Mitä mieltä väki on? Henk.koht. en tykkää lainkaan.
(paikalliset tietävät mistä puhun ja muilta en kommenteja kaipaakaan kun eivät tunne asiaa)
Villisika-asia
6
166
Vastaukset
- Lukekaahistoriasta
Villisika on eläin joka kuuluu luontoon ja on sopiva eläin Ahvenanmaan lehtometsiin se pitää huolen siitä että tammenterhot eivät jää mätänemään metsiin. Villisika on myös Ahvenanmaan eläimistöön kuuluvana alkuperäinen ja jo aikoinaan ruotsin kuninkaalliset kävivät ahkerasti metsästämässä villisikoja. Näin he saivat juhlapöytiinsä tuorettalihaa ja nahoista tehtiin kuninkaille nahkahousuja joissa oli valmiina kalukukkarot.
- dhdvhrvjtyjrtyju
Buahhahhhaahhhaaaaa.. :D
Joku ei nyt tiennyt mistä on kyse.
Joo, ei todellakaan mikä hyvä juttu. Tullille töitä! Tehköön tiukempia tarkastuksia. - SkärdgårdsboFinsk
HöpöHöpöä kommentoit villisika-asiassa.
Kuten mainitsin, olen kiinnostunut ahvenanmaalaisten mielipiteistä enkä ulkopuolisten mutuista. - SkärdgårdsboFinsk
dhdvhrvjtyjrtyju kirjoitti:
Buahhahhhaahhhaaaaa.. :D
Joku ei nyt tiennyt mistä on kyse.
Joo, ei todellakaan mikä hyvä juttu. Tullille töitä! Tehköön tiukempia tarkastuksia.Tulli voisi todellakin tarkentaa käytäntöään!
- Historiahavinaa
Totta tullissa voisivat höllentää villisikojen pääsyä Ahvenanmaalle eli siellä katsottaisiin kuin sormienvälistä villisikojen karkaamista metsiensiimeksiin. Muuten kuninkaalliset rakastivat villisikoja niitten maukkaanlihan ja arvokkaan nahan takia ja harjaksista he saivat oivia hammasharjoja. Me muistamme historiasta miten Kustaa Aadolfilla oli jo hautajaisissaan villisian nahoista kurotut kalsarit ja jaloissaan oli siannahkaiset lipposet.
Muuten suomessakin kunnioitetaan vielä tänäkinpäivänä Kustaa Aadolfia ja hänen villisikametsästäjän taitoaan kun hän uljaasti ratsasti halki metsien Kastelholmaan jossa kuninkaan tallirenki odotti häntä pelokkaana sillä Kustaa oli joskus sekapäinen.
Kaikki on historiaan kirjoitettua ja jokaisen kannattaa raottaa vielä muistiaan sillä se on kansallista katoavaisuutta joka ei uusiudu koskaan. - Historiankertomana
SkärdgårdsboFinsk kirjoitti:
HöpöHöpöä kommentoit villisika-asiassa.
Kuten mainitsin, olen kiinnostunut ahvenanmaalaisten mielipiteistä enkä ulkopuolisten mutuista.Onko totta, että Ahvenanmaan kansalliseläin on villisika? Olen aina luullut että se olisi ollut Saksanhirvi, mutta olen ollutkin väärässä? Täällä Manner-Suomessa tunnetaan vähän ahvenanmaalaisista ja sen oudoista tavoistaan kun saaren asukkaat ovatkin sanken umpimielisiä eivätkä anna tietojaan ulkomaailmaan mitä joskus pullopostia sieltä ajautuu rannoillemme. Muistan historiasta sen, että Ahvenanmaan vaakunassa on urosvillisika harjakset tanassa ja siniselläpohjalla kultareuksin kuvaten näin vahvaa ruotsalaisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1151479
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881317Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1381087- 68984
- 39927
- 69884
- 97877
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54862- 75846
Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39794