Aloittelijalta pari kymysystä:
1) Miten tarkistetaan käytettävissä / ei käytettävissä oleva kovalevyn tila?
2a) Mitä multifunction-printteriä (skanneri mv-laser) suosittelisitte?
2b) Millainen operaatio printterin asennus on askel askeleelta?
Käyttis on Ubuntu 14.04.
Kovalevyn tila; printteri
4
<50
Vastaukset
- z---
1. Nautiluksesta halutun levyn päällä, hiiren oikealla kohdasta ominaisuudet. Ohjelma levynkäytön analysointi tarkempan tutkimiseen.
2. HP
3. Yleensä usb koneeseen kiinni ja printteriin virrat päälle. Hplip ohjelman , jolla näkee mustetasot yms, asensin sovellusvalikoimasta - wwerwrrereweww
Valikosta löytyy "Levyn käytön analysointi"
Epson ainakin..
Piuha kiinni, tulostimeen virrat päälle. Jos ei heti tulosta, niin Järjestelmäasetukset->Tulostimet->ja kliksuttelet...
Skannaus toimii varmaan heti "Kuvanluku" ohjelmalla. - 78959785
Kovalevyn käyttöä voi katsoa myös eri päätekomennoilla.
Listaa tiedostojärjestelmän koko, käytetty ja vapaa tila, käyttö% ja mount-piste:
df -h
Listaa jonkun hakemiston, tässä esimerkissä /home, alihakemistojen, viemä tila:
du /home | sort -g
(oletuskoot kilotavuina, koon mukaan sortattuna) Lämmin kiitokseni kaikille vastanneille. Kohta käyn selvittelemässä printteriasiaa lähemmin.
Onko mitään hankintapaikkaa, jossa osattaisiin neuvoa lähemmin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2277550
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s454990- 594772
- 753438
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162015Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗301890- 311829
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441677- 371609
- 1481357