Mitä syödä Intiassa

fuud

Kaikki aina vain sanovat mitä EI kannta syödä kuten maitotuotteet, liha, katuruoka, hedelmät jotka on saatettu pestä kraanavedellä tai olleet muuten epähygienisissä oloissa yms. Mutta mitä VOI syödä?? Olen kuullut, että kuumennettu ruoka on hyvä valinta, koska siinä bakteerit kuolevat ja että suurin osa intialaisesta ruuasta on sellaista. Kertokaahan mitä te olette syöneet ja mitä olette välttäneet? Reissuni on vain viikon, mutta olen kuullut, että siinäkin ajassa ehtii vatsapöpön saada.

16

698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastaus1

      Rantakauppiaalta ei jäätelöä kaupasta kyllä uskaltaa ostaa. Äyriäisten kanssa tarkkana. Muuten kaikkia olen syönyt . Ei majoneesia myöskään. Naudan lihaa, kanaa, kalaa muusia yms. Ei ongelmaa

    • Vastaus1

      Jos vaTSAPÖPÖN saat heti lääke lääkäriltä niin ei mene lomapäivää hukkaan

    • VoiSyödäIntiassa

      Voit syödä melkein mitä vaan, kun muistat muutamia perusjuttuja. Kaikista tärkein on hyvä käsihygienia, käsien pesu, käsidesi mukaan ja käytät sitä myös. Juomiin ei jäitä, siis juomat ilman jäitä, no ice! Juot vain pullotettua vettä ja peset hampaasi myös sillä.
      Jotkut vannovat maitohappobakteerien nimeen, voit tietty alkaa syömään jo ennen matkaa jotain "lactoseveniä", ei siitä vahinkoakaan ole.
      Viikon reissulla toki ehtii saamaan vatsapöpön, koska siihen ei edes montaa tuntia tarvita. Lohdutukseksi voin sanoa, että monta pitkää reissua on Intiaan tullut tehtyä ja kertaakaan ei ole matka mennyt pilalle vatsatautien kanssa.

    • kaura

      Melkein mitä vaan voit syödä. Mutta kannattaa seurata missä muutkin syövät se on yleensä hyvä paikka. Jos saat mahataudin niin heti lääkäriin niin loma jatkuu. Hyvää matkaa ja nauti siitä. Intia paras paikka missä ikinä olen käynyt.

    • Goalla

      HyvÄ käsihygienia on tärkein juttu. Muista pestä aina kädet kun kosket rahaa itse en pahaa vatsatautia ole saanut vaikka useampi reissu on tullut tehtyä

    • Trippaaja

      Mä söin kyllä, mitä tarjottiin. Jäätelöäkin ja lassia, maitopohjaista juomaa. Ei tullut minkäänlaisia vatsavaivoja. Kumma juttu, sillä esim. Delhi oli kyllä niin paskainen paikka (kirjaimellisesti, ihmiset tekevät tarpeensa kadulle), että luulin koleran tarttuvan salamannopeasti. Sen sijaan Egyptissä (all inclusive) sain vatsataudin ja Tunisiassa tuli kotiin viemisinä kampylo-bakteeri. Lentokoneessa istuttiin paskat housussa. Sitä paitsi Intiassa on maailman paras ruoka!

      • diipis

        Miten sitä lääkäriin voi mennä, jos paska viertaa solkenaan, kertokaa please.


      • diipis
        diipis kirjoitti:

        Miten sitä lääkäriin voi mennä, jos paska viertaa solkenaan, kertokaa please.

        Siis " virtaa " solkenaan.


      • Naanleipä
        diipis kirjoitti:

        Siis " virtaa " solkenaan.

        Siis miten ihmeessä te oikein matkaatte maailmalla, jos "virtaa" solkenaan??? Eikö alkeellisemmatkaan keinot välttää vatsataudit tule yhtään mieleen, kuten hyvä käsihygienia, käsidesi, pullotettu vesi?? Lisäksi juomat ilman jäitä, vaikka yleensä jäät ovatkin tehty puhtaasta vedestä, saattaa niiden käsittely olla joskus huolimatonta.
        Ohessa hyvät ohjeet Thaimaahan, pätevät muuallakin, kuten Intiassa. http://www.minnethaimaassa.com/faq-usein-kysyttya/faq-miten-valtyn-thaimaassa-vatsataudeilta/#

        Ota "tenat" mukaan, jos arveluttaa... Riisillä, daalilla ja naanleivällä elää Intiassa hyvin, jos ei muuta uskalla syödä.


      • diipis
        Naanleipä kirjoitti:

        Siis miten ihmeessä te oikein matkaatte maailmalla, jos "virtaa" solkenaan??? Eikö alkeellisemmatkaan keinot välttää vatsataudit tule yhtään mieleen, kuten hyvä käsihygienia, käsidesi, pullotettu vesi?? Lisäksi juomat ilman jäitä, vaikka yleensä jäät ovatkin tehty puhtaasta vedestä, saattaa niiden käsittely olla joskus huolimatonta.
        Ohessa hyvät ohjeet Thaimaahan, pätevät muuallakin, kuten Intiassa. http://www.minnethaimaassa.com/faq-usein-kysyttya/faq-miten-valtyn-thaimaassa-vatsataudeilta/#

        Ota "tenat" mukaan, jos arveluttaa... Riisillä, daalilla ja naanleivällä elää Intiassa hyvin, jos ei muuta uskalla syödä.

        Tenat ei pidä, kun oikein on vatsa kuralla, on kokeiltu. Kokeiltu myös kaikki mahdolliset keinot, mitä itsekin luettelit, joten kyllä ne tiedetään. Kerran Boliviassa tuli niin hurja vatsatauti, että ei kukaan kyennyt menemään lääkäriin. Guesthousen omistaja hankki lääkärin paikan päälle ja saatiin kunnon rohdot. Kohta reissu Meksikoon, ehkä ensi talvena Intiaa kiertämään.


    • näin

      Apteekista CYCLOPAM vatsalääke ja helpottaa (kannattaa pitä mukana, jos yllättää)
      löytyy myös vahvempi versio, kun kysyt

    • iieeee

      Ne tekee sen oreganon leikatuista varpaankynsistä huhmarissa möyhentämällä .

    • bile

      Lääkäri tulee hotellille kun vaan soittaa ja pyytää.

    • kovalam

      Toki jokainen matkustava jo tietää perinteiset keinot minimoida vatsataudin riskit, käsihygienia, kuuma ruoka , pullovesi ym. Mutta keittiöolosuhteet, välineet ja ne kokin kädet, toivotaan parasta. Riski on aina otettava jos matkustaa meinaa.

      • IntiassaIII

        Eipa vaan tunnu menevan perille kaikille matkajille nama perusjutut. Miten sitten on mahdollista, etta monet meista matkustavat Intiassa vuodesta toiseen ilman ongelmia, jos kasihygienialla ja muilla perusasioilla ei olisi suurinta merkitysta.
        Tietty sita ruokapaikkaakin voi katsoa, etta milta nayttaa, mutta ei sillakaan ole nayttanyt olevan niin paljoa valia tassa vuosien varrella.
        Oheisessa ruokapaikassa oli ruoka hyvaa http://aijaa.com/20CfSY


    • nlljg

      Ite nyt ollut 4 päivää täällä Intiassa ja en ole vielä saanut mitään. Syöny ties missä katu kojuissa. Kalaa ja äyriäisiä ja kanaa jne...

      Kohta varmasti paskon laavaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1728
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1079
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      905
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      900
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      871
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      754
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe