Rikkaat ärsyttää

Yksinhuoltaja

Olen kateellinen rikkaille, voivat tehdä mitä haluavat. Heidän ei tarvitse laskea pennosiaan. Rikkaat voisivat maksaa enemmän veroja. Mielestäni yksinhuoltajilta pitäisi poistaa verotus kokonaan että yksinhuoltajakin pystyisi tekemään enemmän asioita eikä kaikki raha menisi asumiseen ruokaan ym ym.

26

2922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oletainutkertainen

      Ymmärrän sinua. On vaikeaa kamppailla taloudellisten vaikeuksien keskellä. Tosin ei raha ja rikkaus yksistään tuo onnea. Terveys, rauha maassa ei sotaa jne. Ehkä sinullakin yksinhuoltajana on paljon asioita joista voit iloita. Annampa sinulle neuvon. Jumala on antanut sinulle elämän. Pyydä Jumalaa johtamaan sinua ja antamaan sinulle viisautta joka päivä tehdä oikeita valintoja ja ottamaan hänen suunnitelmansa elämääsi. Näin sinä pääset elämässisi siihen tilanteeseen ja elämänhallintaan jonka tähden sinut on luotu. Lopulta kun aikasi täällä maan päällä päättyy sinulla on hyvä osa taivaassa.

      • katsopeiliin

        Juu, lapsethan on tehtävä pakkolailla???? Vittukon pitäs lailla kieltää varattomien lisääntyminen.


    • Darwin

      Kannattiko hankkia muksuja jos ei rahat riitä niiden kasvattamiseen? Kannattiko jättää aviopuoliso, joka olisi voinut auttaa perheen taloudessa?

      Rikkailla ei ole mitään velvollisuutta maksaa sinun virheistäsi. Ja sinun tulisi maksaa ihan niin kuin muidenkin. Epäilemättä käytät julkisia palveluita kuten lastesi koulua ja terveydenhuoltoa.

      Otappa vastuu omista tekosistasi äläkä koita hankaloittaa muiden elämää.

    • jou-man

      Björn Wahlroos rules!

    • AutaMuitakin

      Olen itse vanhempi ja kuulostaa etta olet nuorempi ja eronnut tai aviopuolisisosi jatti taman planeetan. Olen aina ollut sita mielta etta varmista tulevaisuus ennen kuin teet paatoksia. En tunne sinun tapaustasi mutta minun vanhempani olivat yli 40 vuotiaita kun mina synnyin ja heilla oli asiat naulassa. Kummatkin yliopiston kayneet ja kesamokki ja mukava koti. Nyt olen itse samassa iassa ja koulutettu ja tasapainoinen elamani kanssa. Olen valmis avioliitton 40 vuotiaana ja haluan lapsia ja mukavan vaimon. Mika on sinun kasitys rikkaasta? Minulla on ystavia joilla on miljoonia pankissa ja useita taloja joita he kutsuvat kodeikseen ympari maailmaa ja lentelevat joka kuukausi ero maahan johonkin niista toisista kodeista. He ovat olleet kovasti toita tekevia (14 tuntia paivassa ja 7 paivaa viikossa) usean vuoden ajan. He ansaitsevat rahan joka vuoksi uhrasivat ihmissuhteet ja perheen. Vanhempana he sitten rakentavat mita sina rakensit nuorempana. Ala ole vohainen ihmisille joilla on rahaa koska he ansaitsevat sen, itse olen antanut paljon yhteiskunnalle. Olen ollut mukana useassa hyvantekevaisyys jarjestossa ja lahjoittanut vapaaehtoisena tuhansia tunteja ilman palkkaa ja olen lahjoittanut omaa rahaani kodittomille, vahavaraisille ja sairaille. Minusta asian pitaisi olla painvastoin. Jos teen toita kovasti ja ajattelen muiden ihmisten hyvaksi, minun verotukseni pitaisi olla pienempi koska maksan jo veroja monta kertaa verrattuna keskiverto tulonsaajaan. Ala ole kateellinen vaan yrita ymmartaa ja rakentaa yhteiskuntaa parempaan suuntaan. Mina nautin nyt elamastani ja autan muita ihmisia myos. Kiitos.

    • jokkis78

      Voi jumalauta mitä tekstiä. Se olisikin tämän holhousyhteiskunnan viimeinen temppu, jos Yh:n ei tarvitsisi maksaa veroja.

      Itsellä on myös akateeminen tutkinto ja töitä olen saanut paiskia yli 15 vuotta. Tienaan kyllä hyvin, mutta työaika ei todellakaan ole 8-16, vaan melkeimpä aina saa iltaisin tehdä töitä. Väittäisin, että töitä teen keskimäärin noin 11h
      /vrk. Lisäksi lomilla saa päivittäin vastata työviesteihin yms yms. Veroja maksan todella paljon ja yhteiskunnan tukia en käytä ollenkaan. Käyn esim. lekurilla yksityisellä.

      Omaisuutta on toki kertynyt, mutta niin sitä pitääkin kertyä tällä työtaakalla. Jos olet kateellinen, niin sopii tulla koettamaan.. Veikkaan, että yhden viikon jälkeen haluat takaisin yhteiskunnan elätettäväksi.

      Lisäksi kukaan ei varmaankaan ole kieltänyt sinua opiskelamasta sellaista ammattia, jossa pärjäät taloudellisesti.

      Suurin osa rikkaista on oikealla työllä hankkinut varallisuutensa ja tehnyt sen eteen todella paljon töitä ja se kuuluukin heille. Ei sitä tarvitse jakaa yhtään enempää sosiaalipummeille kuin mitä tämän maan jäätävä verotus edellyttää.

      • jalistajatkuu

        palikka, kela korvaa myös yksityisen ja osan lääkkeistäsi.


      • enkestä

        Ja työterveyshuoltoa Kela tukee sadoilla miljoonilla euroilla vuodessa. Terveitä työssäkäyviä ihmisiä hyysätään. Kaikki meistä käyttää yhteiskunnan varoja.


    • Yksinhuoltaja

      Olen samaa mieltä, yksinhuoltajilta veron maksu pois kokonaan. Yksinhuoltajuus ei ole aina oma valinta, vaan pakko. Esim. tilanteessa missä toinen vanhempi jäävää itsensä vanhemman roolista. Te rikkaat naurettavat narsistit jotka ette tätä ymmärrä, saisitte mennä elämänkouluun. Vitun Hannu Hanhet.

      • siinä-istutaan-sitten

        Riippuu kai tilanteesta. Yksinhuoltaja saa kaikenlaisia tukia kuitenkin.
        Ehkä se ei ole se raha vaan elämäntapa, jossa olisi korjattavaa?
        Verotuskin on tulojen mukaan. Se on sitä sdp elämää.
        Jos on isot tulot, niin on isot verot.
        Juuri oli joku juttu jossain mediassa, kun sai 1000 enemmän palkkaa, käteen tuli vain 250 enemmän. 750 upposi systeemiin.
        On tuo sosialisointi rakentunut melkoiseksi löyhkääväksi möykyksi.


    • Työllistäjä

      Huomattu on, naapurit kyttää aina verhonraosta millä autolla lähden. Ostin hiljattain uuden AUDI Q7 merkkisen auton Naapureiden kiusaksi tietenkin, eihän tommosella V 12 moottorisella Maasturilla Suomessa mitään tee, korttihan siinä lähtee kun vähän ukkovarpaalla hipasee kaasupoljinta, täytyy käydä alastarossa kiihdytteleen vaikka eihän minua Polliisi kiinni saa. Toi joka joulunen Avo-Cadillacin ulkoiluttaminen on kanssa hupaa hommaa. Naapurin emännät kyllä kertoo minulle kuinka isäntäväki manaa minut tuonne alakertaan hiiliä lapioimaan, olen nimittäin poikamies ja en tykkää pestä selkääni yksin ja naapureista aina välillä joku emäntä pääsee livahtamaan saunomaan. Kaikkensa noi yrittivät kun aloin rakennuttamaan isompaa hallia autoille. Ei ne valitukset muuta kun nauratti, kävin ihan hupia avaan avo- jaguaarin, MB 500, Mustangin, Cadillacin ja 700 Sarjan Bemarin rättikatot kun alko sataan vettä. Naapureille kerroin että nyt tuli ilmanen sisäpesu. Ja tosta rahasta sanon sen että aloitin 18 vuotiaana raksalla sekarina 20 vuotiaana SA-INT jälkeen kotona pistettiin vaatekassi käteen ja tie kutsui. Itse aloin kouluttautumaan ja itseäni kouluttamaan ammattiin minkä rakennuksilla olin nähnyt mielestäni milekkäimmäksi tehdä, silloin en osannut ajatellakkaan että omistan joskus oman yrityksen, eli omiani tässä sijoittelen miten huvitta koska kun tyhjästä aloittaa ja ensimmäiset 10 vuotta tein joka päivä vähintään 12 tuntia ruumillista työtä tiedän mistä vaatimaton mutta minulle loppuelämäksi riittävä omaisuus on kertynyt. PS ensimmäinen "arvokas" työkalu minkä ostin oli Makitan vispilä-porakone 1500,- markkaa ja tuli melkein konkka. Söin 2 viikkoa kaurapuuroa ja hernekeitto, tasasin näin. Olen myös nukkunut useita öitä tyämaalla, näin ei mennyt tehokasta työ aikaa kotona käymiseen, kerran olen saanut perinnöksi 70 000,- markkaa jonka lahjoitin lapsilleni, siinä oli ajokortti ja ensimmäisen auton verran kaikille. Lisää saavat jahka kupsahdan, lainaan toki lapsilleni mutta samallailla he maksavat takaisin täsmälleen kuin kuka tahansa tuttavani kelle sen 20e viittin lainata. Esimerkki on opettanut, lapseni tekevät töitä ja kelloon ei katsella koska jokainen tehty tunti on omassa pussissa. Nuorin osti Maatilan Talo ja 20 ha tonttia 24 vuotiaana. Se vaati 4 vuotta Sunnuntaista Lauantaihin Rekan ratissa. Eli ei ne suuret tulot vaan pinet menot, kannattaa miettiä mihin rahansa hakkaa ja kiireellä, jokainen seteli sukan varressa on oma. Itse en enään keräile alle 200 Euron Seteleitä kun niitä pienempiä on niin pitkäveteistä laskeskella, 500 on hyvä numero, tosin sais olla isompiakin.

      • jatotuuskehään

        sellanen tarina, sossun tuella asut.


    • Oikean_tien_kulkija

      Olen kateellinen yksinhuoltajille, joilla on PERHE. Joulun viettäminen oman perheen / lapsen kanssa on aina parempaa kuin yksin. Yksinhuoltajien tilanne Suomessa on aivan liian hyvä, joten lapsilisiä voitaisiin pienentää rajusti. Suomen valtio säästäisi, joka vaikuttaisi osaltaan talouden kasvuun.

      Minulla on massia ihan riittävästi, joten en tarvitse loismaisia tukia yhteiskunnalta.

    • VitunSosialistit

      Rikkaiden pitäisi maksaa enemmän veroja??? Mitä helvettiä köyhät laiskat paskat maksaa 20% tuloveroja kun itse joudun maksamaan 60%. Yksinhuoltajilta ei todellakaan pitäisiä vähentää veroja kenelläkään ei ole oikeutta huvitteluun yms. Jos ei tee töitä sen eteen se ei ole mikään perusoikeus vaan etuoikeus.

      • dfghjklkhg

        Ei köyhät maksa tuollaisia 20% vero, mene verolaskuriin kokeilemaan, alimmissa työtuloissa vero% on nolla! Lisäksi tulee asumistuki, toimeentulotuki ja lapsilisät.


    • Mietimitäsillävoisiostaa

      Just laskin, että ensi vuonna meidän taloudesta maksetaan veroja n. 250 000€. Riittääkö!?

    • Mietimitäsillävoisiostaa

      Äänestän vihreitä, en valita veroista ja kannatan heikko-osaisten tukemista. Mutta voi että mulla pistää vihaksi kun mikään ei riitä! Ja meitä vielä vihataan kaupan päälle!

    • Kateellisille

      Jotka ovat ammattinsa hankkineet joskus erittäin kovissa kun ja puutteellisissa olosuhteissa ja ovat ottaneet lainaa ja hoitannut asiaansa saavutaen elintason jolla pärjäävät niitä kadehditaan. On joittenkin tehtävä työtä että pystyy elättämään nämä kaikki valittajat ja kateelliset ihmiset joilla on aina joku asia pielessä ja yhteiskunta kohtelee kaltoin. Ei se ole ihan helppoa niilläkään jotka asuvat omassa asunnossa ja hankkivat sen elantonsa.

    • Tavatonta

      Kuka se teidätkin elättää muut kun työssäkäyvät yritteliäät ihmiset ja heilläkö on helppoa , ei varmaan ole.

    • HuoliHuomisesta

      Tuskin on kateutta vaan epäoikeudenmukaista, että megatuloja jaetaan liian perusteettomasti. Yhteinen hyvä kärsii ja menee luotto päättäviin tahoihin. Kohtuu kaikessa oltava. Moraali puuttuu ja vastuunkanto, mitkä kuitenkin lähtökohtia, kun synnytetään hyvää tulevaisuuteen?

    • JuuriNiim

      On olemassa kahdenlaista kateutta. Amerikkalaista ja Venäläistä. Venäläinen kateus on sitä, että haluaa varastaa, tuhota ja tappaa sen hyvän mitä näkee toisella. Amerikkalainen tekee itse töitä sen eteen, mitä haluaa elämässä saavuttaa. Suomessa toiset lihovat ja elävät toisten kustannuksella.

      • rhjfg

        Hölmö, Kaikis länsimais on sosiaaliturva. Ota ihmeessä lopputili niin pääset elämään huikeilla etuuksilla jolla ei elä.


    • Joopajootaas

      Sinä joka teet 11 tuntisi työ päiviä. Tule kokeilemaan tekemään 11 tuntisi siivous päiviä. Väitän että et siihen kykene. Kyllähän se on ihan eri asia tehdä 11 tuntia töitä istuen ku fyysistä työtä. .

    • Turhamies

      Itse maksan veroja noin 90% palkasta. Omaisuus noin 9 miljardia euroa.

    • Eeroeläkeläinen

      Kannattaa huomioida sekin että rikkat voi olla tosi onnettomia sekä alkoholi ja huumeilla paikataan yksinäisyyttä. Eräs miljonääri hyppäsi junan alle kun osakkeitten arvo laski. Ajatteli olevansa köyhä vaikka oli varakas. Eräs lottovoittaja lopetti työt ja ryyppäsi itsensä hengiltä. Eräs miljonääri oli niin pihi että kulki ruosteisella polkupyörällä.

      Ei raha tuo onnea mutta kaikkea muuta sillä kyllä saa

    • mikäyleistys

      Mene kouluun äläkä valita. Minä yh teen kaikkeni lasten eteen. En voi dietää tätä yleistämistä. Mulla on asiat ihan kivasti.. Itse sinä olet elämäsi käsirkijoittanut osittain. Jos asuminen on liian kallista vaihda asuntoa.. mieti omaa talouttasi. Autan aina muita, kun voin ja mun rikkaus on lapseni.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe