Onko tietoo: Flipper 700 Patrol?

Lippisäijä

Olen vaihtamassa vanhaa fiskariani vähän tuoreempaan ja nopeampaan paattiin.
Onko kokemuksia otsikon Flipperistä, millaisessa maineessa on (ainakin ollut) merten seriffienkin käyttämä..? Millaisella koneella kulkee jouheimmin (kulutus kontra vauhti), entä yöpyminen yms mukavuudet. Myyjä saattaisi ottaa vanhan Luvialaiseni vaihdossa, siis veneen, akkaa ei huoli.

20

2539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiisseli

Valitettavasti en sano flipperistä mitään, mutta sanon, että tulet pettymään. Perävetolaitteella varustettu akselivetoisen jälkeen on karmivaa rahan ja ajan haaskausta. Jos et ole "kovakorjaaja" ja osaa itse laittaa kumeja ja muita kilpukoita, tulee huoltoliike tykkäämään sinusta.

• Lippisäijä

No en kovin hyvin tunne perävetolaitteita, onko semmosissa iäkkäämmissä vetolaitteissa koko ajan jotain korjaamista ja säätämistä? Onko niillä joku arvioitu käyttöikä niinkuin moottoreissakin, tartteeko joka kevät/syksy huoltaa paljonkin, varmaan kallis kapistus jos tartteis uusia koko härveli, mutta kai perushuollot ja - korjaukset oppii? Oon ite laitellu kovastikin kumeja nuorena miehenä, viime vuosina en enää juurikaan..
        Mutta kiitos tiisselin huomiosta, pitää mun fundeerata ja vähän selvittää pv-laitteiden sielunelämää..

• KlassistaPelottelua
        Lippisäijä kirjoitti:

No en kovin hyvin tunne perävetolaitteita, onko semmosissa iäkkäämmissä vetolaitteissa koko ajan jotain korjaamista ja säätämistä? Onko niillä joku arvioitu käyttöikä niinkuin moottoreissakin, tartteeko joka kevät/syksy huoltaa paljonkin, varmaan kallis kapistus jos tartteis uusia koko härveli, mutta kai perushuollot ja - korjaukset oppii? Oon ite laitellu kovastikin kumeja nuorena miehenä, viime vuosina en enää juurikaan..
        Mutta kiitos tiisselin huomiosta, pitää mun fundeerata ja vähän selvittää pv-laitteiden sielunelämää..

Ei perälaitteessa sen enempää normaalikäytössä "huoltotoimenpiteitä" ole kuin muissakaan laitteissa, jotka haluaa kunnossa pitää.

• Lippisäijä

No miks sit joku "tiisseli" haluaa pelotella? Onkohan hän joku suora-akselikauppias vai ootko sinä perälaite-edustaja? Ei ois pitäny kysyäkkään, huvita enää mikään..

• 311-311

Sen enempää osaa perävetolaitteellisesta sanoa, mutta kaverilla on perämoottori versio ja on tuuminut että ihan hyvä vene. Ainut että kun vene suht kapea niin veneessä yövyttäessä vikoi ahtaaksi. Viimmeksi kun juteltiin sanoi katselevan marinon 7000:sta himpun suuremman leveyden tähden ja kuulosti sisäkonekkin kiinnostavan vaikka siinä omat askareensa on.
      Ei niitä palkeita tarvii jokavuosi vaihtaa vaikka omassakin paatissa ohje on on joka toinen vuosi. Virallinen huoltoliike sanoi vaihto väliä liioitelluksi. Sanoi menevän nelisen vuotta helposti, mutta toki palkeen kuntoa pitää seurata ja sanoi että painepesurilla ne monesti hajoitetaan...

• Lippisäijä

Tänks 311 !
      Mitenkähän jos kone tai perähimmeli räjähtää, niin onko helppo heittää ne mäkeen ja sitten tuuppari perälautaan? Vaatiiko isoja muutostöitä? Minkähän kokoinen perämotti kaverillasi on Lipperissään, ja mikä sillä marssivauhti & kulutus? Otan laihemman akan, nyt taas pikkasen huvittaa!

• 311-311

Siin on vanha 130 2t v-6 yamaha. Kulutuksesta ei sen enempää ole ollut puhetta, mutta päälle parikymmenta solmua on pitäny marssi vauhtina. Onhan se selvää että bensaa menee kun entisessä veneessä oli 135mercury verado joka vei 6,6m veneen perässä 1,2l/mpk. Nykyinen vene on 7,6m ja VP 210hv dsl sisäperä ja tää vie litran mailille.

Ihme porukkaa täällä kun olipa mikä tahansa kyseessä niin vastaus on ei sillä tee mitään jne. Kaikilla kun ei ole varaa 32jalkaseen Targaan niin sitä pitää kompromissejä etsiä..

• Targismionsairaus

Viime kesänä olin yhdessä viron satamassa veneelläni kun kaksi targaa ja targistia niiden kippareina tuli suomen turusta viereeni laituriin. Koneet jauhoi tuntitolkulla sähköä parkissa ja äijät jutteli veneittensä sivuikkunoista hurjasta matkastaan kuin amispojat aikoinaan p.llurallin taukopaikoilla! Pakko oli sanoo muutaman tunnin jälkeen kun ne oli lykänny kaameeta dieselinkatkua maisemaan. Sanoivat että sori, mutta kun sähkönkulutus on niin kova että ei voi sammuttaa, sitten jatkoivat matkaa seuraavan sataman sulostuttajiksi..

• raunos

Flipper 700 Patrol nimi lupaa enemmän kuin mitä vene vastaa. Melko kevyt rakenne, loiva V-pohja = plaanaa helposti, mtta antaa sellaista rynkyttävää kyytiä. Varsinkin fiskarin jälkeen voi lla vaikea tottua siihen.

• Lippisäijä

Pitää käydä koeajolla, eihän sitä sikaa säkissä! Enkä minä tuohon nimeen hurmaantunu.. Ja tiijjä vaikka nikamat loksahtas aaallokossa kohilleen..

• ABF
        Lippisäijä kirjoitti:

Pitää käydä koeajolla, eihän sitä sikaa säkissä! Enkä minä tuohon nimeen hurmaantunu.. Ja tiijjä vaikka nikamat loksahtas aaallokossa kohilleen..

Kyllä sillä Flipperillä pärjää, kun optelee sen temput ja metkut - mutta tyystin erilainen on kuin vanha "Luvialainen".

• määrärahat

Jos poliisi käyttää jotain vehjettä, niin se ei tee siitä muuta kuin halvan.

• Toinenlipperiäijä

Eli virkavallan käyttörahat on vähissä ja joutuvat ajamaan jollain pskalippereillä. Pelkillä lippereilläkö ne jetsonit nykyäänkin ajelee, eikö millään muilla, tietääkö joku? Varmaan poliiseja kenkuttaa, tekevät kyllä ihan tärkeää juttua?!

• Vpd6dhp

Flipper 700 Patrol venettä valmistettiin muistaakseni 70 - luvulla. On vähän "vahvistettu" malli pohjasta ja vähän muustakin perusversioon nähden. Oli aikanaan huipputuote jota poliisikin käytti. Niissä oli silloin moottorina Vp 130 hv diesel DP vetolaitteella. Sekin aikansa huipputuote. Minuakin tympii nuo "räksyttävät kaikkitietävät", jotka kommentoivat ihan asiallisiin kysymyksiin tyyliin "Älä vaan tuota osta, täysin susi jne." Ketjun aloittaja kyseli ihan asiallisesti kokemuksia ko. veneestä. Noita veneitä ei pidä verrata 2000 - luvun tuotteisiin samalla mitalla. Flipper 700 tai jossain mainittu Marino 7000 on hyvä vaihtoehto siirryttäessä runkonopeudesta liukuvaan malliin ilman suurta rahallista menoa. Noihin osaan on jo vaihdettu uudempi moottoriin. Onnea ketjun aloittajalle ja käy ensin koeajolla ennen päätöstä.

• boat74

no..15v ollut patrol ja vanha vene tänä päivänä mutta jos se paska ois niin poliisit ei olisi ajanut sillä siihen aikaan kelissä kuin kelissä..flipper for ever!

• vene74

ensinnäkin fliper 700 mallistoa on valmistettu noin 1500kpl ja patrolleja noin 100kpl joista jokainen on oma yksilönsä.poliisin ja tullin veneissä oli 225hv bensa kone suurimmissa osissa ei diesel..130-165hv diesilit on asennettu jälkikäteen ja 200hv sitten ku ne tuli kun polttoaine hinta politiikka oli tossa välissä,viranomais käytössä olleisiin veneisiin on moni laittanut dieselin jälkikäteen juuri tuosta syystä,kaikki ovat omia yksilöitä..suurin osa ovat epäkäytännöllisiä perhe veneenä mutta on myös fiksustikkin tehtyjä mutta niitä ei ole montaa ja varsinkaan myynnissä..tutustu rauhassa jos vene kiinnostaa,niinkuin sanoin vene on jo vanhaa kaartia mutta toimiva yhteys/saaristo vene ja tietysti perheen koosta riipuen..mukavaa veneilyä kaikille

• 70-luvun-veneilijä

Olin 70 - luvun lopulla töissä organisaatiossa, joka hankki noita veneitä mm. poliisin käyttöön. Ne tulivat VP:n 130 hv dieselillä ja DP vetolaitteilla. Moottori, vetolaite ja vene olivat aikansa huipputuotteita ja kestivät ihan hyvin. Käyttötunteja tuli paljon n. 9000 tuntia kolmessa kesässä. Sitten moottori/vetolaite paketti uusiksi. Osassa veneitä moottoreina oli myös OMC:n tai VP:n bensakoneita. Silloin isompina merikelpoisina partioveneinä sekä poliisilla että tullilla käytettiin mm. Heinlahden Tiikereitä. Lähes poikkeuksetta veneet olivat kotimaisia tuotteita.

• No, 1970-luvulta on paljon aikaa. Duoprop kuitenkin lanseerattiin vasta 1980-luvulla, eikä sitä myyty ammattikäyttöön ennen kuin 1990-luvulla.

• 70-luvun-veneilijä

Välittäjä on oikeassa. DP vetolaitteet tulivat vasta myöhemmin. Noissa oli silloin muistaakseni AQD40A/280 moottori - vetolaite paketti, siis yksi potkuri, mutta kuitenkin diesel moottori. Katsoin tietoja Vp:n moottoritietokannasta. Muisti tekee tepposia, sillä 70 luvun lopultakin on jo paljon aikaa. Kiitos asian oikaisusta.

• vene74

mukava nähdä että on tyyppejä jotka tietää jostain eikä vain huutele ilman kokemusta..niinkuin sanoin että tutustu rauhassa koska jokainen on oma yksilönsä,voit löytää hienonkin patrollin jos ei ole hoppu,on muutamia jotka on tehty fiksustikkin,omani on vanha viranomais vene ja ei paras perhe käyttöön,jotkut hanurista ja jotkut hyviä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1516
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1345
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      17
      982
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      93
      797
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe