öljynvaihtoväli Seat Leon fr 1,4

huoltamoon

vm 2013 ajettu 19000 km nyt sytty viikolla varoitusteksti jossa lukee "huolto" .
myyjä kuitenki sano että siinä on långlife service että se sitten mukamas itse ilmaisee koska huoltoon pitäs viedä , myyjä sano myös että ensmäinen huolto olisi n.30000 km vasta.
mihin luottaa ? autolla on ajettu normaalisti eikä ole "revitelty"
/?

16

2305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoltoon

      Jos siinä näytöllä lukee että pitää viedä huoltoon, niin silloin se pitää viedä.

    • normaalia

      Huoltoväli on maksimissaan 2v/30 tkm, riippuen ajo-olosuhteista, esim. pätkäajo lyhentää tuota väliä. Jos auto on vm. 2013, niin ikää on kuitenkin reilusti toista vuotta, eli tuo huoltomuistuksen ajankohta vaikuttaa ihan normaalilta.

    • hmmmm

      Huh! Jos et aio pitää autoasi pitkään, niin voit noudattaa noita valmistajan öljynvaihtosuosituksia.

      Todellisuudessa öljyt pitäisi Suomessa vaihtaa 10-15tkm välein ja ehdottomasti joka vuosi. Sitäkin suuremmalla syyllä jos ajaa pätkäajoa. Moottoriremppa on sen verta kallis tikki, että öljynvaihtokulut eivät ole siihen verrattuna mitään.

      Huoltoilmaisin on lähinnä munakelloon verrattavissa. (Mutta ilmeisen fiksu, kun osaa jo varoittaa. Kohta leikkaa kiinni. )

      Noihin 30tkm huoltoihin sisältyy moottorin sisäpuhdistus, jota ei normaalisti tarvitsisi tehdä, jos öljyt olisi vaihdettu konservatiivisesti.

      Älä usko, mutta VAG konsernin autoissa on eniten moottoririkkoja tilastollisesti. Arvaa miksi. Ei ne ole autoja kummempia. Öljyt pitäs niihin vaihtaa ajallaan, niin ei tulis ongelmia.

      Myyjän lupaukset pitkistä huoltoväleistä ovat harhaanjohtavia. Kyllähän ne ei ehkä kiinni leikkaa, mutta moottori kuluu ennenaikaisesti. Hemmetinmoista tuhlausta.

      • faktaa

        "Älä usko, mutta VAG konsernin autoissa on eniten moottoririkkoja tilastollisesti."

        Mihin faktaan tämä perustuu, olisi mielenkiintoista tietää?

        Muuten öljynvaihtoväleistä olen kyllä samaa mieltä.


      • laskutomitus

        Älä nyt trolli viitsi ihan pas`koja kirjoitella,kun asia ei pidä paikkaansa


      • hmmmmm

        Hei,

        Tuossa on aiheesta

        http://bit.ly/185ovE6

        Audi ja VW (myös BMW) pääsivät kaikki viimeisen 10 joukkoon moottoreiden luotettavuudessa. Audin kohdalla jopa yhdessä 27:stä oli moottorivika, kun Hondalla vain yhdessä 344:stä.

        Tuossa siis lyhennettynä, että monessa saksalaismerkissä on eniten moottorivikoja. Seat perustuu samaan tekniikkaan.

        Mä väitän, että moottorimurheet alkaa aikaisemmin pidemmillä öljynvaihtoväleillä. Onko noilla sitten syy yhteys, tuon tutkimuksen lopputulokseen, niin sitä ei voi tietää.

        Tuskin sitä mikään merkki erityisen huono on enää nykyisin. Itse en vaan ostaisi käytettynä VAG- konsernin autoa omistajalta, joka on noudattanut tuota 30tkm vaihtoväliä.


      • uusipoloilija
        hmmmmm kirjoitti:

        Hei,

        Tuossa on aiheesta

        http://bit.ly/185ovE6

        Audi ja VW (myös BMW) pääsivät kaikki viimeisen 10 joukkoon moottoreiden luotettavuudessa. Audin kohdalla jopa yhdessä 27:stä oli moottorivika, kun Hondalla vain yhdessä 344:stä.

        Tuossa siis lyhennettynä, että monessa saksalaismerkissä on eniten moottorivikoja. Seat perustuu samaan tekniikkaan.

        Mä väitän, että moottorimurheet alkaa aikaisemmin pidemmillä öljynvaihtoväleillä. Onko noilla sitten syy yhteys, tuon tutkimuksen lopputulokseen, niin sitä ei voi tietää.

        Tuskin sitä mikään merkki erityisen huono on enää nykyisin. Itse en vaan ostaisi käytettynä VAG- konsernin autoa omistajalta, joka on noudattanut tuota 30tkm vaihtoväliä.

        Itse ajoin Polo 1,2:lla uudesta 164.900 km:iin, eikä mitään moottorimurheita ollut 30.000 km:n LL-huoltoväleillä. Ostin toisen samanlaisen, ajettuna 60.600 km, eikä konemurheita samalla huoltovälillä luonnollisesti ole edelleenkään. Edes öljyä ei ole tarvinnut lisäillä itse.
        Jotain köyhää tai autoharrastajaa voi kai kiinnostaa, voiko yhdellä ja samalla bensakoneella ajaa monta sataa tuhatta. Minua ei.


      • uusipoloilija
        uusipoloilija kirjoitti:

        Itse ajoin Polo 1,2:lla uudesta 164.900 km:iin, eikä mitään moottorimurheita ollut 30.000 km:n LL-huoltoväleillä. Ostin toisen samanlaisen, ajettuna 60.600 km, eikä konemurheita samalla huoltovälillä luonnollisesti ole edelleenkään. Edes öljyä ei ole tarvinnut lisäillä itse.
        Jotain köyhää tai autoharrastajaa voi kai kiinnostaa, voiko yhdellä ja samalla bensakoneella ajaa monta sataa tuhatta. Minua ei.

        "Ostin toisen samanlaisen, ajettuna 60.600 km,"
        Siis ostin uutena, ajettuna nyt tuo 60.600 km.


      • Juurikinnoin
        hmmmmm kirjoitti:

        Hei,

        Tuossa on aiheesta

        http://bit.ly/185ovE6

        Audi ja VW (myös BMW) pääsivät kaikki viimeisen 10 joukkoon moottoreiden luotettavuudessa. Audin kohdalla jopa yhdessä 27:stä oli moottorivika, kun Hondalla vain yhdessä 344:stä.

        Tuossa siis lyhennettynä, että monessa saksalaismerkissä on eniten moottorivikoja. Seat perustuu samaan tekniikkaan.

        Mä väitän, että moottorimurheet alkaa aikaisemmin pidemmillä öljynvaihtoväleillä. Onko noilla sitten syy yhteys, tuon tutkimuksen lopputulokseen, niin sitä ei voi tietää.

        Tuskin sitä mikään merkki erityisen huono on enää nykyisin. Itse en vaan ostaisi käytettynä VAG- konsernin autoa omistajalta, joka on noudattanut tuota 30tkm vaihtoväliä.

        Itse olen alkanut ajattelemaan juuri noin, että tihennän huoltoväliä. SkodaRapid ja Seat Toledo (sama auto)huoltovälinäytöt on tehty siten, että huoltovalon tulee välkkyä, kunnes sen voi nollata. Ensimmäisen 30tkm jälkeen olen alkanut käyttää 15 000km huolto/öljynvaihtoväliä, koska pajalla ja halpisliikkeissä öljy maksaa alle 10e litra, toisin kuin VAG-huolloissa 22e/litra


    • viestiin

      Monen automerkin omistajana olen vaihtanut kaikkiin aina m-öljyt suodatin 10 000 km välein 50€ on halpa remontti

    • Einar

      Huolla auto ja vaihdata tavalliset synteettiset öljyt , huollata senjälkeen 15000 km, jälkeen tai kerran vuodessa. Longlife öljyt on tarkoitettu niille jotka ajavat paljon kuten takseille ja kaupparatsuille.

    • Kellonmukaan

      Meillä Itech 12Tsi Ibizassa on huoltosopimus. Autoon on laitettu aina LL-huolto liikkeen puolesta, mutta huoltokello pärähtää näköjään säännöllisesti reilun vuoden ja 14tkm ajon jälkeen. Autolla ajetaan kaupungissa lyhyttä matkaa pääsääntöisesti ja paljon kylmäkäynnistyksiä ilman esilämmitystä. Meinasi alkaa nikottelemaan liikkeessä, mutta sanoin vain, että silloin huolletaan , kun kello ilmoittaa. Niinhän ne myyjät myydessä sanoivat:)

    • öljynvaihtoon

      Valheellisen pitkällä huoltovälillä saadaan paremmat pisteet testeissä. Sillähän ei ole väliä ettei VW:n long life autoilla pääse edes normijapsin huoltoväliä (20 000).

      • 11plus12

        Miksei muka pääse? Olen huollattanut Seattini ohjeen mukaisesti eli 30.000km:n (tai 2vuotta) välein. Eipä muuta ole tarvinnut, mutta olen kyllä joskus vaihtanut öljyt huoltojen välissä Toinen Seatti (altea4 freetrack) menossa ja kolmas hankitaan, kun uusi citymaasturimalli tulee ensi vuonna.
        Mitäpä hyvää automerkkiä vaihtamaan...


      • Nipponsese

        Toyotako ei ole normijapsi? Öljynvaihto on Toyotassa 15 000km välein.


    • AlteaXL

      Tärkein asia on ensimmäinen öljynvaihto. Sillon saadaan koneesta pois ensimmäiset metallilastut. Itsellä 1.4tsi ja siitä vaihdettiin öljyt etupainotteisesti jatkossa mennään LL vaihtojen mukaan. Meillä vuodessa tulee noin 30tonnii, joten öljyt vaihtuu kerran vuodessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

      (Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      124
      5221
    2. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

      Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      187
      4957
    3. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

      Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      85
      3434
    4. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

      Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      107
      2976
    5. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

      Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      24
      2312
    6. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

      Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      240
      1744
    7. Muistatko vielä minä vuonna tavattiin ekan kerran?

      Sun katse sulatti mut...
      Ikävä
      99
      1299
    8. Toivottavasti odotat minua

      Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.
      Ikävä
      78
      1290
    9. Huomenta naiselle

      Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      74
      1000
    10. Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä

      Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.
      Ikävä
      96
      937
    Aihe