Olen sairastanut diabetesta nyt kolmisen vuotta ja sain sokeriarvot normaalin rajoille suhteellisen nopeasti. Viikko sitten kuitenkin tähän tuli muutos. Ensiksi mittasin 9-10 aamuarvoja. Jätin tablettilääkitykseni pois diabeteshoitajan suosituksella. Tämän jälkeen olen mittaillut alle 4:n arvoja päivittäin. Syömisen jälkeen sokerit kohoavat hetkeksi 5,5-7:ään, mutta alle tunnissa ollaan jälleen takaisin 3,5-4,5 lukemissa.
Yhtäkkinen sokereiden heittely
Mitä_tehda
583
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 5
Vanhimmat
Siis mitä?
Et ole ainakaan diabeetikko, pikemminkin sinulla on poikkeava sokeriaineenvaihdunta, insuliinitasojen säätö ei toimi. Ota pikaisesti yhteys hotavaan lääkäriisi ja pyydä parempia tutkimuksia asiasta. Suosittelen hiilihydraattien reilua vähentämistä aterioilla, voisi vähentää verensokerien ailahteluihin. Ilmeisesti aterian jälkeen elimistösi erittää liikaa insuliinia.
Onko pitkä sokeri mitattu? Se kertoo enemmän kuin nuo päivittäiset mittaukset. Olen itse hoitoalalla, enkä ymmärrä kysymystäsi; minun mielestäni nuo arvot ovat normaalit.
Sinäkö hoitaja? Jos on alle 4 mmol arvoja päivittäin ja tunti aterian jälkeen jo 3,5-4,5 arvoja ei todellakaan ole normaalia.
Liian alhaiset verensokeriarvot aterian jälkeen ei ole normaalia, joten aiemman ohjeen mukaisesti pitäisi käydä lääkärissä (endokrinologilla tai diabetekseen erikoistuneella sisätautilääkärillä).
Diabeteksestä ei ole kyse joten siltä osin hoitaja2222 oli oikeassa.
Hieman alle 4 olevat verensokeriarvot ovat vielä normaalin rajoissa kun käytössä ei ole verensokeria alentavaa lääkitystä. Luonnonmukaisesti syntyvää ajoittaista hypoglykemiaa on vaikeaa hoitaa.