Onko muilla kokemuksia huonoista kokemuksita hoitotyön harjoittelussa?
Mulla ainakin..
Olin aivan syrjitty ja huonommassa osassa kun olin harjoittelussa
Ohjaajaa ei kiinosta yhtään ohjaus vaan se oli kokoajan semmonen vihainen
ja että mitään en osaa ja en opi . . .
Jäi niin huono maku koko harjoittelusta
Kokemuksia?
Hoitotyön harjoittelusta
3
73
Vastaukset
- HetiMustalleListalle
On enimmäkseen hyviä ja yksi huono kokemus ihan opiskelujen alkuvaiheesta. Yksi ilkeä ohjaaja kiusasi koko harjoittelun ajan ja yritti loppuarvioinnissa antaa hylätyn ties millä syytöksillä. Kyllähän se pahalta tuntui. Olin vähällä heittää hanskat tiskiin, ajattelin että hoitoalalla on paskoja tyyppejä, en halua tehdä niitten kans töitä. Mutta opettaja pelasti tilanteen ja jatkoin kuitenkin. Jälkeenpäin kuulin että en suinkaan ollut ainoa, jota tämä kyseinen ohjaaja oli kohdellut huonosti. Olin vaan yksi sen monista uhreista. Sen jälkeen on tullut monta hyvää kokemusta. :-)
Koska niinkin paljon kuin puolet opiskelusta on harjoittelua, koulut voisi ottaa koppia siitä, mihin paikkoihin opiskelijoita lähetetään, varsinkin alkuvaiheen opiskelijoita. Joissakin paikoissa on ihan vaan tuurista kiinni että minkälaisen ohjaajan sattuu saamaan, niihin ei pitäisi ketään lähettää. Ne vois laittaa heti mustalle listalle eikä odottaa kolmatta kertaa. Onhan myös sellaisia paikkoja, joissa oh pitää huolen, että huonoille ohjaajille ei anneta opiskelijoita ohjattaviksi. On sellaisiakin, missä kaikki sairaanhoitajat on myös hyviä ohjaamaan. - jotyössä
Ohjaajissa on varmasti sekä hyviä, keskinkertaisia että myös huonoja. Sama pätee oppilaisiin.
Itselleni ei huonoa ohjaajaa sattunut. Mitä opiskelutovereiltani kuulin, huonoja ohjaajia näytti sattuvan useitakin juuri niille, jotka itsekin olivat vähän niin ja näin. Vai olikohan se sittenkään sattumaa?
Harjoittelujen ohjaajilla on suuri merkitys opiskelijoille, joten ohjaukseen pitäisi kiinnittää enemmän huomiota. Kaikki eivät vain sovi ohjaajiksi, vaikka olisivat muuten hyviä työssään. - nkiop
Harjoittelija ei ole koskaan ollut se, jonka pillin mukaan tanssitaan. Tätä voi olla nykyajan hemmotellun nuoren vaikea ymmärtää. Nykyään henkilökunta on mitoitettu niin niukaksi, että oikein kenelläkään ei olisi aikaa omistautua jonkun opettamiseen, muutenkin on töitä enemmän kuin ehtii kunnolla tehdä.
Harjoittelu on kuitenkin hirveän tärkeää. Sen vuoksi pitäisi palkata ihan tähän työhön omat ihmiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666204Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583073- 312233
- 131847
- 201818
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191803Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131552- 181539
- 511515
- 91473