vm 2013 ajettu 19000 km nyt sytty viikolla varoitusteksti jossa lukee "huolto" .
myyjä kuitenki sano että siinä on långlife service että se sitten mukamas itse ilmaisee koska huoltoon pitäs viedä , myyjä sano myös että ensmäinen huolto olisi n.30000 km vasta.
mihin luottaa ? autolla on ajettu normaalisti eikä ole "revitelty"
/?
öljynvaihtoväli Seat Leon fr 1,4
16
2084
Vastaukset
- huoltoon
Jos siinä näytöllä lukee että pitää viedä huoltoon, niin silloin se pitää viedä.
- normaalia
Huoltoväli on maksimissaan 2v/30 tkm, riippuen ajo-olosuhteista, esim. pätkäajo lyhentää tuota väliä. Jos auto on vm. 2013, niin ikää on kuitenkin reilusti toista vuotta, eli tuo huoltomuistuksen ajankohta vaikuttaa ihan normaalilta.
- hmmmm
Huh! Jos et aio pitää autoasi pitkään, niin voit noudattaa noita valmistajan öljynvaihtosuosituksia.
Todellisuudessa öljyt pitäisi Suomessa vaihtaa 10-15tkm välein ja ehdottomasti joka vuosi. Sitäkin suuremmalla syyllä jos ajaa pätkäajoa. Moottoriremppa on sen verta kallis tikki, että öljynvaihtokulut eivät ole siihen verrattuna mitään.
Huoltoilmaisin on lähinnä munakelloon verrattavissa. (Mutta ilmeisen fiksu, kun osaa jo varoittaa. Kohta leikkaa kiinni. )
Noihin 30tkm huoltoihin sisältyy moottorin sisäpuhdistus, jota ei normaalisti tarvitsisi tehdä, jos öljyt olisi vaihdettu konservatiivisesti.
Älä usko, mutta VAG konsernin autoissa on eniten moottoririkkoja tilastollisesti. Arvaa miksi. Ei ne ole autoja kummempia. Öljyt pitäs niihin vaihtaa ajallaan, niin ei tulis ongelmia.
Myyjän lupaukset pitkistä huoltoväleistä ovat harhaanjohtavia. Kyllähän ne ei ehkä kiinni leikkaa, mutta moottori kuluu ennenaikaisesti. Hemmetinmoista tuhlausta.- faktaa
"Älä usko, mutta VAG konsernin autoissa on eniten moottoririkkoja tilastollisesti."
Mihin faktaan tämä perustuu, olisi mielenkiintoista tietää?
Muuten öljynvaihtoväleistä olen kyllä samaa mieltä. - laskutomitus
Älä nyt trolli viitsi ihan pas`koja kirjoitella,kun asia ei pidä paikkaansa
- hmmmmm
Hei,
Tuossa on aiheesta
http://bit.ly/185ovE6
Audi ja VW (myös BMW) pääsivät kaikki viimeisen 10 joukkoon moottoreiden luotettavuudessa. Audin kohdalla jopa yhdessä 27:stä oli moottorivika, kun Hondalla vain yhdessä 344:stä.
Tuossa siis lyhennettynä, että monessa saksalaismerkissä on eniten moottorivikoja. Seat perustuu samaan tekniikkaan.
Mä väitän, että moottorimurheet alkaa aikaisemmin pidemmillä öljynvaihtoväleillä. Onko noilla sitten syy yhteys, tuon tutkimuksen lopputulokseen, niin sitä ei voi tietää.
Tuskin sitä mikään merkki erityisen huono on enää nykyisin. Itse en vaan ostaisi käytettynä VAG- konsernin autoa omistajalta, joka on noudattanut tuota 30tkm vaihtoväliä. - uusipoloilija
hmmmmm kirjoitti:
Hei,
Tuossa on aiheesta
Audi ja VW (myös BMW) pääsivät kaikki viimeisen 10 joukkoon moottoreiden luotettavuudessa. Audin kohdalla jopa yhdessä 27:stä oli moottorivika, kun Hondalla vain yhdessä 344:stä.
Tuossa siis lyhennettynä, että monessa saksalaismerkissä on eniten moottorivikoja. Seat perustuu samaan tekniikkaan.
Mä väitän, että moottorimurheet alkaa aikaisemmin pidemmillä öljynvaihtoväleillä. Onko noilla sitten syy yhteys, tuon tutkimuksen lopputulokseen, niin sitä ei voi tietää.
Tuskin sitä mikään merkki erityisen huono on enää nykyisin. Itse en vaan ostaisi käytettynä VAG- konsernin autoa omistajalta, joka on noudattanut tuota 30tkm vaihtoväliä.Itse ajoin Polo 1,2:lla uudesta 164.900 km:iin, eikä mitään moottorimurheita ollut 30.000 km:n LL-huoltoväleillä. Ostin toisen samanlaisen, ajettuna 60.600 km, eikä konemurheita samalla huoltovälillä luonnollisesti ole edelleenkään. Edes öljyä ei ole tarvinnut lisäillä itse.
Jotain köyhää tai autoharrastajaa voi kai kiinnostaa, voiko yhdellä ja samalla bensakoneella ajaa monta sataa tuhatta. Minua ei. - uusipoloilija
uusipoloilija kirjoitti:
Itse ajoin Polo 1,2:lla uudesta 164.900 km:iin, eikä mitään moottorimurheita ollut 30.000 km:n LL-huoltoväleillä. Ostin toisen samanlaisen, ajettuna 60.600 km, eikä konemurheita samalla huoltovälillä luonnollisesti ole edelleenkään. Edes öljyä ei ole tarvinnut lisäillä itse.
Jotain köyhää tai autoharrastajaa voi kai kiinnostaa, voiko yhdellä ja samalla bensakoneella ajaa monta sataa tuhatta. Minua ei."Ostin toisen samanlaisen, ajettuna 60.600 km,"
Siis ostin uutena, ajettuna nyt tuo 60.600 km. - Juurikinnoin
hmmmmm kirjoitti:
Hei,
Tuossa on aiheesta
Tuskin sitä mikään merkki erityisen huono on enää nykyisin. Itse en vaan ostaisi käytettynä VAG- konsernin autoa omistajalta, joka on noudattanut tuota 30tkm vaihtoväliä.Itse olen alkanut ajattelemaan juuri noin, että tihennän huoltoväliä. SkodaRapid ja Seat Toledo (sama auto)huoltovälinäytöt on tehty siten, että huoltovalon tulee välkkyä, kunnes sen voi nollata. Ensimmäisen 30tkm jälkeen olen alkanut käyttää 15 000km huolto/öljynvaihtoväliä, koska pajalla ja halpisliikkeissä öljy maksaa alle 10e litra, toisin kuin VAG-huolloissa 22e/litra
- viestiin
Monen automerkin omistajana olen vaihtanut kaikkiin aina m-öljyt suodatin 10 000 km välein 50€ on halpa remontti
- Einar
Huolla auto ja vaihdata tavalliset synteettiset öljyt , huollata senjälkeen 15000 km, jälkeen tai kerran vuodessa. Longlife öljyt on tarkoitettu niille jotka ajavat paljon kuten takseille ja kaupparatsuille.
- Kellonmukaan
Meillä Itech 12Tsi Ibizassa on huoltosopimus. Autoon on laitettu aina LL-huolto liikkeen puolesta, mutta huoltokello pärähtää näköjään säännöllisesti reilun vuoden ja 14tkm ajon jälkeen. Autolla ajetaan kaupungissa lyhyttä matkaa pääsääntöisesti ja paljon kylmäkäynnistyksiä ilman esilämmitystä. Meinasi alkaa nikottelemaan liikkeessä, mutta sanoin vain, että silloin huolletaan , kun kello ilmoittaa. Niinhän ne myyjät myydessä sanoivat:)
- öljynvaihtoon
Valheellisen pitkällä huoltovälillä saadaan paremmat pisteet testeissä. Sillähän ei ole väliä ettei VW:n long life autoilla pääse edes normijapsin huoltoväliä (20 000).
- 11plus12
Miksei muka pääse? Olen huollattanut Seattini ohjeen mukaisesti eli 30.000km:n (tai 2vuotta) välein. Eipä muuta ole tarvinnut, mutta olen kyllä joskus vaihtanut öljyt huoltojen välissä Toinen Seatti (altea4 freetrack) menossa ja kolmas hankitaan, kun uusi citymaasturimalli tulee ensi vuonna.
Mitäpä hyvää automerkkiä vaihtamaan... - Nipponsese
Toyotako ei ole normijapsi? Öljynvaihto on Toyotassa 15 000km välein.
- AlteaXL
Tärkein asia on ensimmäinen öljynvaihto. Sillon saadaan koneesta pois ensimmäiset metallilastut. Itsellä 1.4tsi ja siitä vaihdettiin öljyt etupainotteisesti jatkossa mennään LL vaihtojen mukaan. Meillä vuodessa tulee noin 30tonnii, joten öljyt vaihtuu kerran vuodessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581341Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18996Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875