Loiri nuotiolla

sääliksikäy

Katselen ja ajattelen että miten rumiksi tullaan vanhana. Nuo kolme jotenkin antaa aika surullisen kuvan suomalaisista miehistä.

43

447

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rupsahdus

Älä muuta sano. Kyllä ne minustakin oli ihan hirmu rumia. Miten vois vanheta kauniisti.

• Todellakin, kuinka onkaan itse kaunis mielestään, mutta peili näyttää toista? Onko tämä peili jonkun "noita-akan" peili, että Lumikki on kaikkein kaunein?

• armollisuutta_kehiin

Elämäntavat vaikuttaneet paljon tottakai,
      mutta minusta yksi niistä ei ole ruma.

He ovat laittaneet itsensa likoon.
      ja samoin nämä YLE 1:n ALKOton, viinavapaa ohjelmassa

Maria Jungner, Arto Nyberg ym. he ovat rohkeita, ovat nykyajan sankareita.

Tällainen sankaruus voi aiheuttaa hyökkäyksiä mediassa, mutta he ovat laittaneet itsensä likoon.

Maria Jungner: Kärsin lapsuudessani alkoholista ja sen seurauksista.

Ehkäpä muillakin haasteeseen osallistujilla on samanlaisia kokemuksia lapsuudessaan ollut.

http://www.iltalehti.fi/tosielamaa/2014121918942775_ir.shtml

Mitä SINÄ ajattelet asiasta?

• Tosi.sankaruutta

Tuo heidän "viinavapaa 100 päiväänsä" on parhaillaan menossa,

aivan aktuelli asia.

Kunnioitan heidän rohkeuttaan laittaa itsensä peliin.

• KomeaV.V

Ei minustakaan ole ruma se Vesa Vierikko, vaikka onkin vanha.
        Ei ole luultavasti elänyt niin tolkuttomasti.

• vainmiehetkörumia

Vesa Vierikko on syntynyt 58, eli yli kymmenen vuotta nuorempi kuin Loiri. Kaikki ne ovat teitä 70 palsalaisia nuorempia. Menkääpä itse sinne esiintymään , niin saadaan arvostella. Ei laiha kurttuinen meikattu lenita ole yhtään se kauniimpi , vaikka on ikänsä ollut nälässä ja kuntoillut, kuin noita akka pakkelinaamioineen ja värjättyinen kuntaloineen.

• Miettinen

Lenita voisi tosiaan olla paremman näköinen aivan saunapuhtaana ja urheiluasussa, kuin aina viimeisen päälle meikattuna ja laitettuna.
        Sitä ne missi-kisat ja missi-menneisyys tekevät, kukaan misseistä ei tule onnelliseksi, Virpi Miettinen Porvoosta oli kaunis kuin päivä nuorena, mutta sitten aivan onneton vuosikymmeniä, ja kaikki muut sama juttu.
        Vanhemmilla pitäisi olla järkeä puhua nuori tyttö pysymään matalakorkoisissa ja pitämään järki päässään.
        Mies, joka haluaa missin itsetuntoaan nostamaan, tarvitsee kohta uuden missin samaan tarkoitukseen.

• vainmiehetkörumia kirjoitti:

Vesa Vierikko on syntynyt 58, eli yli kymmenen vuotta nuorempi kuin Loiri. Kaikki ne ovat teitä 70 palsalaisia nuorempia. Menkääpä itse sinne esiintymään , niin saadaan arvostella. Ei laiha kurttuinen meikattu lenita ole yhtään se kauniimpi , vaikka on ikänsä ollut nälässä ja kuntoillut, kuin noita akka pakkelinaamioineen ja värjättyinen kuntaloineen.

Samaa ajattelin, että täällä 70 arvostellaan, no olkoonkin, että joidenkin juoppoudesta, joista en itse tiedä, mutta mielestäni Vesa Vierikko on loistava näyttelijä.

Mitä taas tulee tuohon Lenitan "kurttunaamaisuuteteen", niin uskoisin, että meidän ikäiset ei pysty siihen samaan, vaikka studiossa meikataankin?

• Oikea.ilo.löytyy

Viina'vapaa-vahus / viina-vapaa-VANHUUS
        on kunnioitusta herättävää.

Oikea ilo löytyy sieltä.

• Liikkeellä.aina
        Miettinen kirjoitti:

Lenita voisi tosiaan olla paremman näköinen aivan saunapuhtaana ja urheiluasussa, kuin aina viimeisen päälle meikattuna ja laitettuna.
        Sitä ne missi-kisat ja missi-menneisyys tekevät, kukaan misseistä ei tule onnelliseksi, Virpi Miettinen Porvoosta oli kaunis kuin päivä nuorena, mutta sitten aivan onneton vuosikymmeniä, ja kaikki muut sama juttu.
        Vanhemmilla pitäisi olla järkeä puhua nuori tyttö pysymään matalakorkoisissa ja pitämään järki päässään.
        Mies, joka haluaa missin itsetuntoaan nostamaan, tarvitsee kohta uuden missin samaan tarkoitukseen.

Tiedän, että Lenita on urheillut ja juossut / kävellyt aina.
        Ja se on hänen loistavan kuntonsa salaisuus plus tietenkin muutkin terveet elämäntavat.

• tamoon
        Miettinen kirjoitti:

Ja Virpistä Anne Pohtamoon,
        Siitä se vasta ruma tuli kun tuli uskovainen, jolle Jumala ilmoitti autotallissa, paljonko saa veloittaa saarnoistaan.

• vanhojakin_ruutuun

On jo aika tuoda totuudet esiin, pidän noista vanhoista ukoista enemmän kuin meikatuista "kaunottarista" joita TV aikoinaan varsinkin USAssa toi pelkästään ruutuun.

Ei tietenkään nuo viinan vaurioittamat niinkään , mutta muuten
      terveitä vanhojakin voisi tuoda enemmän esiin.

• Kuintähänkinasti

Vitut välitän kenenkään mielipiteistä. Teen mitä haluan loppuun saakka. Täysin irti reaalimaailmasta, mutta omilla varoilla.

• väliet

Kuinkahänkinasti:lle

Vai et välitä, vaikka juuri sanot et- välittäväsi.

• makriinaek

Aika tylyä!
      Elämä näkyy kaikkien kasvoissa ja olemuksessa. Ikäihmisillä on sairauksia, kankeutta ja ylipainoa.
      Mutta se kuuluisa "sisäinen kauneus", joka löytyy myös misseistä, on meissä jokaisessa toivottavasti jäljellä, ja elämänkokemuksen myötä ehkä voimistuneempanakin kuin 18-vuotiaana.
      Luottakaamme siihen vaan.
      Kone ei päästänyt minua kirjautumaan,.

• Miettisen_miete

taitaa todellakin olla totta, kun tarkemmin ajattelee!

Miettikääpäs tekin!

• Kauneusonkatoavaista

Kun vanhan sanonnan mukaan "kauneus on katsojan silmässä", niin mitä tulee ajatella aloittajan mielen maiseman kauneudesta. Maailma ja sen ihmiset ovat rumia, jos oma mieli on sellainen, kaunis mieli taas tuottaa kaunista katseltavaa(kin). Joten kannattaisiko katsella omaa sisältöään tarkemmin?

• armollisuutta_kehiin

Halusinkin sitä vastaan monin viestein jo asettua.
      Puhtaus ja terveet tavat ovat mielestäni parhainta kauneutta.

• huononäkökö

En minä näe kuin yhden nikillä armollisuutta_kehiin kirjoittaman viestin.

• Ikävä kyllä en ole katsonut sitä TV:ohjelmaa .
      Mutta aihe kai oli Vanhenemisesta --ja kuinka se muuttaa ulkonäköä (onneksi ei sitä mikä olen nyt) mieleltäni olen se sama ullamirjami joka olen täysikäisenä itseni halunnut olla .
      Minä en ole koskaan ollut koreileva koska minussa on enemmän sitä luonnonlapsimaisuutta.
      Ja jostain syystä tykkään olla juuri se mikä olen . En ole värjännyt hiuksiani enkä koittanut olla jotain muuta kun mikä olen ,
      Kovin ulospäin suuntautuva ja elämää rakastava olen --- työni takia enmmänkin toisia huomioitava -- ja siittä olenkin sitten saanut nauttia --täälä työssäni ,vietaalla maallakin ihmettelivät, että oletko sinä ulla tosiaan Suomalainen , koska pidän aina itseäni takaalalla niinkauan kunnes on minun vuoroni, --kun haluan tutustua porukkaan , Tulustuminen erilaisiin ihmisiin onkin joskus vaikeaa ,niinkun minun työssäni ,jossa oli eri kansallisuuksia -- ja tultava niillä eväillä toimeen mitä itsellä oli , joka tilanteessa .
      En nytkään kun väistämättä vanhuus lähenee -- ole surullinen --Olenhan saanut elää rikkaan elämäntaipaleen ,lapset ovat kaikaikessa , jaheidän lapset .

Ei sitä tule ajatelleeksi niitä ulkonäön muutoksia -- en minä ainakaan .
      Kunhan saa olla terveenä --ja herää taas aamulla uuteenpäivään-

• Hei!
      Minäkin luin tämän ketjun ja hieman ihmettelin, mitkä ovat ne vertailukohteet, millä arvostellaan vanhempien ihmisten ulkonäköä?
      Elämä piirtää kaikkien kasvoille jälkensä, ne pitää vain osata lukea! Olen nähnyt tuon saman Loirin nuotiolla, missä miehet istuivat keskustelemassa yhteisistä muistoista. Hetkeksikään ei tullut mieleen heidän olleen rumia, kaunistakin näin pään kohotetussa asennossa Loirin muistaessa jotakin hienoa hetkeä yhteisissä kokemuksissa.
      Loppuun asti en silloin ehtinyt katsella, olivat juuri siirtymässä iltapalalle syömään. Kyllä heistä jokaisesta kuulsi se tärkein,...ihminen ja ennenkaikkea laajat näköalat, ja keskinäinen ystävyys.
      Ulkoinen pintapuolinen arvostelu julkkiksistamme, ei ole minun heiniäni!

• Merilii-ek

Olen kirjoitellut tänään monia pikku viestejä tähän ketjuun eri nikeilläkin.
      En pidä sitä pahana, koska niissä ei ole mitään pahaa sanottu kenellekään.

Mutta olen kyllä näiden ajatusten takana aina ehdottomasti.
      "Nainen voisi tosiaan olla paremman näköinen aivan saunapuhtaana ja urheiluasussa, kuin aina viimeisen päälle meikattuna ja laitettuna.

Sitä ne missi-kisat ja missi-menneisyys tekevät, kukaan misseistä ei tule onnelliseksi,
      Moni missi oli kaunis kuin päivä nuorena, mutta sitten aivan onneton vuosikymmeniä,
      Useat ex-missit juuri näin.

Mies, joka haluaa missin itsetuntoaan nostamaan, tarvitsee kohta uuden missin samaan tarkoitukseen."

• Merilii-ek

Ketjun avaaja siis en ole, neljäs viesti on vasta minun, "armollisuutta_kehiin".

• Itselläni ei ole halua arvuutella henkilöitä avausten tai kirjoitusten takana, siitä vyyhdistä pysyn erossa mieluummin :D Niin paljon erehdyksiä on kohdallani arvailtu, hyvinkin löyhin perustein. Ensi hämmästysten jälkeen suljin pois senkaltaiset olettamukset, puts vekk, ja hyvin viihdyn näin:D
        Ei ole minullakaan tapana ilkeyksiä ladella, joskin suorat sanat on joskus lähes välttämättömät!

• Jos nyt ihan perinpohjaisesti asioita tarkastellaan, niin on todettava, että peilit ovat todella huonompilaatuisia kuin meidän nuoruudessamme.
      Ei silloin tuollaista naamaa peili näyttänyt.
      Ties millaisista hikipajoista näitä kuvastimia nykyisin tuotetaan!
      Vaatikaamme parannusta!

• Olen kanssasi samaa mieltä nykypeileistä. Mutta minulla on taikapeili, näen siellä äitini. :)))

• makriinaek

Niin minäkin omani. Kummallista. Ja sukulaisetkin ovat näkevinään äitini, kun minut tapaavat, vanhan ihmisen! Hän olisi kohta 115 v, jos eläisi.
        Ei voi ymmärtää.
        En taaskaan päässyt kirjautumaan.

• Olen ollut huomaavinani että ennen palstan päivitystä käytössä olleilla "vanhoilla" nikeillä olisi kirjautumisvaikeuksia?
        Minun uudella nikillä ei ole kirj.ongelmia lainkaan. Poistakaa vanha ja tehkää uusi samantapainen, niin pääsette noista hankaluuksista.

• onnel_linen

pääsen vanhalla aivan hyvin, ei mitään vaikeusia

• En kyllä tohtisi ääneen sanoa ketään ihmistä rumaksi ja muutenkin on vastenmielistä ulkonäön arvostelu, paitsi nyt kauneuskilpailuihin osallistujilta.
      Istahtakaapa jonnekin, jossa saatte katsella ohimeneviä ihmisiä. On meitä niin monen näköisiä, on lihavia (enimmäkseen) ja laihoja sekä kaikenikäisiä ja niin omanlaisiaan tyyppejä. Sitä arvelee että mitähän heistä kukin sisäänsä kätkee ja miten elää.
      Mutta minusta kaikki nuoret ovat kauniita.

• Lorena

Katselin illalla Loiri nuotio ohjelmaa. Tuli jälleen todettua jos on kerran gramofonineulalla rokotettu se taipumus kestää hamaan loppuun saakka. Tuli mieleeni opiskeluaikainen gramofonineulalla rokotettu ystävä, hänellä on tapana aloittaessaan puhumisen kysyä, kerronko pitkän vai lyhyen kaavan mukaan, oli kaava kumpi tahansa liiallinen aktiivisuus ei aina ole hyväksi myös puhumisessa.
        Miehet esiintyivät charmantteina herrasmiehinä, ihailen erikoisesti JD:n tyyliä tuoda asioita esille lyhyillä mutta sitäkin hauskemmilla ja asiallisilla kommenteilla, vastatessa aiheisiin.
        V-ML nuotio isäntänä vetää keskusteluja varmalla vieraita kiinnostavilla aiheilla. Vaatii osaavaa henkilöä ohjata keskustelu ilta sopivin mehustein katselijoita unohtamatta.Katsojien lukumäärä ohjelman jatkumisen kannalta tärkeää.

Ei se ulkonäkö ole pääasia vaan se mitä se pää aivojen viestitystä suusta ulos suoltaa.

• kiinnostavaa

70v ikä lähellä ja kaikenlaista on koettu. Eniten olen oppinut olemaan kiitollinen siitä, että olemme onneksi erilaisia. Ja pysymme erilaisina elämän loppuun saakka. Meissä kaikissa on hyvää ja huonoa - miltei kaikessa. Ainoa missä voimme kilpailla tai kilvoitella on parantaa omaa itseään ihmisenä. Toisia ei voi muuttaa, eikä valitus kannata.
        Minusta on ollut kiintoisaa seurata erilaisten vieraiden kommentteja ja käytöstä loirinuotiolla. Ja hyvin Loiri ottaa esille asioita, joista moni haluaisi ehkä vaieta.
        Eläköön erilaisuus ! Lenita pysyy omanlaisenaan, myös Jörn ja ikäkin muuttaa, eikä muista millaista elämää oli 50 vuotta sitten. En minäkään muista kaikkea ( onneksi) mitä teimme, sanoimme vuosikymmeniä sitten.

• Ramoona_
        Lorena kirjoitti:

Katselin illalla Loiri nuotio ohjelmaa. Tuli jälleen todettua jos on kerran gramofonineulalla rokotettu se taipumus kestää hamaan loppuun saakka. Tuli mieleeni opiskeluaikainen gramofonineulalla rokotettu ystävä, hänellä on tapana aloittaessaan puhumisen kysyä, kerronko pitkän vai lyhyen kaavan mukaan, oli kaava kumpi tahansa liiallinen aktiivisuus ei aina ole hyväksi myös puhumisessa.
        Miehet esiintyivät charmantteina herrasmiehinä, ihailen erikoisesti JD:n tyyliä tuoda asioita esille lyhyillä mutta sitäkin hauskemmilla ja asiallisilla kommenteilla, vastatessa aiheisiin.
        V-ML nuotio isäntänä vetää keskusteluja varmalla vieraita kiinnostavilla aiheilla. Vaatii osaavaa henkilöä ohjata keskustelu ilta sopivin mehustein katselijoita unohtamatta.Katsojien lukumäärä ohjelman jatkumisen kannalta tärkeää.

Ei se ulkonäkö ole pääasia vaan se mitä se pää aivojen viestitystä suusta ulos suoltaa.

Kaksi gentlemannia ja diiva, mutta hyvinhän he tulivat juttuun, kun miehet antoivat Lenitan puhua pulputtaa. Mieheni arveli Lenitan hoikkuuden salaisuudeksi, ettei hän ehdi puhumiseltaan syödä, Donnerille hyvät ruuat kelpasivat ja hän otti lisääkin , oli ainakin puikulapottuja, lohta ja sienisalaattia. Molemmilla miehillä on takanaan useita avioliittoja ja niistä monta lasta, joihin suhteet ovat jääneet etäisiksi. Siitä heillä olisi ollut varmaan syvällistä sanottavaa, Lenitan mukaan ura ja työ on hänen lapsensa. Kaikki kunnia myös Lenitalle, pirteä, värikäs ja aikaansaava nainen vielä nykin.

Näitä charmantteja elämänkoulimia miehiä katsoessa ei kiinnity huomio ulkomuotoon, ja hyvin ovat eri-ikäiset ja erilaisista lähtökohdista tulleet vieraat nuotion ääreen soveltuneet tarinoimaan, aina tasavallan presidentistä meikattuun ikirokkariin. Saunan lauteilla on ollut urheilusankarimme Selänne ja Elegian herkänsyvä tulkitsija Loiri vieretysten, kumpikin suomalaisen miehen ansiokkaita edustajia, joilla on paikka suomalaisen naisen sydämessä.

• Lukijana

Kiitos, Ramoona, viestistäsi ihminen aina saa jotain, minkä voi tuntea oikeaksi.

• Anlis1

Ei kukaan ole enää yli seitsemänkymppisenä kaunis, mutta jokin heijastuma nuoruuden kauneudesta näkyy useilla naisilla. Mielestäni raskas meikki ei sovi nuorille eikä varsinkaan vanheneville naisille. Lenita on "käsite", sillä harva suomalainen julkkis mainitaan vain etunimeltä. Katei-Helena laulajista, ja joitakin muita, enpä muista. Muuten kun Lenita hehkuttaa aina työtään ja työteliäisyyttään, niin minäpä en tarkalleen tiedä mitä hän on leipätyökseen tehnyt. Koulutukseltaan on kyllä diplomi ekonomi.

• maastosta
        Lukijana kirjoitti:

Kiitos, Ramoona, viestistäsi ihminen aina saa jotain, minkä voi tuntea oikeaksi.

näin se menee, asiat muuttuu ja vastailijat puhuu omiaan

• aikansakutakin

Aloittaja tulee itse perässä. Sitä ei moni uskoisi, kun vanhaksi tulee, miten sitä nuoruudenkuvissakin olikin kaunis. Jokainen, sekä miehet, että naiset tulevat muuttumaan vanhetessaan, siihen eivät ryppyvoiteet ja botoxit auta ikinä! Katselkaa vain vaikka nykyisten vanhusten nuoruuden kuvia, hääkuvia, sotilaskuvia, miten komeita, kauniita, salskeita ja upeita ihmisiä he olivat. Mutta elämä tekee tehtävänsä. Ihminen vanhenee ja kuihtuu pois, kuin mikä tahansa muukin elävä...

• kaunistuisimmepa

sääliksikäy:lle

Entäs jos osattais elää vanhasta lapseksipäin. Siis elämämme takaperin. Nuortuisimme ja kaunistuisimme koko ajan.

• SheilasSchocks

Suomi lopetetaan ennen kuin pääsette eläkkeelle. Sen jälkeen Putin ottaa eläkkeetkin. Kyllä tämä on tässä Suomen osalta. Parempia maisemia kiikarissa.

• opettajaopettaja

Sinä varmaan istut nuotiossa kun puhut jo noin pehmosia,
        isänmaamme on ja pysyy, tuollaista nurjamielistä huokasua ei voi ottaa edes hetkeksi.

• niin_se_vaan-on

Näin hyvän mielipiteen tv Akuutin yhteydessä, "jokainen matka alkaa yhdellä askelella". Kiinalainen sanonta.

• Kukkahame

Olen suurinpiirten katsonut kaikki 'Loiron'nuotio-ohjelmat ja pitänyt niistä.
      Kaikki vieraat ovat olleet omina itsenään ilman roolia, vapautuneita ja lepposia, Lapin kauniissa mystisessä luonnossa.
      Ei mitään asetelmia poluilla, vain vapaa luonto kivineen ja vaivaismäntyineen, siellä tuntee vapauden ja jäykinkin kauluspaitaa käyttävä saa olla vain oma itsensä ilman mitään roolia.

Monikin on vapautuneesti kertonut muutamista yksityistöppyröinneistään ja antanut tavallisen ihmisen kuvan itsestään. Virheittä ja vaivatta kun elämää ei voi elää ja tuntea, vastoinkäymiset silloin tällöin lisäävät hyvän olon ja menestymisien merkitystä sopivasti.
      Viimeistään savusaunasta järveen pulahtaessa karisee kaupungin kiireet ja työ ajatuksista,
      uinnin jälkeen voi tuntea itsensä todella uudistuneeksi.

Tämä nyt oli tätä, mutta niinhän minä aina, asian vierestä.

• Kuukluutänne

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3141
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe