Elinikäiset päivitykset täyttä huijausta.

hui-jari

Tomtomin "elinikäiset päivitykset" on täyttä huijausta.
heti kun tulee uus malli markkinoille, niin etpäs saakaan enää päivityksiä vanhaan! (kokemusta on, ja ohessa tomtomin sivuilta lainaus)

"""Mitä ovat elinikäiset kartat?
Päivitetty: 19.12.2014 12:48 PM
Jos ostat navigaattorin tai älypuhelinsovelluksen, johon sisältyy elinikäiset kartat, voit ladata vähintään 4 täyttä päivitystä kartasta joka vuosi tuotteesi käyttöiän* ajan.

Elinikäiset kartat ovat saatavilla ilman erillistä lisämaksua ja niin kauan kuin tuotetta tuetaan.

Karttapäivitykset ovat täysiä päivityksiä karttaan, joka on asennettu valmiiksi laitteeseesi tai älypuhelinsovellukseesi. Karttaa koskeva maantieteellinen kattavuus ja ominaisuuksien tuki vastaavat alkuperäistä versiota niin kauan kuin alkuperäinen on saatavilla kaupoista.

*Elinikäinen: tämä tarkoittaa laitteen käyttöikää eli aikaa, jonka TomTom jatkaa laitteen tukea tarjoamalla ohjelmistopäivityksiä, palveluja, sisältöä tai lisävarusteita. Laitteen käyttöikä on lopussa, kun mikään näistä ei ole enää käytettävissä. Älypuhelimen sovelluksen käyttöikä merkitsee ajanjaksoa, jonka ajan TomTom tukee sovellusta päivityksillä. """

Nokialla on eri asia, sillä lukee "ikuiset päivtykset" tarkoittaa että saat ne myös vanhempaan malliin, jota ei enää myydä kaupoissa vaan torilla.

6

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiEnääTomTom

      No se Tom Tomin "elinikäinen" loppuu tietysti, kun uusi malli tulee markkonoille. Tiedostoformaatti muuttuu uuden mallin tullessa markkinoille, koska uudessa mallissa on taas joku jippo, joka tekee sen paremmaksi kuin vanhan. Kun nyt kerran ostat uuden, voit samalla vaihtaa merkkiä.

    • EiEnääTomTom

      Minä kun vaihdoin navigaattoria, otin vanhasta muistikortin ja sain siirrettyä vanhan kartan uuteen. Sitten vuoden kuluttua vasta päivitin kartan, jotta olisi paremmin ajan tasalla.

    • Vedätystä

      Muutenkin karttatarjoukset ovat vähintään huvittavia, ison navigaattorin sai länsi-euroopankartoilla 99€, jos päivittäisi uusilla kartoilla, niin n. 67€, ei tule kauppoja tällä hinnoittelulla.

      • EiEnääTomTom

        Niin hauskoja ne ovat, minä imuroin kartat ilmaiseksi pari kertaa vuodessa osoitteesta http://frikart.no/


      • höh
        EiEnääTomTom kirjoitti:

        Niin hauskoja ne ovat, minä imuroin kartat ilmaiseksi pari kertaa vuodessa osoitteesta http://frikart.no/

        täyttä paskaa koko sivu


      • EiEnääTomTom
        höh kirjoitti:

        täyttä paskaa koko sivu

        Kun maksat kartoista, voit tietenkin valittaa myös kuluttaja-asiamiehelle. Täälä valittaminenhan ei auta mitään. Näistä ilmaiskartoista esim http://kartat.hylly.org/ et voi valittaa minnekään. Minä käytän retkikarttana, tuo ei reititä, mutta maastossa eitarvitsekaan. Oletko valittanut kuluttaja-asiamiehelle noista Tom-Tom kartoista?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe