jalat tönkköinä kestin sen ohi meneen, mutta oli paha.
suonenveto äsken oli todella kovaa kipua
48
1742
Vastaukset
- Otitkoeilen
Tuliko eilen otettua? Suonenvedot ovat seurausta alkoholin nauttimisesta.
- isosi
en käytä alkoa ollenkaan enkä kolesterolilääkkeitä, saunassa en ole käynyt vuoteen, vain suihkussa. Olin eilen töissä kello 17 asti.tänään olen lepäillyt. ensi viikko lomaa.
- kivennäis
Niin tai statiineista tai saunomisesta.
- statiinit
Minulla esiintyi usein suonenvetoa jaloissa ja lisäksi jatkuvaa nivelsärkyä kämmenissä, sormissa ja jalkapöydissä. Kävin työterveyslääkärilla joka kirjoitti lähetteen fysiatrille. Fysiatri kehoitti ottamaan säännöllisesti magnesiumia ja totesi kaikilla kuusikymppisillä olevan jonkinlaista kolotusta ja alkavaa nivelreumaa jäsenissä.
Minulla on ollut verenpainelääkitys jo yli 20 vuotta ja olen syönyt yhtä pitkän ajan statiineja lähinnä ennaltaehkäisevästi hieman koholla olleiden kolesteroliarvojeni vuoksi.
Sitten sain käsiini kirjan "Statiinin uhrit" , jossa DI Leino Utriainen kertoo stariinien haittavaikutuksista ja lääketeollisuuden häikäilemättömästä raadollisuudesta käyttää tietämättömiä ihmisiä rahasampoina.
Kirjan luettuani päätin kokeilla, uhmasin lääkäriäni ja jätin ominpäin statiinit ottamatta. Se kannatti, sillä statiinit lopetettuani nivelsäryt loppuivat tyystin.
Suonenvetoon auttaa liikunta ja säännöllinen jalkojen venyttely.
- ent.siivoojaparka
Syö banaaneja tai kurpitsansiemeniä. Niissä on magnesiumia, minkä puutteesta suonenveto johtuu.
- kipua.on
Ei siihen kovaan kipuun auta magnesiumikaan.
- ent.siivoojaparka
kipua.on kirjoitti:
Ei siihen kovaan kipuun auta magnesiumikaan.
Ei se sillä hetkellä auta, kun kramppi on jo päällä. Vastaisuuden varalle ja uusien suonenvetojen ehkäisemiseksi, sillä se on oire magnesiumin puutteesta.
- kipua.on
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Ei se sillä hetkellä auta, kun kramppi on jo päällä. Vastaisuuden varalle ja uusien suonenvetojen ehkäisemiseksi, sillä se on oire magnesiumin puutteesta.
Ei tokikaan. Syön joka päivä magnesiumia eikä sekään riitä. Otin tabletin ensin aina iltaisin. Fysioterapeutti ehdotti että ottaisin aamulla. Jotenkin helpotti päivisin, mutta ei kokonaan.
Lääkäri kirjoitti reseptin jostakin lääkkeestä, en hakenut ja nyt lääke on poistettu myynnistä.
- kipua.on
Minun suonenvetoni johtuu ainakin selänkivuista. On lääkäri todennut ja ovat melkein jokapäiväisiä. Yöllä, jumpatessa, vesijumpassa kaikkein kauheimmat. Joskus istuessakin alkaa vetämään varpaita jalan päkiän alle tai varpaita toisten päälle.
Autolla ajaminen yhtä tuskaa kivun kohdatessa.
Joskus auttaa kivennäisveden tai pelkästään veden juominen. Jumppareissuilla karkeaa suolaa mukana, rae kielen alle. Seisaalleen nouseminen ja jalkaa lattiaan painamallakin olen saanut helpotusta.- eppu2
Tämä tekstisi tuli näytölle vasta myöhemmin, kun olin kirjoittanut omani.
Jos lääkäri on sen noin todennut, niin eikö hän kirjoittanut lihasrelaxanttia.
Lihaksien venuttamisesta sanotaan olevan apua.
Taidat olla jo kaikki konstit kokeillut, kun se noin vaikea on. - kipua.on
eppu2 kirjoitti:
Tämä tekstisi tuli näytölle vasta myöhemmin, kun olin kirjoittanut omani.
Jos lääkäri on sen noin todennut, niin eikö hän kirjoittanut lihasrelaxanttia.
Lihaksien venuttamisesta sanotaan olevan apua.
Taidat olla jo kaikki konstit kokeillut, kun se noin vaikea on.Kyllä kirjoitti. Oli kolmiolääke ja koska minulla on kolmiolääkkeitä selkäkipuun, jätin hakematta. Nyt lääke on poistettu myynnistä.
- eppu2
Kannattaisi ehkä kokeilla magnesium-suihketta. Sitä käyttävät ovat kehuneet.
Se mikään suonenveto ollut, vaan lihaskramppi. Mä saan niitä harva se yö kun tuntuu et pitäis venytellä lihaksia.
- kipua.on
Venytellessähän ne krampit ainakin tulee esille.
kipua.on kirjoitti:
Venytellessähän ne krampit ainakin tulee esille.
No ni'in milloins muuten....
Oikeesti olen saanut yöllä montakin kramppia pohkeeseen kun unissani olen venytellyt jalkojani, ja kyllä on sattunut aivan tuhottomasti.- eppu2
Lihaskramppia sanotaan kansankielessä suonenvedoksi.
- neuvotarvoon
Jos sinulla on taipumusta Diabetekseen, voi olla kyseessä lihasinfarkti. Harvinaisempi Diabeteksen komplikaatio.
- kipua.on
Tuotapa ei ole tähän mennessä kukaan maininnut että se johtuisi Diabeteksestä. Pitääpä ottaa selville huomenna kun soitan Diabeteshoitajalle.
eppu2 kirjoitti:
Lihaskramppia sanotaan kansankielessä suonenvedoksi.
Juu niin sanotaan, mutta se on väärä sanonta josta pitäis päästä pois.
neuvotarvoon kirjoitti:
Jos sinulla on taipumusta Diabetekseen, voi olla kyseessä lihasinfarkti. Harvinaisempi Diabeteksen komplikaatio.
Täh...enpä ole kuullut koskaan moista väitettä.
- neuvotarvoon
Netistä löytyy lisää tietoa duodecimin sivuilta. Iskeeminen lihasinfarkti. Eli googlaa vain Diabetes lihasinfarkti.
neuvotarvoon kirjoitti:
Netistä löytyy lisää tietoa duodecimin sivuilta. Iskeeminen lihasinfarkti. Eli googlaa vain Diabetes lihasinfarkti.
Mielenkiintoista... kuitenkin kun luin noita potilaskertomuksia, lihasinfarktin kipu on pitkäkestoinen, eikä mikään hetkittäinen kramppi. Jos kipu on pitkäaikainen, se voi olla myös tulppa. Niissä tapauksissa kannattaa käydä lääkärissä.
- Uskokaa_vanhaa_ukkoa
Vanhojen ihmisten kaikki vaivat johtuvat liian vähäisestä seksistä ja sen aikaisesta voimistelusta eli agrobatian puutteesta.
- hyväsinä
;);););) juurikin noin.
- josvaikkaniin
Vanhalla on vitjamunat jos sattuu suonenveto voipi vielä niillä kellon vetää.
- mene-ja-tiedä
Auttasiko siihen vaivaan capsolin?
- hmmm-hmmm
Mitäpä sillä pullataikinan pötkyllä on paljonkaan virkaa.
- mollberg
Minulla on alkanut suonenveto ohimolla. Johtuu varmaan yöstä kahvilinkistä.
- mollberg
Tai siis tuosta (ei yöstä) kahvilinkistä.
Minulla on usein lihaskramppeja. niitä on sormissa ja jaloissa. Välillä ovat todella pahoja ja kivuliaita. En käytä alkoholia joten siitä ei johdu. Ruokavalion muutos ainakin pahentaa, jos on tullut muutama kilo lisää ja muutan ruokavaliota kramppaus pahenee. Juon kivennäisvettä veden sijaan, magnesiun tabletteja syön myös. Krampiton oli hyvä lääke Eu sen kielsi, myynti on lopetettu, Krampiton sisältää kiniiniä eikö se olekin malarialääke.
.- HM-jne
Lääke onkin Crampiton :) Luin miksi lääke on lopettu, Kiniinin lisäksi siinä on toinen vaikuttava aine joka aiheuttaa kuulemma riippuvuutta, en huomannut sellaista.
- GOOGLETAJAETSITIETOA
Suonenvetoa esiintyy mm. pitkälle edenneen munuaissairauden yhteydessä. Henkilöillä, joilla on suonikohjuja, voi esiintyä suonenvetoa. Nivelreumaa sairastavilla siklosporiinihoidon yhteydessä esiintyy magnesiumin puutetta. Siihen liittyen voi öisin esiintyä hankalaakin suonenvetoa.
- kipua.on
Ei ole suonikohjuja, enkäytä alkoholia, eikä ole reumaakaan.
- GOOGLETAJAETSITIETOA
kipua.on kirjoitti:
Ei ole suonikohjuja, enkäytä alkoholia, eikä ole reumaakaan.
Kuka sellaista on väittänyt?
- kipua.on
Ei kukaan.
Alkupäässä mainittiin alkosta ja noista alimmaisista totesin ettei ole niitäkään.
Kunhan mainitsin.
- Suolakurkku
Elohiiri silmässäni nyppii
yläluomi lerpottaa.
Pupilli ylös ja alas hyppii
suolakurkku helpottaa. - mollberg
Löysät, kiristämättömät puuvillasukat yöksi jalkaan. Päivän mittaan paljon vettä juo, noiden muitten ohjeiden lisäksi.
- kipua.on
Olen huomannut että veden juominen helpottaa. Olen joskus juonut melkein pullon kivennäisvettä suonenvedon alkaessa. Jonkin ajan päästä helpottaa. Puuvillasukat ovat jalassa joka yö, muuten en saa untakaan, mikäli muuten saisin.
- eppu2
kipua.on kirjoitti:
Olen huomannut että veden juominen helpottaa. Olen joskus juonut melkein pullon kivennäisvettä suonenvedon alkaessa. Jonkin ajan päästä helpottaa. Puuvillasukat ovat jalassa joka yö, muuten en saa untakaan, mikäli muuten saisin.
Suonenvedon yksi syy on nestetasapainohäiriö, siksi veden juominen helpottaa.
- Aaretti
Magnesium tabletteja ostat litlistä, aamulla tapletti vesilasiin ja ryypit niin pärjäät päivän. Iltasella toinen jos yöllä kourii niin eiköön helpota. Päivällä liikut kunnolla niin veret kiertää eikä kerry kokkareita suoniin.
- hekottelija
Mikäs sitten vaivaa kun ei särje, vedä eikä tuuppaa mistään.
- naurasin.minäkin
Siitä vaan niitä kipuja odottelemaan.
- silmätvesissänauraja
Huumorin....taju vie hervottomaksi.
- epäilyttää
silmätvesissänauraja kirjoitti:
Huumorin....taju vie hervottomaksi.
Taidat olla venäjän trolli
Yleisesti ajatellaan että se olisi magnesiumin puutetta. Mutta mitkään tutkimukset ei ole varmistaneet että siitä olisi mitään apua. Suonenvedot voivat johtua nesteen puutteesta, mutta usein niihin ei ole mitään selkeätä syytä. Niitä vaan tulee joillekin enemmän, ja iän mukaan lisääntyvät.
Venytä lihasta kun tulee seuraava kohtaus. Se auttaa. Venytä muutenkin vähän useammin, ja hieroakin voi ite.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00498- shirimhim
vähennä kahvinjuontia ja vaihda teehen vlillä - teellä on virkistävämpi vaikutus.
Itselleni oli apua suonenvetoon ja lihaskramppeihin (sivuoire psykelääkkeen käytöstä ilt. unilääkkeenä), kn ajoittain pidän kolmea 5 centin kolikkoa sukissani jalkapohjaa vasten.
Ajattelin että kipu ja lihaskouristukset ovat hermoston herkkyydestää johtuvia sähkö-kemiallis-mekaanisia impulsseja - joku maadoituskin silloin auttaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244756- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483155- 542677
- 2062641
- 522615
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522348
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081559