Onko keskustelun taso kohdallaan

joka.päiväistä.päivää

Kun keskustellaan päivän selvistä asioista, kävin lävitse aloitusten otsikot ja mietin jaksaisinko keskustella, ei herätä vaivautumisen vertaa.
Pari aloitusta löysin joista voisin keskustella, kun laatu on kohdallaan silloin herää kiinnostus vastata, ärsyttäväkin aihe saa varpailleen tohon on pakko vastata.

113

852

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nollapistettä

Vaivauduit kuitenkin tekemään typerän aloituksen, olisit edes yrittänyt parantaa tasoa.

• k_kk

Samaa mietin,olisko tää tahallista vai tahatonta huumoria.

• k_kk kirjoitti:

Samaa mietin,olisko tää tahallista vai tahatonta huumoria.

Minä en näe aloituksessa minkäänlaista huumoria.
        Pikemminkin tölväisy siitä kuinka tyhmiä kirjoittajia täällä on, ja lisäheittona kuinka nuo muutamat kinkereitään pitävät.
        Aivan kuin kehoitus, että älytkää nyt pysyä poissa.
        Vaan eihän me laaduttomat mitään älytä, jatketaan entiseen malliin, jopa tahtia tiivistäen.
        Ähäkutti... :)

• olisko

Parin kolmen ihmisen kinkerit enimmäkseen.

• kaikkeamuuta

Höpö höpö.

• Kun viisailla on mahdollisuus opettaa.
      Ja idiooteilla mahdollisuus oppia.

Kaihoisa sanoillaan rakastaa
      toinen rakkaudestaan sanoin taistella.

Kun musiikki avautuu molemmille
      sen sanoma sielut yhdistää.

Silloin on keskustelun taso oikein.
      Täyttää se sille asetetun tavoitteen.

H.

• nastajuttu

Loistava aloitus.
      Jatka samaan malliin.
      Tätä palsta juuri tarvitsee.
      Ehdottomasi etusivun paras aloitus.

• Heikunkeikku

Hellouta täältä.
      Oikein piti laskea ja tässä on tulos. Palstan etusivulla on sinisiä otsikoita eli niitä, joita en ole avannut, niin niitä on 12 ja avattuja aloituksia on 8 ja kolmeen aloitukseen oon vastannut.
      En ajattele, että nuo avaamattomat aloitukset ovat tasoltaan huonoja, vaan oon tuuminut, että minulla (siis MINULLA) ei ole niihin mitään annettavaa, niin oon jättänyt ne rauhaan.
      Joissakin avatuissa aloituksissa joku on jo ehtinyt sanoa sen, mitä minäkin olisin sanonut ja siksipä oon tuuminut, että mitäpä sitä samaa sanoman.

Aloituksessa kysytään, että onko "keskustelun taso kohdallaan", vastaan, että kaipa se on jos niihin muut vastaavat. Ne vastaavat, joita huvittaa ja sillä siisti. Mitä sitä mitään tasoja ruveta ajattelemaan.

• "Heikunkeikku"

Saat minulta plussana H-Duurin.

Hyvä lisäys mollikkani.
        Heitä ei taida paljoakaan huvittaa, jotka eivät saa toivomiaan vastauksia.
        Eivät ehkä yhtään mitään.
        Tuskissaan he sitten tekevät tällaisia aloituksia silloin-tällöin.
        Luulisi tulevan vieläkin pahempi olo, kun tietävät osaavansa vain tämän yhden
        tavan saada kommentteja.
        Yhden ainoan...

H.

• Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

Saat minulta plussana H-Duurin.

Hyvä lisäys mollikkani.
        Heitä ei taida paljoakaan huvittaa, jotka eivät saa toivomiaan vastauksia.
        Eivät ehkä yhtään mitään.
        Tuskissaan he sitten tekevät tällaisia aloituksia silloin-tällöin.
        Luulisi tulevan vieläkin pahempi olo, kun tietävät osaavansa vain tämän yhden
        tavan saada kommentteja.
        Yhden ainoan...

H.

Kiitos vaan H-duurista (huom. duuri kirjoitetaan pienellä kirjaimella)

Ei kannata kuluttaa energiaa turhanpäiväisiin ajatteluihin.
        Turhanpäiväistä on pohtia, ketä huvittaa mikä ja miksi huvitaa jos huvittaa ja kuka mahdollisesti odottaa jotakin toivottua vastausta, kun mistäs sitäkään tietää.
        Noh, varmaankin jokainen toivoo jotakin vastausta kommenttiinsa. Luulen.
        Ainaski minä toivon ja siksipä oli mukavaa, kun napsuttelit minulle vastauksen ja vielä H-duurinkin annoit. Viidellä ristillä pötkii jo pitkälle.:)

• "Heikunkeikku"

Taidat hyräillä monotonisesti sormesi ristissä.
        En minä muuten tällaista lyhyt-sanaisuutta ymmärrä.
        Noh, onneksi minun säveltäni.

Alahan hyräillä molliakin.
        Vaasan mollikka saisi alkaa paistaa täälläkin.

H.

• mimmimum-mi

Minulla usein sama tunne...etä on jo sanottu se mitä olisin myös sanonut...täällä on paljon hyviä kirjoittajia...ja viisaita päitä..

• Psykoterapeutitar

Ja eiköhän sanomiset ole jo sanottu, kun kyseessä on yli kuusikymppisten palsta? Mitä ihmeen älykästä enää on sanottavaa?

• Harvoin livenäkään keskustelussa mitään ennennäkemätöntä tulee esiin. Juorutkin tahtovat olla sitä samaa, samat ihmiset hampaissa. Joukosta erottuva ja rajoja rikkova on yleensä puheenaiheena. Kunnon riita ja muiden kirjoittajien mollaaminen tekee palstan yleensä vilkkaammaksi.

• Voi kun tykkään niin näistä päivänselvistä, katsos kun politiikasta en ymmärrä mitään,
      pörssikurssit tekee ihan pöpiksi ja kaiken maailman rakkaus ja kaipaus jutuista ihan sekoan,
      jäljelle jää vain päivänselvät.
      Olipa muuten hienosti sanottu " herätä vaivautumisen vertaa", tätä lainaan...

• eppu2

Hyvä Rosaliin, ainakin osaat ilmaista itsesi selkeästi. Luin moneen kertaan kommenttisi se on loistava.

• Voi kun hyvä kun täällä käy niitä koulunsa keskeyttäneitä einsteininien alkuja opettamassa meitä vanhuksia mitä ja miten saisi puhua.(viittaan ketjuun ensitreffeistä) Palstan todellinen huumorinlähde. En nyt tarkoita tän aloituksen tekijää, joka voi olla vanhempikin einstein ja tottunut korkeaan tasoon.

• ent.siivoojaparka

Mitä tarkoitat koulunsa keskeyttäneillä? Missä vaiheessa koulut on käyty valmiiksi? Eikö se ole silloin, kun itse tuntee, että nyt riittää koulut. Toisilla aikaisemmin kuin toisilla.
        Sitten on niitä ikuisia koulunkävijöitä, jotka tuntevat, etteivät ole koskaan valmiita koulusta.

• jotain.kuitenkin

Palomasta on tullut pisteliäs, jopa ilkeä, ongelmiako.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Mitä tarkoitat koulunsa keskeyttäneillä? Missä vaiheessa koulut on käyty valmiiksi? Eikö se ole silloin, kun itse tuntee, että nyt riittää koulut. Toisilla aikaisemmin kuin toisilla.
        Sitten on niitä ikuisia koulunkävijöitä, jotka tuntevat, etteivät ole koskaan valmiita koulusta.

En tiedä mitä sinä tarkoitat koulun keskeyttämisellä mutta minulle se tarkoittaa sitä että on lopetettu ennen tutkintoa. Jos taas ei ole mitään aloitettu, niin ei sitä voi keskeyttää.
        Se ei sinänänsä merkitse muuta kun sitä että lukuhalut-tai valmiudet ovat olleet heikkoja, yleensä heikko motivaatio tai kouluväsymys ovat pääsyynä, koska peruskoulun ja lukionkin oppisuunnitelmat eivät oikeestaan edellytä mitään erityistä nuorelta. Luonnollisestikin voi jäädä aukkoja joita sitten voi aikuiskasvatuksella paikata, kun motivaatio ja tarve tutkintoon palaa aikuisempana.
        Ei siitä sen enempää, paitsi että hieman ärsyttää kun tullaan neuvomaan meitä aikuisia miten meidän tulisi sanoa, että olisimme nuorten tasolla keskustelussa. Etenkin kun se nuorten taso ei aina ole mitenkään niin loistava. Sitäpaitsi, kenen mielestä varhaisteinien slangi on joku kielellinen standardi mihin tulisi pyrkiä? Huvittavaa.

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

En tiedä mitä sinä tarkoitat koulun keskeyttämisellä mutta minulle se tarkoittaa sitä että on lopetettu ennen tutkintoa. Jos taas ei ole mitään aloitettu, niin ei sitä voi keskeyttää.
        Se ei sinänänsä merkitse muuta kun sitä että lukuhalut-tai valmiudet ovat olleet heikkoja, yleensä heikko motivaatio tai kouluväsymys ovat pääsyynä, koska peruskoulun ja lukionkin oppisuunnitelmat eivät oikeestaan edellytä mitään erityistä nuorelta. Luonnollisestikin voi jäädä aukkoja joita sitten voi aikuiskasvatuksella paikata, kun motivaatio ja tarve tutkintoon palaa aikuisempana.
        Ei siitä sen enempää, paitsi että hieman ärsyttää kun tullaan neuvomaan meitä aikuisia miten meidän tulisi sanoa, että olisimme nuorten tasolla keskustelussa. Etenkin kun se nuorten taso ei aina ole mitenkään niin loistava. Sitäpaitsi, kenen mielestä varhaisteinien slangi on joku kielellinen standardi mihin tulisi pyrkiä? Huvittavaa.

Meillä sanottiin jo eka luokan päättäjäisiä tutkinnoksi.
        Älä, Paloma, aliarvioi nykynuoria. Olen päässyt lukemaan joitakin lukioikäisten "uppsatseja". Taso on sitä luokkaa, että jopa sinä vanhana korkeita kouluja käyneenä jäisit hulppeasti kakkoseksi. Ja mitä tulee nuorten slangiin. Heillä on omansa niinkuin meilläkin oli nuorena.

• jotain.kuitenkin kirjoitti:

"jotain.kuitenkin"

Pah! Ystävykseni Paloma on aina ollut lumoavan pisteliäs.
        Hänestä tulisi hyvä vaimo viisaalle miehelle, kunhan vaan lopettaisi nuo avo-
        haihattelunsa.

Muista myös että Paloma kirjoittaa minun suullani.
        Jo kauan sitten kirjoittamiani ajatuksia koulutuksen puutteista.
        Minkälaiseen puolisoon, tai sen puutteeseen saattaa typerys joutua.

H.

Meillä sanottiin jo eka luokan päättäjäisiä tutkinnoksi.
        Älä, Paloma, aliarvioi nykynuoria. Olen päässyt lukemaan joitakin lukioikäisten "uppsatseja". Taso on sitä luokkaa, että jopa sinä vanhana korkeita kouluja käyneenä jäisit hulppeasti kakkoseksi. Ja mitä tulee nuorten slangiin. Heillä on omansa niinkuin meilläkin oli nuorena.

Meillä ei.
        Olin hyvä kirjoittaan aineita kouluaikoina, mutta luonnollisestikin kielitaitoni on ruostunut ja kirjoitustaitoni ränsistynyt, mutta en minä nyt välttämättä itseeni olisi verranutkaan, vaan taisit taas missata pointin, joko tahallisesti (mitä epäilen) tai tahattomasti.
        Kysymys oli siitä josko varhaisnuorien slangi (meidän tai nykyisten) kelpaa standardiksi jota kaikkien tulisi noudattaa, että olisi ajan tasalla. Edelleenkin, naurettavaa.

• irmaeeva
        hunksz kirjoitti:

"jotain.kuitenkin"

Pah! Ystävykseni Paloma on aina ollut lumoavan pisteliäs.
        Hänestä tulisi hyvä vaimo viisaalle miehelle, kunhan vaan lopettaisi nuo avo-
        haihattelunsa.

Muista myös että Paloma kirjoittaa minun suullani.
        Jo kauan sitten kirjoittamiani ajatuksia koulutuksen puutteista.
        Minkälaiseen puolisoon, tai sen puutteeseen saattaa typerys joutua.

H.

Hunksi, lässytä vielä enemmän, pulu on ärtyisä snobi josta ei juurikaan pidetä. Sinä ny nuoleskelet jos ketä hyväksyntää saadakses.

• irmaeeva kirjoitti:

Hunksi, lässytä vielä enemmän, pulu on ärtyisä snobi josta ei juurikaan pidetä. Sinä ny nuoleskelet jos ketä hyväksyntää saadakses.

Pitääkö täällä saada jonkun hyväksyntä?
        Ei kaikista voi eikä tarvitse pitää, eikä välttämättä tuota ääneen sanoa.
        Jokainen on omanlaisensa, toiset kaipaavat enemmän paijaamista kuin me toiset. Ja tekevät kaikkensa sitä saadakseen.

Minua naurattaa sana Lutunen, miehenikin nauraisi jos häntä moisella nimittelisin.
        Kuka tykkää, käyttäköön, minulle tulee mieleen lapanen, pehmeä, saamaton lössykkä.

Nyt pyörittelemään sämpylöitä, jos niistä tulee vaikka lutusia. :)

• lapanen
        Anceli kirjoitti:

Jokainen on omanlaisensa, toiset kaipaavat enemmän paijaamista kuin me toiset. Ja tekevät kaikkensa sitä saadakseen.

Minua naurattaa sana Lutunen, miehenikin nauraisi jos häntä moisella nimittelisin.
        Kuka tykkää, käyttäköön, minulle tulee mieleen lapanen, pehmeä, saamaton lössykkä.

Aika paha ja omahyväinen jopa kateuden siivittämä kommmetti henkilöltä Anceli

• Anceli kirjoitti:

Leikillään minäkin häntä sanon Lutuseksi ja ainoastaan täällä. Minulle lutunen oli sana jota en ollut aikaisemmin koskaan kuullut ja tulee mieleen ....hmmmm. mun suosikki fleeceviltti tv-tuolilta. Ei kaikista voi pitää ja monesti ennakkoluulot ja ensivaikutelmat painavat enemmän vaa'assa kuin logiikka.

• 1946
        lapanen kirjoitti:

Koirani lutusen näköinen vetelys edellinen pirteä pystykorva, vähän samallaisia piirteitä ihmisissä ei menoa haittaa lapasena oleminen toisten autettavina.

• lapanen kirjoitti:

Voi sinua pientä lapasta, kun et muuhun pysty kuin puskasta nalkuttamaan.
        Seuraat minua kuin hai laivaa ja heität noita mitäänsanomattomia häijyyksiäsi.
        Mitähän pahaa tuossa edellisessä viestissäni kirjoitin, toisin kuin sinä joka hyökkäsit suoraan henkilööni.

Ei tullut sämpylöistä lutusia, vaan mahtavan komeita pullukoita.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Leikillään minäkin häntä sanon Lutuseksi ja ainoastaan täällä. Minulle lutunen oli sana jota en ollut aikaisemmin koskaan kuullut ja tulee mieleen ....hmmmm. mun suosikki fleeceviltti tv-tuolilta. Ei kaikista voi pitää ja monesti ennakkoluulot ja ensivaikutelmat painavat enemmän vaa'assa kuin logiikka.

Kyllä minä sen ymmärrän, eikä minulla ole sinusta mitään pahaa sanottavaa.
        Ensimmäistä kertaa minäkin täällä olen sanaan törmännyt.
        Fleeceviltti onkin tosi hyvä vertaus lutuselle, pehmeä ja lämmin, kietoutuu ympärille turvaa tuoden.

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Meillä ei.
        Olin hyvä kirjoittaan aineita kouluaikoina, mutta luonnollisestikin kielitaitoni on ruostunut ja kirjoitustaitoni ränsistynyt, mutta en minä nyt välttämättä itseeni olisi verranutkaan, vaan taisit taas missata pointin, joko tahallisesti (mitä epäilen) tai tahattomasti.
        Kysymys oli siitä josko varhaisnuorien slangi (meidän tai nykyisten) kelpaa standardiksi jota kaikkien tulisi noudattaa, että olisi ajan tasalla. Edelleenkin, naurettavaa.

Tuo Lutunen on varmaan lähinnä vastine ruotsinkielen sanalle "Snutten". Useankin ruotsalaisen naisen kuullut sanovan miestää sillä lempinimellä.

https://www.google.se/search?q=snutten&biw=1578&bih=1084&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=8t7qVI3-EILnyQOz2oKwBw&sqi=2&ved=0CDAQsAQ

• einaarata
        jotain.kuitenkin kirjoitti:

Pitääkö skannata päästötodistus tänne että kelpaa joukkoon. En pidä erottelusta, kyllä eläkeikäisellä pitää olla jo elämänkokemusta hyväksyä kaikki ihmiset ihmisenä. Monella voi olla hyviä ajatuksia vaikka ei kirjoitustyyli olekaan viimeisen päälle. Hänet nauretaan maan rakoon, varsinkin H kirjaimella alkavan henkilön toimesta, varmaan menee halut kirjoittaa.

• jotain.kuitenkin kirjoitti:

Palomaa tuntien olen pahoillani hänelle heitetyistä ala-arvoisista kommenteista.

Onneksi Paloma on diplomaattinen vastauksissaan eikä heitä heti kuraa kirjoittajan silmille.

Olen usein painottanut, että siellä koneen näppäimistön äärellä istuu vain yksi ihminen eikä monien ihmisten minissä kirjoittava. Jos en minä tykkää niin ei muutkaan.

Ancelin mielestä Lutunen (sana) tai oikeammin (Paloman mies) on lapanen, pehmeä, saamaton lössykkä. Ancelin leipomat sämpylätkin ovat mahtavan komeita pullukoita ei mitään lutusia. Otapa tuostakin sanaleikistä selvää.

Tämä aloitus on omiaan kylvämään riitaa kirjoittajien kesken. En minä, mutta tuo.

• ent.siivoojaparka
        korpikirjailija kirjoitti:

Palomaa tuntien olen pahoillani hänelle heitetyistä ala-arvoisista kommenteista.

Onneksi Paloma on diplomaattinen vastauksissaan eikä heitä heti kuraa kirjoittajan silmille.

Olen usein painottanut, että siellä koneen näppäimistön äärellä istuu vain yksi ihminen eikä monien ihmisten minissä kirjoittava. Jos en minä tykkää niin ei muutkaan.

Ancelin mielestä Lutunen (sana) tai oikeammin (Paloman mies) on lapanen, pehmeä, saamaton lössykkä. Ancelin leipomat sämpylätkin ovat mahtavan komeita pullukoita ei mitään lutusia. Otapa tuostakin sanaleikistä selvää.

Tämä aloitus on omiaan kylvämään riitaa kirjoittajien kesken. En minä, mutta tuo.

Eiköhän Paloma ole aikuinen ja kykenevä puolustamaan itse itseään. Hitsi miten minä tuntisin itseni noloksi, jos joku alkaisi puolustelemaan minua ja pahoittelemaan.

• korpikirjailija kirjoitti:

En tunne Paloman miestä, kyse oli vain tuon sanan tuomasta mielikuvasta.
        Kun täällä kuulemma saa myös mielikuvilla leikkiä, ilmeisesti eivät kuitenkaan kaikki.
        Jos Paloman mies on hänen lutusensa, niin se on heidän asiansa.
        Joten älä sinäkään hämmennä enempää ja kylvä riitaa kirjoittajien keskuuteen.

Eiköhän Paloma ole aikuinen ja kykenevä puolustamaan itse itseään. Hitsi miten minä tuntisin itseni noloksi, jos joku alkaisi puolustelemaan minua ja pahoittelemaan.

Se on tuota ystävysten välistä solidaarisuutta ja siinä sivussa on hyvä piikitellä jotain toista.

• irmaeeva kirjoitti:

"irmaeeva "

En minä sitä lässytyksesi sanoisi...
        Sellaista pientä, piristävää kehua kirjoitus-taidosta vain annan.
        Saattaa olla että minä olen se inhake, joka toi palstalle sanan "lutunen"
        Olen aina erittäin ihastunut palstamme naisiin.
        Satunnaisesti ukkoihinkin.
        Silloinkin, kun nurin-kurisesti hellitellään minuakin.
        Sinun pitäisi nyt kyllä tarkistaa asennettasi minuun.
        Enemmän minulle lupaillaan kun annetaan :)
        Mukamas kiukutellaankin...

H.

• Anceli kirjoitti:

Se on tuota ystävysten välistä solidaarisuutta ja siinä sivussa on hyvä piikitellä jotain toista.

Tarkoittanet itseäsi, suhteessa erääseen toiseen palstakirjoittajaan. Kun minua aikoinaan lyötiin kuin vierasta sikaa ei ollut puolustajia. Ja jos joku tuli puolustamaan puskasta tuli heti kommentti itse itseään puoltaa.

Minulla on tapana menen puolustamaan lyötyjä.

Tarkoittanet itseäsi, suhteessa erääseen toiseen palstakirjoittajaan. Kun minua aikoinaan lyötiin kuin vierasta sikaa ei ollut puolustajia. Ja jos joku tuli puolustamaan puskasta tuli heti kommentti itse itseään puoltaa.

Sekin on sinun asiasi, et kuitenkaan puolusta jokaista lyötyä, vaan isket itsekin.
        Tämä tästä, hyvää päivää sinulle.

• Anceli kirjoitti:

Sekin on sinun asiasi, et kuitenkaan puolusta jokaista lyötyä, vaan isket itsekin.

Sinulla on lyhyt pinna käsitellä asiaa, jonka itse pistit vireille, en minä..

• eikoskenu
        Anceli kirjoitti:

Aiii kun sattui omaan nilkkaan, toinen toistaan parempia

• ent.siivoojaparka

Silloinhan se voitaisiin katsoa vaan itsepuolustukseksi, jos puolustaa itseään puskasta. Mutta, että minut joku toinen katsoisi puolustuskyvyttömäksi höntiksi ja pahoittelisi sitä, että joku nokkailee minulle, niin se ottaisi koville.

• huomaatko
        Anceli kirjoitti:

Sitähän juuri SINÄ harrastat.

Sinulla on lyhyt pinna käsitellä asiaa, jonka itse pistit vireille, en minä..

Miksi minun pitäisi jatkaa asian käsittelyä, sinä mainitsit nimimerkkini ja siksi otin kantaa.
        Muuten, onhan sinulla puskasta puolustajia, ihan useampikin jo ilmoittautunut.

Silloinhan se voitaisiin katsoa vaan itsepuolustukseksi, jos puolustaa itseään puskasta. Mutta, että minut joku toinen katsoisi puolustuskyvyttömäksi höntiksi ja pahoittelisi sitä, että joku nokkailee minulle, niin se ottaisi koville.

Me olemme niin erilaisia. Minun luonteeseeni kuuluu puolustaa. Se ei tarkoita, että aliarvioisin puolustettavaa.

Sinä ilmeisesti seuraisit sivusta "puolustuskyvytöntä hönttiä" kuten asiaa ilmaisit, mutta tarpeen tullen itsepuolustukseen vedoten puolustaisit itseäsi puskasta.

• Anceli kirjoitti:

Miksi minun pitäisi jatkaa asian käsittelyä, sinä mainitsit nimimerkkini ja siksi otin kantaa.
        Muuten, onhan sinulla puskasta puolustajia, ihan useampikin jo ilmoittautunut.

Ei he minua puolusta. Kommenttisi ovat yleisesti luettavissa en minä niitä kirjoittanut. Otin vaan kantaa kun mietin mitä ajat takaa?

• ent.siivoojaparka

Me olemme niin erilaisia. Minun luonteeseeni kuuluu puolustaa. Se ei tarkoita, että aliarvioisin puolustettavaa.

Sinä ilmeisesti seuraisit sivusta "puolustuskyvytöntä hönttiä" kuten asiaa ilmaisit, mutta tarpeen tullen itsepuolustukseen vedoten puolustaisit itseäsi puskasta.

Silloin puolustan heikompaa, jos näyttää siltä, että on tosi kyseessä ja hän jää pahasti alakynteen tappelussa. En pidä Palomaa heikkona ressukkana...

Silloin puolustan heikompaa, jos näyttää siltä, että on tosi kyseessä ja hän jää pahasti alakynteen tappelussa. En pidä Palomaa heikkona ressukkana...

Kuka mainitsi "puolustuskyvyttömästä höntistä". En minä ainakaan.

Tuo Lutunen on varmaan lähinnä vastine ruotsinkielen sanalle "Snutten". Useankin ruotsalaisen naisen kuullut sanovan miestää sillä lempinimellä.

https://www.google.se/search?q=snutten&biw=1578&bih=1084&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=8t7qVI3-EILnyQOz2oKwBw&sqi=2&ved=0CDAQsAQ

"ent.siivoojaparka"

Tässä on vuoden-vaihteen kommenttini eräälle mamulle:
        Sille fiksulle.

"Oikein tyttöseni.
        Ruotsiin muuttaneissa ei ole paljoa muuta vikaa kuin kaksin-kertainen koti-
        kieli-vammaisuus.
        Ajattele nyt vaikka minuakin.
        Mitä on lutunen Ruotsiksi?
        Makea Kuono...Sötnos?
        Sotarmurre?"

H.

Ei he minua puolusta. Kommenttisi ovat yleisesti luettavissa en minä niitä kirjoittanut. Otin vaan kantaa kun mietin mitä ajat takaa?

Minäkin mietin mitä ajat takaa, kun noin kiivaasti tartut yhteen sanaan, jota mielikuvissani käsittelin.
        Meillä Paloman kanssa ei käsittääkseni ole ollut mitään eripuraa, sinä ryntäsit mukaan asiaa sotkemaan.
        Ja puskakommentoijat innostuivat mukaan, kuten olettaa saattoi, omin vaivaisin pikkuisin heitoin.

• Anceli kirjoitti:

Minäkin mietin mitä ajat takaa, kun noin kiivaasti tartut yhteen sanaan, jota mielikuvissani käsittelin.
        Meillä Paloman kanssa ei käsittääkseni ole ollut mitään eripuraa, sinä ryntäsit mukaan asiaa sotkemaan.
        Ja puskakommentoijat innostuivat mukaan, kuten olettaa saattoi, omin vaivaisin pikkuisin heitoin.

En tunne rynnänneeni sotkemaan asiaa en kiivastuneesti tarttuneeni yhteen sanaan, otin osaa keskusteluun, jossa oliuseampi ilkeämielinen kommentti Palomasta.

Minulla on vilkas mielikuvitus, luomani kuvat muista keskustelukavereista ovat omassa mielikuvituksessani. Ei niitä passaa alkaa ilmituomaan se tietäisi vain pitkää riitaketjua.

• myösminunolmin

En tunne rynnänneeni sotkemaan asiaa en kiivastuneesti tarttuneeni yhteen sanaan, otin osaa keskusteluun, jossa oliuseampi ilkeämielinen kommentti Palomasta.

Minulla on vilkas mielikuvitus, luomani kuvat muista keskustelukavereista ovat omassa mielikuvituksessani. Ei niitä passaa alkaa ilmituomaan se tietäisi vain pitkää riitaketjua.

Nyt sulta lipsahti valhe oot useesti arvioinut kirjottajia ja heidän ominaisuuksii.

• ent.siivoojaparka
        hunksz kirjoitti:

"ent.siivoojaparka"

Tässä on vuoden-vaihteen kommenttini eräälle mamulle:
        Sille fiksulle.

"Oikein tyttöseni.
        Ruotsiin muuttaneissa ei ole paljoa muuta vikaa kuin kaksin-kertainen koti-
        kieli-vammaisuus.
        Ajattele nyt vaikka minuakin.
        Mitä on lutunen Ruotsiksi?
        Makea Kuono...Sötnos?
        Sotarmurre?"

H.

Niin?????? Ja mitähän minulle kuuluu sinun kopiosi vanhoista kommentteistasi Palomalle??????

Niin?????? Ja mitähän minulle kuuluu sinun kopiosi vanhoista kommentteistasi Palomalle??????

"ent.siivoojaparka"

Kieli-oppia vain.
        Oma kommenttisi hänelle oli liian osoitteleva ja tarkoitus-hakuinen.
        Minun kielestäni.

H.

• vain.palstafriikki
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Kuka viitsii tallentaa kaikki kommenttinsa ;)

• ent.siivoojaparka
        hunksz kirjoitti:

"ent.siivoojaparka"

Kieli-oppia vain.
        Minun kielestäni.

H.

Miehet nyt ottaa miesten tavalla naisen toiselle naiselle osoitetun kommentin. Kyllä minä ymmärrän, että Paloma tarvitsee oman snuttefiltin olkoon sitten vaikka fliisiä. Minä tarvitsisin nyt.
        Prrrkkkk, kun ei pääse omalle tililleen käsiksi. Tai no pääsee näkemään, miten rahat lisääntyy sinne, kun sai viimeiseltään koodin, mutta ei pääse kopasemaan niistä lohkoakaan käyttöönsä.

• mimmimum-mi

Mikäs siinä mättää...ettet pääse tililtäsi nostamaan...tai siirtämään....eikö ole tunnuslukuja....

• ent.siivoojaparka
        mimmimum-mi kirjoitti:

Mikäs siinä mättää...ettet pääse tililtäsi nostamaan...tai siirtämään....eikö ole tunnuslukuja....

Pankkikortti ja ajokortti (ainut henk.paperi mitä minulla on) hukassa. Varastettu? En saa tehtyä siirtoja ilman pankkikorttia. En saa uutta pankkikorttia ennenkuin saan uuden ajokortin. En saa uutta ajokorttia postista ennenkuin saan uuden ID-kortin...
        Onneksi olen säästänyt köyhinä aikoina otetun Nordean velkakortin. Siihen kun postipoika tuo minulle koodin, niin sitten pystyn siirtämään rahaa tililtäni jonkun toisen tilille, joka ottaa ne minulle ulos. Senkin koodin tilaamiseen piti olla virkatodostus ja kaksi henkilöllisyyspaperit omistavaa todistajaa mukana.
        Tarkasti on rahat tallessa nyt.

• vain.palstafriikki kirjoitti:

Kuka viitsii tallentaa kaikki kommenttinsa ;)

"vain.palstafriikki"

Minä tallennan.
        Omat kirjoitukseni.
        Kirjoitan ne MS Notepadilla.
        Tallennan siksi että useimmiten niissä on kuolematonta riimittelyäni.
        Haluan niiden säilyvän jälki-polvilleni.
        Tiedä kuinka ison tilin lapseni niillä aikanaan tekevät.
        Ainakin 50 riimi-kirjaa niistä pitäisi saada aikaiseksi.
        Sata on tavoitteenani.
        Ajatteles...
        Kansallis-riimittelijämme Alexis, Eino ja Hoo...
        Vaatii muuten pikkuisen ohjelmointia, kun sadoista teksteistä etsii yhtä ja
        ainoata.
        Vaikkapa nyt yhdistelmää "Paloma ja lutunen".
        Hankala oli, vaikka Paloma onkin niin lutunen.

Saamiani kommentteja en tallenna.

H.

• huomaatko kirjoitti:

Sitähän juuri SINÄ harrastat.

Lapanen, eikoskenu ja huomaatko, oletan että olette yksi ja sama tyyppi, jutut ainakin on samaa tasoa.

Toivon lämpimästi, että sinäkin/tekin löydät/te ystävän, jota voi halutessaan puolustaa, ettei tarvitse pelkkää piikittelyä harrastaa, kuten teet/te.

• eipalstafriikki
        hunksz kirjoitti:

"vain.palstafriikki"

Minä tallennan.
        Omat kirjoitukseni.
        Kirjoitan ne MS Notepadilla.
        Tallennan siksi että useimmiten niissä on kuolematonta riimittelyäni.
        Haluan niiden säilyvän jälki-polvilleni.
        Tiedä kuinka ison tilin lapseni niillä aikanaan tekevät.
        Ainakin 50 riimi-kirjaa niistä pitäisi saada aikaiseksi.
        Sata on tavoitteenani.
        Ajatteles...
        Kansallis-riimittelijämme Alexis, Eino ja Hoo...
        Vaatii muuten pikkuisen ohjelmointia, kun sadoista teksteistä etsii yhtä ja
        ainoata.
        Vaikkapa nyt yhdistelmää "Paloma ja lutunen".
        Hankala oli, vaikka Paloma onkin niin lutunen.

Saamiani kommentteja en tallenna.

H.

Kuluuhan joutoaika noinkin.

• ursulakrainio
        hunksz kirjoitti:

"ent.siivoojaparka"

Kieli-oppia vain.
        Minun kielestäni.

H.

Oikea kieli-opin kukkanen väli-viivoineen.

• eipalstafriikki kirjoitti:

Kuluuhan joutoaika noinkin.

"eipalstafriikki"

Minun vai jälkeläisteni?

Minulla on aikaa, eläkeläinen kun olen.
        Aikani saa ihan joutaakin.
        Haluaisitko sinä osan ajastani?
        Vai pelkäätkö että sitä valuu "väärille" kirjoittajille...

H.

• Palstan taso on juuri sellainen ku miksi kirjoittajat sen tekevät. Sen näkee tästäkin aloituksesta.

• lisäävaan

Ei ikäluokka palsta-laloituksiin väsy.
        Tästä tulee piitkä ketju, ja huomenna aloittaja tekee uuden, ja siitä tulee pitkä ketju.
        Ja nii jatlkuu.
        Aloittaja kannattaa palkita tästä pyyteettömästä uurastuksesta.

• joka.päiväistä.päivää

Onko palstalla kokeiltu levyraatimaista ketjua.
      Öö öö yy varmaan Jukka Virtasia löytyy.

• tikotiko1

On kokeiltu , vain vieraat kielet saa raadin hyväksynnän , mieluimmin latinomusiikkia.

• tikotiko1 kirjoitti:

On kokeiltu , vain vieraat kielet saa raadin hyväksynnän , mieluimmin latinomusiikkia.

Ei välttämättä. Kaikki kielet ovat hyväksyttyjä, jopa joikuminen ;) Mutta jos tehtäis joku levyraati (Hunksz sais olla Jukka Virtanen) niin vois olla kaksi kategoriaa: kotimainen ja kileillä laulettu . Joiku olis kotimaista samoin itäruotsi.
        https://www.youtube.com/watch?v=woEcdqqbEVg

• kilipukki
        Paloma.se.co kirjoitti:

Ei välttämättä. Kaikki kielet ovat hyväksyttyjä, jopa joikuminen ;) Mutta jos tehtäis joku levyraati (Hunksz sais olla Jukka Virtanen) niin vois olla kaksi kategoriaa: kotimainen ja kileillä laulettu . Joiku olis kotimaista samoin itäruotsi.

Osaavatko kilit laulaa?

Vierailla kielillä laulettu. Miksei sitä määkimistäkin voi mieltää kielillä laulamiseksi.

"Paloma.se.co"

Se kattoo ny, minne musiikki kuuluu :)

Tää laulelu on sillee...ööö..ninku veksisalmee.
        Veksi oli mun opissa joskus.
        Siino...ööö...jotain juhaaki.
        Tota...tää laulaja on kauheen nuori tyttö.
        Eininnäköökin siinä on...
        Mutta ei tota..musiikkihan tässä...ööö.
        Sen on tehny Veikko Samulin pojan-poika ja sanat on
        sen yö-Ollin...noo, jotain jälkeisiä...
        Joku Hakuline...
        Orkkaa ei oo...ööö...pelkkä Pedro Hietane vaa.
        Tehä tiijätte sen pupun...
        Mää onny ollu kipee...
        Mutta Jämsänkosken Ilveksen juhla-pelissä viälä meen pelaamaan...
        Kosken Nesteellä kaverien kanssa jotain raviin laitetaan.
        Se Hookin on siellä varmaan.
        Se on hieno sanailija, vaikka ei vanhaa kieltä enää osaakaan.
        Se on niin nuori.

H.

• huomannut

Kaitpa se lienee, koska on keskustelua syntynyt.

• mollberg

Minua vähän oudoksuttaa nuo myyntilinkit, niin kuin tuo kahviplörötin.

• O-orvokki

Joku yrittää mainostaa täällä, jostain käsittämättömästä syystä.

• eppu2

Toisella palstalla joku kirjoitti, ettei noita kannata aukoa, tulee viiruksia ja haittaohjelmia. En tiedä pitääkö paikkansa.

• Mielestäni on todella hyvin kohdallaan, kun kaikenlaiset ihmiset voivat halutessaan kertoa omia ajatuksiaan ja haastaa muitakin osallistumaan keskusteluun. Kirjallisten taitojen tai tietojen tasolla ei ole väliä, vaan jokainen voi ilmaista vapaasti omia ajatuksiaan.

Suomalainen sananvapaus toteutuu, ja täällä voi kohdata kirjavamman joukon ihmisiä yhteisissä keskusteluissa kuin missään muualla. Vuorovaikutus on parhaimmillaan monipuolista ja monitasoista.

Millaisia senioreita Suomessa on?

• 1946

Ei sen erilaisia kuin muussakaan ikäluokassa, kilttejä tasaluontoisia ja äksyjä pfyi tyyppisiä, iloisia hyväntuulisia.

• Pfyi

Mikä v*tun keskustelulaadun tarkkailija sä luule olevasi???

• 1946

Kannet vakkoineen kohdallaan.
        Laadukkaita pliirun plaarun plörinöitä

• hyväuninen
        1946 kirjoitti:

Kannet vakkoineen kohdallaan.
        Laadukkaita pliirun plaarun plörinöitä

Eikö nukuta kun yöllä kirjotat.

• 1946
        hyväuninen kirjoitti:

Eikö nukuta kun yöllä kirjotat.

Kyl hyvin nukuin vamaan 8 tuntia en yhteen menoon.
        Joskus saatan valvoa yöllä parituntia juoda kahvit.
        Yö ei paljon poikkea päivästä.

• siilimuori

Nonii. Tämä ketju oiva esimerkki palstan "tasosta" :). Palaset kohillaan.

• jokuvainon

Nii miunkin, varmaan siullakin :))

• siilimuori

Joo on. Palapeli valmis :)

• jokuvainon
        siilimuori kirjoitti:

Joo on. Palapeli valmis :)

Joo aurinko pilkahtelee elämä hymyilee valmiissa muailmassa vaikkei suksi aina luista :))

• siilimuori
        jokuvainon kirjoitti:

Joo aurinko pilkahtelee elämä hymyilee valmiissa muailmassa vaikkei suksi aina luista :))

Juuri näin. Miekin tässä en ossaa päättää et fiilistelenkö tässä vai lähenkö ulkoilemaan. Kohta pittää lähtiä jos meinaa päivänvalolla. Meillä ei paista aurinko.

• eppu2

Se on kuulkaas niin, että taivas on sininen, auringon valo kimaltelee kinoksissa. Linnut laulavat.
      Voi miten onnettoman tylsä paikka tämä maailma olisikaan, jos näyttäysimme kaikki samanlaisilta, olisimme aina samaa mieltä kaikesta.
      Vaan on oli ja kunnia olla oma itsensä, ihan omassa muotissaan ja omalla elämällä kypsytettynä.
      Yksi tykkää yhdenlaisesta keskustelusta toinen toisenlaisesta.
      Mitkä sitten ovat tasokkaan ja laadukkaan keskustelun kriteerit.

Sen asian olen kyllä huomannut, että mitä vanhemmaksi tulee, sen vähemmän huomaa tietävänsä.
      Tuntuu, että kommentoijat ikäänkuin unohtavat, että aina voi valita, mihin keskusteluun liittyy tai aloittaa itse sellaisen mikä kiinnostaa.

• "eppu2"

Minkä aloituksen itse koet vasten-mielisimmäksi?
        Johon haluaisit erityisesti viitata?

H.

• siilimuori

Hienosti sanottu eppu2 tämä: "Vaan on oli ja kunnia olla oma itsensä, ihan omassa muotissaan ja omalla elämällä kypsytettynä."

Palstaa ei kukaan voi muokata juuri haluamanlaisekseen, mutta uten eppu2 sanoitkin:
        aina voi valita, mihin keskusteluun liittyy tai aloittaa itse sellaisen mikä kiinnostaa.

Vai käykö meille niin että mitä enemmän ikää meille tulee, sitä itsekkämmäksi ja suvaistemattomammaksi tulemme? Eikö olisi parempi elääja antaa toisten elää.

• siilimuori kirjoitti:

Hienosti sanottu eppu2 tämä: "Vaan on oli ja kunnia olla oma itsensä, ihan omassa muotissaan ja omalla elämällä kypsytettynä."

Palstaa ei kukaan voi muokata juuri haluamanlaisekseen, mutta uten eppu2 sanoitkin:
        aina voi valita, mihin keskusteluun liittyy tai aloittaa itse sellaisen mikä kiinnostaa.

Vai käykö meille niin että mitä enemmän ikää meille tulee, sitä itsekkämmäksi ja suvaistemattomammaksi tulemme? Eikö olisi parempi elääja antaa toisten elää.

"siilimuori"

Kenetkä meistä itse koet vasten-mielisimmäksi?
        Johon haluaisit meistä erityisesti viitata?

H.

• eppu2
        hunksz kirjoitti:

"eppu2"

Minkä aloituksen itse koet vasten-mielisimmäksi?
        Johon haluaisit erityisesti viitata?

H.

Ei ole olemassa mitään nimenomaan vastenmielistä aloitusta. On vain elämän ja asioiden eri alueita.
        Jokaisesta aiheesta voi keskustella niin monesta eri näkökulmasta.
        Se onko aloitus mielestäni hyvä vai huono, riippuu siitä, missä hengessä ja tarkoituksessa se on tehty, joka sekin riippuu tietysti omasta tulkinnastani.

• siilimuori
        hunksz kirjoitti:

"siilimuori"

Kenetkä meistä itse koet vasten-mielisimmäksi?
        Johon haluaisit meistä erityisesti viitata?

H.

Ei kukaan ole täällä minulle vastenmielinen tai vastenmielisin, olen puolueeton ja tasapuolinen kuten normielämässäkin.

Tarkoitin kannanotollani vain sitä kuten sanoinkin että ketju tyypillinen tämän palstan ketjuksi. Ketju puhukoon puolestaan, en alöa sitä analysoimaan tarkemmin. Mutta tosihan on että samanhenkiset kirjoittelevat ja kommnetoivat mielellään toisilleen. Yhelle se on yks, toiselle toinen. Se on vaan vastahakoista kun aletaan sättiä sitä joka ei nini mielusa ole tai sitten ominaisuutta mikä toisella on mutta itsellä ei tai siis on erilainen.Siis antaa kaikkien kukkien kukkia.

• mimmimum-mi

Hemotelkaa ja hellikää ....lempinimillä.....hemmottelunimillä...se on rakkautta..välittämisen osoitusta...
      Itse sanon pojanpoikaa tällähetkellä kulteliini...eikö ole omituinen nimi...

https://www.youtube.com/watch?v=Psdsj1eEGmA

• mimmimum-mi

Voi eiiiii....hemotelkaa vaan .hemohesshhh...aina pitäisi tarkistella...

• joka.päivästä.väivää

Aloitus mielipiteeni siitä mihin minulla kiinnostus osallistua, ei tarkoitus ole arvostella ketään kirjoittajaa.
      Teinkö tyhmästi kun toin esiin mielipiteeni, ehkä, kun olen puskassa ei koske vaikka arvostellaan, toisin oli kun käytin nimimerkkiä silloin turhaantui jos haistatelleltiin meikän olemassa olosta, en kyllä ymmärtänyt miksi haistateltiin.
      Palstan henki olisi oltava niin sen minkä täällä sanoo täytyi olla verrattavissa oikeeseen elämään ihmisten kanssa, sielläkö ei vastaan tulijaa haistatella.
      Jos kirjoitin epämielyttävää saa puskaa arvostella, mielummin olisin nimimerkki, tälläkertaa näin.

• siilimuori

Tuuppa vain takaisin sieltä puskasta, ihan hyvä aloitus. Näitä palstoja ei voi verrata normielämään ja elämään livessä. Täällä ihmisen raadollisuus pääsee joskus kukkimaan mutta on täällä hauskaakin ja mielenkiintoisakin välissä. Pitänee vain muistaa että kukaan ei täällä sinua oikeasti tunne ja vaikka nikillesi mitään sataa, se ei ole juuri sinun henkilöösi vaan täällä kirjoittavaan virtuaalihenkilöön.

• Taas yksi rankahko työpäivä takana Lutusen taloa tyhjentämässä. Että sitä kamaa riittää....olen pakannut säkillisiä vaatteita hyväntekeväisyyteen, samoin kenkäsäkin. Varastohuone alkaa olla nyt tyhjä, autotalli ja ulkovarasto puuttuu vielä.

Mielenkiintoinen keskustelu tuossa ylempänä. Ei minua hävetä pätkääkään että kaverit tulevat puolustamaan, kun tuntuu tarvetta siihen. Ei tullut mieleenikään että Korppis olisi pitänyt minua heikkona reppanana joka ei itse selviä väittelyistään, vaan pikemminkin hänen väliintulonsa oli esimerkki sisarellisesta solidaarisuudesta naisten kesken, jota saisi olla paljonkin enemmän, Suomessakin. Toisaalta en myöskään katsonut Ancelin olleen mitenkään ilkeä tai hyökkäävä. Puskasta minulle niskaan tuli. ("ärtyisä snobi") ja Lutusen lutuisuudesta saa kaikki vapaasti muodostaa omia mielikuviaan. :))

• ent.siivoojaparka

No me ihmiset ollaan niin erilaisia.
        Minä huudan sitten "apua!", jos tarvitsen henkilökohtaista puolustajaa. Asioista saa mielellään olla samaa mieltä tai eri mieltä kanssani. Mutta silloin, jos kimppuuni käydään siivoojana, niin haluan hoitaa itse homman, antaa märällä luutulla ympäri korvia, lakaista hänet maton alle tai nykäistä imurin pölypussiin.

• Taidetaan olla molemmat sippejä. Minullakin tapahtumien päivä.

Olen toki ennenkin pistänyt kapuloita rattaisiin kun on alettu ystäviäni asiattomasti arvostelemaan.

Ei minullakaan ole ketään vastaan ja tapani toimia olette oppineet tuntemaan.

• Kiitos sinulle Paloma, oletinkin että fiksuna ihmisenä ymmärrät mitä tarkoitin.
        Edelleenkään en sinun rakkaan Lutusesi olemusta arvioinut, vaan itse sanaa, ihan vaan sanana.
        Uskon kyllä, että hän on mielestäsi Lutunen, minulla on tuo oma Rakas.

• korppis1

Olmi samalla on voimakas vaikutus. Vaikka se on eläinkunnan edustajan nimi. Se jaksaa mieliä pahoittaa. Olmi elää piilossa syvällä maa uumenissa kuten puskat.
        Se on mielikuvitukseni tuote. Se on monelle sinunkin puskakiusaajalle
        sopiva nimitys.

• korppis1 kirjoitti:

Olmi samalla on voimakas vaikutus. Vaikka se on eläinkunnan edustajan nimi. Se jaksaa mieliä pahoittaa. Olmi elää piilossa syvällä maa uumenissa kuten puskat.
        Se on mielikuvitukseni tuote. Se on monelle sinunkin puskakiusaajalle
        sopiva nimitys.

Taaskos se korppis kiusaa täällä puskia.

• Korppis1
        Tellukka kirjoitti:

Taaskos se korppis kiusaa täällä puskia.

Taasko SE Tellukka kiusaa ja haastaa riitaa.

• hilpati

Omituista, että täällä jaksetaan jatkuvasti piikitellä "puskasta" kirjoittavia. Ihan samanlaillahan kaikki täällä käyttävät nimimerkkejä, toiset vain jatkuvasti samaa nimmaria. Vai onko sinun nimesi ihan oikeasti korppis1. Lukeeko ulko-ovessasi niin? Minun ovessani ei lue hilpati mutta se onkin "puskanimmarini" eikä muuten yhtään huonompi kuin Korpikirjailija.

• Korppis1 kirjoitti:

Taasko SE Tellukka kiusaa ja haastaa riitaa.

Olen sentään rekattu. Tunteeko korppi olevansa enemmän itsensä mustana kuin sinisenä?

• hilpati kirjoitti:

Omituista, että täällä jaksetaan jatkuvasti piikitellä "puskasta" kirjoittavia. Ihan samanlaillahan kaikki täällä käyttävät nimimerkkejä, toiset vain jatkuvasti samaa nimmaria. Vai onko sinun nimesi ihan oikeasti korppis1. Lukeeko ulko-ovessasi niin? Minun ovessani ei lue hilpati mutta se onkin "puskanimmarini" eikä muuten yhtään huonompi kuin Korpikirjailija.

Hilpati. Minulla on nimimerkki jota käytän kirjoittaessani palstalle senhän tiedät varsin hyvin.
        Tellukka,. Tunnetko olevasi löysävatsarellukka vai keltainen keväinen esikko.

• eppu2

Minä sentään olen rekattu ja vieläpä puskakin, etten sanoisi pensas.
      Pankaahan paremmaksi.

• Minäpä se olen rekattu ja puskis ja ja ja ja ja ja ja.......

• Viatonsivullinen

Ei ole sama minkä nimimerkin takaa viestität, nimimerkki on
      ensimmäinen sana jonka luet.

• att2

vastata, ärsyttäväkin aihe saa varpailleen tohon on pakko vastata.

tohon ---- missäpäin?

• hyvä.neuvo

Ei kantsii vastata torailuun, ämmät siel riitelöö jonninjoutavista

• att2

Tohon --suomen kieli --tohon???

Apinat valtaavat kaikessa alaa----.

• Olen täysin sanaton, kerrankin. Keskustelun tasosta ja etenkin huumorin tasosta jota jokut harrastaa. Tälläkin palstalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3670
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2896
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      171
      2877
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2381
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      361
      2152
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1850
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1535
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1378
    9. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      28
      1350
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1332
    Aihe