Muistojen maisemia

Lorena

Aamun Studio55 pyyhki loputkin rähmät pois silmäkulmista, nyt muisteltiin sanoisin trubaduuria vuosikyymenten takaa. Juuri oli käsitelty Olavi Virran musiikillista uraa nyt tuli kehiin Tapio Rautavaara. Tämä esitys on tosin Matti Louhivuoren ja Metro tyttöjen esitys, tosin Rautavaara on sen itseoikeutetusti tulkitsija, kyllä tämä esitys maisemointineen herättää muistoja, muistoja kauan aikaa sitten,

https://www.youtube.com/watch?v=W8iA_mRxuM0

Olavi Virran äänessä on sitä herkkyyttä vaikka toisille jakaa, Rautavaaran ääni taas on mielestäni juurevan suomalaisen miehen tulkintaa, äänellä jonka kuulet. Puhutaan paljon vanhuudesta, onko se niin pahasta jos muistelemme kauan sitten olleita viihdyttäjiä. Vaikka malliin, se oli silloin mutta nyt..........

7

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulisija

      Tapio Rautavaaran yksi parhaimmista tulkinnoista on Reissumies ja kissa. Näitä elämän reissumiehiä sitä ollaan mustan kissan kanssa tai sitten ei.

    • katttleija

      Kerran lauloin komeaäänisen vanhan miespotilaan kanssa tämän Rautavaaran ihanan Kulkuri ja Joutsen siinä viiden hengen potilashuoneessa. Se oli vaihtelua niille vanhoille potilaille.
      https://www.youtube.com/watch?v=B_iAbCpl5Js

    • hohhoijakkaa

      VANHoja assiota jokkaisesa ketjusa hohhoijjjaaaa

      • Hohhoijakkaallako ei liiku nyt poijjatkaan?
        vaan olihan tuo Tapio Rautavaara sellainen mies jonka laulusta Isoisän Olkihattu, saa hyvälle tuulelle!
        Siihen liittyy romanttinen tarina mieheni isästä, joka jäi leskeksi päälle 50 vuotiaana. Valokuvaamossa hän sitten tapasi neitokaisen,...ja loput saatte arvata:D

        https://www.youtube.com/watch?v=tNqwERjEXlM


    • Kukkahame
    • Miten se onenkaan että kela pyörii joka päivä nuoruuden maisemiin. Huonompi juttu, koska en kokenyt yhtään kokonaista talvea hyväksi vaan enemmän painajaisiksi.
      Äiti sairasteli, koki syövänkin, mutta parani niillä maalaistohtorien hoidoilla. Kirjaimellisesti se elämän toivo alkoi helmikuun lopulla kirkastua.
      Koen ahdistavana tarrautumisen maisemiin joista pääsi irtaantumaan kertarepäisyllä.

      Muuten uskon, että noiden elttyjen aikojen torjuminen mielestään koituu hyvin monen etenkin miehen poismenoksi. Tämä koskee syvällä maaseudulla asuneita ja poismuuttaneita ihmisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1850
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1016
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      97
      912
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      534
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe