Onko tietoo: Flipper 700 Patrol?

Lippisäijä

Olen vaihtamassa vanhaa fiskariani vähän tuoreempaan ja nopeampaan paattiin.
Onko kokemuksia otsikon Flipperistä, millaisessa maineessa on (ainakin ollut) merten seriffienkin käyttämä..? Millaisella koneella kulkee jouheimmin (kulutus kontra vauhti), entä yöpyminen yms mukavuudet. Myyjä saattaisi ottaa vanhan Luvialaiseni vaihdossa, siis veneen, akkaa ei huoli.

20

2667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiisseli

      Valitettavasti en sano flipperistä mitään, mutta sanon, että tulet pettymään. Perävetolaitteella varustettu akselivetoisen jälkeen on karmivaa rahan ja ajan haaskausta. Jos et ole "kovakorjaaja" ja osaa itse laittaa kumeja ja muita kilpukoita, tulee huoltoliike tykkäämään sinusta.

      • Lippisäijä

        No en kovin hyvin tunne perävetolaitteita, onko semmosissa iäkkäämmissä vetolaitteissa koko ajan jotain korjaamista ja säätämistä? Onko niillä joku arvioitu käyttöikä niinkuin moottoreissakin, tartteeko joka kevät/syksy huoltaa paljonkin, varmaan kallis kapistus jos tartteis uusia koko härveli, mutta kai perushuollot ja - korjaukset oppii? Oon ite laitellu kovastikin kumeja nuorena miehenä, viime vuosina en enää juurikaan..
        Mutta kiitos tiisselin huomiosta, pitää mun fundeerata ja vähän selvittää pv-laitteiden sielunelämää..


      • KlassistaPelottelua
        Lippisäijä kirjoitti:

        No en kovin hyvin tunne perävetolaitteita, onko semmosissa iäkkäämmissä vetolaitteissa koko ajan jotain korjaamista ja säätämistä? Onko niillä joku arvioitu käyttöikä niinkuin moottoreissakin, tartteeko joka kevät/syksy huoltaa paljonkin, varmaan kallis kapistus jos tartteis uusia koko härveli, mutta kai perushuollot ja - korjaukset oppii? Oon ite laitellu kovastikin kumeja nuorena miehenä, viime vuosina en enää juurikaan..
        Mutta kiitos tiisselin huomiosta, pitää mun fundeerata ja vähän selvittää pv-laitteiden sielunelämää..

        Ei perälaitteessa sen enempää normaalikäytössä "huoltotoimenpiteitä" ole kuin muissakaan laitteissa, jotka haluaa kunnossa pitää.


      • Lippisäijä

        No miks sit joku "tiisseli" haluaa pelotella? Onkohan hän joku suora-akselikauppias vai ootko sinä perälaite-edustaja? Ei ois pitäny kysyäkkään, huvita enää mikään..


    • 311-311

      Sen enempää osaa perävetolaitteellisesta sanoa, mutta kaverilla on perämoottori versio ja on tuuminut että ihan hyvä vene. Ainut että kun vene suht kapea niin veneessä yövyttäessä vikoi ahtaaksi. Viimmeksi kun juteltiin sanoi katselevan marinon 7000:sta himpun suuremman leveyden tähden ja kuulosti sisäkonekkin kiinnostavan vaikka siinä omat askareensa on.
      Ei niitä palkeita tarvii jokavuosi vaihtaa vaikka omassakin paatissa ohje on on joka toinen vuosi. Virallinen huoltoliike sanoi vaihto väliä liioitelluksi. Sanoi menevän nelisen vuotta helposti, mutta toki palkeen kuntoa pitää seurata ja sanoi että painepesurilla ne monesti hajoitetaan...

    • Lippisäijä

      Tänks 311 !
      Mitenkähän jos kone tai perähimmeli räjähtää, niin onko helppo heittää ne mäkeen ja sitten tuuppari perälautaan? Vaatiiko isoja muutostöitä? Minkähän kokoinen perämotti kaverillasi on Lipperissään, ja mikä sillä marssivauhti & kulutus? Otan laihemman akan, nyt taas pikkasen huvittaa!

      • 311-311

        Siin on vanha 130 2t v-6 yamaha. Kulutuksesta ei sen enempää ole ollut puhetta, mutta päälle parikymmenta solmua on pitäny marssi vauhtina. Onhan se selvää että bensaa menee kun entisessä veneessä oli 135mercury verado joka vei 6,6m veneen perässä 1,2l/mpk. Nykyinen vene on 7,6m ja VP 210hv dsl sisäperä ja tää vie litran mailille.

        Ihme porukkaa täällä kun olipa mikä tahansa kyseessä niin vastaus on ei sillä tee mitään jne. Kaikilla kun ei ole varaa 32jalkaseen Targaan niin sitä pitää kompromissejä etsiä..


      • Targismionsairaus

        Viime kesänä olin yhdessä viron satamassa veneelläni kun kaksi targaa ja targistia niiden kippareina tuli suomen turusta viereeni laituriin. Koneet jauhoi tuntitolkulla sähköä parkissa ja äijät jutteli veneittensä sivuikkunoista hurjasta matkastaan kuin amispojat aikoinaan p.llurallin taukopaikoilla! Pakko oli sanoo muutaman tunnin jälkeen kun ne oli lykänny kaameeta dieselinkatkua maisemaan. Sanoivat että sori, mutta kun sähkönkulutus on niin kova että ei voi sammuttaa, sitten jatkoivat matkaa seuraavan sataman sulostuttajiksi..


    • raunos

      Flipper 700 Patrol nimi lupaa enemmän kuin mitä vene vastaa. Melko kevyt rakenne, loiva V-pohja = plaanaa helposti, mtta antaa sellaista rynkyttävää kyytiä. Varsinkin fiskarin jälkeen voi lla vaikea tottua siihen.

      • Lippisäijä

        Pitää käydä koeajolla, eihän sitä sikaa säkissä! Enkä minä tuohon nimeen hurmaantunu.. Ja tiijjä vaikka nikamat loksahtas aaallokossa kohilleen..


      • ABF
        Lippisäijä kirjoitti:

        Pitää käydä koeajolla, eihän sitä sikaa säkissä! Enkä minä tuohon nimeen hurmaantunu.. Ja tiijjä vaikka nikamat loksahtas aaallokossa kohilleen..

        Kyllä sillä Flipperillä pärjää, kun optelee sen temput ja metkut - mutta tyystin erilainen on kuin vanha "Luvialainen".


    • määrärahat

      Jos poliisi käyttää jotain vehjettä, niin se ei tee siitä muuta kuin halvan.

      • Toinenlipperiäijä

        Eli virkavallan käyttörahat on vähissä ja joutuvat ajamaan jollain pskalippereillä. Pelkillä lippereilläkö ne jetsonit nykyäänkin ajelee, eikö millään muilla, tietääkö joku? Varmaan poliiseja kenkuttaa, tekevät kyllä ihan tärkeää juttua?!


    • Vpd6dhp

      Flipper 700 Patrol venettä valmistettiin muistaakseni 70 - luvulla. On vähän "vahvistettu" malli pohjasta ja vähän muustakin perusversioon nähden. Oli aikanaan huipputuote jota poliisikin käytti. Niissä oli silloin moottorina Vp 130 hv diesel DP vetolaitteella. Sekin aikansa huipputuote. Minuakin tympii nuo "räksyttävät kaikkitietävät", jotka kommentoivat ihan asiallisiin kysymyksiin tyyliin "Älä vaan tuota osta, täysin susi jne." Ketjun aloittaja kyseli ihan asiallisesti kokemuksia ko. veneestä. Noita veneitä ei pidä verrata 2000 - luvun tuotteisiin samalla mitalla. Flipper 700 tai jossain mainittu Marino 7000 on hyvä vaihtoehto siirryttäessä runkonopeudesta liukuvaan malliin ilman suurta rahallista menoa. Noihin osaan on jo vaihdettu uudempi moottoriin. Onnea ketjun aloittajalle ja käy ensin koeajolla ennen päätöstä.

    • boat74

      no..15v ollut patrol ja vanha vene tänä päivänä mutta jos se paska ois niin poliisit ei olisi ajanut sillä siihen aikaan kelissä kuin kelissä..flipper for ever!

    • vene74

      ensinnäkin fliper 700 mallistoa on valmistettu noin 1500kpl ja patrolleja noin 100kpl joista jokainen on oma yksilönsä.poliisin ja tullin veneissä oli 225hv bensa kone suurimmissa osissa ei diesel..130-165hv diesilit on asennettu jälkikäteen ja 200hv sitten ku ne tuli kun polttoaine hinta politiikka oli tossa välissä,viranomais käytössä olleisiin veneisiin on moni laittanut dieselin jälkikäteen juuri tuosta syystä,kaikki ovat omia yksilöitä..suurin osa ovat epäkäytännöllisiä perhe veneenä mutta on myös fiksustikkin tehtyjä mutta niitä ei ole montaa ja varsinkaan myynnissä..tutustu rauhassa jos vene kiinnostaa,niinkuin sanoin vene on jo vanhaa kaartia mutta toimiva yhteys/saaristo vene ja tietysti perheen koosta riipuen..mukavaa veneilyä kaikille

      • 70-luvun-veneilijä

        Olin 70 - luvun lopulla töissä organisaatiossa, joka hankki noita veneitä mm. poliisin käyttöön. Ne tulivat VP:n 130 hv dieselillä ja DP vetolaitteilla. Moottori, vetolaite ja vene olivat aikansa huipputuotteita ja kestivät ihan hyvin. Käyttötunteja tuli paljon n. 9000 tuntia kolmessa kesässä. Sitten moottori/vetolaite paketti uusiksi. Osassa veneitä moottoreina oli myös OMC:n tai VP:n bensakoneita. Silloin isompina merikelpoisina partioveneinä sekä poliisilla että tullilla käytettiin mm. Heinlahden Tiikereitä. Lähes poikkeuksetta veneet olivat kotimaisia tuotteita.


      • No, 1970-luvulta on paljon aikaa. Duoprop kuitenkin lanseerattiin vasta 1980-luvulla, eikä sitä myyty ammattikäyttöön ennen kuin 1990-luvulla.


      • 70-luvun-veneilijä

        Välittäjä on oikeassa. DP vetolaitteet tulivat vasta myöhemmin. Noissa oli silloin muistaakseni AQD40A/280 moottori - vetolaite paketti, siis yksi potkuri, mutta kuitenkin diesel moottori. Katsoin tietoja Vp:n moottoritietokannasta. Muisti tekee tepposia, sillä 70 luvun lopultakin on jo paljon aikaa. Kiitos asian oikaisusta.


    • vene74

      mukava nähdä että on tyyppejä jotka tietää jostain eikä vain huutele ilman kokemusta..niinkuin sanoin että tutustu rauhassa koska jokainen on oma yksilönsä,voit löytää hienonkin patrollin jos ei ole hoppu,on muutamia jotka on tehty fiksustikkin,omani on vanha viranomais vene ja ei paras perhe käyttöön,jotkut hanurista ja jotkut hyviä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3141
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe