Purukalusto.

70.v

Kävin tässä taannoin uusimassa purukaluston ylös ja alas . Tuli maksun aika, teknikko sanoi se olis sitten 1100 euroa. Sanoin että jaaha. Mietin vaan että m ikä maksaa ei ainakaan henkilö kohtainen käynti kävin 3 kertaa ensinmäinen kaynti aikaa meni 10 min. toinen 5 min. kolmas käynti sovitus 10 min . Eikun hampaat suuhun ,kieltämättä tuntuu hyvältä. pystyy syömään muutakin kuin kaurapuuroa. Onko teistä sopiva hinta. Mikä näissä maksaa. Ei kait ole kukaan ottanut selvää. Tuli vaan mieleen kun meillä on näitä hampaattomia on aika paljon.,kaupunki joutuis maksumieheksi niin hukka peris.meidät kaikki.
PS: Nämä hampaat olen maksanut itse pienestä eläkkeestä

17

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hammaskultaa

Olisit teettänyt kaupungin piikkiin 8000e kultahampaat!

• uuhserkku

Tulihan jo tuo typerä kultahammas kortti heitettyy,oisko seuraavana insinöörikortti?

• Palvelualalta_minäkin

Olipa niin vaatimatonta käsityskykyä ilmentävä (arvaas mitä tuo on "kansankielellä") kysymys etten viitsi vastata muuta kuin sen, että siihen on ihan pätevä syy, jota sinun ei kannata edes yrittää ymmärtää.

Hyvähän se on tietysti vähän harkita menojaan.
      Olen ehkä vähän tyhmä, mutta en ymmärrä miksi joku viitsii esimerkikisi ajaa kymmenenkin kilometriä säästääkseen yhden euron.
      Pitää olla pimeetä jossakin ja se pimeys ei takuulla ole minun päässäni.

En ole hammasteknikko, mutta minulla on kokemusta monenlaisista asiakkaista.

• ehota-askolle

Ehdottomasti kannattaa ehdottaa Kansalaisopistolle tekohampaiden tekokurssia. Syyslukukausi teoriapuolta sekä itseopiskelua ja tarvikkeiden etsintää 27 euroa ja keväällä samoin 27 euroa. Keväällä muottienteko ja tekohampaiden valmistus omakustannus hintaan. Tekotavat vaikkapa valamalla, puusta tekemällä tai hitsaamalla ja hiomalla. Eiköhän joku opettaja osanne moisen kurssin vetäistä.

• Minä_opeksi

Minä tulen opettamaan. Osaan hitsata. Voisikohan ne hitsata suoraan suuhun tai jos vaikka juottasi tinalla.
        Taitaisi olla paras kuitenkin jos löisi nauloja ikeniin. Olis oikeet rautahampaat.

• et-kelpaa
        Minä_opeksi kirjoitti:

Minä tulen opettamaan. Osaan hitsata. Voisikohan ne hitsata suoraan suuhun tai jos vaikka juottasi tinalla.
        Taitaisi olla paras kuitenkin jos löisi nauloja ikeniin. Olis oikeet rautahampaat.

No ei sitten ollenkaan. Syyskaudellahan on opiskeltava. Kyllä mahtaisi olla varmin tapa tehdä ensin muotti hammaskalustoa varten eli ienrajaa vastaava muotti ekana. Ongelmana on vaan ne entiset legot siellä nielussa. Nehän sieltä on ekana saatava mäkeen, mielellään juurimultia myöten. Ja nehän lähtee vaikkapa jonkun kaljabaarin edessä viikonloppuna.

• ihan turhat ne hampaat.

Tehosekoitin ei maksa paljoa. Mössöää sillä ruoan ja laimentaa vedellä. Voi imeä mössön pillillä sitten.

• olipahyvä

Siinäpä Kansalaisopiston opettajan ainesta.
        Ehotappa Askolle ja kurssn nimeksi vaikkapa Helpotusta huonohampaisille. Vois muuten tehdä kaksivuotisen kurssinkin ja osallistujia olisi tungokseen asti. Kurssi yksi. Tee tehosekoitin ja kurssi kaksi. Tee mössöt.

• cman

Kyllä ne maksaa,itse teetin kaluston yläpuolelle
      10v sitten maksoi 530e

• tehtaan_varjosta

Olisit tehnyt ite, olisit säästänyt pitkän pennin!

• Hampaatonna

Mitäpä se köyhä hampailla tekkee kun ei oo leipääkään!
      Jos nyt jollakin sellasee on varraa nii tekkee nyt sitte kunnolliset että kestää vähän kovemmankin kyrsän järsimisen!

http://d2x3wmakafwqf5.cloudfront.net/wordpress/wp-content/blogs.dir/51/files/2014/09/jaws-teeth-james-bond-prop-replica-9.jpg

Hyvä siinä on samalla opetella venyttämään leukaluitaan siinä missä kärmes tai neekeri:
      http://2.bp.blogspot.com/-XdIfOxpjVP4/Tt5ipqgOM5I/AAAAAAAAARo/kdnzTBo8JFI/s1600/AntiRautahammas.jpg

• kappalehintaan

Koko kalusto näkyy olevan paljon halvempi kuin muutama hammas ns.hammasranka. Minulla on siinä kaksi hammasta ja hinta oli lähellä tuota samaa. Siinä kyllä menee hammaslääkärillä paljon pitempi aika kun sinä muotitetaan ja sitten sovitetaan. Viereisiä hampaita pitää muokata jne.

• Pähkinänakkeli

Kyllä kaikenikäisillä pitää olla omat hampaat suussa. Kun hoitaa hampaansa, ei tarvitse palstoilla itkeä tekareiden hintoja. Sama pätee vähän joka asiaan.

• hampaitaon

No miten ne meillä nykyeläkeläisillä on kun jo aikoinaan se kouluhammaslääkäri muunatyönään veteli meiltä hampaat suusta. Liekkö ollut sodan jälkeen niin huonoa ruokapuoli, että vei hampaat. Nykynuorilla alkaa mehujen, limujen ja karkkien aikakautena olla myös hampaat huonona. Välillä oli valistuksen aikakausi ja sen seurauksena 70-luvun lapsilla ehkä paremmin hammasasiat.

• tekarithajalla

Minun pitäisi uusia tekarit, mutta jää haaveeksi näin pienellä eläkkeellä?
      Pitänee siirtyä vellikantaan ja pehmeään leipään!

• EiVälttämättäTarvitse

Kysyhän sosiaalihuollosta aika ja käy juttelemassa, niin ihan varmasti saat maksusitoumuksen kun ensin hankit hammasteknikolta kustannusarvion.
        Sitä ennen olisi hyvä käydä hammaslääkärissä .
        Kun ja jos omat rahat ei riitä niin sen verran vielä alkuperäisillä suomalaisillakin on oikeuksia että hampaat voi hankkia sos.huollon laskuun.

Siitä vaan sitten ihan kainostelematta tai mitään häpeämättä! Siihen ei ole syytä.

• Lisäksi

Silmälasien kanssa on sama homma, eli niihinkin voit kysellä avustusta sos.huollosta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe