Kukaan parantunut jännitysniskasta?

kivulias567

Tuntuu että kaikki kokeiltu, erilaisista hoitajista liikuntaan eikä mistään tunnu löytyvän kunnollista apua. Onko joku parantunut jännitysniskasta tai saanut merkittävää apua jostakin?

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumissa__

Kärsin tuosta itsekin. Stressitilanne töissä tai kotona ja tiedostamattani jännitän niskani niin, että lopulta etoo ja pyörryttää.

Muuta konstia tiedä, kuin niskan reipas liikuttaminen. Siis n. 5 minuuttia esim. ilmanyrkkeilyä ja käsien ja hartioiden pyörittelyä, kunnes hartiat ovat lämmenneet ja veri kiertää. Kun hartiat ovat lämmenneet, niin venyttelyä. Nukun myös hartalämmittimen kanssa ja minulla on lämpötyyny.

Vaivalloista ja tylsää, mutta auttaa. Pelkkä venyttely ilman lämmittelyä ei minusta tepsi.

• Perusasento on tärkein. Olkapäitä ei saa yhtään pitää koholla - niitä voi ihan tietoisesti yrittää painaa alaspäin. Ergonomista puhe ei ole huuhaata. Työasento pitää olla sellainen, että kyynärpäät ei joudu kiilaamaan olkapäitä ylös millin sadasosaakaan - mielummin voi kuvitella kyynärpäihin punnukset vetämään niitä alaspäin. Ja olkalaukut pitäisi lailla kieltää - niiden kanssa väkisinkin joutuu olkaa jännittämään. Ja kännykkää ei kiilata korvan ja olkapään väliin. Ja kaikki jännittäminen saa olkapäät nousemaan. Siispä tarkkaile asentoasi.
      Toki liikunnasta on hyötyä. Itse olen laiska jumppaamaan. Minulle auttoi käynti kiropraktikolla ja olkalaukusta luopuminen. Ja tietysti tuo asennon tiedostaminen, niin pystyn neulomaan tuntitolkulla saamatta niskasärkyä.

• rentonaaa

piikkimatto

rentoutuminen

• jännitysniska

Itse kärsin aikoinaan, jokapäiväisesti, samasta ongelmasta. Oli pienet lapset, vauvan kantamista, kiirettä, lyhyet yöunet jne....sitten työelämässä tuon jakson jälkeen työ rasitti niskaa. Kaikki tuli kokeiltua, säännölliset hieronnat, fysiot, akupunktiot, lääkkeet jne.... mikään auttanut kuin sen hetken ja seuraavat päivät.

Nyt kun työ jäänyt tapaturman takia, ja stressit,niin en 10 vuoteen ole kärsinyt ongelmasta. Toki huomaan esim pakkasessa ja netiss istuen miten herkästi jännitän niskaani, olkapäät ovat tosi herkästi koholla. Sitten vaan kävelemään ulos yrittäen rentouttaa niskaa ja hartiaa.

Itsellä ei ollu pahinta mikään särky vaan huimaus, ja joku fysio sanoikin että kun lihakseni kunnossa ja jännitän niin se vaikuttaa verenkiertoon aivoihin. Nyt kun elämä on lapseton ( lapset maailmalla) ja työtön, niin voin ottaa rennosti ja huomaan herkemmin miten tosiaan jännitän helposti niskoillani ja osaan reagoida siihen ajoissa ja tilanne ei pahene enään.

• Yhyyyyy

Huah. Itsellä kaikki samat oireet ja siihen päälle sitten käsien puutuminen.. Tätä on jatkunut puolisen vuotta eikä apua löydy. Fyssarilla ja hieronnassa käyty. Jumpassa kolmesti viikossa.. Valitettavasti stressaan tilannetta joka päivä ja luulen että olen aiheuttanut tällä jo paniikkihäiriönkin itselleni.. Meinaatteko että kiropraktikko vois jeesata? Jokapäiväinen huimaaminen häiritsee valtavasti elämää.. :(

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3215
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2273
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1849
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      28
      1735
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1401
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1371
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1266
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      29
      1251
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1177
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1167
    Aihe