Oikeus ryypätä

Syytökset_kunniaan

Onneksi voi aina syyttää muita ryyppäämisestä. Jos vanhemmat ovat ryypänneet, voi piiloutua sen taakse oman ryyppäämisensä kanssa. Eikä siis ole itse ollenkaan vastuussa tekemisistään. Helppo elämä!

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esimerkinvoimalla

      Jos omassa perheessä on lapsia, niin on vanhemmilla silti oikeus omaan elämäänsä.
      On lasten opittava pienestä pitäen, että ilo ilman viinaa on teeskentelyä.
      Tosielämään on hyvä perehtyä jo leikki-ikäisenä.
      Eipä sitten ole syytä ruikuttaa vanhempana. Luuserit menevät dokumenttiin valittamaan, me muut pitkäripaseen.

    • Omavalinta

      Jos ajattelet omasta perheestäsi noin, niin mikäs siinä.
      Oma on elämäsi. Muiden perheisiin ja heidän elämäänsä sinun ei ole syytä puuttua. Valinta on jokaisen oma.

    • pulmuska

      Niinkö sinä olet tehnyt, ryypännyt kun aina olet syyttänyt kaikkia, eikä mikään koskaan ole ollut sinun syytäsi. Nytkin teet niin, syytät muita. Joko on pullo huulilla kun vetelet ryyppyjä kun et ole syyllinen ja olet puhdas pulmunen.

      • Syytökset_kunniaan

        Mitenkähän tämän nyt sievästi kysyisi.... Onko kaikki hyvin?


    • Pounds

      Melko lailla kehittymätöntä ajattelua mielestäni. Myös se, että syyttely tuntuu nousevan tärkeäksi asiaksi. Aikuinen vastaa omista asioistaan itse.

      • Syytökset_kunniaan

        Itse asiassa viimeinen lauseesi kumoaa ensimmäisen lauseesi :-)
        Lisäksi viimeinen lauseesi todistaa, että olet aloituksen kanssa samaa mieltä.
        Ole siis tarkkana siitä mitä kirjoitat, ja mikä tärkeintä: Pysy asiassa!


    • Tasapeli

      Kiitokset aloittajalle.
      Toivottavasti tämä ketju ja samaa aihetta käsittelevä "Lasinen lapsuus" pysyvät lähekkäin useamman päivän.
      Kommenttini meni ensin erehdyksessä tuohon toiseen ketjuun, mutta ehkä se ei vaikuta käsityskykyyn.

      • Ruutukunkku

        On selvää, että kummankin ketjun aloittaja on sama henkilö.
        Provosointia ajankuluksi?
        Onko aloittajalla vielä toivoa siitä, että löytyy samoin ajattelevia?


      • ooloo
        Ruutukunkku kirjoitti:

        On selvää, että kummankin ketjun aloittaja on sama henkilö.
        Provosointia ajankuluksi?
        Onko aloittajalla vielä toivoa siitä, että löytyy samoin ajattelevia?

        Motto: "Suomalaisen keskustelun hienouksiin kuuluu, ettei puhuta asiasta, vaan yritetään leimata asian esittäjä." (Jaakko Okker/Nykypäivä).


      • Poitsutpoitsut
        ooloo kirjoitti:

        Motto: "Suomalaisen keskustelun hienouksiin kuuluu, ettei puhuta asiasta, vaan yritetään leimata asian esittäjä." (Jaakko Okker/Nykypäivä).

        Nimenomaan. Joku haluaa riidellä ... provoja provon perään ... ei jaksa ... joku siellä heittelee haastetta ... kasva aikuiseksi.


    • easylife

      Näin on. Hyvin hoksattu!

    • viinanhimo

      Moni joka ryyppää, ryyppää viinan himosta, eikä sen takia että vaikkapa vanhemmat ovat juoppoja. Viinaan tule himo niinkuin huumeisiin. Helpostihan syytellään että minkä takia jeppe juo, mutta tosiasiallinen vastaus on viinanhimo.
      Kaikki raitistuneet alkoholistit myöntävät tämän jos ovat itselleen rehellisiä.

      • Näinpänäinpänäin

        Alkoholi on niin turhake kuin olla voi, jos sitä ei osaa oikein käyttää!

        Keski-Eurooppalaisesta näkökulmasta yli puolet suomalaisia aikuisista on alkoholisteja kun juo niin paljon että humaltuu.

        Esim Ranskassa humaltumista pidetään nolona.

        Se ei ole normikäytöstä muissa kulttuureissa. Siellä nautitaan kohtuudella alkoholiA osana sosiaalista illanviettoa. Suomessa nautitaan alkoholiSTA ja ryypätään, kilpaillaan ihan kestävyydestä... ja sosiaalisia juttujakin harrastetaan sitten alkoholin voimin tai siinä sivussa, mutta päähuomio keskittyy viinaan, kuka joi ja mitä ja kuinka paljon ja kuinka hyvin kesti ja tötöilylle ja krapulalle naureskellaan ihan kuin hauskalle vitsille. Kun totuus on että se on noloa ja surullista.

        Alkoholi on yksi masennuksen puhkeamista auttava riskitekijä, ja kun juomisesta vielä masentuu ja sitä hoidetaan juomalla, tietää mihin käy tie.


    • eläkeläinennyt

      Niin kai.
      Isäni kuvitteli opettavansa poikansa/veljeni kestämään paremmin alkoholia ja juotti tämän kaatokänniin jo alta 3v. (Minä olin 17v) Oli nyrkin heilahdus kun sisko selitti lapsen kuolevan alkoholiin koska elimet eivät sitä kestä. Isän mielestä sisko hyppi silmille. Otin osaa skapaan ja ilmoitin, jos vielä huomaan veljen olevan kännissä soitanpoliisit ja ambulanssin katsotaan mitä laki ja terveydenhoito sanoo asiaan. Tästä veljestä tuli viikonloppu alkoholisti, ei yhtäkään viikonloppua ilman viinaa.

      • oscargoesto

        Ihan kiva tarina, sopisi leffaan. Alle 3-vuotiaasta asti kaikki viikonloput kännissä, siitä saisi mehevän juonen elokuvalle. Onko muuten alle 3-vuotias 2- vai 1-vuotias?
        Mutta joo. Lopeta puuta-heinän kirjoittaminen.


      • Eerikkin

        Lapsi ei pysty juomaan itseään humalaan tuon ikäisenä. Alkoholimyrkytys olisi siitä lähin seuraus. Mitä tavoittelee provosoija, joka tarinan kirjoitti? Totta se ei voi olla. Alkoholismi on sairaus. Kaikki, joille viinaa tarjotaan, eivät automaattisesti siihen sairastu.


      • Helangooor
        Eerikkin kirjoitti:

        Lapsi ei pysty juomaan itseään humalaan tuon ikäisenä. Alkoholimyrkytys olisi siitä lähin seuraus. Mitä tavoittelee provosoija, joka tarinan kirjoitti? Totta se ei voi olla. Alkoholismi on sairaus. Kaikki, joille viinaa tarjotaan, eivät automaattisesti siihen sairastu.

        Olen nähnyt omin silmin hyvin nuoren parin juottavan parivuotiaalleen olutta. Nauroivat, että se ei juo kirkasta, kun on huomannut, että menee jalat alta.
        Olin itse silloin parikymppinen, enkä ymmärtänyt seuraavani rikollista lapsen pahoinpitelyä. Tänä päivän osaisin kyllä tehdä lastenhuoltoilmoituksen, ja osaisin tempaista lapsen kainalooni ja syöksyä sairaalan ensiapuun, mutta silloin en tiennyt.
        Tuskin lapsen vanhemmatkaan tiesivät mitä tekivät. Nauroivat, ja lapsikin nauroi.
        Tänä päivänä perheen isä on alkoholisti, lapsia on useampia, ja tämä vanhin on katkaissut välinsä kotiin jo vuosia sitten.
        Liian nuorilla ihmisillä on liian suuret haasteet perhettään perustaessaan. Pitää olla itse aikuinen, ennen kuin ruvetaan vanhemmiksi. Järjen käyttö olisi opittava ennen vanhemmuutta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe