rock ja pop. eri asioita?

pop

mitä? luin just keskustelua (huom. vanhaa vuos 2009) muuta luin kuitenkin ja siinä kiisteltiin että onko Michael Jackson vai Elvis musiikin kuningas. molemmat on. Elvis rokin kuningas ja Michael Jackson popin kuningas. pop ja rock eri asioita? eiks joo. sovitaan että molemmat on kuninkaita omalla maallaan. okei juu sanohan oma mielipiteesi. ! ;)

5

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17-vuotias-fani

oikeassa olet
      Michael jackson on popin kunigas ja Elvis rockin kuningas. mielestäni kumatkin ovat musiikin kuninkaita.Nimittäin samanlaisia ei tule koskaan olemaan mitä michael ja elvis.

Itse tykkään kuunnella 80 luvun musiikkia. Nykyajan kappaleissa ei ole samanlaista rytmiä mitä 80-luvulla.
      Kuuntelen michael jacksonin lisäksi myös modern talkinia.

• ainoaonelvis

kyllä elvis on ainoa kuningas ei siitä friikki pedofiilista oo mihinkää!!!!

• elvisonainoa

kyllä elvis on ainoa kuningas. ei siitä friikki pedofiilista oo mihinkään

• Hahahahaha

Vai on Elvis kuningas? Jätkä joka ei säveltänyt yhtäkään kappaletta uransa aikana. Joopa joo. Jos joku rockin kuninkaaksi pitäisi nimetä niin se olisi Beatles. Michael Jackson pysykööt popin kuninkaana. Sentään sävelsi itse kappaleita.

• 4176

Elvis ei ole tehnyt kappaleita paljon, mutta on kuitenkin:

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Songs_written_by_Elvis_Presley

Beatles on yhtye, joten sitä on aika vaikea nimetä kuninkaaksi. Heillä oli teknisesti aivan loistava sävellystuotanto: yli sadan soinnun repertuaari, melkein kaikki sävellajit käytössä, runsaasti teoreettista kikkailua: saranasäveliä, plagaaleja kadensseja, tonaalista "flirttailua", jne. Sovitukset tietenkin täynnä omaperäisyyksiä ja hyvin rohkeaa soittimilla improvisointia. Mutta se laulaminen: Lennon ja Harrison rehellisen nasaaleja, Starr mukavan ja rennon kuuloinen jätkä ja McCartney hieman jo teknisesti taitavampi, mutta siihen se sitten jääkin. Kukaan heistä ei voi olla rockin kuningas yksin.

Laulajana Elvis on ihan omaa luokkaansa, vaikka säveltäjänä hän onkin vain pikkutekijä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      126
      1760
    2. 108
      1250
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      138
      1101
    4. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      1009
    5. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      54
      920
    6. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      130
      920
    7. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      240
      888
    8. Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.

Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?
      Maailman menoa
      76
      776
    9. Pridekulkue kiellettävä?

Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla
      Luterilaisuus
      178
      749
    10. Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.

Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu
      Ikävä
      56
      748
    Aihe