuu on tärkeä asia jälleenmyyntiarvossa.

        Omakohtaista kokemusta on esim. omasta V70:stä, johon sain 1 vuoden vaihtoautotakuun Biliasta. (takuu on kattavampi, kuin vaihtoautokaupan normaali kuluttajasuojalain mukainen puoli vuotta). Puolet takuuajasta on nyt kulunut ja autoon on vaihdettu takuuseen etupyörän laakeri ja kuskin oven keskuslukko. Seuraavaksi ajattelin korjauttaa takuuseen nuo alustan kolinat. (ns. koiranluut)

        Hieman kyllä hirvittää tuo takuun jälkeinen aika, jolloin saatan vaihtaa esim. uuteen tai vähän käytettyyn Sonataan, jossa takuuta olisi jäljellä vielä 4-5 vuotta.

        Toisaalta en tiedä olenko vielä valmis luopumaan farmarin tilaominaisuuksista. Miksei Hyundailla muuten ole kunnon tilavaa farmarimallia ??

        Tila- & maasturiautoihin en kyllä lämpene nyt enkä tulevaisuudessa.


      • www
        kahden vaiheilla kirjoitti:

        kahden vaiheilla. Eilen tehtiin kaupat Sonata 2.7V6 manuaalista. V6-moottorilla Sonatoja ei kovin paljoa taida enää maahantuojalla ollakaan. Ei 4000 km ajetussa esittely-Nissan Maximassakaan mitään vastenmielistä ollut, mutta Sonatan viiden vuoden takuu ja lähes parituhatta euroa edullisempi hinta sekä kunnon cd/Mp soitin ratkaisi asian aivan tavallista järkeä käyttäen. Tästä keskusteluketjusta tulikin harvinaisen pitkä ja mielenkiintoinen

        Meinaatko teettää erillisen ruostesuojauksen uudelle Sonatalle, mikä kannattaisi varmaankin tehdä kohtalaisen uudelle autolle ?

        Ruotsalaisten "tutkimusten" mukaan Sonatan r.suojaus ei ole tehtaalta tullessa aivan parasta A-ryhmää: http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp

        Onko muilla kokemuksia Sonatan ruostesuojauksesta, ilmeisesti massaus kannattaa ?


      • kahden vaiheilla
        www kirjoitti:

        Meinaatko teettää erillisen ruostesuojauksen uudelle Sonatalle, mikä kannattaisi varmaankin tehdä kohtalaisen uudelle autolle ?

        Ruotsalaisten "tutkimusten" mukaan Sonatan r.suojaus ei ole tehtaalta tullessa aivan parasta A-ryhmää: http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp

        Onko muilla kokemuksia Sonatan ruostesuojauksesta, ilmeisesti massaus kannattaa ?

        asti, sillä kesäaikaan joudun ajelemaan sorateillä melko paljon ja ehkä tosiaan vuoden päästä sellainen käsittely, joka ei heikennä ns. puhkiruostumattomuustakuuta, mitä se nyt sitten tarkoittaneekaan.


      • pera
        Reiska kirjoitti:

        V***n vanhoja kumminkin. Mun auto on 0 vuotias.
        Ja sillä on ajettu jo vuosi. Rek. 1-2004

        Sun kotteros on huomenna 1-vuotias ja jälleenmyynti arvo on pudonnut kaksi vuotiaan tasolle.Eli merkkisi tietäen puoleen.


      • Suomalainen mies
        kahden vaiheilla kirjoitti:

        näyttävät myöskin liittyvän Volvojen takaisinkutsut. Volvoon verrattavaa ennakoivaa korjausperiaatetta esim. Hyundai soveltaa asiakkaan kannalta parhaalla mahdollisella tavalla eli antamalla autolleen viiden vuoden takuun, joka ei ole sidottu ajokilometreihin. Tuntuu olevan Volvolla ajavalle mahdoton tehtävä tunnustaa tässä suhteessa autonsa häviö "aasianmerkille". Automerkki joutuu takaisinkutsukampanjaan, jos autoissa todetut viat aiheuttavat merkittävää vaaraa liikenneturvallisuudelle tai huomattavaa haittaa ympäristölle. Lähtökohta on se, että vika johtaisi auton hylkäämiseen katsastuksessa. Onneksi EU:n vaatimuksesta Volvoilla ja muillakin ns. eurooppalaisilla autoilla täytyy olla vähintään kahden vuoden takuu.

        Takuuaika 12kk/20 000km (Hyundai)

        - käyttöhihnat
        - jarrulevyt
        - jarrupalat, hihnat, -kengät
        - polttimot
        - suodattimet
        - sulakkeet
        - lasinpyyhkijän sulat
        - sytytystulpat
        - kytkinlevy


        Takuuaika 24kk/40 000km (Hyundai)

        - akku

        Takuu 100 000km (Hyundai)

        - pyöränlaakerit
        - ohjauksen nivelet
        - pallonivelet
        - raidetangon päät
        - suojakumit
        - vetoakselin nivelet
        - öljytiivisteet
        - pakoputkisto
        - jne.


        Suomen paras takuu?


      • geissonV70
        kahden vaiheilla kirjoitti:

        asti, sillä kesäaikaan joudun ajelemaan sorateillä melko paljon ja ehkä tosiaan vuoden päästä sellainen käsittely, joka ei heikennä ns. puhkiruostumattomuustakuuta, mitä se nyt sitten tarkoittaneekaan.

        Kumman ostit? Taitaa olla 7-8 tonnin autoja molemmat nyt...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

      Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      83
      1601
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

      Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      269
      1531
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      266
      1252
    4. Martina lähdössä Ibizalle

      Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1252
    5. Avustikset peruttu.

      Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      857
    6. 65
      834
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      64
      827
    8. Miksi mies tuntee näin?

      Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      811
    9. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      40
      797
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

      parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      771
    Aihe