Minulla vaikeaa hyvänlaatuisia asentohuimausta kestänyt jo 5viikkoa.Oireet:pahoja pyörittäviä huimauskohtauksia,pahoinvointia jopa oksentelua,tasapaino hukassa.Olen tehnyt asentohoito harjoituksia.Myös niskat mennyt jumiin mikä myös pahentaa oireita.Onnko kellään jotain uutta tietoa tai konstia tähän tautiin.Hermot menee samoin mieliala maassa.Tämä rajoittaa elämää.
Kaamea asentohuimaus
2
165
Vastaukset
- Minullaauttoi
Mene penkille (sänky, sohva tms) selällesi niin että pääsi roikkuu penkin päästä yli hieman alaviistoon.
Käännä päätäsi sivuille, ensiksi sille sivulle jolta puolelta arvelet huimauksen johtuvan. Odota niin kauan kuunes huimaus menee ohi. Käännä sen jälkeen päätäsi keskiasentoon ja sama juttu odota kunnes pyöriminen ja huimaus tasoittuu. Käännä pääsi sitten vastakkaiselle puolelle kuin aluksi ja odota kunnes huimaus lakkaa. Tee samaa muutaman kerran, odota että huimaus aina lakkaa ennenkuin jatkat kääntämistä. Minulla auttoi joskus tuo liike.
Jos ei auta niin lääkäriin.. - Mr_Menier
epleyn manööveri voisi auttaa
http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/dlk/dlk00224.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433037Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613021- 422387
- 311873
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa831798Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251729- 481586
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä791307- 391270
- 791090