Intia ja malarialääkkeet

Jaska

Onko kellään tietoa kannattaako Intiaan matkustaessa ottaa malarialääkkeitä, kun aiheuttavat kuulemma joillekin melko pahoja sivuvaikutuksia. Matkakohteenamme on Goa ja etelä Intia.

3

1247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GOAAN

Me ollaan lähdössä Goaan maaliskuussa ja meille suositeltiin Heliopar-kuuria...

• Ööglö

Noiden malarialääkkeiden popsiminen on aika turhaa hommaa jos vietätte lomanne rantakohteessa. Ensinnäkin hyttysiä ei ranta-alueilla juurikaan ole. Onhan siellä toki jotain pieniä ötököitä jotka pistää, mutta todennnäköisyys sille, että se on malarialoista kantava hyttynen on häviävän pieni. Jos lähdette sisämaahan viidakkoon, tilanne saattaa olla toinen.

Toisaalta nykyään maailmalla alkaa olla sellaisia malariakantoja joihin Heliopar auttaa suurin piirtein yhtä paljon kuin aspiriini. Tanakampaakin lääkitystä on olemassa, mutta sivuvaikutuksena oli muistaakseni mahd. psykoosi ja itsetuhoiset ajatukset. Tämän vuoksi päätin, että rantalomille lähtiessäni en sitä paskaa (siis Heliopar) enää sisuksiini vedä. Viimeiset kolme reissua, jotka olen tehnyt Thaimaahan, Goalle ja Balille en missään käyttänyt mitään malarialääkitystä eikä mitään tullut. Älkää nyt menkö paniikkiin. Muistakaa, että niissä maissa asuu miljoonia ihmisiä ja malaria ei ole kovinkaan iso ongelma. Lisäksi se on hoidettavissa jos niin huono munkki käy.

• Orvokki

Hei!
        olin Goalla tammikuun alusa 2 viikkoa. Aloitin suositusten mukaan Heliopaari-kuurin viikkoa ennen matkaa ja nyt sitä pitää syödä 4 viikkoa matkan jälkeen. Meitä oli matkalla 5 henkeä eikä kellekään tullut mitään sivuoireita Heliopaarista.
        Hyttyset pistivät Pohjois-Goan ranta-alueella useasti. Ainakin nilkat olivat usein iltaisin purtuja. Ranta-alue on aika metsätön mutta kyllä niitä hyttysiä kaupungissa liikkui siinä missä Vesiputousretkelläkin sisämaassa. Mielestäni malarialääkkeiden popsiminen on suht halpaa eikä sivuvaikutuksia tullut joten koen että oli järkevää niitä syödä. Riskaapeliä on lähteä malaria-alueelle ilman Heliopaaria. Yksikin hyttynen riittää tautiin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10621
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      3309
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      227
      2215
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      2033
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      1
      1437
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1144
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1140
    8. 175
      1011
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      999
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      959
    Aihe