Väliraha uuteen Aveen

paljonko_olette_antaneet

Täällä aiemmin puhuttiin muistaakseni vain 5-6 tonnin välirahoista 3 vuotiaasta uuteen vaihdettaessa. Mikäs on ollut alkuvuonna välirahan suuruus? Kyseessä olisi perus 1.8 bensafarkku.

34

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä ihmettä... uuteen aveen ?
      Uuden japsiauton ostaminen on suomen ja euroopan talouden kehityksen kannalta tyhmä teko.

      • ehdottomastiuus

        Jep, kait se on taas vaihdettava ave uuteen aveen, sen verrn maukas facelift ja kojelautakin ihan jees, pienellä välirahalla.
        Oman talouden kehityksen kannalta ehdottomasti Toyota, toimii ja pitää hintansakkin erittäin hyvin.


      • melkoistaLegendaa
        ehdottomastiuus kirjoitti:

        Jep, kait se on taas vaihdettava ave uuteen aveen, sen verrn maukas facelift ja kojelautakin ihan jees, pienellä välirahalla.
        Oman talouden kehityksen kannalta ehdottomasti Toyota, toimii ja pitää hintansakkin erittäin hyvin.

        Jos väliraha on kolmivuotiaasta munasta toiseen munaan 5-6 tonnia, niin tehtaan on pitänyt tehdä huimia säästöjä kustannuksista ja laadun heikennyksiä entisestään. Vai onko kuolinkamppailu alkanut ja niitä pitää dumpata tappiolla maailmalle?


    • Osaat_itse

      Katso hinnastosta haluamasi mallin hinta ja ynnää varusteet.
      Katso esim. autotalli.comista nykyistä autoasi vastaavien hinnat ja vähennä pari-kolme tonnia.
      Vähennä ylemmästä alemmasta saatu hinta, se on noin se väliraha.

      Onkohan tuo jimronic jonkun puolueen valtionvarainministeri ehdokas?

      • noilla_ohjeilla

        Uusi 32 ja vanha 20 eli 12 väliä.


      • Liikaa_pyytävät

        Tuossakin on vielä ylihintaa. Alle neljän vuodeen hinta yleensä puolittuu. Lisävarusteita ei tähän hintaan lasketa.


      • Maailmalla_se_menee

        niin että autosta maksettu hinta puolittuu kolmessa vuodessa. Oikein hyvässä tapauksessa käytetyn auton saa alle 5-vuotiaana 20 prosentilla alkuperäisestä hinnasta. Näin varsinkin muutamissa loistoautoissa. Sellaista sanoisin jo hyväksi kaupaksi ja itsekin sellaisen tein. Sain siis paljon autoa vähällä rahalla enkä ole katunut.


    • qewqeqweqwe

      "Uuden japsiauton ostaminen on suomen ja euroopan talouden kehityksen kannalta tyhmä teko."

      Ei ole, Avensis nimittäin valmistetaan Isossa-Britanniassa joka kuuluu euroalueeseen jos et sitä aiemmin sattunut tietämään. Monet Volkswagenin tuotteet puolestaan tehdään Meksikossa. Ostamalla Avensiksen tuet eurooppalaista duunaria, kun ostat esim. Volkswagen Jetan rahasi menevät meksikolaiselle duunarille.

      • Sen Avensiksen kokoonpano on pieni osa kokonaisuudesta. Toyota corporation vie tulot ja se on japaniassa.


      • Tuottolaskelma
        JimTonic kirjoitti:

        Sen Avensiksen kokoonpano on pieni osa kokonaisuudesta. Toyota corporation vie tulot ja se on japaniassa.

        Talousasiantuntijana voisit tutkia muutaman vuoden ajanjaksolta (autojen tapauksessa 6 peräkkäistä vuotta on hyvä) kuinka paljon jokin tehdas ja siihen liittyvä "ympärillä" oleva talous hyötyy ja saa verotuloja ja muita taloushyöytyjä verrattuna siihen mitä osakkeen omistaja kotiuttaa tuottoja. Otathan myös huomioon, että ulkomainen sijoittaja on laittanut tuotantoon pääomia, joille se haluaa tuottoa.


      • TonicVesi

        Eilinen Kauppalehti kertoi mm:
        "Saksa myy liikaa, Euroopan vahvin talous Saksa myy liikaa tuotteitaan maailmalle verrattuna siihen, kuinka paljon se ostaa muiden valmistamia tuotteita."
        Ja sitä täällä eräät haluavat suosittavan...


      • laatuauto.avensis
        JimTonic kirjoitti:

        Sen Avensiksen kokoonpano on pieni osa kokonaisuudesta. Toyota corporation vie tulot ja se on japaniassa.

        eo montaakaan osaa tule Euroopan ulkopuolelta


      • laatuauto.avensis kirjoitti:

        eo montaakaan osaa tule Euroopan ulkopuolelta

        Mikähän se motivoi epätoivoisesti keksimään perusteluja japsien oston puolusteluun ?
        Se on hyvä jos Saksan saa ostamaan Suomesta enemmän mutta jo nyt Saksa ostaa paljon enemmän kuin Japani tai Korea.
        Autoteollisuuden komponentteja ei Suomesta Japaniin tai Koreaan viedä lainkaan.
        Saksan potentiaali esim. autoteollisuuden alihankinnalle jopa nykyisestään kasvaa Suomesta on aivan eri tasolla kuin japsien.
        Siinäpä kelpo syitä japsien boikotointiin ja euroopan autoteolisuuden suosimiseen.


    • Tojotietäjä

      Viisainta, kun ei osta koko tojoa. Samalla rahalla saa ihan oikeita autojakin. Autoja, joissa on kunnon ajo-ominaisuudet, pieni kulutus ja kunnolla vääntöä. Tojo on surkea ajettava varsinkin talvikelillä.

    • dfssdsdfsfd

      "Viisainta, kun ei osta koko tojoa. Samalla rahalla saa ihan oikeita autojakin. Autoja, joissa on kunnon ajo-ominaisuudet, pieni kulutus ja kunnolla vääntöä. Tojo on surkea ajettava varsinkin talvikelillä."

      Samalla saa myös kasan kalliita korjauskustannuksia. Eurooppalainen auto kannattaa vain jos on varaa vaihtaa uuteen takuuajan lopun häämöttäessä

      • kuinkaTyhmäVoiOlla

        Väittämäsi ei perustu mihinkään faktaan, vaan täysi suolen trolleihin.


      • valehteleuskottavasti

        " Eurooppalainen auto kannattaa vain jos on varaa vaihtaa uuteen takuuajan lopun häämöttäessä"

        Ja täydellistä tero-paskaa taas kerran. Kuka tällaista soopaa pystyy suoltamaan. Eihän tätä usko edes harras tero-uskovainen itse.

        Aika pelletouhua.


      • Asialla_taas

        palstan provo-Petteri tapojensa mukaisesti. On kovin huolissaan Suomen vaihtotaseesta vaikkei ymmärrä siitäkään mitään niinkuin ei tunnu ymmärtävän mistään muustakaan.


    • jörgeni

      Entinen vm. 2011 bensa-automaatti farkku aj. n, 58000, hyvitys 22000, uuden hinta 32000, joten väliraha 10000. Ei hassumpaa!

      • noin_se_menee

        elikkäs noin 17 snt/ km tai 17€/100 km on arvonalennus. Turha on sitä polttoaineen kulutusta seurata kahden desimaalin tarkkuudella.


      • pakkoPysyäMerkissä

        Ja perustuu Toyotan hinnoittelupolitiikkaan, eli uuden hinnassa maksetaan tulevaa hyvityshintaa ja huolloissa mukavasti lisää katetta.
        Ja veikkaanpa ettei puhuta ihan vastaavasta uudesta.


      • EtTiedäMitään

        "Ja veikkaanpa ettei puhuta ihan vastaavasta uudesta."
        Ave 1,8 Bensa automaatilla erittäin hyvällä varustelulla alk. 29,5t€, joten vaihtoehdoille ja varusteille jää vielä 2,5t€...


      • jörgeni
        pakkoPysyäMerkissä kirjoitti:

        Ja perustuu Toyotan hinnoittelupolitiikkaan, eli uuden hinnassa maksetaan tulevaa hyvityshintaa ja huolloissa mukavasti lisää katetta.
        Ja veikkaanpa ettei puhuta ihan vastaavasta uudesta.

        Huollatin Aven AD-korjaamolla, tuli puolet halvemmaksi. Eivät kyselleet kaupan yhteydessä missä huollettu, riitti että huoltokirja löytyi.
        Vertailuna voi sanoa, että naapurin vastaavan ikäisen Passatin vaihto samanlaiseen olisi tullut maksamaan 13500 väliä (20000 hyvitys ja 33500 hinta). Ei tehnyt kauppoja.


    • 313131

      Kolmivuotiasta corollaa uuteen corollaan vaihtaessa 6 tonnia riitti.

      • eiseoletyhmäjokapyytää

        http://www.nettiauto.com/toyota/corolla?yfrom=2012&yto=2012

        3v corollan saa 18.000 miinus tinkaus. Jotain 17.000 ehkä.
        Uusi hinnat alkaen Corolla maksaa 24.000.
        Toyota kauppiaalla on mielenkiintoinen tapa tehdä autokauppaa jos kuuden tonnin väliraha riittää.
        Tuosta voisi laskea että 3v Corollasta saa omasta liikkestä vähintään noin 18.000, muualta 14:000-15.000 on maksimit. Jos ei noilla kompensatiolla ole saatu tuon enempää uusia Toyotia myytyä niin jokin kusee pahasti Toyota kaupassa.


      • 313131
        eiseoletyhmäjokapyytää kirjoitti:

        http://www.nettiauto.com/toyota/corolla?yfrom=2012&yto=2012

        3v corollan saa 18.000 miinus tinkaus. Jotain 17.000 ehkä.
        Uusi hinnat alkaen Corolla maksaa 24.000.
        Toyota kauppiaalla on mielenkiintoinen tapa tehdä autokauppaa jos kuuden tonnin väliraha riittää.
        Tuosta voisi laskea että 3v Corollasta saa omasta liikkestä vähintään noin 18.000, muualta 14:000-15.000 on maksimit. Jos ei noilla kompensatiolla ole saatu tuon enempää uusia Toyotia myytyä niin jokin kusee pahasti Toyota kaupassa.

        Kuten aikanaan totesin, tämä kuuden tonnin väliraha riitti tuonne 2007 asti, mutta ei sen jälkeen.


      • Jokintässämättää
        313131 kirjoitti:

        Kuten aikanaan totesin, tämä kuuden tonnin väliraha riitti tuonne 2007 asti, mutta ei sen jälkeen.

        Jos kolmevuotiaasta hyvitetään kuusi tonnia vähemmän kuin uusi maksaa ja samoja kolmevuotiaita saa ostettua halvemmalla kuin tämä hyvityshinta niin jokin ei täsmää.
        Eihän autokauppa kuitenkaa hyväntekeväisyyttä ole ja vaihtoauton myymisestäkin täytyy saada kate.


      • poppi987
        Jokintässämättää kirjoitti:

        Jos kolmevuotiaasta hyvitetään kuusi tonnia vähemmän kuin uusi maksaa ja samoja kolmevuotiaita saa ostettua halvemmalla kuin tämä hyvityshinta niin jokin ei täsmää.
        Eihän autokauppa kuitenkaa hyväntekeväisyyttä ole ja vaihtoauton myymisestäkin täytyy saada kate.

        Tulee sitä rahaa muualtakin kuin auton myyntihinnasta, monet ostaa hilppeitä, vaikka pyyhkijän sulkia 40eurolla merkkiliikkeestä, kun kympillä saa muualta, huollossa on parhaat katteet.

        Tammikuussa 2014 vaihdoin 3v vanhan farkku Aven uuteen saman laiseen, oli 59 000km mittarissa. Välirahaa meni 6250euroa. En jaksanut tingata ollenkaan kun oli auto oli pikku kolarissa josta paljastui korjauksen jälkeen ongelmia.
        Vuosihuolto oli juuri, 163euroa.

        Käytetystä saatavaa hyvityshintaa voi arvioida siitä, että aina olen saanut vanhasta parin sadan euron tarkkuudella saman hyvityksen kuin ko. liikkeessä olevien vastaavien käytettyjen hinta on.

        Avensiksistakin ostajat ovat valmiita maksamaan niin kovia hintoja käytettynä että ei kannata hankkia. Käytännössä uuden arvonalennus on sama kuin käytetyn, esimerkiksi 4 - 6 vuoden välissä alenee saman kuin 1 - 3 välissä, usein enemmänkin koska 5vuoden kohdalla malli vaihtuu uuteen ja vanhan haluttavuus samalla romahtaa.

        Yleensäkin perusauton, vaikka Toyota, Skoda tai VW hinnat-alkaen mallit on uutena edullisempi pitää kuin kuin sama käytettynä.

        Juuri tänään oli lehdessä VW Golf 2012 perusmalli 1.2 koneella, ilman varusteita, hintapyyntö käytettynä 18900e, kun uusi maksaa 22000e, 4v vanha auto ja arvon alennus 3100e/3v.
        Nokka-hihnan ja molempien renkaiden uusiminen heti edessä(2000e), joten uusi olisi selvästi halvempi pitää kuin ko. auto käytettynä.

        Eri asia tietysti "Premium" autoissa joissa pelkkä merkki maksaa 10 000euroa ja se arvo häipyy kokonaan kun ajaa liikkeestä ulos.


      • pientä_kommenttia
        poppi987 kirjoitti:

        Tulee sitä rahaa muualtakin kuin auton myyntihinnasta, monet ostaa hilppeitä, vaikka pyyhkijän sulkia 40eurolla merkkiliikkeestä, kun kympillä saa muualta, huollossa on parhaat katteet.

        Tammikuussa 2014 vaihdoin 3v vanhan farkku Aven uuteen saman laiseen, oli 59 000km mittarissa. Välirahaa meni 6250euroa. En jaksanut tingata ollenkaan kun oli auto oli pikku kolarissa josta paljastui korjauksen jälkeen ongelmia.
        Vuosihuolto oli juuri, 163euroa.

        Käytetystä saatavaa hyvityshintaa voi arvioida siitä, että aina olen saanut vanhasta parin sadan euron tarkkuudella saman hyvityksen kuin ko. liikkeessä olevien vastaavien käytettyjen hinta on.

        Avensiksistakin ostajat ovat valmiita maksamaan niin kovia hintoja käytettynä että ei kannata hankkia. Käytännössä uuden arvonalennus on sama kuin käytetyn, esimerkiksi 4 - 6 vuoden välissä alenee saman kuin 1 - 3 välissä, usein enemmänkin koska 5vuoden kohdalla malli vaihtuu uuteen ja vanhan haluttavuus samalla romahtaa.

        Yleensäkin perusauton, vaikka Toyota, Skoda tai VW hinnat-alkaen mallit on uutena edullisempi pitää kuin kuin sama käytettynä.

        Juuri tänään oli lehdessä VW Golf 2012 perusmalli 1.2 koneella, ilman varusteita, hintapyyntö käytettynä 18900e, kun uusi maksaa 22000e, 4v vanha auto ja arvon alennus 3100e/3v.
        Nokka-hihnan ja molempien renkaiden uusiminen heti edessä(2000e), joten uusi olisi selvästi halvempi pitää kuin ko. auto käytettynä.

        Eri asia tietysti "Premium" autoissa joissa pelkkä merkki maksaa 10 000euroa ja se arvo häipyy kokonaan kun ajaa liikkeestä ulos.

        Golf 1,2 TSI 2012 koneessa ei ole nokkahihnaa eikä uusissa autoissa ole yleensä vakiona 2 renkaita.


      • KauppiaankinPitääElää

        "Käytetystä saatavaa hyvityshintaa voi arvioida siitä, että aina olen saanut vanhasta parin sadan euron tarkkuudella saman hyvityksen kuin ko. liikkeessä olevien vastaavien käytettyjen hinta on."

        Tämä ei varmaankaan ole kovin yleistä. Ei edes merkkiliikkeissä jotka myyvät uusia autoja.
        Omalla kohdalla vaihtoauton kaupat on tehty joskus kokonaan eri kaverin kanssa kun uuden auton kauppa. Sanoivat että uudet autot ja käytetyt ovat heillä eri organisaation alla.
        Olisiko tällaiset korkeat hyvitykset joku Toyotan oma juttu?


      • tuo_on_yleistä
        KauppiaankinPitääElää kirjoitti:

        "Käytetystä saatavaa hyvityshintaa voi arvioida siitä, että aina olen saanut vanhasta parin sadan euron tarkkuudella saman hyvityksen kuin ko. liikkeessä olevien vastaavien käytettyjen hinta on."

        Tämä ei varmaankaan ole kovin yleistä. Ei edes merkkiliikkeissä jotka myyvät uusia autoja.
        Omalla kohdalla vaihtoauton kaupat on tehty joskus kokonaan eri kaverin kanssa kun uuden auton kauppa. Sanoivat että uudet autot ja käytetyt ovat heillä eri organisaation alla.
        Olisiko tällaiset korkeat hyvitykset joku Toyotan oma juttu?

        Uusille ja käytetyille on eri myyntimiehet ja usein vielä vaihdokin arviomies. Olisikohan uusien Tojojen hinnoissa liikaa ilmaa samoin kaikkien lisävarusteiden, kun hyvitykset korkeita. Oma lukunsa on sitten käytetyistä ylihintaa maksavat asiakkaat.


      • hyvitystä
        tuo_on_yleistä kirjoitti:

        Uusille ja käytetyille on eri myyntimiehet ja usein vielä vaihdokin arviomies. Olisikohan uusien Tojojen hinnoissa liikaa ilmaa samoin kaikkien lisävarusteiden, kun hyvitykset korkeita. Oma lukunsa on sitten käytetyistä ylihintaa maksavat asiakkaat.

        Ei tuossa oikein muuta syytä voi olla kuin että uuden Toyotan hinnassa on paljon "neuvotteluvaraa" joka voidaan siirtää vaihdokin hyvitykseen. Kyllähän jokainen ymmärtää että ei voi olla järkevää liiketoimintaa jos vaihdokki otetaan sisään samalla hinnalla kuin myydessä on hintalappu. Tuota tukisi myös se että aina välillä kuulee että Toyotasta saa hyvin kun vaihtaa uuteen Toyotaan, mutta mihin tahansa muuhun merkkiin hyvitys onkin sitten heikompi.


    • hiemanlsiää

      Väliraha on n. 15-16 tonnia.

    • kiva.aikuistua

      "yhbtgvrec" taan lapsisielu, tv. 18v iskä vaan

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8721
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2613
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe