Hyvä Finnair

IloveFinnair

Miksi täällä arvostellaan pahoin Finnairia henkilökuntaa/koneita. Eikö ole hienoa että on suomalainen lentoyhtiö ja vielä yksi turvallisimmista lentoyhtiöistä.

26

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TottaPuhut

      Olen kanssasi samaa mieltä. Valittajat ovat enimmäkseen Perussuomalaisia ja heidän käymänsä koulu on se "elämänkoulu".
      He eivät lennä minnekään ja jos lentävät niin seuramatkalle Bulgariaan.

    • matkustajas

      Miksi ihmeessä arvostaisimme suuresti finnairia? Finnairin tärkeät ryöstö hinnat lennoille ! Säästetään ja potkitaan pihalle satoja jopa tuhansia suomalaisia korvataan ulkomaisilla! Kaikki isot huollot tehdään Asiassa EI SUOMESSA! ei tässä ole enää muuta suomalaista kohta kun nimi ja brändi jos sitäkään! Finnair on kaksi asiaa enää miten se eroaa halpa lentoyhtiöstä 1. Ilmaiset matkatavarat 2.kalliimmat hinnat ! Esim norwegianilta saa samat palvelut mutta kokonaisen hinta on kuitenkin 90% halvempi kuin Finnair ! Joten on ihan sama lentääkö norwegianilla tai Finnairilla! Finnairilla lentäessä rahat menevät johdon bonuksiin ja asialaisen henkilökunnan ja muutaman suomalaisen palkkoihin! Kumman valitsee itse?? Niin Finnairin laivasto on mukavan uudehko ja turvallisuus kun on ihan hyvä. Laivasto on ainakin minun mielestä hyvä.

      • Kontulalainen

        Finnairin johto nauttii miljoonien bonuksia joka vuosi, vaikka taloudellinen toiminta on kuilun partaalla. On vain ajan kysmys kun kriittinen massa saavuttaa kyllästymispisteen ja vaihtaa lentonsa muille yhtiöille.


      • IloveFinnair

        Tiedän kyllä että niitä huonoja puoliakin on mutta itse tuen mieluummin Finnairia kuin Norvegiania vaikka joudun maksamaan matkasta enemmän. Suomalaisia yrityksiä pitää tukea. :)


      • Toluca

        Jos matkustaa, pakkohan se on jollain lentää matkan ollessa pitkä junaan tai bussiin istuttavaksi.
        Jos nuo johdon tekemät ahneuden kuittaukset olisi tekemättä, paljon useampi suosisi "kotimaista".
        Ja jos henkilökunta olisi yhtä ystävällistä, kuin useimmilla muilla länsimaisilla tai "exoottisten "maiden yhtiöillä (venäläiset ja liettualaiset pois) olisi lentäminen myös mukavampaa.
        Norjalaisen koneissa ja varauksissa ei ole ollut valittamista.
        Kerran oli Virgin Atlantic myöhässä kotiin palatessa, ja Finnair ehti Lontoosta lähteä; uutta lippua Finnair kauppasi täydellä hinnalla, joku toimisto puoleen hintaan ja Britihs Airways ilmaiseksi siirsi seuraavalle lennolle! Siinä eväitä.


      • tyhmää_porukkaa

        Ylläpito kirjoittaa trollausaloituksen ja katkera juoppo entinen mekaanikko kirjoittaa pää punaisena samaa vanhaa laulua, muah-hah-haa.


      • ankkurihessu
        tyhmää_porukkaa kirjoitti:

        Ylläpito kirjoittaa trollausaloituksen ja katkera juoppo entinen mekaanikko kirjoittaa pää punaisena samaa vanhaa laulua, muah-hah-haa.

        Ja taustalla säestää perseaukiset työttömät jotka ei matkusta kun arkilähdöllä Reisisadamiin vetämään pään täyteen ja takaisin kotiin tullaan paskat kuset housussa viidessä promillessa.


      • lentajanpoika11

        Katsokaapas, tämän vuoksi Finnair on tärkeä suomalaisille: Finnair on Helsinki-Vantaan lentokentän suurin asiakas kapasiteetissa mitattuna. Yhtiön koneet lentävät suoraan jotakuinkin n. 70 kohteeseen. Tämä takaa Suomesta siis hyvät ja suorat yhteydet ulkomaille.

        Mikäli Finnair menisi nurin, mitä täällä palstoilla moni onkin ehtinyt toivoa useaankin kertaan, tulisi joku isompi peluri ottamaan nuo kapasiteetit itselleen (esim. Lufhansa, SAS tai British Airways). Tämän jälkeen olisi selvää, ettei Suomesta enää lennettäisi suoraan kuin joihinkin Euroopan kohteisiin, kaukokohteisiin ei todellakaan. Länteen päin matkustaessa layover olisi aina Brittiyhtiön kohdalla Lontoossa, Lufhansan kohdalla Munchen/Frankfurt. SASin kohdalla Köpis, Tukholma tai Oslo.

        Yllä oleva onkin ihan luonnollista, sillä tuo malli olisi noille yhtiöille kustannustehokkain totta kai. Lisäksi kotimaan verkosto näivettyisi ja monelta osin lakkaisi kokonaan. Sitäkö suomalaiset tosissaan haluavat? Että matkustamisemme olisi riippuvaista jostain kansainvälisestä jättiyhtiöstä ja sen ohjailuista? Ei kiitos.

        Tämä on myös syy siihen, miksi valtio haluaa omistaa Finnairia ja taata sen pysyvyyden. Ei nää niin vaikeita asioita ole, kun vähän viitsii miettiä


      • S._Ontiainen
        lentajanpoika11 kirjoitti:

        Katsokaapas, tämän vuoksi Finnair on tärkeä suomalaisille: Finnair on Helsinki-Vantaan lentokentän suurin asiakas kapasiteetissa mitattuna. Yhtiön koneet lentävät suoraan jotakuinkin n. 70 kohteeseen. Tämä takaa Suomesta siis hyvät ja suorat yhteydet ulkomaille.

        Mikäli Finnair menisi nurin, mitä täällä palstoilla moni onkin ehtinyt toivoa useaankin kertaan, tulisi joku isompi peluri ottamaan nuo kapasiteetit itselleen (esim. Lufhansa, SAS tai British Airways). Tämän jälkeen olisi selvää, ettei Suomesta enää lennettäisi suoraan kuin joihinkin Euroopan kohteisiin, kaukokohteisiin ei todellakaan. Länteen päin matkustaessa layover olisi aina Brittiyhtiön kohdalla Lontoossa, Lufhansan kohdalla Munchen/Frankfurt. SASin kohdalla Köpis, Tukholma tai Oslo.

        Yllä oleva onkin ihan luonnollista, sillä tuo malli olisi noille yhtiöille kustannustehokkain totta kai. Lisäksi kotimaan verkosto näivettyisi ja monelta osin lakkaisi kokonaan. Sitäkö suomalaiset tosissaan haluavat? Että matkustamisemme olisi riippuvaista jostain kansainvälisestä jättiyhtiöstä ja sen ohjailuista? Ei kiitos.

        Tämä on myös syy siihen, miksi valtio haluaa omistaa Finnairia ja taata sen pysyvyyden. Ei nää niin vaikeita asioita ole, kun vähän viitsii miettiä

        Totta Mooses, mutta pomppulennolla saisi edullisemman lipun, lennon hintaan sisältyvän tarjoilun ja palvelupuoli pelaisi eri malliin. Eikä tarvitsisi ridellä myöhästymiskorvauksista viittä vuotta hovioikeutta myöten.

        Finnairin koneet ovat toisinaan paskaisia. Katsokaapa penkin ja seinän välissä olevaa ilmasuuttinrivistöä. Lineekö imuroitu Finnairin koneessa milloinkaan? Toivon Finnairille nopeaa loppua. Lentotarjonta ei siitä supistu kun yksi pyllähtää. Tilalle tulee toisia, joilla on kovempi nälkä tehdä tulosta ja muita keinoja kuin less is more.


      • 17plus

        Totta - Helsinki-Vantaan jatkolentobisness on täysin Finnairin varassa. Tuo loppuisi suurimmalta osin jos Finnair kaatuu tai siirtyy esimerkiksi IAG:n omistukseen, niinkuin on spekuloitu.

        Toisaalta suomalainen lentoliikenne voisi piristyä jos kilpailua saataisiin lisää. Esimerkiksi Budapestin liikenne on ollut suht vilkasta sen jälkeen kun Unkarin huonosti pärjäävä aiemmin valtio-omisteinen legacy ajautui konkurssiin.

        Kokonaisuudessaan Finnairin hinta/laatu-suhde on suht huono.


      • wertyuioph

        vai ryöstöhinta.ostin finnairin menopaluun bankokkiin keskiviikkona.569 euroo kpl.2 kpl.nortti tarjos arlandasta samaa matkaa satasen halvemmalla,10 tunnin istumisella,siis pompulla,istanbulissa.matka-aika 26 tuntia.finnairilla 10,05 tuntia.ja täytyy sinne tukholmaan myös ensin mennä.


      • 12eeeeeee

        Finnairin kaukolennot ovat kilpailukykyisiä, mutta lähes kaikki euroopan lennot ovat täysin ylihinnoiteltuja jos vrt vaikka Ryanair, Norwegian tai ns. normaalihintaiset lentoyhtiöt. Mielestäni Rooma. Lontoo sekä Berliini ovat perus klasikkokohteita euroopassa ja Finnairilla aina ellei ole Hullut päivät hinnat ovat aina yli 200€ hlö meno-paluu kun Ryanairilla Rooma ja Lontoo on meno-paluu aina alle 100€ ja Air Berlin menee samalla Berliiniin.


      • Big_Boy
        17plus kirjoitti:

        Totta - Helsinki-Vantaan jatkolentobisness on täysin Finnairin varassa. Tuo loppuisi suurimmalta osin jos Finnair kaatuu tai siirtyy esimerkiksi IAG:n omistukseen, niinkuin on spekuloitu.

        Toisaalta suomalainen lentoliikenne voisi piristyä jos kilpailua saataisiin lisää. Esimerkiksi Budapestin liikenne on ollut suht vilkasta sen jälkeen kun Unkarin huonosti pärjäävä aiemmin valtio-omisteinen legacy ajautui konkurssiin.

        Kokonaisuudessaan Finnairin hinta/laatu-suhde on suht huono.

        Emiratesin "pojat" ovat tulossa pelastamaan Helsinki-Vantaan, kunhan ensin saavat Boeingilta ja Airbusilta kaikki tilaamansa 200 laajarunkokonetta. Nyt ko yhtiöllä 140 laajarunkokonetta. Ei kapasitetti lopu tulevaisuudessa...


    • StarGold

      Kesällä tulee 6 vuotta täyteen etten ole Finnairilla lentänyt. Hyvin olen pärjännyt ja maailmaa nähnyt 400 lennon edestä ilman Finnairia. Onneksi tajusin lopettaa Finnairilla lentämisen hyvissä ajoin.

      • Trashair

        Järkevä päätös, moni on tehnyt saman päätöksen.


      • iuymlpoi

        olet siis kuollut.400 lentoa?no joo jos uskoo.


    • ldlxfffndnd

      Arvostellaan Finnairia siitä että potkitaan henkilökuntaa pois, kinastellaan henkilökunnan työehdoista ja johdon isoista palkkioista. Samassa lauseessa kehutaan Norwegiania ja muut halpalentoyhtiöitä! Tutustukaapa halpalentoyhtiöiden toimintaan. Konetta lentää paikoin erittäin kokemattomat pilotit NOLLAPALKALLA useimmiten itä-Euroopasta, työehdoista riidellään jatkuvasti ja koneet huolletaan missä halvimmalla onnistuu. Pomot vetävät kovia palkkoja, henkilökunnan kituutellessa köyhyysrajalla.

      • Aurinkokaikille

        Norwegianilla palvelut toimii. Finnair ajaa ympyrää Porvoon yläpuolella eikä korvaa myöhästymistä. Tarjoilu todennäköisesti loppu ennen kuin ehti alkaa.Rikkinäisellä koneella lähdettiin taas yrittämään josko se vielä jaksaisi. Ei jaksanut.


    • suosisuomalaista

      Myös Blue1 on suomalainen. Ja Blue1 lentää laadukkaalla amerikanrautakalustolla. 717 -> 737.

    • pettynyt9393

      Siksi kun ne ovat perseestä!!!

    • Aasia2015

      Nykyinen Finnair on suomalaisuudeltaan enää vain jäänne sinivalkoisuuden aikakaudelta. Hinnat ovat rajusti yli kansainvälisten hintojen, palvelussa vain suomen kieli ohittaa muut, - siis joka tuota suomen kieltä tarvitsee. Kanta-asiakasohjelma plussa on vain lähestulkoon tyhjää täynnä.... muutamaa stockmannin etua lukuunottamatta. Suomalaista lentomatkustajaa on helppo huijata.... pidetään brändi muka kotimaisena, ja rekrytään ja ulkoistetaan niin paljon muualle kuin mahdollista. Omat kokemukseni mm. palvelun laadusta muilla lentoyhtiöillä ovat huomattavasti paremmat kuin Finnairilla. Asiakaspalvelu - palveluehdot - ruoka - viihtyisyys/mukavuus.

    • Lentopeikko

      Toivottavasti maakunnista saadaan nopeasti nopea pääratayhteys Helsinki-Vantaalle, jotta ei tarvitse käyttää Finskiä liityntälennolla
      (olettaen, että VR ei ryöstä matkustajan kukkaroa!)!

      Finnair pärjäisi paremmin, jos se pudottaisi hintoja erityisesti Euroopan reiteillä!

    • Kaneliässä

      Kallein, huonoin palvelu käytännössä havaitusti, taistelee aktiivisesti matkustajan oikeuksia vastaan mm myöhästymiskorvaukset ja moninaiset selitykset, maksaa törkypalkkoja johtajilleen tappion tekemisestä, kusettaa työntekijöitään kts SLAM sivut. Omien kokemusten perusteella valintani on ajaa työmatkat autolla ja lentää millä tahansa muulla mutta ei Finnairilla.

      • turhaukko

        no sulla kun ei ole töitä eikä rahaa niin et kyllä lennä millään muullakaan. ihan sama mitä joutilas selität siellä.


      • Kaneliässä

        No kerrohan miksi Finnairin hinta/laatu-suhde kiinnostaa minun laistani työtöntä luuseria. Uusi matka sunnitteilla ja hinta/laatu-suhde ratkaisee. Jos Finnair olisi samanhintainen kuin joku kilpailija vaikkap pomppulennolla, lomamatkalla valitsen ilman muuta kilpailijan. Parempi palvlu, syötetään ja juotetan, edulisemmat hinnat. Kun on lomalla, ei ole kiire ja pomputkin ovat lomaa. Finnairilla lennän vain jos on pakko, esim syöttölennon jonnekin josta pääsee jatkolennolle Cathay Pacificilla.


    • arvostus_0

      Onhan se hienoa.
      Tämähän se suomalainen Dilemma onkin.
      Suomalaiset ROSVOAVAT suomalaisilta ja odottavat, että
      suomalaisten pitää ostaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      71
      2388
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1782
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1460
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1447
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      255
      1425
    6. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      83
      1252
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      380
      1222
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1215
    9. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      344
      1156
    Aihe