Onko palstalla kokemuksia, miten helppo tai vaikea "mooring line" -kiinnityssysteemiä käyttävä satama on yksinseilaavalle?
Mooring line yksin seilatessa?
4
154
Vastaukset
- ruottinmaalla
Olen ruottissa törmänyt parissa satamassa, näissä on ollut ystävällisesti apua tarjolla, auttaneet viemällä keulaan tai pitäneet perää, miten on sitten sovittu. Jollei tyyppejä näy, niin yhteys marinaan, niin varmasti jelppiä saat, onko suomessa jossain moisia?
- MITTELMEER
Suhteellisen helppo. Muista näppylähanskat tai vastaavat sekä pari fendaria tai yksi iso perään suojaamaan laiturin iskuilta.
- teinniin
mikset menis normisti keula edelle, saa sen morningin peräänkin kiinni!
- ytugi
Kyllä sen köyden yleensä sieltä vedestä nostaa venehaalla. Kiinni peräknaapiin ja sitten köyttä hanskakädessä juoksuttaen keulaan ja laittaa keulan kiinni. Vähän sottaista on, mutta onnistuu kyllä kun ei tuule hirveästi.
Köyttä on vedessä kuitenkin aika paljon, joten vaikka sen laittaa kiinni jostain kohtaa, niin liikkumavaraa jää. Siihen voi vaikka kiinnittää väliaikaisesti vaikka veneen kummatkin päät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4836315Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.2632317Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3861978- 1241159
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51084- 291077
- 77902
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60884Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel81834- 39764