Kotiviini valmistui

30litraa_mukavaa

Reilu kolme viikkoa meni kirkastuksineen, prosentteja 17. Nyt ryypätäänkin sitte pari viikkoa!

50

393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joka ryyppy on pelkkää säästöä,laita uudet käymään samantien niin ei pääse juomat loppumaan missään vaiheessa

      • 30litraa_mukavaa

        Juu, heti kun olen nuo pullottanut. On vaan niin pirun kuivaa kun annoin käydä ihan loppuun asti, että täytyy ehkä hitusen lisätä sokeria ennen pullotusta. Osa kyllä menee kanistereihin kun ei ole pulloja tarpeeksi, mutta mitäpä suotta alkaa hienostelemaan millään pulloilla kun ei se kauan kerkiä vanhenemaan...

        Voi olla tosin että tuo riittää jopa kolmeksikin viikoksi, on sen verran tujua. Kolmisen desiä vasta maistellut ja kivasti nousee kupoliin. Valmispakkauksen mansikkaviinille hintaa sokereineen alle euron litra, ja on täysin juomakelpoista heti valmistuttuaan kun tekee kunnolla, jopa hyvää!


      • Mak001

      • Mik002

      • 30litraa_mukavaa kirjoitti:

        Juu, heti kun olen nuo pullottanut. On vaan niin pirun kuivaa kun annoin käydä ihan loppuun asti, että täytyy ehkä hitusen lisätä sokeria ennen pullotusta. Osa kyllä menee kanistereihin kun ei ole pulloja tarpeeksi, mutta mitäpä suotta alkaa hienostelemaan millään pulloilla kun ei se kauan kerkiä vanhenemaan...

        Voi olla tosin että tuo riittää jopa kolmeksikin viikoksi, on sen verran tujua. Kolmisen desiä vasta maistellut ja kivasti nousee kupoliin. Valmispakkauksen mansikkaviinille hintaa sokereineen alle euron litra, ja on täysin juomakelpoista heti valmistuttuaan kun tekee kunnolla, jopa hyvää!

        Kattilassa sievästi lämmität viiniä ja sulatat sokeria joukkoon kilon verran niin tulee sopiva


      • näillä_mennään
        sauna_timppa kirjoitti:

        Kattilassa sievästi lämmität viiniä ja sulatat sokeria joukkoon kilon verran niin tulee sopiva

        Silleenhän se on tehtävä. Pieni määrä viiniä kattilaan johon sulattaa sokerit ja pönttöön, alkoholihan siitä viinistä kattilassa haihtuu, mutta ei väliä kun se on vaan se sokeriliemi.


      • näillä_mennään kirjoitti:

        Silleenhän se on tehtävä. Pieni määrä viiniä kattilaan johon sulattaa sokerit ja pönttöön, alkoholihan siitä viinistä kattilassa haihtuu, mutta ei väliä kun se on vaan se sokeriliemi.

        Mittarilla olen mitannut n.40-50 asteiseksi sen viinin niin ei haihdu mutta sokeri sulaa. Mittari maksaa vaan n.5e


    • vahvasti.harkinnassa

      Taidankin laittaa pian tulille... Jumalauta jos reilusti alle euron nollaseiska viinileka joka maksaa miltei kympin alkossa... Oon kattellukkin noita viinipakkauksia viimeaikoina.

      • Verolle_naitava

        Kohta tuokin kielletään, vahva tunne. On vaan liian halpaa!


    • ProKilju

      Äkkipikahiivalla valmistuu maukas kotiviini parissa päivässä.

      -5 kg sokeria
      -25 litraa kraanavettä
      -pussi turbo hiivaa
      - muutama sitruunateepussi (tai jotain, riippuu mitä sattuu olemaan).

      Viiniä, vahvaakin, kyllä kuluu päivässä enemmän, kuin olet laskeskellut. Tonkallisen saa imuroitua viikossa. Eihän se ole kolme litraa vuorokaudessa.

      Ongelmana, viini tulee yleensä juotua mukilla suoraan tonkasta, joten pitää olla kaksi tonkkaa, että saa laitettua edellisen vajetessa uuden satsin käymään.

      Pari kuukautta kun perrehtyy kotiviinin iloihin, onkin sitten sopivasti valmis katkaisuhoitoon.

      • onTodettu

        Eipä tuolla ole mitään tekemistä viinin kanssa. Se on kiljua. Mutta se on totta että enemmän menee kuin kuvitteleekaan! Ei litra päivässä riitä mitenkään vahvaakaan viiniä/kiljua kun makuun pääsee.


      • käymisastia
        onTodettu kirjoitti:

        Eipä tuolla ole mitään tekemistä viinin kanssa. Se on kiljua. Mutta se on totta että enemmän menee kuin kuvitteleekaan! Ei litra päivässä riitä mitenkään vahvaakaan viiniä/kiljua kun makuun pääsee.

        Joo se pönttö rupeaa tyhjenemään kuin itsestään jos sattuu olemaan työtön tai opiskeleva nuorimies ja joka päivä voi keksiä jonkun syyn miksi skipata menemiset.


    • viiniäjakiljua

      Rupes vähän naurattamaan toi pari kuukautta perehtyminen.Tuttua hommaa ja jokusen kerran katkollakin ollut.Katkon jälkeen sitten puoli vuotta ilman ja eikun "viinit" käymään ja sama uusiks,pohjanmaan kautta on kova ilmasu, kun kyseessä on 25L.tonkka.

    • K_____k

      Joskus tuntuu että kiljussa on jotain muutakin kuin alkoholia. Siitä menee sekasin ihan eri tavalla kuin alkon viineistä. Vitusti pahemmin nimittäin. Oon lukenutkin että siinä on erilainen koostumus kuin "puhtaissa" juomissa, alkoholien suhde on eri, vissiin enemmän metanolia?

      • Tarpeeksi pitkään kun juo nìin ei tunnu enää olevan semmosta vaikutusta. Mutta sitten kun muutaman kuukauden viinikuurin jälkeen juo kaljaa niin tuntuu menevän ihan erilain päähän entä ennen


      • kokenut_asentaja
        sauna_timppa kirjoitti:

        Tarpeeksi pitkään kun juo nìin ei tunnu enää olevan semmosta vaikutusta. Mutta sitten kun muutaman kuukauden viinikuurin jälkeen juo kaljaa niin tuntuu menevän ihan erilain päähän entä ennen

        Olet oikeassa.

        Olen juonut reilu viikon kotivalkoviiniä litran pari päivässä ja eilen kun join tallihommissa vain jonkun 15 kaljaa niin humahti päähän kuin metrin seiväs.


    • 17.2.2062

      Mitä kettua minä juuri luin?

    • näillä_mennään

      Ei hitto olen juonut jo yli litran että se siitä riittoisuudesta. Nyt kuuntelen hyvää musaa ja kohta nukkumaan, enempää ei tartte viiniä...

      • näillä_mennään

        Ja hyvät lärvit on pitkästä aikaa, ei valittamista!


    • Joskustehnytite

      Ei ole 17-prosenttista tuossa ajassa vielä, vaan jäännössokeria on paljon jäljellä, joka kelluttaa mittaria.

      • vedä_hanskaan

        Älä lässytä, ihan varmasti on. Aina joku älykääpiö tulee mussuttamaan pitoisuuksista ilman parempaa tietoa.


    • oioioi

      Minä teen kotivinistä 20 - 30 prosenttista.

      • älä_homo_lässytä

        Tislaamalla tuo onnistuu helposti, tai jäädytystekniikalla. Pelkällä käymisellä saa max. 18-prosenttista, joka on kohtalaisen helppo saavuttaa.


      • oioioi

        Jäädyttämällä. Opin tuon oikeastaan vahingossa, kun piti viilentää kotiviiniä hiukan ja sitten unohdin pakkaseen enka jaksanut odottaa kun on kokonaan sulanut, pelkältä vesisohjolta se loppu näytti ja heitin pois. Taitaa olla kyllä laitonta.


      • höpönlöpö
        oioioi kirjoitti:

        Jäädyttämällä. Opin tuon oikeastaan vahingossa, kun piti viilentää kotiviiniä hiukan ja sitten unohdin pakkaseen enka jaksanut odottaa kun on kokonaan sulanut, pelkältä vesisohjolta se loppu näytti ja heitin pois. Taitaa olla kyllä laitonta.

        Ei todellakaan ole laitonta, tislaaminen on eikä sekään ketään kiinnosta.


    • A_P

      Homma ei sitten mennytkään ihan niinkuin strömsöössä, 3 litraa päivässä ja pian on kaikki juotu. Saatanan saatana! Mutta känni on ollut hyvä.

      • heh_heeee

        olipa yllätys. noin se menee aina.


      • professional
        heh_heeee kirjoitti:

        olipa yllätys. noin se menee aina.

        Sen takia kannattaa ottaa hommat haltuun kahden pöntön taktiikalla jossa toinen käy silläaikaa kun toista tyhjennetään.


    • Missä kunnossa olet nyt, tuo ei ollut piruilu vaan ihan aito huoleen aihe.
      Minä jouduin katkolle heti yhden saavin jälkeen ja se tuska, joka siitä viinistä tuli ylitti tavallisen krapulan ihan kybällä.

      • A_P

        Hyvässä kunnossa olen!


      • frn-

        Lisää vain tulemaan ettei pääse loppumaan :) :)


      • A_P kirjoitti:

        Hyvässä kunnossa olen!

        Piristävä ja sivistynyt harrastus mutta yritäppä tuo sanoa alkoholistille. :)
        Itse kyllä heräsin joka aamu tuoppi kourassa ja lattiat viinissä eikä se mitenkään sivistynyttä ollut.
        Sitte sitä katkoa päälle.
        ps. oli tietysti myös olutta ja alkon tavaraa.


      • AAnuksenhaju-
        ex-tissu kirjoitti:

        Piristävä ja sivistynyt harrastus mutta yritäppä tuo sanoa alkoholistille. :)
        Itse kyllä heräsin joka aamu tuoppi kourassa ja lattiat viinissä eikä se mitenkään sivistynyttä ollut.
        Sitte sitä katkoa päälle.
        ps. oli tietysti myös olutta ja alkon tavaraa.

        työnnä löylykauha percereikääsi


      • Anonyymi
        ex-tissu kirjoitti:

        Piristävä ja sivistynyt harrastus mutta yritäppä tuo sanoa alkoholistille. :)
        Itse kyllä heräsin joka aamu tuoppi kourassa ja lattiat viinissä eikä se mitenkään sivistynyttä ollut.
        Sitte sitä katkoa päälle.
        ps. oli tietysti myös olutta ja alkon tavaraa.

        Omoa nokkaan!


      • Anonyymi

        Vedäppä 17%:sta viiniä kaksi viikkoa, niin joudut katkolle Kylmiksen seuraan, jopa samaan ahtaaseen huoneeseen nukkumaan yöt. Siellä tulet hulluksi, koska Keijo on kokoajan äänessä, ruokalassakin, Se hallitsee koko paikkaa. Et halua sitä.

        -Lopettakaa ajoissa Ry


    • ei.juopon.harrastus

      Vieläkö olet hengissä? Taisi käydä niin kuin eräälle tutulleni joka joi koko pöntöllisen aina viikossa. Pohjan häämöttäessä menikin jo litratolkulla päivää kohden, ja homma päättyi aina sairaalareissuun ambulanssilla, milloin minkäkin kohtauksen tai halvauksen takia. Älysi sentään lopettaa touhun, kun lopulta tajusi että sellainen koituu alkoholistin kuolemaksi hyvin nopeasti.

      • Plärökilju



        Kyllä tollanen koituu kenen tahansa kuolemaksi, ei siinä alkoholisti tarvitse olla.


      • eikös_juu
        Plärökilju kirjoitti:



        Kyllä tollanen koituu kenen tahansa kuolemaksi, ei siinä alkoholisti tarvitse olla.

        Kyllä siinä nyt vähän on väkisinkin alkoholisti jos juo vahvaa kotiviiniä litratolkulla joka päivä...


    • mestaripanija

      Pöntöllinen viikossa on hyvä tahti.

      Kannattaa hommata useampi pönttö niin juomat ei pääse loppumaan kesken sillä se vituttaa.

    • sellaiset_kotiviinit

      Kaivoitte vanhan aloitukseni näemmä. Toivun tässä juuri toisesta haimatulehduksesta, ei tartte enään kotiviiniä valmistella. Ei enään edes yhtä kaljaa, kai se on kuitenki kokeiltava raittiusjakson jälkeen pari...

      • OikeusPäihtyä

        Tuskin kannattaa ottaa yhtäkään kun jokainen haimatulehdus voi olla viimeinen. On niitä muitakin päihteitä jotka eivät tuhoa sisäelimiä eikä edes päätä niin tehokkaasti kuin alkoholi.


    • AAnuksenhaju-

      Pieraisu.

    • KaIervo

      Penis.

    • ämpäriieihuku

      oikee meininki-pönttö miehen tiellä pitää....

    • TISSUTHEMAN

      Eli pöntössä oli 25 litraa juotavaa, koska sitten ku 5 litraa on enää jäljellä on se yleensä pelkkää mäskiä pohjalla. Kylmis ei ole tajunnut vielä sitä, että kuinka paljon se säästäisi kuussa kuin joisi viini kiljua.

    • Hauka.juopottelee

      ****

    • käymisastia

      Kävin hakemassa kotimaista olutta, pullon leijonaa sekä kotiviinipaketin. Lisäksi 5 kiloa sokeria.

      Arvatkaas mitä ajattelin tässä iltapäivän ratoksi puuhailla muuta kuin tunkea esineitä perceeseen?

      • blaaahh

        Älä typerä hintti aina vikise kiimaasi täällä


      • häivy.homo
        blaaahh kirjoitti:

        Älä typerä hintti aina vikise kiimaasi täällä

        OLE HILJAA HUORAN ÄPÄRÄ!


    • juomamaisteri

      Yksi pönttö alkaa olla juotuna.

      Pitää nopeasti viritellä toinen tulille ettei juoma lopu kesken.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe