Viisi vuotta sitten / Katileija

Näihin aikoihin maaliskuussa 2010 tarkkasilmäinen koiran ulkoiluttaja huomasi Myllysillan notkahtaneen keskikohdaltaan. Siitä tulikin uutinen joka tuli nopeasti muidenkin kuin turkulaisten tietoon. Silloin muistettiin vanhat tapahtumat sillan suunnitteluvaiheista.
Kolmekymmentäviisi vuotta sitten haluttiin asiantuntijoiden varoituksista huolivat päättäjät rakennuttaa hienon ja ainutlaatuisen siltanähtävyyden juuri tuon matalakaarisuuden ja palkittomuuden tähden. Jo pari vuotta valmistumisensa jälkeen sillan kaari painui 35 cm.

Uusi silta rakennettiin paikalle ripeästi vuodessa. Eiköhän tuo uusi nyt kestä paremmin kuin kaksi vankkaa siltapalkkia on kannattelemassa siltaa ja rakentajatkin olivat muualta kuin Turusta. Itse metalliosat tehtiin Turun telakalla.
Samaan aikaan tapahtui toinenkin haaveri, nimittäin pallon potkija David Becham korjautti akillesjänteensä turkulaisen kuulun ortopedin luona. Käväisihän rouvansakin täällä. Se uutinen puolestaan kompensoi samaan aikaista turkulaisille kalliiksi tullutta tapahtumaa.

Sopisikohan tuon siltajutun oheen tämä Katriina Honkasen esitys.
https://www.youtube.com/watch?v=vuNJaj9olU8

8

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onpas heleä ääni Katriinalla.

• vainvanhojahohhoijjjaa

VANHoja assiota jokkaisesa ketjusa hohhoijjjaaaa

• Mun piti kuunnella, mutta..........

• Katselin Facebookissa mieheni pojanpojan kuvaamaa aamulentoa yli Golden Gate sillan, eivät ylittäneet, mutta olihan se vaikuttava, - Rauhan meren yllä :)

Silta on ihana yhdistävä symbooli, tässä eräs näkemys

https://www.youtube.com/watch?v=QGuCmaiwsi4

• Hei, muistan sen nähneeni aivan nuorena, musiikki ei tainut siitä filmistä jäädä mieleeni, kun Audrey oli niin elegantti roolissaan :D
        Itse asiassa Moon River sopikin siihen haavemaailmaan, mitä tuo ylellisen elämän kuvaus edusti :D
        Loma Roomassa oli hauskin versio aikanaan, tuon poikkeuksellisen raikkaan "tähti' näyttelijän rooli.

Jaa-a pitänee katsoa sopivaa vaatetusta, kun Leilan blinibileisiin tulee kuulemma 5-6 , enkä tiedä keitä:D mutta huvikseni otan jonkin sovinnaisuuksista vapaan loipan, rennosti on mentävä sinne ystävättären pulinabox'iin, että kestää :D)) terve Katileijanen

• Onko Teistä kukaan katsonut Tanskalaisen elokuvan "Pukki paratiisissä"? Itse en muista paljonkaan siitä, mutta mieheni "ulvoi" ja nauroi sitä kauan, joskus 60 luvulla.

Nykyisin se on vain Elokuva-arkistossa saatavilla, mutta haluaisin katsoa se uudestaan, että mikä siinä oli niiiiin naurettavaa?

• jjoutava

"Pukki paratiisissa" DVD levynä on saatavissa ainakin ja olisiko kirjastoissa varattavissa. Kuuhulluja kyläläisiä aiheena ja vanha ukkeli ulvoi täydenkuun aikoina iltamyöhään asti jossakin piilopaikoissaan. Monenlaista hauskaa siitä kyläläisille aiheutui. En kunnolla muista sitä elokuvaa mutta suosio oli suuri ja puheenaiheena työpaikoilla silloin tommoinen kiltti hupileffa. Ei siitäkään kauvan tunnu olevan kun Myllysilta notkisteli selkäänsä Turussa, Niin se vaan ajantaju on jotenkin muuttunu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      143
      4843
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      79
      3512
    3. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      27
      2524
    4. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      40
      2203
    5. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      57
      2029
    6. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      63
      2013
    7. Mitä saa sanoa?

Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja
      80 plus
      85
      1973
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      23
      1971
    9. Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?

Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet
      Sinkut
      19
      1438
    10. Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin

Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään
      Maailman menoa
      94
      1245
    Aihe