Kesätyö + kertausharjoitukset

entiedä............huoh

Miten käy, jos on kesätöissä tuntipalkalla ja sitten pitäisi mennä kertausharjoituksiin?
Saanko kuitenkin normaalin palkan (8h * tuntipalkka) vaikka en tekisi töitä ollessani tuolla harjoituksissa?

4

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lawoftheland

      Asevelvollisuuden aikana työsuhde jatkuu, mikäli työsuhdetta ei ole irtisanottu ennen asevelvollisuuden alkamista. Samoin myös siviilipalveluksen aikana työsuhde jatkuu.

      KS. Laki maanpuolustusvelvollisuutta täyttävän työ- ja virkasuhteen jatkumisesta https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2009/20090305

      Vaikka asevelvollisuuden ja siviilipalveluksen aikana työsuhde jatkuukin, ei työnantajalla ole velvollisuutta maksaa palkkaa tai vuosilomaetuja. Lomakorvaus maksetaan kuitenkin palvelukseen astuvalle silloin, kun hän lähtee palvelukseen, vaikkei hänen työsuhteensa päättyisikään.

      Asepalveluksesta tai siviilipalveluksesta palaavalla työntekijällä on oikeus palata entiseen työhönsä tai siihen rinnastettavaan työhön. Asepalveluksesta ja siviilipalveluksesta palaavan työntekijän on ilmoitettava työnantajalle, minä päivänä hän palaa työhön palveluksen loppumisesta alkaneen 14 päivän ajanjakson aikana.

      Asepalveluksen tai siviilipalveluksen vuoksi työnantaja ei saa irtisanoa työsuhdetta. Työnantaja ei saa myöskään näiden aikana irtisanoa työsuhdetta, ellei työnantajan toiminta lopu kokonaan.

      • entiedä...........huoh

        Eli jos on tuntipalkkainen työ ja mikäli palkkaa ei makseta kertausharjoitusten aikana, niin siinä on opiskelijoilla hyvä syy jättää harjoitukset väliin taloudellisten asioiden takia?


    • Skippaa

      Kertauksiin ei tarvii mennä, itse jätin menemättä ja eivät voineet yhtään mitään.

    • näin

      Työnantaja ei maksa palkkaa, mutta kertauksista saa reserviläispalkkaa 58,85 euroa/päivä päivärahaa 5,10 euroa/päivä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      31
      2160
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      7
      1856
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1220
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1195
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      12
      1117
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1071
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1025
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 12
      997
    Aihe