Rexovent vaihtoon?

Jussi

80-luvun talossa on ABB:n Rexovent-kone kylmissä ullakkotiloissa. Se alkaa tulla elinkaarensa loppupäähän. Olisin kiinnostunut kuulemaan onko joku vaihtanut sen modernimpaan laitteeseen ja jos on niin mihin?

8

6951

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iv-mies

      Iltolle yksi ääni.
      on tullut asennettua Iltoja, Valloxeja, SunAireja ja Enerventtejä ...ja parhaat kokemukset Iltolta ja huonoimmat SunAirista ja Enerventistä. Valloxin digitin ainoa miinus on kovahko ääni.

      • jojopa

        Kiinnostaisi tietää miksi kraakkasit SunAirin huonoimmaksi? Itsellä juuri sellainen laitettu ja en nyt oikein osaa sanoa siitä mitään huonoa. Tietenkin pitäisi päästä kaikkia vertailemaan mutta aina se ei onnistu.
        Tästä Iltostakin olisi kiva kuulla enemmän kehuja miksi se on niin hyvä.


      • Jukka

        Itselläni on Enerventin Pigvin ACE ja olen erittäin tyytyväinen.

        Samoin olivat ilmastointi firman säätäjät tyytyväisiä, oli helppo säätää poisto- ja tuloilmat.


      • valintoja
        Jukka kirjoitti:

        Itselläni on Enerventin Pigvin ACE ja olen erittäin tyytyväinen.

        Samoin olivat ilmastointi firman säätäjät tyytyväisiä, oli helppo säätää poisto- ja tuloilmat.

        Mulla on myös rexovent ennestään ja se kaipaisi vaihtoa.

        Seuraavilla kriteereillä valinta:
        - uusi asennus pitää saada tehtyä nopeasti
        - uuden koneen pitää sopia vanhoihin rexovent putkituksiin pienellä muutostyöllä,
        - riittävän hyvä taltenoton hyötysuhde
        - isot filtterit suhteessa laitteen kokoon

        -- >niin valinta on Enerventin LTR-sarjan pyörivällä kennolla toteutettu ilmanvaihtokone
        rexoventin tilalle.

        Enerventissä riipii kova hinta, mutta vastaavasti saa hifiluokan laitteen. Automaattiohjauksen hinnoittelu on myös kohtuuttoman kallis (, jos haluaa vesikiertoisen patterin kanavalämmittimeksi).

        Iv-miehen helppo kertoa mielipiteensä, koska poka maksaa viulut ja aina voi sanoa, "että nää saneerauskohteet on niin hankalia, että hintaa tulee siksi" ...


    • Vanhempi suunnittelija

      Toinen ääni iltolle.

      Minulla on Iltoflex-400. Minusta hyvä juttu oli esimerkiksi se, ettei sitä tarvinnut erikseen eristää. Mutta eikö Rexoventissä ole joku erikoinen LTO-systeemi vaihtopelteillä tai jotain sinne päin. Kuutiolla tulee huonompi hyötysuhde, jos noin on.

      Mikä tuli alkuperäiseen?

    • ivm

      Jos olet ollut Rexoventtiin tyytyväinen niin helpommalla pääsee kun hankkii uuden samanlaisen. Parmair Oy:llä Forssassa lienee vielä koneita.

    • Eepee

      Parmairilta löytyy nykyään mitoiltaan ja yhdejärjestykseltään tilalle sopiva nykyaikaisempi Parmair REXO -malli Rexoventin RDAA mallin tilalle.

    • Anonyymi

      Myytkö liesituulettime ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe