pari kyaymystä bulimikoille?

blözö

Jooh... Eli selvennän näin aluksi et en oo mikään proana/wannabe bulimikko, vaan mun mieli on sairas.
Eli oksentelu ja laksat tullu kuvioihin joku aika sitten. Mutta mul on pari ongelmaa.
-En millään saa oksennettuu kaikkee mitä oon syöny. Miten saatte oksennettuu KAIKEN?
Ja toinen:
mul kuuluu ihan hirvee ääni ku oksennan. ---Miten oksentaa hiljaa ettei muut kuule??
Kolmas:
-Miten 'oksentaa vatsalihaksilla'?? Mä en saa oksennettuu millään muulla tavalla ku sormet moneen kertaan tosi syvälle kurkkuun. Hammasharjakaa ei toimi.
EN SITTEN KAIPAA kommentteja 'hakeudu hoitoon' , 'ootks niin säälittävä et tarviit apuu siihe miten oksentaa "paremmin'
-tyylisiä kysymyksiä.
Kiitos paljon jo etukäteen!! :)

7

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkkiii

Tiiätkö että on mahdollista oksentaa vaan noin 50% syödyistä kaloreista. Kalorit alkaa imeytymään suussa sillä sekunnilla kun ne sekottuu sylkeen. Eli vaikka kuinka oksentaisit, niin et saa kaikkia syötyjä kaloreita ulos.

• toiset-ei-vaan-tajuu

Mä vaan kerroin faktan oksentamisesta. En kommentoinu sun tilanteeseen mitään, et turhaan vedit herneet sun yliherkkään nenään. Lue vaik joku tutkimus ja sivistä ittees. Jos sun kaveris syö joka päivä 8000 kalorin bingen, nii se ei laihdu mihinkään. Mut epäilen et se tekee niin. Eri asia jos se syö tavallisena päivänä tosi vähän ja sit joskus ahmii ja oksentaa tommosen tonnimäärän. Siin varmasti laihtuu, tai ainakin pysyy samas painossa helposti. Mut mä puhuin vaan yksittäisestä oksennuskerrasta, koska jokaisella kerralla ahmimisesta imeytyy kaloreita ennen ku ne kaikki ehtii saada ulos. Lol... :D

• Vanharouvamummeli

Mihinköhän tutkimukseen viittaat tällä, että mahdollista oksentaa vain 50% syödyistä kaloreista? Onko koehenkilöt olleet kroppansa jo tuhonneita ammattibulimikkoja vai mattimeikäläisiä? Ainakin itse voin hyvällä omalla tunnolla väittää ettei pidä lainkaan paikkansa. Olen nyt oksennellut neljä-viisi vuotta Ahmin ja oksennan lähes päivittäin, pahimmillaan semmoset neljä viisi kertaa päivässä, hyvinä aikoina muutamia kertoja viikossa. Ollut pitkiäkin kausia ettei ole oksentanut nykyinen bulimiakausi kestänyt kai vuoden että on oksennellut useamman kerran viikossa....Yhdeltä istumalta menee yleensä karkeesti 3000-5000 kaloria eli päivän kalorisaldo on usein yli 10000.

Painon saan tarvitatessa laskuun riippuen siitä miten paljon muuten syön. Paino ei laske jos homman tekee väärin. Itellä pitkään paino nousi bulimia-kausina, koska en ole koskaan ollut mikään luonnonlahjakkuus oksentamisessa. Vuosien saatossa valitettavasti tässäkin hommassa kehittyy :( toiset osaavat oksentamisenkin tavallaan luonnostaan toiset kuten minä oppivat ton kirotun taidon hitaasti ajan kuluessa :(.

• zinzanzond

En millään saa oksennettuu kaikkee mitä oon syöny. Miten saatte oksennettuu KAIKEN?
      - En usko, että saankaan. Oksennan niin kauan kun tavaraa tulee.

Miten oksentaa hiljaa ettei muut kuule?
      - En itseasiassa tiedä. Viidessä vuodessa oksentamisesta ei vaan lähde enää semmosta yökkäysääntä, tosin lorinaa kuuluu kun tavara tulee ulos pönttöön... sen takia, suihku.

-Miten 'oksentaa vatsalihaksilla'??
      - Itse saan vatsalihaksilla pieniä määriä kerralla, ja jos sillä tavalla haluaisin "kaiken" ulos, menisi ikuisuus. Sen takia käytänkin sormia. Tavaraa tulee paaaljon kerralla ja koko hommassa ei mene kuin ehkä 3min.

Lopeta, vielä kun voit..

• otsotdpglhk

Tuo on muuten ihan totta että pystyy oksentamaan vain 50 prosenttia syömisestään. Mä itse inhoan oksentamista, parempi mennä pitkälle lenkille kuluttamaan kalorit. Joo, en sairasta bulimiaa.

• bulimia

-En millään saa oksennettuu kaikkee mitä oon syöny. Miten saatte oksennettuu KAIKEN?

En tiedä kaikesta, mutta mä itse syön lyhyen aikaa ja sitten menen heti oksentaan, eli ne ruoat on vielä semmosia, ettei ne oo kerinny pilkkoontuun ja pehmeneen hirveemmin mahassa. Ja jos syö liian kauan, niin sitten on vaikeempi saada ''kaikki'' ulos... Ite juon aina samalla vettä, ja niin kauan oksennan kunnes ei tule enää mitään muuta kun se vesi mitä juon..

Ja toinen:

mul kuuluu ihan hirvee ääni ku oksennan. ---Miten oksentaa hiljaa ettei muut kuule??

Ite oon sairastanu jo niin kauan että ei vois vähempää kiinnostaa jos joku kuulee.. Ja kotona vaan oksennan kun ei ole ketään muuta paikalla, ja sitten jos on kylässä niin suihku päälle tai vesi valuun hanasta. Vaikka ei multa enää mitään muita ääniä kuulukkaan, paitsi se kun tavarat tippuu pönttöön..
      Kolmas:

-Miten 'oksentaa vatsalihaksilla'?? Mä en saa oksennettuu millään muulla tavalla ku sormet moneen kertaan tosi syvälle kurkkuun. Hammasharjakaa ei toimi.

Niin... en tiedä miten sen itse opin.. Ehkä kun on tarpeeksi sairas niin tekee mitä tahansa että saa oksennettua. Painoin ennen vatsalaukun kohdalta niin kovasti, että se oli aina ihan mustelmilla, mutta nykyään ei tarvii kun vähän kyyristyä ja laatta lentää kivasti..

Hae apua=) ja kaikki muutkin... minä myös :)

• 7916

Mene hoitoon. NYT!!!
      Ja hoitoon kuulutye kaikki muutkin hullut jotka neuvotte yhtä onnetonta miten viedä sairautensa pahemmslle tasolle!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3545
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1886
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1578
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      1002
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      968
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      833
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      824
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe