Edelleen veljeskansa

ugrikarma

Edellinen viestini sai aikaan raivoa rasistien leirissä, kuten toivoinkin. Mutta hei, olen suomalainen ja pidetään virolaiset edelleen yhtä: meitä eivät Venäjä-trollit kaada!

Aivan sama mitä paskaa Virosta jauhetaan, trollin tunnistaa aina. Vihanlietsonta ei toimi meidän rauhallisten veljeskansojen välillä.

Slaavin tunnistaa temperamenttisista kirjoituksista. Me suomalais-ugrilaiset emme vastaavanlaiseen vihapuheeseen sorru.

Rasisti on reppana!

13

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kpksfin

      Mielestäni Venäjä-mieliset rasistit voisivat hoidattaa kukluxklanisminsa kuntoon ennen kuin tulevat tänne ihmisten ilmoille kertomaan mielipiteitään ja solvaamaan eurooppalaisia demokratioita kuten Viro.

      Valitettava tosiasia on, että vielä 2010-luvulla katsomosta nakellaan banaaneja tummaihoisille pelaajille. Hyi!! Sairasta.

      Kertokaa minulle toinen Euroopan valtio, jossa vastaavanalaista tapahtuu?

      Demokraattista valtiota kuten Viro on turha verrata roistovaltioihin kuten diktatuurinen Venäjä.

      Mutta ymmärrän kyllä myös Venäjä-trollien kannan. Tottakai he haluaisivat, että Venjästä tulisi joku päivä demokraattinen valtio Viron tapaan. Mutta joo, ainahan sitä saa unelmoida...

      • masostalino

        Minkälainen länsimainen demokratia haluaa rajoittaa sananvapautta "virolaisvastaisuuden"verukkeella, on tainnut demokratia opit tulla etelästä ja idästä, Suomihan on länsimainen ppohjoismainen demokratia jonne jopa Alexander Duginin kaltainen otus saa tulla "Suur-Venäjä seminaaria" pitämään.


    • missa003

      mukava lukea vihdoin jonku muunkin kuin venäjä-provokaattorien mielipiteitä tällä palstalla

      • totuus.est

        Juu, samaa mieltä. Mutta vielä mielenkiintosempaa on tutkia tilastoja siitä, kuka tuntee itsensä virolaiseksi ja kuka ei. Jos Eesti Statistikan mukaan yli 93% asukkaista tykkää asua Virossa, niin ei silloin voi pitää valtiota kovinkaan epäonnistuneena. Tähän lukuun sisältyy siis reilusti yli puolet maan venäläisvähemmistöstä.


    • eestialemmuus

      Kieltämättä, kieltämättä. Masso ja Saagim ovat hyviä esimerkkejä slaavilaisesta tempperamentista.

    • Otempora

      Miksi sitten virolaisilla on juuri tuo slaavitempperamentti, jos he ovat "veljeskansaa"? Minusta juuri tuo virolaisten slaavitempperamentti erottaa Suomen ja Viron. Samanlaista tempperamentti esiintyy Venäjän lisäksi Puolassa ja Ukrainassa mm.

      • peili

        Niinpä, virolaiset väittävät kivenkovaan olevansa eurooppalaisia (ja vielä parempia kuin eurooppalaiset) samalla kun väheksyvät Virossa syntyneitä ja kasvaneita venäläisiä. Virolaiset ei ilmeisesti suostu myöntämään että ovat itse venäläistyneet eikä eroa virolaisen ja vironvenäläisen välillä yksinkertaisesti ole.


    • melkoisiaveljiä

      Tallinnan väestöstä puolet on venäläisiä.

      • vähemmistö

        Sääliksi käy vironvenäläisiä. Ensin ne pakotettiin muuttamaan Viroon ja asettumaan sinne, nyt heillä ei ole kotimaata. Virolaiset eivät halua heitä ja Venäjä on heille vieras maa. Luin että nykyään eivät uskalla käyttää mitään arvomerkkejä Virossa, itkevät oikeasti kuinka paha heidän on olla. Paniikki oppia viron kieli ja suorittaa useita kielitestejä joita eivät läpäise. Potkut työpaikoista eikä toivoakaan saada uutta työpaikkaa koska heillä on "harmaa passi" eivätkä ole minkään maan kansalaisia. Vironvenäläiset ovat virolaisten sylkikuppeja joihin virolaiset purkavat kaiken vihansa.

        Tuttava kertoi kuinka sydäntä raastoi kun hän kävi muutama vuosi sitten Tallinnassa ja näki vironvenäläisten kirpputorin. Vanhat mummot myivät lankarullia mitkä oli tehty langanpätkistä ja yksi mummo myi pelkästään kahta kalaa, luultavasti itse ongittu.

        Vironvenäläisiltä on riistetty kaikki oikeudet ja ne on jätetty oman onnensa nojaan. Ei virolaisten kohtalo ollut vironvenäläisten syy, vironvenäläiset olivat yhtälailla Neuvostoliiton uhreja.

        Tässä Viro on tehnyt virheen ja pahemman kerran. Itsenäistymisen yhteydessä virolaisten olisi pitänyt ojentaa ystävän käsi vironvenäläisille ja yhdessä rakentaa uusi itsenäinen Viro. Kun virolaiset kohtelevat omia maanmiehiään kuin pohjasakkaa suomalaisten ei pitäisi ihmetellä virolaisten ylenkatsetta ja paremmuudentunnetta suomalaisia kohtaan.

        Tässä mielessä Tarja Halonen oli aivan oikeassa kun mainitsi post-traumaattisen Viron. Traumaa ei edes yritetä parantaa vaan pistetään muut kärsimään ja tällä tavalla kasvatetaan traumaa. Satavarmasti virolaiset jauhavat samaa 'meitä kohdeltiin väärin ja muun maailman on ymmärrettävä kaikki tekomme' vielä 50 vuoden kuluttua.

        Jos virolaiset kohtelevat vähemmistöään tällä tavalla niin voiko niitä edes päästää Euroopan sivistyksen pariin? Virossa on kielletty venäjän kieli, lakkautettu venäjänkieliset lastentarhat, koulut, tv-kanavat ja lehdet - seuraavaksi varmaan keksivät keskitysleirejä vironvenäläisiä varten, sellaisella nimikkeellä että muu maailma ei ymmärrä mistä on kyse, ja loppujen lopuksi virolaiset eivät oppineet yhtään mitään.

        Minua käy vironvenäläisiä sääliksi, ihan oikeasti! Milloin syntyy liike 'pelastakaa vironvenäläiset'?

        Sille olisi tarvetta - enkä todellakaan ole venäläinen!!!


      • esapekka59
        vähemmistö kirjoitti:

        Sääliksi käy vironvenäläisiä. Ensin ne pakotettiin muuttamaan Viroon ja asettumaan sinne, nyt heillä ei ole kotimaata. Virolaiset eivät halua heitä ja Venäjä on heille vieras maa. Luin että nykyään eivät uskalla käyttää mitään arvomerkkejä Virossa, itkevät oikeasti kuinka paha heidän on olla. Paniikki oppia viron kieli ja suorittaa useita kielitestejä joita eivät läpäise. Potkut työpaikoista eikä toivoakaan saada uutta työpaikkaa koska heillä on "harmaa passi" eivätkä ole minkään maan kansalaisia. Vironvenäläiset ovat virolaisten sylkikuppeja joihin virolaiset purkavat kaiken vihansa.

        Tuttava kertoi kuinka sydäntä raastoi kun hän kävi muutama vuosi sitten Tallinnassa ja näki vironvenäläisten kirpputorin. Vanhat mummot myivät lankarullia mitkä oli tehty langanpätkistä ja yksi mummo myi pelkästään kahta kalaa, luultavasti itse ongittu.

        Vironvenäläisiltä on riistetty kaikki oikeudet ja ne on jätetty oman onnensa nojaan. Ei virolaisten kohtalo ollut vironvenäläisten syy, vironvenäläiset olivat yhtälailla Neuvostoliiton uhreja.

        Tässä Viro on tehnyt virheen ja pahemman kerran. Itsenäistymisen yhteydessä virolaisten olisi pitänyt ojentaa ystävän käsi vironvenäläisille ja yhdessä rakentaa uusi itsenäinen Viro. Kun virolaiset kohtelevat omia maanmiehiään kuin pohjasakkaa suomalaisten ei pitäisi ihmetellä virolaisten ylenkatsetta ja paremmuudentunnetta suomalaisia kohtaan.

        Tässä mielessä Tarja Halonen oli aivan oikeassa kun mainitsi post-traumaattisen Viron. Traumaa ei edes yritetä parantaa vaan pistetään muut kärsimään ja tällä tavalla kasvatetaan traumaa. Satavarmasti virolaiset jauhavat samaa 'meitä kohdeltiin väärin ja muun maailman on ymmärrettävä kaikki tekomme' vielä 50 vuoden kuluttua.

        Jos virolaiset kohtelevat vähemmistöään tällä tavalla niin voiko niitä edes päästää Euroopan sivistyksen pariin? Virossa on kielletty venäjän kieli, lakkautettu venäjänkieliset lastentarhat, koulut, tv-kanavat ja lehdet - seuraavaksi varmaan keksivät keskitysleirejä vironvenäläisiä varten, sellaisella nimikkeellä että muu maailma ei ymmärrä mistä on kyse, ja loppujen lopuksi virolaiset eivät oppineet yhtään mitään.

        Minua käy vironvenäläisiä sääliksi, ihan oikeasti! Milloin syntyy liike 'pelastakaa vironvenäläiset'?

        Sille olisi tarvetta - enkä todellakaan ole venäläinen!!!

        Virossa on venäjänkielisiä kouluja. Uutiset on venäjäksi. Virossa ei ole kieletty venäjän kieli. Minä tiedän sen koska mun isä on venäläinen. Ja kyllä jos ihminen asuu virossa niin hänen täytyy osata puhua viroa. Kyllä suomessa somalin pitää osata suomea.


      • melkotörkeetä
        esapekka59 kirjoitti:

        Virossa on venäjänkielisiä kouluja. Uutiset on venäjäksi. Virossa ei ole kieletty venäjän kieli. Minä tiedän sen koska mun isä on venäläinen. Ja kyllä jos ihminen asuu virossa niin hänen täytyy osata puhua viroa. Kyllä suomessa somalin pitää osata suomea.

        Viro oli ennen neuvostoaikaa lähinnä maatalousmaa. Älä huoli, kyllä sinne Lahnamäelle viimeistään kohta kansantasavalta saadaan.


      • hitlerjoosep
        vähemmistö kirjoitti:

        Sääliksi käy vironvenäläisiä. Ensin ne pakotettiin muuttamaan Viroon ja asettumaan sinne, nyt heillä ei ole kotimaata. Virolaiset eivät halua heitä ja Venäjä on heille vieras maa. Luin että nykyään eivät uskalla käyttää mitään arvomerkkejä Virossa, itkevät oikeasti kuinka paha heidän on olla. Paniikki oppia viron kieli ja suorittaa useita kielitestejä joita eivät läpäise. Potkut työpaikoista eikä toivoakaan saada uutta työpaikkaa koska heillä on "harmaa passi" eivätkä ole minkään maan kansalaisia. Vironvenäläiset ovat virolaisten sylkikuppeja joihin virolaiset purkavat kaiken vihansa.

        Tuttava kertoi kuinka sydäntä raastoi kun hän kävi muutama vuosi sitten Tallinnassa ja näki vironvenäläisten kirpputorin. Vanhat mummot myivät lankarullia mitkä oli tehty langanpätkistä ja yksi mummo myi pelkästään kahta kalaa, luultavasti itse ongittu.

        Vironvenäläisiltä on riistetty kaikki oikeudet ja ne on jätetty oman onnensa nojaan. Ei virolaisten kohtalo ollut vironvenäläisten syy, vironvenäläiset olivat yhtälailla Neuvostoliiton uhreja.

        Tässä Viro on tehnyt virheen ja pahemman kerran. Itsenäistymisen yhteydessä virolaisten olisi pitänyt ojentaa ystävän käsi vironvenäläisille ja yhdessä rakentaa uusi itsenäinen Viro. Kun virolaiset kohtelevat omia maanmiehiään kuin pohjasakkaa suomalaisten ei pitäisi ihmetellä virolaisten ylenkatsetta ja paremmuudentunnetta suomalaisia kohtaan.

        Tässä mielessä Tarja Halonen oli aivan oikeassa kun mainitsi post-traumaattisen Viron. Traumaa ei edes yritetä parantaa vaan pistetään muut kärsimään ja tällä tavalla kasvatetaan traumaa. Satavarmasti virolaiset jauhavat samaa 'meitä kohdeltiin väärin ja muun maailman on ymmärrettävä kaikki tekomme' vielä 50 vuoden kuluttua.

        Jos virolaiset kohtelevat vähemmistöään tällä tavalla niin voiko niitä edes päästää Euroopan sivistyksen pariin? Virossa on kielletty venäjän kieli, lakkautettu venäjänkieliset lastentarhat, koulut, tv-kanavat ja lehdet - seuraavaksi varmaan keksivät keskitysleirejä vironvenäläisiä varten, sellaisella nimikkeellä että muu maailma ei ymmärrä mistä on kyse, ja loppujen lopuksi virolaiset eivät oppineet yhtään mitään.

        Minua käy vironvenäläisiä sääliksi, ihan oikeasti! Milloin syntyy liike 'pelastakaa vironvenäläiset'?

        Sille olisi tarvetta - enkä todellakaan ole venäläinen!!!

        Kyllä se Putin niitä kohta käyttää tuon parasiitin tuhoamisessa. Pari FSB miestä järjestämää joku selkkaus jossa Viron typerä poliisi ampuu pari mielenosoittajaa ja homma on siinä.


      • eestiintti
        hitlerjoosep kirjoitti:

        Kyllä se Putin niitä kohta käyttää tuon parasiitin tuhoamisessa. Pari FSB miestä järjestämää joku selkkaus jossa Viron typerä poliisi ampuu pari mielenosoittajaa ja homma on siinä.

        Tai sitten eestiläiset järjestää itse 'mainilan laukaukset' että Nato saadaan vedettyä mukaan...

        Viroa kuvaa hyvin se kuinka 30% menee vuosittain armeijaan, niistä suurin osa vironvenäläisiä. Eestiläiset välttävät armeijan lääkärintodistuksilla.

        Jos katsotaan tilastoja niin 20-vuotiaat eestiläiset ovat ylivoimaisesti sairainta porukkaa EU:ssa. Mutta onhan niillä Nato - ja toivelistalla suomalaiset sotilaat...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe