cipramilin vaihto cipralexiin

onko jollain kokemusta Cipramilin vaihdosta cipralexiin.
syönyt jo useita vuosia cipramiliä aamuisin 1/4 pilleriä eli 5mg.
Nyt vaihdoin cipralexiin,aamuisin otan 1/4 tablettia(koko tabletti 10mg)

huimausta ja tärinää ja paniikki....

kerkisin ottaa vaan kaksi aamua ja nyt oli pakko ottaa vanhaa cipramiliä kun tärisee niin kovin.

Oisko pitänyt ensin "ajaa" toi cipramili pois?siitäkä johtuu huono olo?
tai otanko liian pienet murut?

cipramili on sopinut minulle hyvin, mutta tuntuu että paniikki ei ole lähtenyt, eikä uskalla olla yksin, joten kuulin että toi cipralex on hyvä lääke!!
6799
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Olen kärsinyt burnoutista ja masennuksesta.
Ja syönyt jonkin verran erilasia lääkkeitä.
Nyt olen löytänyt uutta apua ravinnonlisistä.

Kannttaa kysyä asiantuntijalta oikeat annostukset ja seuranta. Muutamat psykiatrit tietävät asiasta- eivät suinkaan kaikki!

E-epa rasvahappo, pellavansiemenöljy, rasvainen kala, b -sarjan vitaminit, sekä monivitamiinihivenainepillerit ja vielä c vitamitamiini muoostavat rav lisän runkoa.
Syödä kannattaa kaikenlaisia hedelmiä, vihannneksai ja juureksia ja marjoja ja mieluiten joka päivä

Olen kokenut että mieli nousee maasta ja entinen kunto palaa, aikaa otti itselläni 1-2 kk.

Äänestä
  • Itse lopetin Cipramilit (20mg) 2 kk sitten ilman mitään hidasta alasajoa. Aloitin jo kesällä E-EPAN ja Karnosiinin käytön monivitamiinihivenainevalmisteen,ja C- ja B-vitamiinit. Ei tullut minkäälaisia vierotusoireita ja voin paljon paremmin nyt ilman mielialalääkkeitä! Kannattaa panostaa enemmän ravintolisiin kuin pään pöhnäksi tekeviin lääkkeisiin.

    Äänestä

Jos kerran pärjäät noin pienellä annoksella cipramilia(normaali annos 20 mg alkaen) ja sinulle tulee viekkarin tapasia oireita, suosittelen cipramilin täydellistä lopetusta ensin vaihtoa. Olet ilmeisesti erittäin herkkä lääkkeille. Etkö koskaan kokeillut cipramilia isommilla annoksilla paniikkiin?

Murusia yleensä käytetään vain lopetuksissa. Voihan noi oireet olla uuden läkkeen sivuoireita ja vanhan viekkareita.

Äänestä
  • kun iskee paniikki esim. yksin ollessa, otan Diapamia.Se tehoaa hyvin ja paniikki usein häviää 10-15 minuutissa.
    cipramili kun jää yksikin päivä väliin, niin tärinä ja hikoilu on hirveetä.
    nyt en uskalla lopettaa sitä ollenkaa ja aloittaa noiden uusien cipralexin syönnin :-(

    Äänestä

Cipralex on parempi lääke kuin Cipramil - vaikuttava aine on sama.
Turhaan hermoilet vaihdosta!!!! Itse olisin siitä iloinen.

Äänestä

Sinä otat Cipralexia liian vähän. Sinun pitää ottaa 5mg eli puolet 10mg tabletista.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


paniikki jo vuosia kirjoitti:

onko jollain kokemusta Cipramilin vaihdosta cipralexiin.
syönyt jo useita vuosia cipramiliä aamuisin 1/4 pilleriä eli 5mg.
Nyt vaihdoin cipralexiin,aamuisin otan 1/4 tablettia(koko tabletti 10mg)

huimausta ja tärinää ja paniikki....

kerkisin ottaa vaan kaksi aamua ja nyt oli pakko ottaa vanhaa cipramiliä kun tärisee niin kovin.

Oisko pitänyt ensin "ajaa" toi cipramili pois?siitäkä johtuu huono olo?
tai otanko liian pienet murut?

cipramili on sopinut minulle hyvin, mutta tuntuu että paniikki ei ole lähtenyt, eikä uskalla olla yksin, joten kuulin että toi cipralex on hyvä lääke!!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu