pari kyaymystä bulimikoille?

blözö

Jooh... Eli selvennän näin aluksi et en oo mikään proana/wannabe bulimikko, vaan mun mieli on sairas.
Eli oksentelu ja laksat tullu kuvioihin joku aika sitten. Mutta mul on pari ongelmaa.
-En millään saa oksennettuu kaikkee mitä oon syöny. Miten saatte oksennettuu KAIKEN?
Ja toinen:
mul kuuluu ihan hirvee ääni ku oksennan. ---Miten oksentaa hiljaa ettei muut kuule??
Kolmas:
-Miten 'oksentaa vatsalihaksilla'?? Mä en saa oksennettuu millään muulla tavalla ku sormet moneen kertaan tosi syvälle kurkkuun. Hammasharjakaa ei toimi.
EN SITTEN KAIPAA kommentteja 'hakeudu hoitoon' , 'ootks niin säälittävä et tarviit apuu siihe miten oksentaa "paremmin'
-tyylisiä kysymyksiä.
Kiitos paljon jo etukäteen!! :)

7

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkkiii

      Tiiätkö että on mahdollista oksentaa vaan noin 50% syödyistä kaloreista. Kalorit alkaa imeytymään suussa sillä sekunnilla kun ne sekottuu sylkeen. Eli vaikka kuinka oksentaisit, niin et saa kaikkia syötyjä kaloreita ulos.

      • toiset-ei-vaan-tajuu

        Mä vaan kerroin faktan oksentamisesta. En kommentoinu sun tilanteeseen mitään, et turhaan vedit herneet sun yliherkkään nenään. Lue vaik joku tutkimus ja sivistä ittees. Jos sun kaveris syö joka päivä 8000 kalorin bingen, nii se ei laihdu mihinkään. Mut epäilen et se tekee niin. Eri asia jos se syö tavallisena päivänä tosi vähän ja sit joskus ahmii ja oksentaa tommosen tonnimäärän. Siin varmasti laihtuu, tai ainakin pysyy samas painossa helposti. Mut mä puhuin vaan yksittäisestä oksennuskerrasta, koska jokaisella kerralla ahmimisesta imeytyy kaloreita ennen ku ne kaikki ehtii saada ulos. Lol... :D


      • Vanharouvamummeli

        Mihinköhän tutkimukseen viittaat tällä, että mahdollista oksentaa vain 50% syödyistä kaloreista? Onko koehenkilöt olleet kroppansa jo tuhonneita ammattibulimikkoja vai mattimeikäläisiä? Ainakin itse voin hyvällä omalla tunnolla väittää ettei pidä lainkaan paikkansa. Olen nyt oksennellut neljä-viisi vuotta Ahmin ja oksennan lähes päivittäin, pahimmillaan semmoset neljä viisi kertaa päivässä, hyvinä aikoina muutamia kertoja viikossa. Ollut pitkiäkin kausia ettei ole oksentanut nykyinen bulimiakausi kestänyt kai vuoden että on oksennellut useamman kerran viikossa....Yhdeltä istumalta menee yleensä karkeesti 3000-5000 kaloria eli päivän kalorisaldo on usein yli 10000.

        Painon saan tarvitatessa laskuun riippuen siitä miten paljon muuten syön. Paino ei laske jos homman tekee väärin. Itellä pitkään paino nousi bulimia-kausina, koska en ole koskaan ollut mikään luonnonlahjakkuus oksentamisessa. Vuosien saatossa valitettavasti tässäkin hommassa kehittyy :( toiset osaavat oksentamisenkin tavallaan luonnostaan toiset kuten minä oppivat ton kirotun taidon hitaasti ajan kuluessa :(.


    • zinzanzond

      En millään saa oksennettuu kaikkee mitä oon syöny. Miten saatte oksennettuu KAIKEN?
      - En usko, että saankaan. Oksennan niin kauan kun tavaraa tulee.

      Miten oksentaa hiljaa ettei muut kuule?
      - En itseasiassa tiedä. Viidessä vuodessa oksentamisesta ei vaan lähde enää semmosta yökkäysääntä, tosin lorinaa kuuluu kun tavara tulee ulos pönttöön... sen takia, suihku.

      -Miten 'oksentaa vatsalihaksilla'??
      - Itse saan vatsalihaksilla pieniä määriä kerralla, ja jos sillä tavalla haluaisin "kaiken" ulos, menisi ikuisuus. Sen takia käytänkin sormia. Tavaraa tulee paaaljon kerralla ja koko hommassa ei mene kuin ehkä 3min.

      Lopeta, vielä kun voit..

    • otsotdpglhk

      Tuo on muuten ihan totta että pystyy oksentamaan vain 50 prosenttia syömisestään. Mä itse inhoan oksentamista, parempi mennä pitkälle lenkille kuluttamaan kalorit. Joo, en sairasta bulimiaa.

    • bulimia

      -En millään saa oksennettuu kaikkee mitä oon syöny. Miten saatte oksennettuu KAIKEN?

      En tiedä kaikesta, mutta mä itse syön lyhyen aikaa ja sitten menen heti oksentaan, eli ne ruoat on vielä semmosia, ettei ne oo kerinny pilkkoontuun ja pehmeneen hirveemmin mahassa. Ja jos syö liian kauan, niin sitten on vaikeempi saada ''kaikki'' ulos... Ite juon aina samalla vettä, ja niin kauan oksennan kunnes ei tule enää mitään muuta kun se vesi mitä juon..

      Ja toinen:

      mul kuuluu ihan hirvee ääni ku oksennan. ---Miten oksentaa hiljaa ettei muut kuule??

      Ite oon sairastanu jo niin kauan että ei vois vähempää kiinnostaa jos joku kuulee.. Ja kotona vaan oksennan kun ei ole ketään muuta paikalla, ja sitten jos on kylässä niin suihku päälle tai vesi valuun hanasta. Vaikka ei multa enää mitään muita ääniä kuulukkaan, paitsi se kun tavarat tippuu pönttöön..
      Kolmas:

      -Miten 'oksentaa vatsalihaksilla'?? Mä en saa oksennettuu millään muulla tavalla ku sormet moneen kertaan tosi syvälle kurkkuun. Hammasharjakaa ei toimi.

      Niin... en tiedä miten sen itse opin.. Ehkä kun on tarpeeksi sairas niin tekee mitä tahansa että saa oksennettua. Painoin ennen vatsalaukun kohdalta niin kovasti, että se oli aina ihan mustelmilla, mutta nykyään ei tarvii kun vähän kyyristyä ja laatta lentää kivasti..

      Hae apua=) ja kaikki muutkin... minä myös :)

    • 7916

      Mene hoitoon. NYT!!!
      Ja hoitoon kuulutye kaikki muutkin hullut jotka neuvotte yhtä onnetonta miten viedä sairautensa pahemmslle tasolle!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1485
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1179
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1050
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      927
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      860
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      783
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      57
      706
    Aihe